Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Airbagin valo palaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Varmasti luit ohjeet linkistä, oliko se johdin katko short to plus or short to ground? Siis plussa vai maadoitus ongelma?
    Tuli mieleen erään klubilaisen isän octavia joka herjäsi että sivubägin anturi resistanssi liian korkea, joten merkki huolto ehdotti anturi vaihtoon. Ongelma oli sittenkin oven johtosarja, jossa ko. anturin johto oli poikki, anturissa ei koskaan ollutkaan vika.

    Comment


      #62
      ei sanonut kuin että johdinkatko, ihan siis suomeksi.. ei spesifioinut sitä plussaa tai miinusta.. mietin vain että meneekö tuolla ovessa mitään airbagin johtoja?

      Comment


        #63
        Luehan ne koodit, niin ei tartte arpomalla vaihdella osia.

        Comment


          #64
          Mistähän autosta nyt on kyse ?

          B6 sivutörmäysanturi on B-pilarin alapäässä ja ovessa ei ole mitään airbag-komponentteja. B7 tuo anturi on ovessa ja todennäköinen vikakohde näissä on johtosarjan katkos.

          Comment


            #65
            Monday,27,January,2014,19:56:38:08921
            VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)

            Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-84.lbl
            Control Module Part Number: 8E0 959 655 B
            Component and/or Version: Airbag 8.4EP 2000
            Software Coding: 0010602
            Work Shop Code: WSC 63351 000 00000
            VCID: 365B1B9C4265A4AE7EF
            4 Faults Found:

            01221 - Crash Sensor Side Airbag; Driver Side (G179)
            012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
            00532 - Supply Voltage B+
            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
            01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
            001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
            01221 - Crash Sensor Side Airbag; Driver Side (G179)
            011 - Open Circuit - MIL ON
            tuollaset vikakoodit tuli, tai oikeestaan näistä on vaan toi ylin sillä muut tuli äsken ku säädin... mutta kertokaas onko se paljon puhuttu anturi tuolla bpilarin alapääs, vyön kiristimen alla sen keltasen vanupallon alla vai missä siellä se tarkalleen on, ja miten siihen pääsee käsiksi helpoiten?

            Comment


              #66
              ps. tais löytyä

              Comment


                #67
                No niin eli jos jollakin olisi myydä tuollanen anturi joku numero on *023140H11SZ6* tuolla audinmerkin yläpuolella on 003 ja oikeella on 030902 ja sen alla 2467 tuo varaosanummero on 8E0 959 643 jos ei keltään löydy sillai nopiasti niin tilaan sit saksasta... kiitos jo etukäteen... oli aika hapettunut kaveri, jostain lie päässy kosteutta sitte tuonne, outo paikka kyllä joutua märkää mutta tiedä häntä... https://skydrive.live.com/redir?resi...t=photo%2c.jpg tuossa vielä kuva anturista
                Viimeksi muokannut Dementia; 28.1.2014, 06:51. Perustelu: kuva lisätty

                Comment


                  #68
                  Rupiaa nyt pikkuhiljaa vituttaan ku kuukauden välein syttyy airbagin valo ja vikakoodiksi antaa kuskin penkkiä. Jostain sivulta (en ny sit löytäny enää sitä) luin että sen liittimen penkin alla saa korvata johdon pätkillä, pitääkö paikkansa?

                  Comment


                    #69
                    mulla ainakin itsellä se ihan fyysisesti mikä oli penkissä kiinni ei antanu mitään vikakoodia vaikka penkki oli irti... juuri äsken meinaan testasin... kaverilla oli joskus tuo sama vika -98 a4:ssa että herjasi kai penkkiä mutta olikin turvavyön kiristin tai vastaava, mulla silti ainakin antoi äsken kiristimestä ihan oman vikakoodinsa mutta tiedä sitten noista...

                    oman vian sain korjattua äsken korvasin tuon hapettuneen anturin vw phaetomin vastaavalla anturilla jossa on sama numero, tai itsellä tuo numero oli 8E0 959 643 joka on myöhemmin vaihtunu D perään ainaki tuossa mun mallissa.. eikä sitten käy mikään muu tuolle airbagin boxille kuin tuo D anturi, sinänsä ikävä juttu koska oli melkein kaikkein kallein tuo D loppunen ku muita olis saanu parilla eurolla käytettynä, tuo nyt oli saksasta 60€ mutta on sekin halvempi kuin käyttöauton 162,92€

                    Comment


                    • #70
                      Meillä duunissa korjattiin penkin alta löytyvän liittimen kosketushäiriöt poistamalla liitin ja tinaamalla tilalle piuhaa. :)
                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 4.2.2014, 19:01. Perustelu: Kuvalliset hymiöt kielletty.

                      Comment


                        #71
                        Taas ny sai hetkeks valon pois ku pinnejä vähä väänsi että kinnaa paremmin vastakappaleeseen mutta eiköhän se syty taas hetken päästä. Täytyy panna tilalle johtoa kunhan pääsee kotomarkille.

                        e: Löytyhän se linkki.

