Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 ajovalot himmenevät välillä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A4 B7 ajovalot himmenevät välillä

Terve!

Olisikohan kellään antaa apuja seuraavanlaiseen ongelmaan:

Auto on A4 B7 ja olen huomannut että satunnaisesti ajovalot äkkiä himmenevät ja tulevat samantien takaisin normaaleiksi, eli tulee sellainen pieni välähdys mistä sen huomaa. Valojen katoaminen kestää ehkä alle sekunnin mutta esiintyy jostain syystä aina silloin tällöin.
    Autoon ei ole asennettu jälkeenpäin mitään sähkölaitteita eikä radiota yms. eli se on ihan tehtaalta tullut tuollaisena.

Takuu on tietenkin voimassa mutta jos jollain olisi idea mistä kyseinen ongelma voisi johtua niin olisi hieman helpompi alkaa selvittelemään asiaa.

Ei kai ilmiö tule esille esimerkiksi rivakassa kiihdytyksessa tai liukkaalla ajaessa? -> ASR aktivoituminen vie aika paljon amppeereita jonka näkee helposti valoissa (varsinkin halogeeneissa).

Comment

Voi muuten olla mahdollista että asia olisi noin, täytyy nyt hieman katsella tilannetta ennen kuin lähtee huoltokäynnille.
      Pari kertaa on kuitenkin käynyt niin että on esim. seissyt valoissa paikallaan odottamassa ja silloin valot ovat himmentyneet ja tulleet heti takaisin.

Comment

Jos on ollut lämmintä, niin ilmastoinni kompura aiheuttaa piikkejä, Todennäköisin selitys sähkölasin nostimia räpläävät kyydissäistujat.

Comment

Okei..löytyyhän noita vaihtoehtoja näköjään sitten enemmänkin tuohon valojen pätkimiseen.

Tänään ilmeni ensimmäistä kertaa aika ihmeellinen juttu kun ajoin parkkiruutuun, sammutin auton ja lähdin kävelemään pois. Kuului aika kovaa suhinaa pelkääjän puolen konepellin/tuulilasin rajasta. Avasin konepellin ja siellä menee reunassa kaksi putkea muovisen ritilän alle. En tiedä mitä ritilän alla on tai mitä putket ovat, mutta akusta seuraavaan koloon menevät ja suhina kuului sieltä.
          Sitä kesti ehkä noin 10 sekuntia sammuttamisen jälkeen kun kokeilin laittaa uudestaan auton käyntiin ja sammutin samantien.

Nyt illalla en kuullut enää samaa ääntä, mutta jäi askarruttamaan aika paljon että mistäköhän mahtaisi johtua.

Comment

Oliko ilmastointi ollut päällä? Ääni voisi kuulua ilmastoinnin rajoitinventtiilistä.

Comment

Olihan se päällä juu..jos se ylipäänsä toimii pikkupakkasilla.
              Ihmetyttää vaan kun aiemmin ei ole koskaan ääntä kuulunut.
              Suhina oli tosiaan sitä luokkaa että se kuului vaikka käveli viiden metrin päässä autolta.

Comment

Onko sulla halogeenit?

Mulla on Bi-Xenonit omassani ja en ole mitään välähdyksiä huomannut, en vaikka renklaisin kaikkia neljää ikkunannostimia samaan aikaan, mutta ksenonit kai vie vähemmän sähköä.

Volvossa joka mulla oli ennen niin valot välähteli juuri tolla tavalla kun joku sähköäkäyttävä juttu meni päälle, joten voisi olla se.

Comment

Halogeenit joo, en tosiaan tiedä mistä voisi loppujen lopuksi johtua kun valojenvälähtely on niin satunnaista. Välillä ei moneen päivään tai viikkoon ja sitten taas jonain päivänä useammankin kerran. Tosin sitä ei päiväsaikaan edes huomaa. Eipä tuo sinänsä mitään haittaa mutta tuli vaan mieleen mistä moinen voisi johtua.

Comment

Omassa A4 1.8 TQ avant B7:ssa on bixenonit ja en ainakaan vielä ole huomannut että valot vilkkuisi kun esim ilmastoinnin kompura menee päälle, mutta katellaan..

Comment

Minulla tekee Passat ihan täsmälleen samanlaista, joskus.
                      Olen arvellut sen johtuva viiksestä tai valokatkaisijasta, ehkä jopa virtalukon pohja. Minulla ei ainakaan ole ilmastointia, eikä luistonestoa. Esiintyy myös ilman matkustajia, että sähköikkunoiden räpläämisestä ei johdu...
                      Noh, piakkoin on tulossa viiksi cruisella. Selviää sitten ainakin kun olen viiksen vaihtanut, että oliko vika siinä.

Comment

Mulla a4 2.0 TQ avant b7 ssa xenonit ja räpsii kans aina kylmänä kun lähtee ajaan. sitten kun on jonkun aikaa ajanut niin ei tee koskaan samaa. Olen sanonut siitä huollossa mutta ei ainakaan vielä ole tehnyt asialle mitään

Comment

Working...
                        X