Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Advanced key -ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Noniin:

    03286 - Sensor for Contact with Door Handle; Front Right
    011 - Open Circuit

    Onkos se tosiaan niin ettei ovipaneelia tarvitse irroittaa jos tota anturia lähtee tutkimaan? Eli luisuuko anturi kahvan sisältä ulos kun vain tuon ulkokahvan päätypalikan ottaa irti?

    EDIT: Wau löysin kuvalliset ohjeet operaatioon täältä: http://www.a5oc.com/forums/showthread.php?t=21211

    Eli onnistuu ovipahvia irrottamatta. Nyt sitten vaan anturia metsästämään.

    Comment


      #32
      Katso Tero tuosta ylempää linkkiä anturiin, viesti 14 eteenpäin...

      E. Siellä on myös tarkennuksia tuohon löytämääsi ohjeeseen.

      Comment


      • #33
        Kas, nyt vasta hoksasin läppärillä selatessa että aloittamani uusi ketju onkin yhdistetty toiseen.
        Tapatalkia pitää näköjään vähän harjoitella lisää..... Sorry ja kiitos! :)
        Viimeksi muokannut Killeri; 2.9.2016, 14:46. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

        Comment


        • #34
          Jesh. Marmorilta tuli poimittua pikana uusi anturi 4G8 927 753 B, eli se uudempi painos hintaan 129e, ja uusi osa olikin selkeästi kevyempi ja vähän eri näköinen kuin vanha. Sain vaihdettua pikku ähellyksellä ilman maalipinnan naarmutusta ja nyt on kerrankin alla Audi jossa ei ole (tällä hetkellä) yhtäkään vikaa tai vikakoodia! Ja säästyipähän (alustavan tarjouksen perusteella) 220e rahaa kun en vienyt pajalle laitettavaksi.

          Muutaman vinkin haluaisin jättää jälkipolville mitä en muiden postauksista heti löytänyt tai hoksannut:
          - Ulkokahvassa palikka joka otetaan ensin irti (se korin värinen) lähtee irti suoraan ulospäin. Ei sivulle kuten ensin itse arvelin. Itse sain sen lopulta nätisti loksahtamaan irti kun pidin oven kahvaa ulos vedettynä ja pienellä ruuvarilla kampesin sieltä välistä. Pakkasella en tiedä mitä tässä olisi käynyt.

          - Oven päädyssä suojatulpan alla (se tulppa joka on suoraan kahvan kohdalla) oleva ruuvi siis ruuvataan auki niin paljon kuin menee, mutta auki ruuvaamisen jälkeen sen jälkeen se kannattaa tuupata syvälle ja niin pitkälle kuin "uppoaa". Tämän jälkeen muovinen väliosa lähtee paljon helpommin irti ja ulos vetämisessä papukaijapihdit olivat ehdottoman hyvä työkalu. Ja maalarinteippiä ensin maalattujen pintojen suojaksi jos sattuu jotenkin lipeämään.

          - Saadakseni kahvan takaisin kiinni piti ottaa avuksi ohutta rautalankaa jolla vedin oven sisältä näkyvää lukkomekanismin nuppia ulospäin samalla kun sovitin kahvaa paikoilleen. Ilman apurautalankaa en saanut millään kahvaa loksahtamaan oikealla tavalla paikoilleen.

          - Muilta osin vaihto on aivan päivänselvää hommaa kun näkee osat livenä :) Anturin vaihdon jälkeen kiesi kerran käyntiin ja sammuksiin, ja jopas rupesi toimimaan jokainen ovi niin kuin pitää.

          Comment


            #35
            Kahteen autoon näitä korjanneena kokemukset myös jakoon:

            A5 Coupé -08:sta oli toisen oven sensori rikki heti autoa (käytettynä) ostaessani, klassinen tapaus eli vikakoodi ko. sensorista ja kummankaan oven avaus tai lukitus ei toiminut kahvasta. Käynnistys, takakontti sekä kaikki toiminnot kaukosäätimellä olivat OK. Korjattu myyjän piikkiin merkkihuollossa vaihtamalla uusi sensori, 4G8927753A. Olivat ilmeisesti avanneet jostain syystä myös oviverhouksen, koska työmääräyksessä näkyi verhouksen kiinnikkeitä 8 kpl.

