Onkos tietoa saako concert2:seen herätettä laitettua muuten kun can-väylän kautta? Asensin b6:seen jossa ei tule can väylää soittimelle toisesta b6:sesta soittimen jossa on väylän liitin ja pitäisi saada herät mankalle. Nyt on vain jatkuva virta ja lähtee päälle ja pois soittimen virtanapista. Virta liittimessä on muutama ylimääräinen pinni vielä mutta ei uskalla summassa kokeilla virtoja ja liekö herää muuten kuin väylästä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Radio yms. asennukset / toimivat ratkaisut
Collapse
Tämä on kiinnitetty aihe.
X
X
-
alrin
Tulipa hankittua viikko sitten ensimmäinen Audi, A3 3.2 -04. Nyt pitäis vaihtaa alkuperäinen concert 1din soitin johonkin 2din soittimeen. Onko olemassa "plug and play" adapteria JOKA TOIMII 8P:ssä + soitinkehikkoa tähän? Vai joutuuko ite modailemaan? :SViimeksi muokannut alrin; 2.10.2011, 20:46.
Comment
-
oisko kellään Audi 80 2.0 -89 radion johtojen kaavioita että mikä menee minnekkin? Entiset jodot pätkitty palasiksi ja pitäs saaha mankka paikoilleen. Entäpä ku edessä on dbl erkka sarja ja takana audin omat niin tarkotus ois laittaa ne vahvistimen kautta soimaan, mutta kummallekki taka kajareille menee 2 paksua johto vihreä/vihreä-musta ja sit lisäksi monta pikku johtoa menee samoihin kajareihin, eli mitä ne pienemmät johot on? onko kajareil omat vahvistimet? etu kajareitten kans ei ole ongelmaa mut taka kajareitten on ku menee niin paljo johtoja yhteen kajariin. Anteeksi sekava kirjoitus, mutta toivottavasti ymmärsitte.
Comment
-
Morjens!!!
tässä aloittelen audi harrastusta......eli toisin sanoen mistään en mitään tiedä.....!
kysymys olis: irroitin alkuperäisen kasetti mankan joka oli jumissa......ei pystyny koodia syöttään vaikka yritin.
nyt laitoin uuden mankan paikoilleen....piuhat sopi ku isi äitiin.....paitsi antenni johto. mut ei tapahdu mitään. ei edes saa mankkaa päälle!
missäs vika?
sulakkeet on ok!....sen osasin katsoa itekki!
Comment
-
Noniin, edistystä. Mankka lähti päälle ja toimii muuten hienosti, mutta...
Asetukset kyllä jää toosan muistiin, mutta jos sammuttaa auton ja biisin kuuntelu tikulta jää kesken, käynnistettäessä tarjoaa taas radiota eikä muista, mihin kohtaa biisiä on jäänyt. Aloittaa siis biisien toistamisen juurikansion ekasta raidasta.
Lisäksi KAIKKI muut kaiuttimet kyllä laulaa, mutta subikasta ei kuulu pihaustakaan.
Ekaan kuvaan on merkattu kaksi johtoa; tuolle punaiselle piti antaa virtaa virtalukolta, joten helpointa oli nyhtää liittimestä irti ja vetäistä johto virtalukolta. Toinen roikka... Kenzu mainitsi tuolla tyhmien kysymysten ketjussa, että soittimelle tulee vahvarilta valkoinen johto, jolle pitäisi antaa virtaa. Onnistuisikohan niin, että jos tuo valkoinen johto tulee tähän vastaan, liittäisi tuon sitten virtoihin? Viimeisessä kuvassa näkyy yksi ylimääräinen punainen johto, josta voisi virran saada?
Toisessa kuvassa onkin sitten tuo radiovahvistin-hässäkkä mikälieneekin. Mihin ihmeeseen tuo merkattu roikka pitää liittää? Menin onneton hukkaamaan noiden paketit, joissa olis ollut noiden kytkentäkaavioita, enkä nyt niitä kuollaksenikaan löydä _mistään_. Onkohan tuolle oikea paikka tuo kolmannen kuvan merkattu piuha?
Tuntuu muutenkin olevan näitä johtosatseja / ratkaisuja / patentteja olevan yhtä monta kuin asentajaa, joten meikäläinen on ainakin aivan kujalla luettuani melkein jokaikisen radioasennuksia koskevan topicin.
