Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 koppasessa hälyissä ongelmaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 koppasessa hälyissä ongelmaa.

    Elikkä häly rupee huutelee ihan omiaan miten sattuu. Nyt ratkaissut ongelman silleen että autossa ovet auki kokoaika joka paikassa mutta joutuu aina tyhjentää koko auton arvokkaammasta tavarasta. vcds ei nyt ole vielä niin tuttu että löytäsin sieltä kohtaa mistä saisi katsottua että mikä aiheuttaa kyseiset hälytykset. Ja googlekin on ollut kaveri ja on löytynyt infoo aika reilusti mutta ei ole ollut apuja tähän ongelmaan.

    #2
    Jos häly on alkuperäinen jää vikakoodi siitä sensorista joka aihettaa hälytyksen. Vaikka C4:sta puhutaan luulisin että vm'96:ssa ominnaisuus jo löytyy. Tee full scan.

    Comment


    • #3
      Mites toi takaluukun johtosarja, jos kyseessä on farmari? Omassa farkussa ei ensin toiminut keskuslukolta oikein mikään ja mitenkään, sen jälkeen korjasin johtosarjan takaluukusta, jolloin hälytysten määrä väheni. Kokonaan ongelmat katosivat lopulta takaluukun lukon vaihdolla.

      Comment


        #4
        Oletko koittanut, että hälyttääkö jos otat sisätilantutkan pois päältä?

        Comment


        • #5
          juu full scannia tehny jo pariinkin otteeseen tässä aikasemmin ja en muistaakseni ole huomannut hälyjen aiheuttamaa ilmotusta. Ja uskoakseni on kyllä alkuperäinen häly. Tosin hälyn boxiin ei saa yhteyttä. Ja B pilarin napista en ole huomannut vaikutusta asiaan. Pitää rueta jotenkin selvittelee et saisko jotenkin pois koko hälyt. Rupee jo hermoon käymään tuo virhe ostos.....


          Tossa nyt viimesin full scan tulos.....

          VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
          Data version: 20130910

          Wednesday,10,June,2015,11:14:28:62939

          Chassis Type: 4A - Audi 100/A6 C4 (1992 > 1997)
          Scan: 01 02 03 08 15 17 25 35

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 01: Engine Labels: 077-907-557-ABH.lbl
          Part No: 4A0 907 557 B
          Component: MOTOR D01PMC 1
          Shop #: 1267358378
          VCID: 285F1E2BC806C05EFC3-4978

          4 Faults Found:
          00533 - Idle Speed Regulation
          10-00 - Adaptation Limit Not Reached
          00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
          29-00 - Short to Ground
          00577 - Knock Sensor Regulation Cylinder 1
          08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
          00513 - Engine Speed Sensor (G28)
          03-00 - No Signal
          Readiness: N/A

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 02: Auto Trans Labels: Redir Fail!
          Part No: 4A0 927 156 J
          Component: AG4 GETRIEBE 018 D04
          Coding: 00000
          Shop #: WSC 00000
          VCID: 2D51EF3FE7E4E5760F5-4F8E

          No fault code found.

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 03: ABS Brakes Labels: 4D0-907-379-ABS.lbl
          Part No: 4D0 907 379 L
          Component: ABS/EDS BOSCH 5 7680
          Shop #: BB 37680
          VCID: 377DCD5715B85FA6659-5072

          No fault code found.

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 08: Auto HVAC Labels: 4A0-820-043.lbl
          Part No: 4A0 820 043 K
          Component: Klima-Vollautomat D05
          Coding: 00180
          Shop #: WSC 23250
          VCID: 2149030FAB3C3116BBD-254E

          4 Faults Found:
          00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
          30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
          00800 - Temperature Sensor at Fresh Air Blower (G109)
          30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
          00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92)
          09-00 - Adaptation Limit Surpassed
          01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
          41-00 - Blocked or No Voltage

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 15: Airbags Labels: 8A0-959-655.lbl
          Part No: 8A0 959 655 C
          Component: Airbag V AUDI D00
          Coding: 01022
          Shop #: WSC 02324
          VCID: 3365F94701C0B386591-5000

          No fault code found.