            Pari vuotta myöhemmin saman oven lukitus alkoi temppuilla, ensin märkänä toimi huonosti, sitten märkänä ei ollenkaan, kuivana huonosti ja lopulta ei ollenkaan. Avaus toimi koko ajan, samoin toinen ovi eikä mitään vikakoodeja ollut missään vaiheessa. Irroitin kahvan, poistin sensorin ja totesin sen vaikuttavan aivan ehjältä ja olevan uudemmalla rakenteella (kokomusta). Kahvan sisälle oli kertynyt jonkin verran likaa, jotka putsailin pois ja laitoin kahvan kokoon -> alkoi toimia moitteetta ja on toiminut siitä lähtien. Lian kertymiseen lienee myötävaikuttanut, että kahvan ja oven välistä puuttuivat aluslevyt kokonaan (merkkihuollon jäljiltä??), nämä lisäämällä korjaantui myös kahvassa esiintynyt välys.

            A5 SB -10:ssä taas täsmälleen samat oireet (yhden oven lukitus toimi aluksi huonosti ja lopulta ei ollenkaan, ei vikakoodeja) ratkesivat vasta sensorin vaihdolla. Tässä tapauksessa sensori oli alkuperäinen eli vanhalla rakenteella (osin oranssi ja läpinäkyvä, 8K0927753A) sekä sisältä selvästi kostea. Koska vikakoodeja ei ollut, epäilin ennen purkamista että vika olisi muualla ja olin tilannut kokeeksi Ebaysta kiinasta muutaman taalan sensorin, joka myytiin osanumerolla 4G8927753 ilman kirjaintunnusta mutta sopivuudeksi kuitenkin luvattiin -10 vuosimalli. Saapunut osa oli ulkoisesti 1:1 Coupéen merkkihuollossa vaihdetun kanssa, Audin ja Valeon logoja sekä muoviin valettua varaosakoodia myöden (kummassakin 4G8927753 ilman kirjaintunnusta), mutta toimii oikein vain SB:ssä eli lienee todellisuudessa 4G8927753B, jota ei vain ulkoisesti tosiaan voi erottaa 4G8927753A:sta.

            Kahvan takaisin laittoon pieni vinkki; rautalangan käytön voi korvata vetämällä sormella oven sisällä näkyvä lukkomekanismin nuppi niin ulos kuin tulee, ja jumittamalla se paikoilleen työntämällä torx-ruuvia avaimella sisäänpäin (samaa ruuvia joka avaamalla koko kahvan irroitus alunperin aloitettiin). Sitten vain kahva paikoilleen, torx-ruuvista irti ja kahvalla yksi avausliike, niin mekanismi napsahtaa paikoilleen. Kahdessa eri apukuskin ovessa toiminut mainiosti.

            Comment


            • #36
              Aiheeseen liittyen:

              Tänään vierähti koko ilta kahvaa vaihtaessa. Kahvan sisällä oleva lukitusnipukka (jota ohjeissa neuvotaan vetämään rautalangalla) tuntui jäävän väärään asentoon siitä vedettyäni, kun yritin taiteilla kahvaa anturin vaihdon jälkeen takaisi. Sain kahvan omasta mielestäni aina oikeaan kohtaan, mutta kun vedin kahvasta, ei liike ollut kuin murto-osa sen normaalista liikkeestä. En keksinyt syytä, miksi kahva ei liikkunut kunnolla ja päätin laittaa osat takaisin nippuun ja jatkaa huomenna asian tutkimista. Hämmästyksekseni huomasin, että kun olin painanut lukon takaisin paikoilleen ja ruuvasin lukitusruuvia (torx) kiinni, napsahti kahva paikalleen kuin itsestään.

              Vieläkään en tiedä miten näin kävi, mutta kahva tuli kuntoon ja lukitus toimii :)

              Comment


              • #37
                Nostetetaas vanhempaa, mutta ajankohtaista juttua.
                Liittyy kuitenkin aiheeseen Advanced Key.

