Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin AUTOmaatti ei mene päälle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ok, täytyy käyttää siellä.
    Edit. Sehän se oli, nyt puhkuu taas kylmää. Kiitoksia vinkistä!
    Viimeksi muokannut Teemu M; 12.5.2017, 11:22.

    Comment


    • #32
      A4 ilmastointi ei puhalla kylmää

      Oi suuret audi-tietäjät,

      A4 B6 1.9TDI BKE 2004: automaattinen ilmastointi eli
      sisällä kuskin ja pelkääjän puolelle omat lämpötila asetusarvot, AUTO ja ECON nappulat.

      VCDS lite "klimautomat" purkkiin kiinni: no fault codes.
      meas blocks: lämpöantureita (sisäilma?) oli +27, jokin paine oli 5.0 bar

      ulkona oli +25, sisälle asetus "LO" painelin auto ja econ nappeja (valot kyllä syttyy) kylmää sieltä vaan ei saa mitenkään!

      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=145835
      eli jos (se yleisin?) kylmäaineet vähissä --> tulisi vikailmoitus?

      Onko tässä nyt jotain mitä en tajunnu? Ei olevinaan vikaa missään mutta..
      -Eikös sen pitäs lähtee kylmentää kun asetus keskikonsolissa on pienempi
      kuin oloarvo + AUTO päällä + ECON pois päältä?
      -Mistä sen tietää pyöriikö ilmastoinnin kompura? hihnapyörähän pyörii kokoajan?

      Comment


      • #33
        jaa tää siirrettiin tänne, yritin laittaa omana aiheenaan (ylläolevaa) jos joku ihmettelee..
        No, käytin ilmastointihuollossa, painepesurin näkösestä laitteesta punanen ja sininen letku
        ja ukko sanoi että siellä oli kokonaista 100 g kaasua tallella.

        Täyttö ja.. toimii!

        päätelmä: ko. autossa vikadiagnostiikka EI ANNA VIKAKOODIA jos aineet on vähissä.

        vcds lite: HVAC purkkiin kiinni:

        component: A4 klimautomat 1424
        "refrriegant cicruit pressure" = 8 bar.
        ja a/c päällä se on jotain 11...12 bar

        ulkona oli jotain +20...ja aurinko paistoi konepeltiin.
        että jos jollekin apua, ehkä paineesta voi jotain päätellä? tai sitten ei.

        Comment


          #34
          päätelmä: ko. autossa vikadiagnostiikka EI ANNA VIKAKOODIA jos aineet on vähissä.
          Se järjestelmä ei oo niin fiksu, että tietäis milloin aine on sopivasti liian vähissä. Jos se on kokonaan tyhjä, eikä pidä paineita, niin silloin luonnollisesti tulee vikakoodi.

          Comment


          • #35
            Meikäläisellä iski Allrad Guttroon (Allroad 4.2 V8 C5) tätä samaa vaivaa vikakoodilla "00819 - High Pressure Sensor (G65): Open or Short to Ground". Econ moodi siis pakoettuna päällä, mutta lisäksi jäähdyttimen puhallin huutaa koko ajan. Uusi anturi on jo tilattuna, ja menee vaihtoon heti, kun saapuu.

            Onkos tuo puhaltimen jatkuva päälläolo systeemin varotoimi, vai pitäisikö etsiä Audista myös jotain muuta vaivaa?

            Päivän piristykseksi auto lisäksi makasi mahallaan tänäaamuna, mutta sen ropleemin selvittely on sitten toinen juttu :)

            Comment


            • #36
              -Mistä sen tietää pyöriikö ilmastoinnin kompura? hihnapyörähän pyörii kokoajan?
              Beekuutosessa taitaa olla juuttuvatilavuuksinen kompressori jonka toimintaa ei silmämääräisesti voi päätellä.

              Comment


                #37
                a6 2003 1.9tdi. missäpäin sijaitsee g65? koitin googlella etsiä millainen homma tuo on itse vaihtaa vai vienkö vsin suoraan korjaamolle. muutama muukin ongelma löytyi

                01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)

                41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

                01273 - Fresh Air Blower (V2)

                17-10 - Control Difference - Intermittent

                00819 - High Pressure Sensor (G65)

                30-00 - Open or Short to Plus

                01592 - Air Quality Sensor (G238)

                37-00 - Faulty

                Comment


                • #38
                  Heitetään nyt tähän samaan kun ilmastoinnin ongelmaa on. Auto 2002 A4 B6 Herjat on:

                  00819 - High Pressure Sensor (G65)

                  30-00 - Open or Short to Plus

                  Ilmastointi täytetty/huollettu, anturi vaihdettu. Koodeja nollailtu ja tuo tulee koko ajan. Econ palaa koko ajan ja kylmää ei tule. Kuuluuko kompurasta mitään ääntä jos ajaa vcds:llä N280? Käynnissä sitä ei pysty tekemään. Kompuralle ei tule sähköä virrat päällä/käynnissäkään.

                  Mitä noista G65 anturille tulevista liittimen navoista pitäisi löytyä arvoja?
                  Sain kahdesta karvasta 12v ja kolmannesta maan. Hieman tuntuu kummalta? Anturin ohitusta en saanut onnistumaan sattuneesta syystä. Onko jossain piuhat hiertynyt rikki vai ohjainlaiteongelmaa?