Viimeisessä kuvassa olevat punainen ja keltainen on käännetty ristiin. Tämän swapinhan pitäisi ainakin pitää nuo kanavat muistissa, mutta kun niitä kanavia nyt ei ainakaan edellämainitusta syystä ole viritetty / tallennettu. Tiettyhän voisi kokeilla kääntää nuo "oikeinpäin" ja kokeilla, mitä tapahtuu.Viimeksi muokannut mstr; 24.10.2011, 22:10.
Comment
-
Toisessa kuvassa onkin sitten tuo radiovahvistin-hässäkkä mikälieneekin. Mihin ihmeeseen tuo merkattu roikka pitää liittää?
Esim. soittimesta tulevan sähköantennin ohjausjohtoon toi on hyvä liittää, niin alkaa syöttää aina käyttöjännitettä kun soitin lähtee päälle.
Viimeisessä kuvassa olevat punainen ja keltainen on käännetty ristiin. Tämän swapinhan pitäisi ainakin pitää nuo kanavat muistissa, mutta kun niitä kanavia nyt ei ainakaan edellämainitusta syystä ole viritetty / tallennettu. Tiettyhän voisi kokeilla kääntää nuo "oikeinpäin" ja kokeilla, mitä tapahtuu.
Comment
-
Tohon pitäis saada +12V ja mielellään virtalukon kautta, niin syöttää antennivahvistimelle käyttöjännitteen.
Esim. soittimesta tulevan sähköantennin ohjausjohtoon toi on hyvä liittää, niin alkaa syöttää aina käyttöjännitettä kun soitin lähtee päälle.
Onko sulla yleismittaria? Sillähän se on helppo todeta kumpi on jatkuva +12V ja kumpi virtalukon kautta ja liittää ne sitten oikein, pysyy jutskat muistissa.
Comment
-
Dodii, nyt radiokin laulaa ja humppa soi. Takapää lähti soimaan samalla, kun käänsin nuo jatkuvan ja katkeavan virran johdot oikein päin, eli toisin kuin tässäkin topikissa on alunperin mainittu (eli punainen <-> punainen ja keltainen <-> keltainen. Outoa kylläkin, mutta hällä väliä (ja mulla tiukka).
Laitan tähän nyt yhteenvetona, miten mulla nuo johdot on, ihan vaikka vastaisuuden varalle jos jollain on samoja ongelmia.
Auto: Audi A4 B6, 2004 (1.8Tq BEX).
Alkup. soitin: Concert (http://www.ipodcarkitdirect.co.uk/im...ert2%20AC2.jpg)
Uusi soitin: Alpine CDE-9880R
Johtosarja: Connects2 Audi Active System (http://www.autostudio.fi/connects2-a...ve-system.html)
Antennivahvistin: http://www.autostudio.fi/iso-naaras-to-din-herate.html
Antenniadapteri: http://www.autostudio.fi/ca-antenniadapt-12150.html
Soittimen sovitemuovi löyty marmorilta, hintaa 25€-29€. Laitan osanumeroa vielä myöhemmin.
Kuvissa ohjeet, mikä tulee mihinkin. Raksavaiheista ja lopputuloksista muutama kuva. Huonolaatuisia kylläkin. USB-johdolle löytyi sopivasti paikka tuosta tuhkakupin takana olevasta kotelosta. Alunperin sieltä tuli puhelimen (RJ-11) johto, jonka pätkäisin poikki ja ujuttelin reiästä tuon USBin. Liitintä kavesin hieman puukolla, eli leikkelin siitä turhat muovit ympäriltä pois.
Kiitokset Mik4--:lle ja A6toselle avuista.
Seuraavaksi voisi kokeilla, irtoaisko tuosta Concertista se alumiinilista kuinkakin helposti irti. :-) Ja tuo soittimen adapterimuovin sävyero ei luonnossa näytä noin silmiinpistävältä. :)
Hakua varten:
Soitin, soittimen asennus, soitin a4 b6, ConcertViimeksi muokannut mstr; 26.10.2011, 20:36.
Comment
-
Köh, niinhän se tosiaan taitaa tehdä, kun levänneimmillä aivoilla tarkemmin ajattelee. Tarkemminhan noita kannattaa tutkia ja järjellä ajatella, ennen kuin uskoo täysin sokeasti, mitä tännekin on kirjoitettu. :)
Comment
-
Onko kokemuksia Pioneer AVH-2300DVD?
Hinnaksi jäisi 295€ Onko tuo sellainen ettei tarvi taas heti olla katsomassa uutta?
