B6:ssa herätteen saa kun purkaa ohjauspylvään muoveja pois ja etsii vasemmalla puolella menevästä johtonipusta oikean johdon. Johto oli muistaakseni oranssi, mutta mittaamalla liittimen pinneistä oikea löytyy.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Radio yms. asennukset / toimivat ratkaisut
Collapse
Tämä on kiinnitetty aihe.
X
X
-
Autovahvistin säätöapua oltaisi vailla. Osaisko joku pelkän kuvan perusteella sanoa mitä namiskaa sitä käännetään ja mihinkä suuntaan? Elikkä musiikki, jota tänä päivänä kuunnellaan, alkaa olla jo aika rokki/hevi voittoista. Vahvistimena on sovan aikanen sony xplod 1200w(:D), joka hommattiin 8 vuotta sitten käytettynä. Bassona vähän tuoreempi Mik:in 10" mahd. pienellä umpikotelolla.
Otetaan esimerkkinä, esim. cheekin + muut matalemman basson kappaleet, niin soinnit kyllä kohillaan basson suhteen. Mutta jos taas kuunnellaan esim: amaranthea tai poisonblackkia , niin basso on aika hukassa. Elikkä käsittääkseni nuo korkeemmat bassot on hukkateillä.. :) Eikä tuota hifistin vikaa oikein ole..
Lienekkö meni oikeeseen osastoon..Viimeksi muokannut bonus; 28.9.2013, 13:30.
Comment
-
Minulla on autossa vanhanmallinen Alpinen autosoitin (DVA-9861Ri). Haluaisin, että soittimella pystyisi toistamaan musiikkia jostain ulkoisesta laitteesta.
Mukana tuli iPod-adapteri, joka on jäänyt käyttämättä, koska en omista iLaitteita (eikä muutenkaan enää toimi sellaisenaan uusien iPodien kanssa). Saako tuohon adapteriin adapteria, jonka avulla voisi käyttää äänilähteenä jotain muuta kuin iPodia? Tai saako tuollaisella liitännällä olevia USB (tms.)-kaapeleita jostain? -->
Vai onko järkevämpää alkaa suunnitella uuden soittimen ostoa?
Comment
-
Eipä välttämättä tarvitse ruveta uuden soittimen etsintään, pitäisi toimia iPodin kanssa ihan OK. Tässä vielä linkki manuaalin:
http://www.manualslib.com/manual/468...page=47#manual
Ja tarvitset tälläisen johdon:
http://www.audiohellman.fi/alpine/li...kkeet/kce-422i
Sillä pitäis homman ruveta toimimaan.
Edit: Luinpas hyvin...haettiin siis jotain muuta kuin iPod toistoa, se taitaa sitten vaatia jo ihan oman purkkinsa toimiakseen, ei siis mene pelkällä johdolla. Purkki taitaa olla tämä:
http://www.amazon.com/gp/aw/s/ref=lp...0usb%20adapter
Eli saattaa sittenkin olla helpompi ostaa uudempi soitin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viestiAutovahvistin säätöapua oltaisi vailla. Osaisko joku pelkän kuvan perusteella sanoa mitä namiskaa sitä käännetään ja mihinkä suuntaan? Elikkä musiikki, jota tänä päivänä kuunnellaan, alkaa olla jo aika rokki/hevi voittoista. Vahvistimena on sovan aikanen sony xplod 1200w(:D), joka hommattiin 8 vuotta sitten käytettynä. Bassona vähän tuoreempi Mik:in 10" mahd. pienellä umpikotelolla.
Otetaan esimerkkinä, esim. cheekin + muut matalemman basson kappaleet, niin soinnit kyllä kohillaan basson suhteen. Mutta jos taas kuunnellaan esim: amaranthea tai poisonblackkia , niin basso on aika hukassa. Elikkä käsittääkseni nuo korkeemmat bassot on hukkateillä.. :) Eikä tuota hifistin vikaa oikein ole..
Lienekkö meni oikeeseen osastoon..
Comment
-
Pienoinen varmistus vielä, kun ei noista aiemmista triideistä eikä tuoteselosteesta jääny riittävän selvästi haravaan....
