Johdot kunnossa. Mitäs nyt? Itsellä ideat vähissä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Airbagin valo palaa
Collapse
X
-
Kaverille tilasin ebaysta samalla osanumerolla ohjainboxin passattiin ja lähti toimimaan. En kyllä muista pitikö nollata siinä välissä, akku oli ainakin irti. Eikös se koodi häviä sieltä kun boxi vaihtuu?
Comment
-
Muistatko paremmin mikä passatissa oli vikana? Eipä tuossa omassakaan hirveästi vaihtoehtoja ole enään kun johdot kunnossa ja sensorit vaihdeltu ristiin niin luulisi tuolla ratkeavan. Onko tämän vuotisissa (2007) yleisesti näissä vikoja vai onko tämä nyt vaan puhtaasti kolarissa mennyt epäonninen juttu. Olettaen että vika siinä olisi.
Comment
-
Siinä oli ohjausboxissa vikaa kun ei saanut yhteyttä. Varmaankin kastunut. Lisäksi ratin spiraali ei ollut kalibroitu.
Comment
-
Yhteyttä ei saanut siksi koska boxi ottaa rungosta maansa. Vika ei ollut boxissa vaan liittimessä joka tulee paine sensoriin. pinni ei ottanut yhteyttä ollenkaan kun anturi paikallaan mutta toimi kyllä kun oli yleismittari kiinni kun siinä isompi pää minkä lykkäsin sinne pinniin. Eli pinnien purku, putsaus ja tonki hoito ja kas kummaa valo sammui. Se on pienestä kiinni. Kiitos avusta ja vinkeistä. Nyt sitten kun saisi vielä auton käyntiin niin kiva olisi.. http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=83816
Comment
-
Herätetääs Airbag keskustelu jälleen hereille, kun en viitti uutta pistää ilmoille.
Auto olis A6 C6 2007, 3.0TDi Quattro.
En valittettavasti saanut tarkkaa vikakoodi tulosta mukaani auto huollosta, mutta onneksi olivat sen verran fiksuja, että sanoivat et ei viitti ruveta sitä ite kattomaan ku voi tulla tosi paljon turhia tunteja maksettavaksi.
Lapun sain mukaan missä luki näin:
DTC 01218
-Sivuturvatyyny laukaisupiiri, matkustajan puoli
-Säädön ylärajan yläpuolella
-Jatkuva
Tämä löyty selvitykseks tolle koodille.
01218 - Side Airbag Igniter; Front Passenger Side (N200)
01218 - Side Airbag Igniter; Front Passenger Side (N200): Resistance too High
01218 - Side Airbag Igniter; Front Passenger Side (N200): Resistance too Low
01218 - Side Airbag Igniter; Front Passenger Side (N200): Short to positive
01218 - Side Airbag Igniter; Front Passenger Side (N200): Short to ground
Kyseessä olis siis nimen omaan tämä ärsyttävä liitin ongelma.
Oon yrittäny ettiä netistä kyseisen auton NS airbag karttaa missä näkyisi liittimet ja bagien sijainnit, ilman onnea. vänkärin penkin alla on liittimiä jotka kaikki menee penkkiin, ja sieltä löyty myös keltainen liitin jonka luulen olevan airbagin, siihen tuli kolme johtoo, tosin se meni suoraan penkin alle, onkohan tämä se yleisin liitin? Kuva liitteenä.
Viimeksi muokannut IGcher; 11.2.2017, 20:30.
Comment
-
Audi A6 2006 3.0tdi airbag
Moro,
Edit: Eli olikohan nuo molemmat viat mitä kuvassa näkyy tarkoittaen ratin airbagia?
Ratin airbagin numerosarjassa oli yhden kirjaimen ero alkuperäiseen, mahtaakohan tuo johtua siitä.?
Kuvassa on viat mitkä airbag järjestelmään jäi. Autoon on kolarin jäljiltä vaihdettu molemmat etubagit ja etuturvavuöt.
Auto oli siis, Audi A6 2006 3.0tdi.
https://arjy.kuvat.fi/kuvat/Kirppari/IMG_4801.JPG
Comment
-
Ratin airbagin numerosarjassa oli yhden kirjaimen ero alkuperäiseen, mahtaakohan tuo johtua siitä.?
