Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 mystinen "vika"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 mystinen "vika"

    Sytty tuossa talvella kovana pakkaspäivänä jarrupalojen kulumis varoitusvalo.
    Liikkeelle lähtiessä käänsin ratin linkkuun ja valo sytty sen jälkeen.

    Nyt sitten vaihdoin ehjään sen lyhyen johdon liittimeltä jarrupaloille, mutta valo ei hävinny mihinkään. Vanhakin johto näytti ehjältä.

    Luin sitten vikakoodit ja vikakoodi tuli mittaristosta. Mittaristo ja auto kylläkin toimii täysin? Tietääkö kukaan että pääseekö vcds:llä syvemmälle mittaristoon kokeilemaan vikakoodin syytä. Tosiaan mikään ei ole rikki näin päällisin puolin.

    Voiko mittaristo aiheuttaa tuon jarrupala valon?

    #2
    Laita vikakoodi tähän niin katsotaan saako siitä mitään irti

    Comment


    • #3
      Address 17: Instruments (J285) Labels: 8T0-920-xxx-17.clb
      Part No SW: 8K0 920 930 J HW: 8K0 920 930 J
      Component: KOMBIINSTR. H14 0216
      Revision: 00100000 Serial number: 7C327WF28
      Coding: 0F0D090017000008000000
      Shop #: WSC 06325 123 12345
      VCID: 3467D10997BFEF81BA7-8061

      1 Fault Found:
      16348 - Control Module - Checksum Error
      014 - Defective
      Freeze Frame:
      Fault Status: 01101110
      Fault Priority: 1
      Fault Frequency: 1
      Reset counter: 2
      Mileage: 177073 km
      Time Indication: 0
      Date: 2014.06.14
      Time: 05:04:21

      Itekki tuossa huomasin että vikakoodi tullu jo ennen tuota jarrupalavaloa. Ihmetyttää kuitenki, että miksi antaa vikakoodia mittaristosta vaikka se toimii??

      Comment


      • #4
        Ettei vaan olis kuitenkin se kulutusanturin johto poikki siitä liittimen ja sisälokarin väliltä tms. Siitä se itselläni kahdessa edellisessä oli mennyt poikki, toinen keskeltä ja toinen läpiviennin kohdilta.

        Comment


          #5
          Checksum error tarkoittaa, että mittariston muistissa on koodissa vääriä bittejä. Joko joku osaamaton ropannut koodia tai sitten tullut ihan vain tiltti. Jos ei haittaa mitään, niin antaisin olla.

          Ei liity tuo koodi kulutusvaroittimeen mitenkään. Siihen yllämainittu todennäköinen syy. Oliko peräti niin, että tässä mallissa varoitusvalo ei edes ole oikeastaan vikadiagnostiikan piirissä.

          Comment


          • #6
            Onko joopakoolla ollu b8:ja ne autot joista menny johto poikki? Mulla se jarrupalajohto menee sen lyhyen johtopätkän jälkeen samaan johtosarjaan abs-anturin, iskarin ja valontasosäädön kanssa ja siitä jatkuu jonnekin päin autoa. Sekin johto on siitä lokasuojan osalta ehjän näköinen. 70€ oli pörhöllä uus johtosarja,
            mutta täytyy vian olla johto/liitin vika jossakin päin autoa.


            Mittaristo koodauksesta sen verran, että tuossa syksyllä koodasin needle sweepin ja kierrosaika laskurin mittaristoon. Tein mielestäni ohjeen mukaan, mutta liekkö tuossa joku virhe? En taida asialle tehdä mitään kun ei ole haitaksi.

            Comment


              #7
              B8 on normaalia että johto menee poikki kumisen kuoren sisältä. Eli osta se 70€ johto ja tee liitos konehuoneen puolelle, jos et jaksa/viitsi liittimille asti vetää uusia johtoja. Lokarin takana on pari tiukkaa mutka jonka kohdalta luultavasti menee poikki.

              Comment


              • #8
                Kurkkasin tänään sinne lokarin taakse ja siellä tosiaan oli pari tiukkaa mutkaa ja toinen vielä terävää pellin reunaa vasten. Ei ole kyllä järkeä käytetty tuossa kohtaa tehtaalla, kun ei ole pellin reunaa suojattu??

                Tietääkö pulla kuinka kauas autoon tuo johtosarja menee? Missä on lähin liitin?

                Comment


                  #9
                  Ne menee suoraan ABS liittimeen ja palavaroitin mittaristoon ( jos nyt muistan oikein). Siksi siis liitos konehuoneen puolelle noiden tiukkojen mutkien jälkeen. Ja johtosarjaan keltainen teippi merkiksi että on liitos piilossa.

                  Comment


                  • #10
                    Unohtunu kirjottaa tänne ratkaisu, mutta parempi myöhään kuin milloinkaan.

                    Koitin kattoa sitä johtosarjaa tarkemmin ja siispä purin lasinpesunestesäiliön irti kun johtosarja hävisi sen taakse, eikä hyvää liitos paikkaa ollut lokarin puolella. Nestesäiliön takana oli kyllä tilaa, mutta olisin joutunut irroittamaan myös ulkolokasuojan, että olisin pystynyt tekemään liitoksen.

                    Motivaatio puutteen vuoksi vein auton pörhölle, että saavat sielä vaihtaa. Asentajan kanssa siinä sitten mittailtiin että virta vielä tulee jarrupalalle, mutta vastus liian kova. Asentaja purki liittimen jarrupalajohdon päästä ja liitin ja johdin hapettuneet sinertävän mustiksi. Johtosarjan vaihtoon olisi mennyt aika paljon aikaa, niin asentaja ehdotti, että hän katkaisee johdon keskuselektroniikan ohjainlaiteelta (-J519-) ja liittää sen suoraan maadoitus pisteeseen kojelaudassa. Johto ei mennytkään mittaristoon. J519 sijaitsee jalan lepuutustuen kohdalla kojelaudan alaosassa rele/varoke kannattimen takana

                    Valo hävisi sen sileän tien eikä varmaan tule ikinä takaisin. Harmittaa kun ei itse hoksannu tuota. Helppo ja nopea homma on tuo johto liittää suoraan maadoitukseen kojelaudassa. Suosittelen tekemään tuollaisen korjauksen jos jollakulla muulla samaa vikaa a4:ssa, eikä välttämättä tarvi jarrupalavaloa. Valitettavasti en muista varmaksi, että mihinkä pinniin tulee se jarrupala johto. Muistikuva on, että olisi ollu pinni 9. Mutta älä missään nimessä suoraan mene katkomaan vaan varmista että on oikea johto. Muista tulpata jarrupalajohto molemmista päistä.

                    Comment

                    Working...
                    X