Eli Concert soittimen tilalle tulossa aftermarketti mankkaa, A4 B7 pirssi aktiivisilla takaämyreillä. Jos laitan tällaisen johtosarjan: CT53-AU01, niin lähteekö tuolla suoraan mankka päälle kun autoon pistää virrat päälle? Vai tarvitsenko lisäksi jonkin erillisen CAN-pampulan millä ongitaan herätevirta krammarille..?
Comment
-
ok, vähän kuten uumoilinkin... mitenkäs sitten, löytyykö sellaisia johtosarjoja jossa tuo herätteen onginta olis suoraa mukana...?
toisekseen, jos lähtee tuolle punaisen herätejohdon metsästys -linjalle, niin onko se miten kova savotta, äs in, paljonko pitää purkaa muovia edestä...?Viimeksi muokannut Vertti; 5.10.2013, 12:53.
Comment
-
Tietääkö joku oikean adapterin tähän? Eli 1998 A3 kyseessä ja ostin uuden antennin vanhan tilalle. Vanhassa oli erikseen vahvistin (katon alla) ja antenni. Uusi tarvikeantennin johdon pää on paksu "perus male-pinni", kun taas auton päässä on "female pienellä reijällä". Noiden plugien nimiä kun en tiedä, niin ihan äkkiä ei oikeaa adapteria tunnu löytyvän. Selventävä kuva:
Lisäksi tuossa on punanen johto ilmeisesti jännitteelle. Olen jo pistänyt radion taakse mokkulan, joka syöttää jännitettä antennipiuhaan. Kunhan saan antennin kiinni, niin toimiikohan vahvistin ilman punaisen johdon kytkemistä?
Edit: Täällä jollain ollut sama ongelma.. ilmeisesti pitäisi vetää uusi johto soittimelle asti.
Comment
-
Tervehys kaikille!
Palstaa on tullut lueskeltua ja vaikka muutamilla on sama ongelma ollutkin, ratkaisujen määrä sai ainakin omat aivot solmuun. Autona toimii siis meillä -97 A6 Avant C4 jossa siis jälkiasennussoitin.
Ovista löytyy nuo neljät midit ja saman verran diskantteja. Ensimmäinen soitin paukuttikin ihan hyvin etukajareita mutta takaa vain diskantteja. Toisen soittimen myötä äänenlaatu parani mutta ongelma pysyy ihan samana.
Tällä sarjalla saatiin herätevirran ongelma korjattua eli soitin ei nollaa asetuksia aina kun virrat sammutetaan: http://www.erikoisvaruste.fi/product_details.php?p=91
Mutta siis saako nuo takamidit soimaan vähällä vaivalla? Kun kokeilin soittimen rca:sta lykätä piuhaa noiden liittimiin, alkoivat soida mutta kun voluumia lisää, alkaa kaiuttimista kuulua napsutusta joka vain nopeutuu äänenvoimakkuuden lisäämisen myötä.
Comment
-
Terve. Sellanen ongelma urssissa että soitin ei muista asetuksia ja kanavien pikavalintoja yms kun virtoja käyttää pois. Joka kerta siis soitin aloittaa puhtaalta pöydältä kun lähtee ajamaan.. Ärsyttävää. Mikähän mahtaa olla vikana? Ilmeisesti joku jatkuva 12v puuttuu mutta miten on mahdollista että vakio johtosarjassa ei tuollaista olisi?
Googlettamalla löytyi jotain sellaista että Pioneerin soitin ei heräisi koska sininen ja keltainen johto ristissä, uskaltaakohan noita kokeilla vaihtaa noin vain. Jos nyt herätteen paikalla olisikin jatkuva ja toisin päin. Silloinhan soitin toimisi juuri näin kun se nyt toimii?
