Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VAG-COM ja vanhemmat mallit, toimiiko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • VAG-COM ja vanhemmat mallit, toimiiko?

    Onko kokemusta miten VAG-COM toimii vanhempien automallien kanssa? Auto-Scan listalla löytyy esim Audi 80 mutta löytyykö sieltä jotain mitä voisi tutkia.

    Yritettiin ottaa yhteyttä S2:een siinä onnistumatta, mitään laitteita ei löytynyt.

    Onko jotain yhteysparametrejä jotka vois vaatia viilausta?

    #2
    Itsetehdyt adapterit eivät välttämättä toimi vanhemmissa malleissa koska Ross-Techinkään kaikki adapterit eivät pysty synkronoimaan hitaimpien ohjainyksiköiden kanssa.

    Kyllähän S2:sessa pitäisi päästä ainakin moottorin ja ABS:n bokseihin, jos on lisävarusteita niin myös ilmastointiin, airbagiin, automaattivaihteistoon yms.

    Comment


      #3
      Testattiin tänään kahden S2:n ja tuon Lintusen värkin kanssa ja mitään eloa ei saatu aikaan :(

      Vinkit ovat tervetulleita. Onko kukaan yleensäkään kotikonstein lukenut S2:sta tai vastaavan ikäluokan autosta noita. Lähinnä nyt olisi tarve päästä katsomaan anturinäyttämiä reaaliaikaisesti vikakoodien lisäksi, joten ledivilkku ei oikein palkitse.

      Comment


        #4
        Aito Hex-Com on omakohtaisesti testattu:
        - C4 S4 -92
        - B4 Tdi -93
        - C4 Tdi -93
        - B4 V6 -93
        - C4 Tdi -94

        Joten tuollaisella ainakin pitäisi onnistua.

        Comment


          #5
          Voisiko olla mahdollista testata jotakin muuta laitteistoa esimerkiksi pertunmaalla? Oletko Jani tulossa sinne?

          Comment


          • #6
            Eli siis vag-com toimisi hex-commin avulla myös tällä "fyzzy logic" 2.6E V6 boksiin ? Just tossa ecu:ssa tais olla noita kommunikointi ropleemia vai? Onko Jani toi "B4 V6" juuri ABC kone?

            Comment


              #7
              Juuri ABC on kyseessä, siskoni 80 Avant 2.6 Quattro.

              Tarkistin lambdojen toimintaa kun tuntuu kulkevan huonosti alakierroksilla. Taitaa olla kuitenkin enemmän ominaisuus kun vika.

              Comment


              • #8
                Miulla itellä on siis C4 -95 AAH motilla ja siinä tuo piuha toimii, mutta pieniä ongelmia on. Esim motin datan loggaus hyytyy kun polkee kaasua ja mittariston dataa ei onnistu lukea.

                Comment


                  #9
                  Mulla ainakin toimii kotitekoinen piuha Ross-Techin ohjelmalla omassa ässässä. Eli pitäis toimia S2:ssakin.

                  Comment


                  • #10
                    Omassa ABY:ssä (lähes identtinen UrS4:n AAN:n kanssa) toimi moitteetta, mutta Petreillä ilmeisesti ongelmia 3B-koneisten kanssa.

                    Comment


                      #11
                      Aivan eli ei tahdo jutella 3B S2:en kanssa sitten millään. Vilkkukoodit saan kyllä omastani ulos ja sähköliittimeen tulee +12 ja maa joten tuskin nyt pelkkä K-johto olisi sitten poikki tms... molemmista.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä täällä itsetehty piuha VAG-COMin kanssa toimii 3B/RR:n kanssa. Ja anturilukukin näytti onnistuvan, en tosin niitä juuri sen kummemmin ole vielä tutkinut. Oliko näissä sellainen kikka, että arvot pitää muuttaa järjellisiksi, eli tuleva data on vain A/D muuntimien binääriarvo? Uudemmissa vehkeissä ainakin arvot oli suoraan luettavissa.

                        Comment


                          #13
                          Onko kenelläkään tietoa/aavistusta toimiiko VAG-Com + Jari Petterin OBD2-sarjaportti adapteri Abico liittimillä, Audi 100 Quattro 2.3 1991 (C4) kanssa?