                        Comment


                          #72
                          yks mikä on aika kovettu on sulakerasva, sitä kun löräyttää nokareen liittimeen niin kosketus pysyy...

                          Comment


                          • #73
                            itellä vcds antaa tätä vikakoodia myös

                            01217 - Side Airbag Igniter: Driver Side (N199)
                            32-10 - Resistance too High - Intermittent

                            penkeissä ei ole bägejä mutta liittimet on molemmin puolin tallella.

                            sisustaa räjäyttelin ja löysin lattiamaton alta tuon sytyttäjän vai mikä ihme onkaan (8D0 959 643)

                            oli tuo kilikka hapettunu sisältä, puhistelemisesta ei mitään hyötyä.

                            kannattaako kattoo vielä jotain muuta vai etinkö suoraan tuon uuden osan?



                            vikalöydetty... apparin johtoja rupesin tarkemmin tutkimaan niin vastushan sieltä löyty välistä..
                            Viimeksi muokannut mutyy; 22.3.2014, 12:31.

                            Comment


                            • #74
                              01221 - Crash Sensor Side Airbag; Driver Side (G179)*
                              * * * * * * 010 - Open or Short to Plus - MIL ON

                              A6 2007 kyseessä ja antoi tollasta koodia

                              Johdot tarkistettu ja on kunnossa. Ennen ovessa olevaa liitintä katkaisin johdot ja laitoin uusilla suoraan ovessa olevaan anturiin anturi ei ollut paikallaan mutta ei varmaan merkitystä ole. Sitten vaihdoin apukuskin puolelta anturin kuskin puolelle ja toinen taas apparin paikalle, ei vaikutusta. Mistä ihmeestä etsin vikaa seuraavaksi? Eikös tuo koodi nimenomaan liity kuskin ovessa olevaan törmäys anturiin? Ei liity keulassa olevaan anturiin eikä penkissä olevaan? Sinänsä jännä että kun kokeilin ottaa apparin puolelta anturin vallan pois, niin ei sinne anna kyseistä koodia vaan jonkun keskus lukitus koodin. Mitä taas ei anna kuskin puolelle vaikka molemmista ovipahvit pois.

                              Auttakaa miestä mäessä niin saisi tuon kilpiin viimein.
                              Viimeksi muokannut jukkuk; 12.4.2014, 14:00.

                              Comment


                              • #75
                                Voiko airbag yksikössä olla vikaa? Kaikki muut tyynyt, verhot ja anturit ok.

                                Comment


                                  #76
                                  Crash sensor-viat on ihan yleisiä. Tuskin on ohjainmodulissa vika.

                                  Sekoitat nyt anturit ja airbagit (sytyttimet). Selvitetääs ihan perusasiat ennen kuin rupeet sohimaan.

                                  Antureita on ohjaimodulissa(keskirungossa kiinni, päittäiskiihtyvyys) ja kyljissä (sivuttaiskiihtyvyys). Kylkianturit ovat automallista riippuen, joko B-pilarin juuressa tai siellä ovissa.

                                  Penkeissä ei ole törmäysanturia vaan airbag ja niiden sytyttimet. Jos koodi viittaa anturiin, niin 99,9% varmuudella vika ei ole muualla kuin anturissa, sen johdoissa tai ohjainmodulissa.

                                  Crash sensor on nimenomaan anturi ja kuskinpuolesta valittaa.


                                  Ennen ovessa olevaa liitintä katkaisin johdot ja laitoin uusilla suoraan ovessa olevaan anturiin anturi ei ollut paikallaan mutta ei varmaan merkitystä ole.
                                  Mitä tuo, anturi ei ollut paikallaan tarkoittaa? Tottakai siitä tulee koodi, jos se ei ole paikallaan.

                                  Sitten vaihdoin apukuskin puolelta anturin kuskin puolelle ja toinen taas apparin paikalle, ei vaikutusta.
                                  Nollasitko koodit välillä. Airbaag-koodit ei lähde ilman nollausta, vaikka toimiva komponentti olisi vaihdettu paikalleen.

                                  Sinänsä jännä että kun kokeilin ottaa apparin puolelta anturin vallan pois, niin ei sinne anna kyseistä koodia vaan jonkun keskus lukitus koodin.
                                  Oletkohan ottanut oikean anturin irti?

                                  Ja olisi hyvä mainita tässäkin ketjussa, että kyse on ruttutukkuautosta, niin pääsee helpommin jäljille. Onko airbag komponentteja lauennut kolarissa ja onko niitä vaihdettu?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Menee itsellä väliin puurot ja vellit sekaisin noissa airbag nimityksissä.


                                    Mitä tuo, anturi ei ollut paikallaan tarkoittaa? Tottakai siitä tulee koodi, jos se ei ole paikallaan.
                                    Tarkoittaa että anturi ei ollut ovessa paikoillaan, liittimessä kyllä

                                    Nollasitko koodit välillä. Airbaag-koodit ei lähde ilman nollausta, vaikka toimiva komponentti olisi vaihdettu paikalleen
                                    Nollasin välillä.