Comment
-
Kirjotin ihan stanan pitkän ja yksityiskohtasen värssyn -96 mallin A8:sin soittopelien päivittämisestä, ja siinä kirjottamisen aikana oli menny jostain syystä kirjautumaan multa kysymättä ulos tms ja koko novelli hävis :) No mut tiivistetään. Uudet erillis-sarjat etu ja takaoviin, basso ja vahvistimet takakonttiin. Vanha retrocdnuppiradio (becker) saa vielä jäädä paikoilleen. RCA:t ja kaiutinjohdot on helppo viedä takakontista oville--> Takaluukun etunurkista äänieristyspehmuste suojamaton alta pois vetämällä, takapenkin istuin pois ja selkänoja raolleen sen mitä saa kun poistaa ruuvit alareunasta, "jalkalistat" nyppäämällä pois, keskipilarin muovisuojasta pari ruuvia auki kynnyksestä ja raolleen ja etujalkatiloista muovisuojat pois. Etuoviin läpivientikumille on synkempi homma saada johtoja menemään. Pienen hermoilun, äänieristyksien yms muljaamisen ja erittäin ergonomisten asentojen jälkeen se on hoidettu. jakosuotimet saa mahtumaan ovipahvien sisään esim kuumaliimalla jos ruuvien käyttö jännittää.. Kannattaa käyttää diskanttien asennuksessa myös(ostamani sarjan diskantit sopi mukana tulleen "asennusrenkaan" kanssa vanhoille paikoille niin tiukasti että ei tarvitse liimaa tai muutakaan). Orkkis kaiuttimet on kokoa jotain väliltä 4"-5.25" eli suoraan alkuperäiselle paikalle sopivaa ei kaupasta saa. Itse ostin 5.25" ja pikku askartelu jyrsinterällä niin eiköhän ne sinne sovi. Basso ja vahvistimet takaluukkuun, hattuhyllyn "bassot" pois ja jätin pelkät suojaritilät paikoilleen nii pääsee hönkä edes vähän ohjaamon puolelle kunnei ole suksiluukkua ja takapenkin selkänoja umpinainen.
Edit: Jakosuotimet muuten ei loppuviimeksi mahdu ovipahvien taakse, eli johdot kaiuttimille oven läpiviennistä ja suotimet ohjaamon puolelle.. Kohtuullinen työmäärä ainoastaan äänenlaadun parantamisen takia, mutta nyt kun on saanut laitteet soimaan ni pakko sanoa että vaiva kannatti. Ero on todellakin huomattava, eikä laitteiden hinnat enää nykyään päätä huimaa -> 2x JLaudio C2 5.25" erillis-sarja n.400e yhteensä, 2xJLaudio vahvistimet JX-1000.1 bassolle ja JX-360.4 erillis-sarjoille n.500e yhteensä, hyvän ja vähän tilaa vievän esim JLaudion valmiin basson koteloineen saa jo n.200e (itse ostin saman merkin 12W7:n). Ja n.100e voi laskea johdoille, sulakerasialle ja virranjakoblokille yms. Eli 1200 euron nurkissa liikutaan ja äänenlaadun parantumiseen nähden todella siedettävä hinta. Ja tietenki paketti laastareita ja pari kaljaa.Viimeksi muokannut Jarno; 9.11.2011, 04:28.
Comment
-
Vaihdoin alkuperäsen Chorus soittimen tilalle Pioneerin DEH 4300 UB:n ja ostin aktiivijärjestelmälle sopivan adapterikaapelisetin jolla sain takakaiuttimiinkin eloa. Asetukset pysyy muistissa ja kaikki tuntuis toimivan niinkuin pitää, mutta mikä mahtaa olla punaselle ISO-liittimelle tuleva yksittäinen piuha? Jäi ylimääräiseksi adapterikaapelien myötä.
Mahtaisiko olla joku herätevirta tms., kun alkuperäistä soitinta pystyi käyttämään ilman että avain oli pesässä. Nyt soitin herää vasta kun avaimen laittaa virtalukkoon. Olisi ihan jees jos tuon saisi pienellä vaivannäöllä toimimaan ilman avainta kuten Chorus.
Adapterikaapeleista jäi yli maadoitusjohto. Tarvitseeko tätä erikseen kiinnittää? Käsittääkseni ISO-liittimissä maadoitus on jo hoidettu?