                          Koneen tyyppi AAR

                          Jari petterin sivuilla kerrottiin, että "...Abico-liitimet sopii vanhemmissa 90-luvun alun VAG-autossa olevaan ns. 2x2 liittimeen..." mutta mitä tietoa VAG - Com tai vastaava (ARLab:n VAG-Check, FreeDiag etc.) saa kyseisestä autosta irti?

                          Comment


                            #14
                            Tuo AAR ei kummia osaa kertoa, joten säästäisin rahani ja tyytyisin AAR:n kanssa vilkuttelemaan ledillä vikakoodit ko. johdoista tai sitten jos autossasi on "change engine"-valo niin sillä. Ohjeita löytyy googlella, ei ole nyt juuri käsillä antaa.

                            Comment


                              #15
                              Ei sillä löydy, ilmastointilaite ja joku muu löytyi en muista mikä (Pörhöllä ei löytynyt niitäkään)
                              siispä googleen jospa löytys sieltä apua

                              Comment


                                #16
                                Kiitoksia faktoista, säästyipä rahaa rutkasti. =)

                                Comment


                                  #17
                                  Onkohan kukaan saanut Jari Petterin, tai muun hex-commia edukkaamman "dumb"-piuhan pelittämään alkusarjan IZ:ssa?


                                  Ross-Tech kun tietää kertoa mahdollisista ongelmista...

                                  "HEX-COM+CAN
                                  Intelligent Dual-K plus CAN <-> RS-232 Interface

                                  Works reliably even with "difficult" control modules such as the 1991-1994 1Z Audi TDIs and the 1993-1994 Audi 2.6L with Hella ECU"

                                  Comment


                                    #18
                                    Sama ongelma Nevaisen kanssa. Onko kellään alle 300? ratkaisua.

                                    Oma auto 1Z 80 TDI Audi vm.93/94.

                                    Testattu jaripetterin kaapelia ja VAG-COM softaa tuloksella. => "can't sync baud rate"

                                    Comment


                                    • #19
                                      Olisiko joku halukas lainaamaan tuollaista alkupään 1Z koneella olevaa 80:stä testiin? Mielellään läheltä Tamperetta mutta jonkun verran voin kyllä ajellakin vastaan. Mulla on tuossa usb-obd -adapteri proto ja olisi kiva tietää osaako se jutella 1Z:n kanssa mutta vielä en ole moiseen törmännyt.

                                      Proto on toteutettu tarkoitusta varten tehdyllä ic-piirillä eikä siis sisällä optoja. Toistaiseksi jutellut kaikkien vag autojen kanssa mihin on koitettu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuohon "can't sync baud rate" ongelmaan auttoi itselläni kun wintoosan sarjaportin asetuksista otti fifo burrefin pois päältä. Kyseessä Hitachi(?) ECU (AAH kone) ja optoerotinmallinen adapteri. Asia mainitaan vakkomin ohjeissa, joten ehkä on jo huomattu..

                                        Comment


                                          #21
                                          Pääsisiköhän tuolla mittaamaan NM:n hitachin poksin epilepsiakohtausta?

                                          Comment


                                            #22
                                            Olisko 1zetaan jo löytyny alle 3 sadan diagnoosi vehkeitä?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Olisko kellään faktaa vag-comin "säädöistä", joilla näihin vanhempiin autoihin saisi sen yhteyden paremmin pelaamaan? Kun nyt monestakin lähteestä olen antanut itseni ymmärtää, että ongelma kulminoituu nimenomaan datan siirtonopeuteen. Siis että vag-com syöttää/kyselee dataa liian nopeasti, johon vanha ecu ei ehdi mukaan, ja siksi erinäiset toimenpiteet ei sitten onnistu. Mitä arvoja niihin "Options screenin" -kenttiin pitäis heittää ja mitkä kohdat ruksia?

                                              Kyseessä mulla siis Audi 100 (C4) 1993, 2,5TDI (AAT).

                                              Vag-comia tai piuhoja en itse omista, joten en tiedä niiden versionumeroita tai läppäreiden muita asetuksia, muutamallakin eri koneella tuota on nyt yritetty. Vikakoodit saa kyllä luettua, mutta esim. login-koodeja ei hyväksy, eikä measuring-blokkeja pääse lukemaan.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X