Kiitoksia :)
Soitin taisi olla Pioneer MHV-160UI
Comment
-
Herätehän siellä ei oo oikein kytketty. Eli virtalukolta tuleva katkeeva virta pitäis olla soittimen "rem" liittimessä ja 12vdc jatkuva virta akulta tulis olla siinä soittimen syöttävässä, sit ei pitäis olla mitään ongelmaa. Jos sulla on yleismittari niin saat maata vasten selvitettyä helpolla, et mikä siel on suora ja mikä katkeeva, sit vaan liität ne soittimen ohjekirjan mukaan oikeisiin kaapeleihin. Mitään sieltä ei hajoo vaikka kokeilisit virran ja herätteen kääntää ristiin, jos ne on vaan ristissä niin onhan se helpoin tapa sokeena korjata. :) Eli jos se on niin, et sininen ja keltanen on väri väriin, niin laita ne liittimet vaan toisinpäin ja kokeile sit tallentuuko. :)
Soittimen johtosarjasta ei varmasti uuvu herätettä tai suoraa virtaa, auton sähköistä se voi uupua enkä sun ajoneuvon sähköistä mitään tiedä.
Comment
-
Moi
Kiitos neuvoista, nyt toimii! Tosiaan vaihtaa keltainen ja punainen johto ristiin, oli juuri niin päin väärin kun tuossa aiemmassa viestissäni mietin. Soitin olikin MVH-X360BT jos joku etsii samaa probleemaa. Varmaan sama kaikissa Pioneereissä
Niin ja tosiaan nuo johdot ei ole tuon väriset auton johtosarjassa, vaan pelkästään mankan johdoissa.
Comment
-
Itsellä oli kanssa hakemista noiden kaiuttimien kanssa kun joku aiemmista omistajista oli napsassut sivareilla poikki tuon toisen isoista liittimistä, sen jonka johdot menee kaiuttimille. Luulin tietysti ensin kun uutta liitintä rakentelin, että samanväriset ovat aina pari, mutta ei mennytkään niin. Etsin netistä kaiuttimien kytkentäkaaviot ja niitä pareja ei voi värien perusteella mitenkään arvata.
Voisko sullakin olla piuhoja ristissä jos joku on joskus itse avannut?
Mullakin soi siis joistain kaiuttimista aiemmin tosi hiljaa, ja välillä pelkistä diskanteista tietyillä kytkennöillä. Yleisestikkin volumea sai pitää soittimessa jossain kolmessakympissä, mutta nyt kun piuhat on oikein niin volume asetus 15 on jo aika kova.
Comment
-
Sen kun tietäisi. Tosin balancea ja faderia pyörittelemällä kaikki paikat soi sieltä mistä pitääkin, tuo takanen jää vaan todella paljon hiljaisemmaksi ilmeisesti juurikin sen aktiivisen "ansiosta".
Nuo autolta tulevat isot häviävät tuonne tuhkakupin taakse keskikonsolin uumeniin enkä ole sitä viitsinyt vielä alkaa repimään auki mutta eikai noissa tehdasasenteisena olisi pitänyt olla vain kahta isoa?
Mitenkähän muuten mahtaa olla kun luin joltain ulkomaalaiselta audi-palstalta että tuo takakaiutinten vahvistin vaatii sen antennivahvistimen(metallimorkula) toimiakseen?
Comment
-
Miten nämä WIFI-muistikortit käytännössä toimii?
Voisiko tuon avulla esim liittää läppärin korttipaikalliseen autosoittimeen ja soitattaa musiikkia koneen kirjastoist?
Comment
-
Autona on B6 a4 2003ja grammarina normi Audi Concert, ilman cd-vaihtajaa. Takakontissa suojuksissaaktiivivahvari+basso..
Tilasin ebaysta yatourin usb/aux/sd-card - "mokkulan" joka tulisi kytkeä CD-changer liittimiin (DIN8) ja tähän löytyikin sopiva adapteri jossa on nuo kaikki 20-pinniä sekä niihin sopivat 2 x 6din connectorit + 8din. Ground pitäisi vielä vetää johonkin, suosituksia?
Kuitenkin kytkentää aloittaessa rupesin miettimään miten tuon soittimen saa ylipäätään lukemaan ko "mokkula"-laitetta. Mulla ei oo mitään muita modeja soittimesta tarjolla kuin FM/AM/CD.. ei mitään aux tai CDC-namiskaa?
