Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sisävalo palaa vaikka kaikki ovet ovat kiinni

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Sisävalo palaa vaikka kaikki ovet ovat kiinni

-03 A6:n nesteen lämpötila- ja polttoainemittari näyttäneet mitä sattuu. Neste jatkuvasti n.20 astetta liikaa. Polttoaine mitä sattuu tai ei ollenkaan, sekä varoitusvalo milloin näyttää alle neljänneksen. Nyt yhtenä päivänä näytti avointa ovea ja sisävalot paloivat vaikka kaikki ovet suljettuja. Hävisi kun sammutti auton ja käytti virtoja pois päältä.

Kuuluuko toi ovihomma samaan oireyhtymään mitä se paska(olen lukenut mittaristo-ongelmista kärsineistä juttuja) mittaristo aiheuttaa?

Neuvoja mittariston korjaukseen/vaihtoon.

Mitä se lämpötila-mittari näyttää? Monestihan nuo pitävät sen neulan 90-asteessa, vaikka todellinen lämpö olisi matalampi/heittelisi hieman. En tiedä kuinka suuri toleranssi tuossa on, mutta veikkaisin, että tuo 20-astetta menee vielä siihen.

Mitä ovivaloihin tulee, niin jos näyttää avointa ovea ja valot palaa, niin vika voisi olla jonkun oven mikrokytkimessä. Tyypillinen vika, googlaamalla löytyy paljon keskusteluja ja korjauksia.

Polttoainemittarin vika voisi johtua anturistakin.

Nämä siis vain veikkauksia :)

Comment

Moottorinesteen lämpötilan ja polttoaineen määrän mittarit alkoivat yhtäaikaan näyttämään virheellisiä tuloksia ja pomppimaan edestakaisin(n. 10 min kellotaulussa). Nykyään vain virheellisiä lukemia. Huotokorjaajani kertoi, että tieto tankilta tulee ok, mutta ei muunna oikein?

lämpömittari näyttää 110 astetta koneen lämmettyä ja virrat laitettaessa n. 60

Comment

Mittariston vaihdossa pitää ajonesto ohjelmoida siihen "uuteen", jos mittaristoa alat vaihtamaan, niin katso että uusi on VDO, Italialaiset kun ei vaan osaa tehdä sähköjä.
        Itse mittariston irroitus käy 5min, ratin yläpuolelta muovi lähtee vetämällä irti, sen takaa löytyy kaksi ruuvia, ne pois niin mittaristo irtoaa, sähköliittimet irti niin mittaristo on kädessä.
        Siellä takana onkin varmaan Carlo Gavazzi logo mistä ongelmat johtuu, pelkän tarran irroitus ei auta ;)

Comment

Itsellä tällä hetkellä sormet kuin nippu ky...ä(reumaa, nivelpsori tjms) niin ei voi kurkkailla mittarin taakse, enkä siitä paljon ymmärtäisikään. Marmoritiskille kun menee, niin nehän vaihtaa vaikka koko auton. Löytyisikö täältä joku, joka oikeasti tietää mitä kannattaisi tehdä autokaverilleni(250 000 mittarissa ja yhteisiä vuosia 8).

Comment

Jos vaan voit pitää autoa hetken ajamatta, niin ota yhteys amalin nimimerkkiin forumilta. Joudut todennäköisesti lähettämään mittariston hänelle ja palautuessa toimii sitten taas niin, kuin pitää.

Tämä siis sillä, että itse pystyt irroittamaan mittariston. Jos et itse pysty irroittamaan, niin eiköhän jojensuusta löydy joku joka auttaa siinä kyllä. (Aika paljon harrastajia on Joensuusta)

Itselläni on siis 2 erikoislasta ja myös waimolla sama vamma, ja luotan siihen, että harrastajilta kyllä saa apua jos ei itse pysty ;)

Comment

Working...
            X