                                    Oletkohan ottanut oikean anturin irti?
                                    Olen ottanut, tälläinen osanumero molemmilla puolilla sama 4F0 955 557


                                    Jep, tuo unohtui mainita että kolari auto kyseessä. Etuvyöt ja kuljettajan ja apukuljettajan tyynyt lauenneet. Vaihdettu ehjiin.


                                    Ihmettelen vaan sitä asiaa kun otan apukuskin puolelta saman sensorin irti nii sille puolelle ei anna crash sensor vikakoodia vaan jonkun keskuslukitukseen viittaavan. Tai jos kuskin puolen anturi on rikki, miksei vika siirry apukuljettajan puolelle kun laitan sensorin liittimeen.

                                    Jostain netistä luin että sensori pitäisi olla paikallaan, ottaisi maan ovesta mutta tuota en ihan kyllä usko.

                                    Comment


                                      #78
                                      Laitatko sen tämänhetkisen täydellisen Airbag vikakoodilistauksen esille, myös sen keskuslukko-koodin.

                                      Onko airbag ohjainlaite vaihdettu, siihenhän jää crash-data kolarin jälkeen, vai onko nollattu reset toolilla?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Ekassa kuvassa koidi mikä tulee kun sensorit kiinni ja toinen kuva tulee kun molemmat sensorit irti. Mulla on itellä tuo vcds beta versio mutta sillä on pystynyt koodeja kattoon ja poistaan. Ohjainlaitetta ei ole vaihdettu kun edellisessäkin b7 a4:ssä pystyi nollaan ja samat tyynyt ja vyöt oli lauennut. Eli tuo keskuslukko koodi tulee myös airbag osioon. Ei ole nollattureset toolilla. Löytyykö tämä reset tool aidosta vcds:stä? kun viimeksi kyllä aidolla katsottiin ja nollattiin koodit. Siihen on nytkin mahdollisuus kyllä jos tarve vaatii.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          #80
                                          VCDS:ssä ei ole reset toolia.

                                          Tästä löytyy.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Vaatiiko se tuollasen? Siis nollaa jos vikaa ei ole? Mutta kun tässä vika nyt on niin täytyy selvittää ja korjata vika ensiksi.?

                                            Comment


                                              #82
                                              Näin se toimii, viat ensin kuntoon. Jos auto ollut kolarissa sitä crash dataa ei saa pois muistista kuin reset-toolilla, eli se kirjoittaa se muistin puhtaaksi. Tähän amalin viitasi.
                                              Niistä koodeista mun on turha selittää kun amalin pystyy pätevämpään/selkeämpään vastaukseen :). Open or short to plus on johdotus vika, toinen on epäuskottavaa signaali, toivottavasti meni suomennos oikein.
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 13.4.2014, 12:25.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Ahaa. Voisipas sen tilatakkin kun edullinen oli. Johdotusvikaan en enään usko kun samat arvot kuin toisella puolella ja johdot tarkistettu moneen kertaan. Enkä usko sensorivikaankaan kun ristiin kokeiltu eikä mitään muutosta. Voisiko tuo nollaus auttaa?

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Tuossa ei näytä olevan koodia, joka vaatisi reset toolin. Eli crash signalia tai memory erroria.

                                                  Itse tarkastaisin tässä tilanteessa johdotuksen mittaamalla airbagin liittimeen asti, jos antureiden ristiin laittaminen ei vaikuta.

                                                  G179 - Side airbag crash sensor on driver side
                                                  Airbagin ohjainmodulissa pinnit 69(br) ja 70(ge)
                                                  Oven liittimessä pinnit 18(br) ja 19(ge)

                                                  Onko ovi vaihdettu tai ollut irti korjauksen aikana?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Ovi on vaihdettu ja kaikki hilppeet otettu vanhasta ovesta johtosarjoineen. Missäs se olikaan se ohjainmoduli? Minäpä katson mitä se kertoo. Ihmettelen vaan suuresti jos johto poikki oven liittimen ja ohjainmodulin väliltä ku niitä ei ole pidelty. Mutta toivotaan nyt että sieltä löytyisi sitten vika.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Ohjainmoduli on keskitunnelissa.

                                                      Jos ovi on vaihdettu, niin sieltä suunnalta etsisin vikaa. Mittaa johdotus sensorilta oven liittimeen.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Mitattu moneen kertaan ja se on kunnossa. Osaatko tarkemmin sanoa missä siinä? Vaihdekepin vasen/oikea etu/takapuolella.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Vaihdekepin etu tai takapuolella. Luultavimmin etupuolella. Keskitunneliin pultattu.

                                                          Mittasitko, että sensorin johdotus ei ole oikosessa mihinkään muuhun johtoon siinä liittimessä?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Ei voi olla kun ohitin koko oven liittimen kun ajattelin että jos liitin on rikki, pinni tai joku.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              No, vaikka tuntuu epätodennäköiseltä vialta, niin seuraava askel on tarkastaa johdot ovelta ohjainyksikköön.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X