Selailin topicin läpi mutta tuntui olevan niin paljon juttua että himpun verran hankala oli sieltä poimia oikeaa tietoa tähän tapaukseen.
Comment
-
Itsekin ajatellut vaihtaa poppeja TT:hen. Nyt lähinnä suurena kysymyksenä kannattaako tehdä itse vai antaa liikkeen poikien tehdä työt, palkintona 180-240 € töihin. Onko oven irroittaminen (wakin sivuilla ainakin on ohjeet) ihan simppeli homma tehdä vai onko riski että rikkoo tiivisteet/vaimennukset/kiinnikkeet/jotain? Ikkunannostimet ym. toimivat niin hyvin etten haluaisi turhia riskejä ottaa, kokematon kun olen. Toisaalta, parisataa euroa kyllä keksisi paremmankin kodin.
Nythän tuossa on joku Sonyn tarvikemankka, jossa juurikin tuo vika että auton sammuessa ja avaimen poistuessa katoaa tallennetut kanavat ja asetukset. Radio kyllä kuuluu päälläollessa ihan hyvin, joten liekö vain pinnienvaihtokysymys vai tarvitseekohan sen adapterikaapelisetin jos vaihtaa mankkaa Pioneeriin?
EDIT: Huoltokirja ja http://igorweb.org/equidec/Default.aspx kertoo, lisäkoodeja syötellen, että TT:ni on aikanaan saksantehtaalta lähtenyt ilman radiota ja kaiuttimia. Onko tämä mahdollista? Sittenhän koko piuhahäsmäkkätouhu hyvällä tuurilla on aivan perus ISO-mallinen ratkaisu?Viimeksi muokannut Varis; 14.11.2011, 21:30.
Comment
-
Jep kokonaista 30sek oon saanu menee kun nyppää pahvin pois TT:stä :D
Wak-tt sivuilla tosiaan on hyvät ohjeet , varsinkin kun lukasee ajatuksella läpi. Paikoilleen laitossa vaan muistaa laittaa sen muovisen listan siihen alumiinin päälle, niin pahvi suorastaan putoaa oikealle kohdalle.
Oveen tulee tod. näköisesti vain yksi linja ja se haaroitetaan pahvin puolella diskantille ja midille. Pelkillä suotimet saa siis uskomattoman eron, midit on vakiona kooltaan 6.5''.
Itellä on tällä hetkellä kokoonpanona:
Vakio Concert RCA lähdöillä ja X-carlinkillä
Ovissa Autostudion AS-REF6.2 erillissarja
Kontissa sit 15l suljettukotelo ja 10'' pioneerin matala subi ja SPL vahvari
Omasta mielestä tuo soi erittäin hyvin verrattuna bosen tekeleeseen saatikka sit vakioon.
Poppeja rakentaessa oli tärkeintä et asennus ois mahdollisimman lähellä tehdas lookkia. Vahvari oli tosin pakko jättää näkyviin kun ei missään ollu riittävästi tilaa sille :/
Comment
-
BT
Onkohan edes lähelle oikea osasto...
Kysymys Audin omasta BT systeemistä, pitäisikö ratin napeilla pystyä selata numerolistaa?
Numerot kopioidaan BT systeemiin vai selaillaan itse puhelinta?
Mikäli näin pitäisi toimia, onkohan vika päivityksissä vai siinä että omistan iphonen kun ei toimi.
BT sinänsä toimii hienosti, soittava numero näkyy mittaristossa mutta rattinapeilla en pysty soittamaan mihinkään.
A4, vm 2005 concert 2
Comment
-
Morjes,
Haluan, että tarvikemankkaani tulee virta kun käännän avaimesta virrat päälle ja toistepäin. Mitä teen?
Autoni on Audi A4 Avant vm-03. Kyseessä ei ole bosen järjestelmä vaan puoliaktiivijärjestelmä.
Autosta näyttäisi puuttuvan herätevirta virtalukolta kokonaan?Viimeksi muokannut Pete838; 5.12.2011, 23:21.
Comment
-
Ohjauspylvään alta löytyy johtonippu joka tulee virtalukolta. Sieltä kaivat punaisen muita johtoja ohuemman piuhan ja ryöstät siitä. Pistä vaikka ohut neula johdon läpi ja mittaa yleismittarilla että on oikea. Näin ainakin itse tein ja virrat tulee kun kääntää avaimesta ja sammuu vasta kun avaimen ottaa pois lukosta eli niin kuin alkuperäinen.
Comment
Comment