Joten onko nyt niin että tämän kytkentä soittimeen ei tule onnistumaan?
Comment
-
Millainen Audi->ISO -adapteri ja mistä sellaisen edukkaimmin saisi, että voisi tuon A8:n alkuperäisen rammarin korvattua hieman tuoreemmalla? Tai ainakin olettaisin sen olevan alkuperäinen vai oliko -95 GPS:iä olemassa noissa soittimissa (tuossa on kontissa vissiin joku CD-juttu karttalevylle)?
Ajattelin adapterin hommaamisen olevan yksiselitteinen juttu, mutta näyttääkin olevan useammanlaista ja hyvin eri hintaista tarjolla. Kuva soittimen takaa:
Linkin takaa tuo punainen liitin vaikuttaa oikealla tuohon kolmiosaiseen, mutta liekö siltikään oikeanlainen adapteri, kun piuhoja näyttää soittimeen enemmänkin tulevan:
http://www.ebay.com/itm/Audi-A8-Ampl...item232af91e64
Apua kaivataan, ettei tule montaa adapteria ostettua :). Kiitos.
Comment
-
Kuva oli huono, tunnustetaan. Tuossa paremmasta kulmasta. Ei haisua, mikä tuo vihreä liitin on, mutta tyhjä näyttäisi olevan. Mistähän kautta tuo nykyinen soitin kaiuttimien signaalin ulos puskee, kun näyttää olevan kuvan mukaisesti tyhjänä kyseinen liitin (ja mun päässä ei tietääkseni ylimääräisiä ääniä kuulu.. viitaten tämän iltaiseen Prisma-ohjelmaan).
EDIT. Eiku perskules.. Niin tuossa Audissa on joku aktiivisysteemi ja linjatasoisena lähtee. Em. adapteri on tänään laitettu tilaukseen jo, mutta saakohan tuosta adapterista linjatasoista signaalia jotenkin ulos vai tuliko ihan hukkaostos? :/
EDIT2. Millä nimellä mahtaa kulkea tuollainen antenniliitin? Pitäisi siihenkin adapteri löytää. Yhdessäkään soittimessa en ole moiseen törmännyt.
Viimeksi muokannut Jarmo79; 13.11.2013, 10:16.
Comment
-
Navigoinnista mulla puuttuu levy (ja saattaisi olla aika karu navi tuolla soittimella) ja CD-vaihtajaa minulla ei ole (MP3-toisto riittää). Sähköantennin ohjaus lienee melkein kaikissa soittimissa, mutta vaikka puuttuisikin, niin asialla ei väliä, koska antenni on poikki ja korvattu muulla tavoin. Mitäs muuta toiminnallisuutta tuosta tippuukaan pois? Jotain mittariston ohjauksia en ole nytkään huomannut (pitäisikö olla?) tai handsfree ei ole käytössä (sellainen luurimalli, joka syö luottokortin kokoista SIM-korttia on integroitu ja joutaisi museoon :D ).
Linjalähdötkin (vähintään 2 kanavaa, jolloin tietty etu/taka-balanssi jäisi säätämättä.. karvalakkimalleissa ei neljää taida olla) löytynee about kaikista vahvistimista, mutta tuossa adapterissa ei ole RCA:lle paikkoja, joten mietin, että mitähän signaalitasoa tuo adapteri tuohon punaiseen liittimeen puskee. Jos muuttaa kaiutintasoisesta linjatasoiseksi, niin riittänee minun tarpeisiin, mutta muussa tapauksessa on kai RCA-lähdöistä sitten viriteltävä itse johdot siihen autossa olevaan keltaiseen liittimeen.
Comment
-
Jarmon kuvassa oleva adapteri kautta radiosta tulevat vahvistetut signaalit (takapään johdot) tuon boksin läpi ja muuntaa ne punaiseen liittimeen linjatasoiseksi. Eli jos radiossa on jo linjatasoiset, niin tuo musta boksi on tarpeeton ja punaisesta liittimestä tuleviin johtoihin voi juottaa RCA liittimet suoraan. Sininen piuha on aktiivisen takapään käynnistyssignaali - en suosittele että siihen tulee jatkuva virta, koska tyhjää akun helposti.
