Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

jauhesammuttimen jäännösten puhdistus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• jauhesammuttimen jäännösten puhdistus

Onko kenelläkään kokemuksia autoon tyhjennetyn jauhesammuttimen jätösten siivoamisesta?

Lähteekö ihan pesemällä normaaleista verhoilumateriaaleista vai onko mahdotonta?

Olen joskus kuullut puhuttavan jauhesammuttimen pilaavan maalipinnan ja herkistävän pellit ruostumiselle ennen aikojaan. Onko ihan huhupuhetta vai onko väitteellä perää?

Tietoa/kokemuksia kaivataan jos jollakin on kertoa!

ABC sammutusjauhe on aika usein pääosin natrium- tai kaliumkarbonaattia ja ureahartsia, jotka muodostavat kostuessaan syövyttäviä aineita.
    Puhdistaminen onnistuu parhaiten imuroimalla. Imuroinnin jälkeen pyyhitään kuivalla keinokuituliinalla
    Sinänsä kova homma. Ei käy kateeksi.

Comment

Ja kun jauhe vielä menee joka paikkaa, pitäisi sähköosat käydä läpi myös syöpymisen takia eli mittariston purkamista ym. jotta ollaan varman päällä.

Jos sama sattuu esim. asunnossa, elektroniikka viedään huoltoon, jossa piirilevyt ym puhdistetaan.

Suoraan sanoen viheliäinen homma puhdistaa jauhe, oli se sitten missä vaan. Muutama jauhesammutin auto on duunissa käyty läpi ja hommaa siinä riittää.

Penkit voi tekstiilipestä, jos ovat tekstiiliä ja sama pätee muissakin vastaavissa pinnoissa. Kuten tossa edellä mainittiin, ensin imuroinnilla päästään pitkälle ja liinalla perään.

Comment

Todella työläs homma, sisustan saa purkaa täysin jos huolellinen haluaa olla. Jauhe on äärimmäisen hienojakoista, eli menee ihan joka paikkaan. Sähkölaitteet kojelaudan sisältä saa kaikki pistää atomeiksi jos meinaa toiminnan tulevaisuuden varmistaa. Jauhe kerää ilmasta kosteutta ja muuttuu vahvana emäksenä syövyttäväksi. Imuri ja kuituliina näkyville ja kiiltäville pinnoille oikeat vaihtoehdot. Kun sisusta on purettu voidaan kori pestä sisäpuolelta runsaalla vedellä huolellisesti huuhdellen. Osaavat ammattilaiset ovat harvassa mutta arvokkaita.

Kun muutaman tällaisen on tehnyt niin sitä oppii "mistä on pienet autot tehty"

Mielenkiinnosta, mitä tapahtui? Eikö vakuutus kata?

Comment

Tänään pääsi treenaamaan tämänkin aineen pesua kun jotkut sankarit kävi talliin pari sammutinta tyhjentämässä, aika hyvin jäi auton maalipintaankin kiinni toi pöly. Joutui kolmeen kertaan pesemään auton että alkoi taas olla punainen.
          Talli on edelleen valkoinen ja tulin siihen tulokseen että autoani en sinne aja ennen kuin siellä on käyty putsaamassa kaikki pois.

Comment

Mikäs siellä, tulipalo vai kiusanteko?

Comment

Päivää ennen lyötiin kaksi oven avaus tunnistinta paskaks ja seuraavana päivänä jauhot lattialla. Jotain nuoriso hommia veikkaan.

Edit. ottaa päähän topicissa yksi kuva aiheesta, ainakin omat pojat oppi samalla mitä mieltä itse olen tapahtuneesta ja eivät varmasti tule itse tekemään jotain saman tyyppistä juttua.

Comment

Työmaalla kerran syttyi yksi savukaasuimurissa ollut alumiinipöly palamaan. Se luonnollisestikin sammutettiin jauhesammuttimella..... ja imuri pyöri vielä hyvän aikaa ennenkuin pysähtyy ja työnsi loput jauhot ympäri hallia.

No tulipa sitten jostain kumman syystä hankittua puolenkymmentä hiilidioksidisammutinta ensisammuttimiksi. Maksaa about 200 eur/kpl, mutta täyttöhän on suurin piirtein ilmainen noihin hiilareihin.

Comment

Itse olen kanssa joskus työn puolesta joutunut putsaamaan jauheita ajoneuvoista pois. Yllättäen minulla itselläni ei ole muita kun vaahtosammuttimia, koska jauhesammutinta en varmaan ikinä raaskisi mihinkään käyttää, antaa ennemmin romujen palaa...

Comment

Aika herkästi vakuutusyhtiö lunastaa auton jos jauhesammutin tyhjennetty sisälle.

Comment

Working...
                    X