Comment
-
Räjähtäneen bagin numero on varmuudella 4F0 880 201 AS 6PS.
Täytyy varmistaa huomenna sen uuden numero, saattoi olla 4F0 880 201 BH 6PS.
Tilasin tietysti uuden käytetyn bägin tuolla numerolla ja yllättäen se numero
ei sitten sataprosenttisesti kohdannutkaan..
En ole noita Measuring blockseja tutkinut, täytyypä katsoa huomenna. Kiitos.
Comment
-
Tuo BH-päätteinen on nimenomaan korvannut tuon aiemman AS-päätteisen, siitä ei homma ainakaan jää kiinni. Tuon ikäisissä tuskin on mitään älyäkään bägin päässä (joka siis vaatisi jonkinlaisen sopeutuksen/adaptaation, tuskin on edes nykyäänkään?) eli ainoiksi vaihtoehdoiksi jää viallinen uusi bägi tai sitten viallinen liitin/johdin/johtosarja/airbag-yksikkö.
Comment
-
Numerosarjoissa olikin seuraava ero:
4F0 880 201 AS 6PS.
4F0 880 201 S 6PS.
Bagi tuli johdon kanssa, tarkistin nuo kaksi liitintä mitkä menee bagiin, ne oli molemmat lukitsematta.
Vika hävisi siten.
Ilmeisesti tässä tapauksessa ei tarvinnut vaihtaa kuin lauenneet turvavarusteet ja tyhjentää vikamuisti,
onkohan tuo kuinka yleistä että turvalaitehommat korjaantuu noin "helposti"? Ei ole tullut aiemmin turvalaitteita vaihdettua.
Comment
-
Morjes, osaisko joku auttaa. Ongelma on Audi A6, vm2000, airbag valo palaa. Aiemmin tosiaan silloin tällöin vilkkui, mutta nyt jäänyt pysyvästi päälle. Kellojousi vaihdettiin viime viikolla, kaikki ratin liittimet ja piuhat väkrätty plus putsattu ja reset toolia koitettu, mutta ei luonnistu valo palaa edelleen. Vikakoodi 00588 - airbag igniter, driver side (n95) / 32-00 - resistance too high.
Alkaa olemaan hiukan kusi sukassa, kun tällä viikolla pitäisi katsastaa. Vaikea uskoa, että vika olisi itse bagin sytyttimessä, koska silloinhan tuon reset toolin pitäisi pystyä nollaamaan se? Voiko vika olla ohjainlaitteessa, tai onko jollain antaa vinkkiä mistä kannattaa ruveta repimään auki ja tarkistelemaan liittimä tms? Kiitos auttaville...
Comment
-
Ostin tuollaisen -97 S8 ja olen nyt korjaillut noita airbag ongelmia. Sain korjattu jo "occupation switch ja seat belt switch" ongelmat mutta nyt päänvaivaa aiheuttaa "control module inccorrectly coded". Saan vaihdettu siihen koodia ja helpperin antama mielestäni oikea 00224 uppoo nätisti mutta vikakoodi vaan sitkeästi pysyy. Olisiko jollain tähän jotain vinkkiä vai joutuuko tilaamaan uuden modulin?
EDIT*
Laitetaas sen verran vielä seuraaville että miten tässä mallissa "korjataan" nuo sensori hälyt:
Seat occupied sensor passenger side G128
-Penkiltä lähtevältä johtonipulta otetaan sininen ja valkoinen johto johon laitetaan kiinni 470ohm vastus, näin airbag module luulee että joku istuu kokoajan penkillä ja airbag siis sen puolesta toimii.
Seat belt switch (E24) ja (E25)
- Penkin alla turvavöiden lukosta tulee kaksi vihreää johtoa johon laitetaan kiinni n. 150 - 160ohm vastus, Airbag module luulee että molemmat vyöt ovat kokoajan kiinni ja airbag toimii.
Comment
-
Kiitokset Amalin,
Tämähän on tosiaan -98 vuosimalli, vaikka käyttöönotto 19.06.1997. Eli 00225 koodilla ei nyt ainakaan palautunut heti. Pitää seurata.
Comment
Comment