Comment
-
kyseessä B7 audi A4 -05. Autossa kiinni concert 2 cd-soitin ja soitin pitäisi toimia ratissa olevilla nappuloilla mutta ei tapahdu mitään nuista säätörullista.
En tiedä onko sitten minua edeltävä omistaja joskus vaihtanut soitinta ja laittanut ennen myyntiä takasin vakio soittimen.
Käytin minä irtikki tuon soittimen ja katsoin nopeasti että kyllä sinne soittimen taakse olis tullut kaikki liittimet kiinni mitä sinne voi laittaa edes kiinni.
Mikä liitin se menee nuille ratin nappuloille? Ja pitääkö tuo jotenkin uudelleen ohjelmoida kun asentaa takaisin vakio rammarin että toimii myös ratissa olevat nappulat ja rullat?
Tähän samaan aiheeseen myös kysyn:
Toisena autona on B6 audi A4. Siinä ei lähde soitin päälle virtoja kääntämällä vaan pitää itse laittaa soittimesta päälle ja myöskin sammuttaa kun lähtee autosta. Autossa oli jo ostaessa jokin perus cd-soitin. Itse vaihdoin vaan siihen vähän laadukkaamman Alpinen soittimen.
Nyt vaan haluisin sen toimivan niin että kun virrat laittaa päälle soitinkin lähtee päälle ja sammuu kun autosta käyttää virta avainta irti virtalukosta niinkuin muissa audeissa on tähän asti toiminut.
Myös radio tuossa B6:ssa kuuluu TODELLA heikosti hyvä jos ollenkaan.
Kun ottaa soittimen pois kolostaan ja ottaa sieltä johtonipusta sen metallin värisen mötikän käteen alkaa radio kuulumaan. -Ja heti kun työnnät piuhat sinne taakse ja soittimen omalle paikalleen niin loppuu kuuluvuus melkein 100%.sesti. Tuosta metallin värisestä mölkyrästä menee jokin johtokin. Mihin se kuuluisi kytkeä oikea oppisesti? Kun kuitenkin jotain vaikutusta sillä metallisella mölkyrällä on kerta kun sen ottaa käteen alkaa radio kuulumaan.
Kävin vielä äsken uudestaan ihmettelemässä niitä kytkentöjä. Joku ed. omistaja oli sielä jotain sooloillu ja laittanut jonkun sinisen johdon siihen metallisen mötikän perään ja sielä oli irrallaan se alkuperäinen antennin liitin. Vetasin sen sinisen johdon irti ja laitoin sen antennin liittimen siihen mötikän perään niinku se kuuluu varmaan ollakki niin jo alkoi radio kuulumaan tosi hyvin. :)
Mutta iloa kesti siihen asti kunnes laitoin valot päälle. Alkoi kähisemään samantien. Heti parkeilla jo alkoi kähisemään. Ilman valoja radio kuuluu täydellieseti.
Tähän ilmeisesti sitten vaikuttaa se että olen laittanut autoon Fk dayline ajovalo umpiot joissa on parkeilla ledivalot. Ottaako niistä sitten piri häiriötä :(
Lyhyillä valoilla ei ole xenoneita mutta pitkillä on. Kähinä kuitenkin alkoi jo parkeilla niin tuskin nuo pitkien valojen xenonit siihen vaikuttaa kun en ehtinyt edes pitkiä valoja käyttää päällä. Ja kun käytinkin pitkiä päällä ei kähinä voimistunut yhtään, samalla tavalla otti häiriötä kuin JO parkki asennossa.
Pitääkö tosiaan repiä nuo ledien johdot irti vai onko olemassa jotain keinoa millä sais tuon häiriön poistettua??Viimeksi muokannut korbimotors; 14.11.2013, 11:07. Perustelu: radion kuuluvuus ongelmaa selvitetty osittain
Comment
Comment