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 17: Instruments Labels: 4Ax-919-03x-17.lbl
          Part No: 4A1 919 033 HF
          Component: C4-KOMBIINSTRUMENT D20
          Coding: 00083
          Shop #: WSC 54321
          VCID: 6DD12F3F276425764F5-1DE0

          No Faults Found
          or DTCs not supported by controller
          or a communication error occurred

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 25: Immobilizer Labels: 4A0-953-234.lbl
          Part No: 4A0 953 234 F
          Component: IMMO AUZ9Z0T0643969 D77
          Coding: 00000
          Shop #: WSC 40870
          VCID: 2541171FBF14DD36C75-5072

          No fault code found.

          End ---------------------------------------------------------------------
          Viimeksi muokannut Rudolf_456; 10.6.2015, 22:20. Perustelu: koodit

          Comment


            #6
            Saatko yhteyden keskuslukitukseen, eli central locks?

            Comment


            • #7
              Ei yhistä sinnekkään. Kun tein sen suuren virheen ekalla luku kerralla että en kerennyt kopsata noita vanhoja virheitä ennen kuin nollasin. (sormet toimi ennen aivoja) Tekstin ohi rullatessa kerkes katella et oli koodeja vaihe laatikosta ja vaikka mistä..... Tosin en ole autoo vielä pitkään omistanut että ei varmaan ole vielä kaikkia temppujaan näyttänyt. Liekkö ujostelee sitten :D Vai tietääkö et toiseks jää. Hyvin äkkiä lähtee paaliin jos kovin rupee hiuksia lähtemään päästä. Mutta nyt katellaan toi kone kondikseen et asettuu toi tyhjäkäynti/käynti häiriöt ja sitten keskitytään enemmän tohon hälyyn. Olkoonsa ovet auki kaikille halukkaille sitten.... :D

              Comment


                #8
                Itselläni oli yksi ovikatkaisija rikki, eli kumitutin alla muovipala katki eikä häly saanut siitä syystä oikeata tietoa oliko ovi auki vaiko ei. Nuo on ainakin helppo tarkistaa, yksi ruuvi auki ja kumi pois tieltä. Konepellillä ja takaluukullakin tuollaiset (ainakin mun 96 vm dieselissä)

                Comment


                • #9
                  Nyt testi mielessä pitänyt välillä ovia lukossa ja nyt lukkoon laittaessa kuuluu se pieni torven inahus lukkoon laittaessa jota ei aiemmin kuulunut. Vika vissiin korjautu itsestään. :D No katellaan jos nyt sitten jäisi niitä ilmotuksia talteen jos hälyttelee. Niin ja konepellin katkasija oli hajonnut silleen et tappi oli katkennut.... Eli luuli että pelti auki kokoajan. Nyt otettu koko katkasija pois. Niin ja hälytteli omiaan vielä sillonkin kun jo otin tuon konepellin katkasijan pois.

                  Comment


                  • #10
                    Syyllinen taisi löytyä häly ongelmaan. Eli vikaahan löytyi takaluukun johtosarjasta. Jota oli jo aiemmin korjaitu mutta korjaukset oli jo päässeet rikkonntumaan uudestan ja vierestä. Nyt ainakin kun yhden johdon laitoi takaisin kiinni niin ovet napsakti lukkoon ja rupes hälyt huutamaan. Harvinaisen liukkaasti pääsee sukeltaa kontista etupenkille kun avaimet oli kojelaudalla :)

                    Nyt ovet lukossa ja katsellaan että rupeaako huutelee itsestään.

                    Comment


                    • #11
                      Ebay.de löysin joskus korjaus sarjan siihen mutta unohdin tilata. Mulla kans johtosarja aika paskana jo, toistaiseksi kaikki toimii vielä.

                      Edit. Tässä linkki http://m.ebay.de/itm/KABELBAUM-REPAR...966?nav=SEARCH

                      Comment


                      • #12
                        Empä edes tiennyt että tollaista sarjaa on olemassa.... Mutta teimpä itse vastaavan korjaus "osan" tohon omaan. Eli juuri tuo taittuvaan osaan uutta johtoa sisään. Ainut oli että ei löytynyt vastaavilla väreillä piuhoja omista varastoista niin joutu piuha kerrallaan pujottamaan/liittämään. Meni hiukan enemmän aikaa mutta ilmeisesti toimii kun on hiljaa tuolla pihalla. Pitää laittaa kuvaa vielä vanhoista johdoista jossain vaiheessa.

                        Comment

                        Working...
                        X