Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABY 110A laturi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABY 110A laturi

    http://etka.auto2.ru/au/ACOQ/1993/141/57/1454095/

    täällä on kyseisesta vehkeestä kuvaa ja muuta...

    Aika todennäköisen laakerinvaihdon tarpeen ovelle kolkuttaessa jäi katsomaan em. kuvaa eikä tiedä nyt, miten on asian laita - kun kyseessä on kuvassa mainituista laturi versio 18 ja laakerit on mainittu vain versioille 1 ja 2...

    Eli onko kellään kokemuksia siitä, onko siinä 110A Boschin laturissa (4 903 016M) samat laakerit kun esim. 90A laturissa tai 3B:n 110A laturissa? Nettialbumissa ei ole siitä mainintaa eikä ole tietoa, onko kyseessä vain se, että muutama numero on jäänyt merkkaamatta vai eikö todella sille laturille sitäkautta laakereita saa...

    Jos jollain olisi tarkempaa tietoa kyseisen laturin sisuskaluista, niin se on erittäin tervetullutta :-)

    P.S. Sen muistan hämärästi, että vanhan ajan 90A Boschiin ehkä kävisi eteen 6303...

  • #2
    vähän lisää hakua viittanee vahvasti siihen suuntaan, että voisi tässäkin laturissa todella olla laakereina 6303 ja 6201...

    Voipi mennä vaikka Motonettiin metsästelemään niitä huomenna - satsi kun tulee alle kympillä.

    Ei oo tietoa, oonko oikeassa, mutta eipä ole suuri taloudellinen menetyskään, jos en osu oikeaan...

    Comment


    • #3
      Älä vaan laita sinne laakereita jotka on tarkoitettu hitaasti pyöriville akseleille, C3 merkintä täytyy löytyä että välykset on sopivat laturin nopeuksiin. Motonetin hakuohjelmalla kun etsii noilla numeroilla niin löytyy kuulalaakeria ja laturinlaakeria, jälkimmäistä vähemmän hyllyssä.

      Comment


      • #4
        joo kyllä on tätäkin merkintää nähnyt, kun aikanaan on laturia joutunu purkamaan.

        Motonetista löytyi ne nimenomaan laturinlaakereiden alta (en hakenut numeroilla, kun en niitä muistanut) - saapi nähdä, mitä merkintää niissä löytyy.

        Eli jos kellään ei löydy ihan varmaa tietoa, ettei nämä laakerit sinne käy, niin mennään huomenna kattomaan, mitä hyllyssä löytyy

        Comment


        • #5
          Oliskohan eri laakerit kuitenkin kuin 90:ssä eli samat kuin 120:ssä?

          120A:ssa on tietojeni mukaan 6303 ja 6203.

          Varmistuu kun koitan sovittaa noita jo hankittuja sinne laturiin, kun vaan saa aikaiseksi :) Mulla siis 90 päivitetty 120:llä. Eberikäytössä melko ehdoton juttu.

          Comment


          • #6
            ...eli siis takapään laakerissa voi olla eroa... no eiköhän se sitten selviää

            Comment


            • #7
              Uudemmanmallin 'sisätuuletetussa' laturissa on täysin epästandardi laakeri etupäässä, mutta paikallisesta erikoislaturiputkasta sellainenkin löytyi 20e hintaan. En nyt muista kuinkamoniamppeerinen tuossa -94 Abyssa on, mutta tosiaan uudempi laturimalli. Taaimmainen oli ihan stanulaakeri.

              Comment


              • #8
                Kerropa tunnisteita. Tuo tarkottaisi sitä että tuo 6303 on väärää tietoa ja tarviin sellaisen spesiaalin.

                Comment


                • #9
                  Uudemmanmallin 'sisätuuletetussa' laturissa on täysin epästandardi laakeri etupäässä, mutta paikallisesta erikoislaturiputkasta sellainenkin löytyi 20e hintaan. En nyt muista kuinkamoniamppeerinen tuossa -94 Abyssa on, mutta tosiaan uudempi laturimalli. Taaimmainen oli ihan stanulaakeri.
                  Mulla on laturi 120A

                  Comment


                  • #10
                    Jeps, 120a laturi se on mullakin. Se mistä tunnistaa tuon uudemman sisätuuletetun mallin on se että siinä tosiaan on siirretty se 'siipilevy' laturin sisälle. http://etka.auto2.ru/au/A80Q/1994/123/57/1326641/

                    Mutta mikäli sulla on se vanhan mallin 120a laturi, niin todennäköisesti noi laakerit pitää paikkaansa. Turun laturi ja startista tuohon uudempaan sain sen laakerin, tosin numerolla/koolla mitä en enää muista. Kuulemma harvemmin hän edes korjaa noita, koska hiilirenkaita ei saa koneistettua vaihdon jälkeen. Mullakin ne oli aika morjens, mutta eiköhän se vielä muutaman vuoden mene.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla on sisätuuletettu, ollut alkujaan rs2:ssa.

                      Comment


                      • #12
                        Jatketaan vanhaan muistilapuksi jälkipolville.

                        ...015 bosch-numeroisen 120A laturin vetopään laakeri ei ole 6303 vaan tuo mistä Mika puheli. Mitat on 17x52x17 ja löytyi noiden mittojen mukaan paikallisesta autosähköliikkeestä hyllystä 17 eurolla.
                        Laakerikirja tuota ei tunne eli ei ole std, mutta autosähkön setä sanoi, että heille hyvin tuttu.

                        Sisätuuletetuissa Boscheissa on ilmeisesti aina samat liukurenkaat ja ne irtosi 7 eurolla. Sorvatakin ne kyllä pystyy eli nou hätä.

                        Comment

                        Working...
                        X