                Tuli hankittua A6 C7 2015, jossa Advanced Key.
                Kysymys: Kuuluuko takakontin avautua missään olosuhteissa ilman, että painaa säätimestä, ovesta tai kontin kahvasta itsestään?

                Kontti avautuu tällä hetkellä aina välillä itsessään hyvinkin epämääräisesti. Ainoa "varma" tapa jolla tuon olen saanut auki koskematta mihinkään, on ajon jälkeen kontin välittömään läheisyyteen käveleminen avain taskussa. Kuuluuko tämän toimia näin? Mitään legsweepiä tässä ei pitäisi olla. Mallia välillä aukeaa, välillä ei millään.

                Lisäksi MMI:stä boot lid switch on disabled, mutta kontin kahvasta saa silti avattua.

                Merkkiliike sanoo, että kontin pitäisi avautua vain jollain noista kolmesta napista. Vikakoodin lukuunhan tuo jokatapauksessa menee.

                Comment


                  #38
                  Kyllä ei pitäisi aueta luukun ihan itellään missään tapauksessa. Ettei siinä nyt vaan olisi se jalalla aukaisu kuitenkin varusteena, ja se on nyt jotenkin sekaisin?

                  Comment


                  • #39
                    Tämä tuli itselläni mieleen, mutta tosiaan merkkiliike sitä mieltä, että pitäisi aueta vain napeista. Kontti on auennut ainoastaan kun olen jossain auton takapuolella, avain taskussa tai kädessä, kävi ensimmäisenä mielessä, että avain olisi taskussa painanut konttia auki, mutta tämä tuli testattua. Ikinä ei ole auennut jos poistun autolta etukautta tai tulen autolle käymättä kontilla.

                    Jenkkifoorumeilla oli tästä juttua ja hieman samaa oiretta löytyi sieltä lähes kaikista malleissa joissa tämä Advanced Key.
                    Viimeksi muokannut Killeri; 14.1.2022, 11:09. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                    Comment


                    • #40
                      A6 Avant 55 TFSi Quattro Hybris -21.
                      Onko joku koodausjuttu, että ovet lukittuisivat koskettamalla oven ulkokahvassa olevaa koloa vai onko tämä optio, jota ei autossani ole ?
                      Jos on optio, niin mikä numero?

                      Comment


                        #41
                        Saatko ovet auki kahvaan tarttumalla?

                        Minulla ainakin varuste "4I3 Central locking system Keyless Entry without Safelock" ja ovet saa auki/kiinni kahvasta.

                        Comment


                        • #42
                          Pitihän tästä ihan jollei nyt smaragdille niin ainakin marmorille soittaa. Kyllä se on tehtaalta tilattava optio uuteen autoon ja minulla sitä ei nyt ole. Jälkiasennuksessa ei ole kuulemma mitään järkeä.

                          Comment


                            #43
                            Näyttää olevan Suomi varusteena:

                            PGC Advanced key system ja takaluukun automaattinen avaustoiminto liiketunnistimella
                            PGB Varashälytin, Advanced key system ja takaluukun automaattinen avaustoiminto liiketunnistimella

                            Ja Kufatec jälkiasennus näemmä löytyy myös:

                            https://kufatec.com/en/kessy-comfort...di-a6-4a/43080

                            Comment


                            • #44
                              Mä asensin tuollaisen Kufatecin keyless sarjan c7 2017 malliin. Autossa oli siis pelkkä avaimeton käynnistys. Ei se hommana ole loppuviimein ihan hirveän monimutkainen. Purkamista tulee tietysti jonkin verran. auto vaihtui hiljattain myös tuollaiseen 21 vuden 55tfsie avanttiin, missä sama puute ja suunnitelmana on tuohonkin se asentaa. Kantapään kautta oppineena, tarkistan etukäteen, että comfort module on highline. Edellisessä ei ollut ja hieman aiheutti hikkaa, ennenkuin sellaisen sitten sain hankittua ja merkkiliikkeessä vaihdatettua

                              Comment

                              Working...
                              X