                  Comment


                    #39
                    Tuoltahan se G65 löytyy C5:ssä.

                    Comment


                    • #40
                      Minne nuo anturin johdot menee? Konetilassa ensin toki siihen isompaan liittimeen ja siitä lokarin sisään ja edelleen minne johtojen päät menee?

                      Comment


                        #41
                        Eli tuo on pelkääjänpuolella puskurin pitää irroittaa... Tuleeko tuolta aineet pihalle jos itse menee vaihtamaan?

                        Comment


                          #42
                          Ei tule, alla on neulaventtiili. Pieni pihahdus voi kuulua.

                          Comment


                          • #43
                            Niin kukaan ei osaa sanoa mitään näemmä. Kellään ei ongelmia ole ollu sitten näissä. Ohjauspaneeli vaihdettu.

                            Comment


                            • #44
                              Onkohan kompura paskana vai mitä? Kompurahan pyörii kait koko ajan näissä ja sillä n280 venttiilillä ohjataan. Pitääkö sinne tulla 12v vai jokin hienompi ohjaussignaali? Koodia antaa edelleen g65 ja short to plus.
                              Edelleen kahteen anturin johdon karvaan tulee 12v, 12v ja maa. Ohitus ei ole onnistunut. Polttaa sulakkeen tai ei tee mitään. Ajatuksia?
                              Anturi ja ohjauspaneeli vaihdettu.

                              Comment


                                #45
                                Piuha poikki matkalta ehkä, jos vetää maihin, kuten epäilit?

                                Comment


                                • #46
                                  Siis anturin johto irrotettuna niin siitä liittimestä löytyy pari kertaa 12v ja yhdessä maa. Eli ei kuuluisi olla tuota maata ilmeisesti? Sulakkeet pysyneet ehjinä paitsi tuossa hyppylangoilla leikkiessä :D eli etsin rikkinäistä piuhaa. Olisiko johtokaavioo voisi koittaa hyppylangalla ohittaa tuon maihin ottavan. Tuleeko ne kaikki kolme tuolta ohjauslaitteelta?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tuskin on tuo piuha rikki ruskea varmaan ihan kuuluu maa olla. Tai vittu voiha olla mikä vaan mutta eikö ny mitään tietoa kellään ole asiasta. Sähkökaavio tai jotain iha turha tässä arvailla.

                                    Comment


                                      #48
                                      Ettei olis jumissa venttiilin pohja?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Jaa n280 kompurassa? Voihan se olla. Koodia siihen suuntaa ei ole ollut. Sen irroitus tulee vissii aineet pihalle jne? Voiko sille antaa suoran sähkön vai millasta signaalia se syö?
                                        Viimeksi muokannut Hemu; 12.6.2018, 17:34.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Varmistin vielä eli kompuralle ei tule sähköä. Näin ollen n280 jumivika yms pois suljettu. Nyt alkaa oleen hyvät neuvot tarpeen.

                                          Comment


                                            #51
                                            Mitä vcds näyttää paineiksi?

                                            Comment


                                            • #52
                                              AC valve current 0.004a
                                              N280 Duty cycle 0%
                                              G65 100%
                                              Refrigerant circuit pressure 33bar

                                              Mikäs on temp sensor blower speed. Se näyttää 3180rpm vaikka ei ole sisäpuhallin päällä. Vaikka vetää täysille niin ei muutu. Onko se edes tuo sisäpuhallin.

                                              Comment


                                                #53
                                                Ota anturin liitin irti. Ellei paine muutu niin oikosulku jossakin.

                                                Sitten liitin irti ohjaimesta, ellei muutu vieläkään niin ohjainvika. Jos muuttuu niin johdotuksesta etsimään vikaa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Joo tarvii jatkaa huomenna tutkimista. Painekytkin ja ohjainlaite vaihdettu. Olisin jo vetänyt hyppylangat mutta kun ei ihan selvillä mitä mistäkin vetää. Maan koitin jo vetää suoraan runkoon anturilta kun jollain maailmalla oli se ollut paskana jostain matkalta.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Testasin vielä niin ei muuttunut arvot minnekään vaikka irrotteli mitä liittimiä. Eli johto nyt mitä ilmeisemmin.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Eiku g65 pohja. Jos ei se paina neulaan niin ei tuu tietoakaan

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Kyllä se tossa on aina tuhahtanut kun avannut eli pitäs painetta nähdä kait, tarvii tsekata. Anturi toki uusi ja vika sama kuin vanhalla.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Löysin nuo mitä mistäkin pitäisi löytyä. Huomenna vetää hyppylangat ja pelätä pahinta.

                                                          G65 sensor has three wires,
                                                          Pin 1: 0v (Chassis) [brown/white]
                                                          Pin 2: Signal to A/C Control Head unit [brown/blue]
                                                          Pin 3: +12v [grey/red]

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Joo nyt on jännää. Keskusyksikkö antaa 12v tuohon keskimmäiseen karvaan vaikka pitäisi olla anturilta palaava painetieto? Uuden johdon vedin ja ilman johtookin mittasin yksikön perästä. Mitähän helkkaria?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Mikähän tuon voi tehdä. Ohjausyksikkö vaihdettu ja koitettu vanhallakin ja ihan sama tulos. Alkaa järki loppumaan tämän kanssa. Herja se sama g65 open or short toi plus.
                                                              Viimeksi muokannut Hemu; 13.6.2018, 20:30.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X