Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D3 keyless sopeutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A8 D3 keyless sopeutus

    A3 D3 keyless go ei toimi toisessa avaimessa, patteri on loppu ja uudella patterilla pitäisi tehdä sopeutus mutta mistään ei tunnu löytyvän ohjeita sen suorittamiseen. Kukaan täällä tehnyt toimenpidettä?

    #2
    Ei kukaan joutunut vaihtaa patteria?

    Comment


      #3
      Minä olen vaihtanut patterin, mutta en muista joutuneeni tekemään mitään temppuja. "Bolt-on" ;)

      Comment


      • #4
        Terve, sori keltanokka sekaantuu asiaan, mutta olette auttaneet sivusta seuraajaa sen verran monta kertaa, että koitan antaa pienen panokseni.

        Joko asia ratkesi?
        Täälläkin pelkkä pariston vaihto on riittänyt.
        Tolloja kysymyksiä ehkä sarja:
        Vilkkuuko avaimessa vihreä merkkivalo, kun nappuloita painaa kantomatkan ULKOPUOLELLA (esim. 100 metriä autosta, noh vähän liioiteltu)?
        Miten pääseekö autoon käyttämällä rauta-avainta ja lähteekö käyntiin virtalukosta?

        Olen ymmärtänyt nettikeskustelujen perusteella avaimien olevan sen verran syvään koodattuja järjestelmään, että ei pitäisi kadota vaikka paristo kuivuu tyhjäksi. Ja esim. uuden avaimen koodaaminen on hivenenkään päivänvaloa kestävällä systeemillä marmoritiskin tienestejä(Ei auta VCDS:ään).

        Henry

        Comment


          #5
          Avaimen koodaus on eri asia kuin kaukosäätimen koodaus.

          Comment


          • #6
            Niin eikö tuo rauta-avaimen käyttö perustu ovessa ihan mekanismiin ja sitten virtalukossa avaimen sisällä olevan "passiivisen" sirun tunnistamiseen? Sori jos olen ajatuksissa kymmenen vuotta jäljessä.

            Ja eikö tuo "avaimeton" sisäänpääsy ja sitä myöten käynnistys tapahdu avaimen sisäisen ja auton langattoman viestinnän kautta(joka tarvitsee paristoja). Kysyin avaimen LEDin vilkuntaa vain siksi, että voisiko avaimen elektroniikka olla kuollut. Avaimen passiivinen siruhan(virtalukkossa toimiva) ei menetä tietojaan vaikka paristoja ei olisi laisinkaan, mutta tietoni voivat olla edellisen Irakin -sodan aikaisia.

            Sori jos dis-informaatiota.

            edit:
            Voi olla kaukaa haettu, mutta tuli mieleen(pölypussi vaihdettu) turbokiisseli -sivusto: http://www.myturbodiesel.com/1000q/q...lizer-chip.htm

            Ja sieltä:
            Keyless entry programming
            Remember, this only programs the keyless entry, it has nothing to do with the immobilizer. You still have to find someone who can program the immobilizer or take it to the dealer for them to program it.

            To program your keyless entry:
            -Put your good key in the ignition and turn to "ON", do not start the engine. Make sure all the remotes you want to use are present because they have to be programmed at the same time.
            - Close the door and insert key #2 into the driver's side lock. Lock the door.
            -Within 5 seconds of locking the door, press unlock 2 times on the new remote, key #2.
            -(if this is remote #3, press unlock 3 times. if this is remote #4, press unlock 4 times).
            -If there's a chirp or beep do not press it again. This means that the car has recognized the new keyless entry remote.
            - Repeat with other remote or unlock the car and turn off - done.
            Viimeksi muokannut hkblue; 12.4.2015, 00:08. Perustelu: tuli vain mieleen

            Comment


              #7
              Kyllä se meni pelkällä patterin vaihdolla, nyt toimii keyless. Ensimmäisen kerran kun menin autoon avaimella niin haki "jotkut" säädöt penkkiin, josta muistui mieleen, että eikö noihin avaimiin pysty ohjelmoidaan penkin säädöt? Ei kyllä enää toistamiseen hakenut samoja säätöjä eli en tiedä mitä teki ja miksi?
              Kysymys kuuluu, että miten penkkien säädöt ohjelmoidaan avaimeen ?

              Comment


              • #8
                Manuaali sanoo:

                If the vehicle is equipped with a seat memory*, the remote control key memory function must be activated in the MMI "Activating memory for remote control key" so that the driver's seat settings (including the head restraint, steering column*, belt height * and exterior mirror* settings) are allocated to the remote control key and recalled automatically when the vehicle is unlocked.

                Applies to vehicles: with seat memory
                The relevant function must be activated in the MMI so that the settings stored in the memory can be recalled using the remote control key.

                *Select Systems from the CAR menu.
                *Select Seat adjustment.
                *Select Driver's seat.
                *Select Remote control key on to activate the memory for the remote control key

                En osaa sanoa, tarviiko asetuksia erikseen tallentaa oven nappuloilla.

                (Meniköhän taas asian vierestä)
                Viimeksi muokannut hkblue; 13.4.2015, 18:45. Perustelu: väärä copy paste

                Comment


                  #9
                  Kyllä keyless on aktivoitu (kun kerran toimii) mutta penkit pitäisi jotenki saada synkattua avaimeen. Vai pitäisikö tehdä tuo "To program your keyless entry" proceduuri? Nyt en tiedä kumpi jos kumpikaan(?) avaimista on ykkönen.

                  Comment


                  • #10
                    Sori kun pastetan manuaalia (miksiköhän, osaatte varmaankin sitä itsekkin käyttä), no kuites:

                    Personalised remote control key
                    When you switch off the ignition or lock the vehicle, the settings of various convenience features are automatically stored and assigned individually to the remote control key that is currently in use. The settings stored for the remote control key are then recalled automatically the next time the vehicle is unlocked, the door is opened or the ignition is switched on.


                    The following system settings can be stored:

                    Air conditioner
                    Central locking system
                    Background lighting
                    Windows and rear window blind
                    acoustic parking system*
                    adaptive cruise control*
                    Seat memory*

                    If the vehicle is equipped with a seat memory*, the remote control key memory function must be activated in the MMI "Activating memory for remote control key" so that the driver's seat settings (including the head restraint, steering column*, belt height * and exterior mirror* settings) are allocated to the remote control key and recalled automatically when the vehicle is unlocked.

                    Tuntuu minun tajuntaani hivenen erikoiselta(toki tajuntani ei varmaan ole kovin laaja), mutta jos avaimet muuten pelaa(lähtee käyntii jne...), niin miksi ei penkeille kelpaa(eikös tuo avainten tunnistusmoduuli, kerro väylään, että avaimet ovat ok).

                    Voiko tuo keyless aktivointi olla avainkohtainen(ts. molemmilla avaimilla sisään mentäessä asettettu: "ON")
                    Eri malli/eri vuosimalli, mutta sama merkki. Voisiko olla apua:
                    http://www.audiforum.ca/q5-q7-58/can...ry-work-55442/

                    (taisi mennä saveen)

                    Comment


                    • #11
                      Onko sieltä MMI:stä varmasti väännetty molemmille avaimille erikseen päälle tuo asetus mistä hkblue:n ohjekirjan lainauksessakin mainitaan? Tuokin on avainhohtainen asetus.

                      Omassa kasissa toimittiin niin, että ite tallensin omalla avaimelle muistin ykköspaikkaan omat penkin/ratin säädöt ja kauniimpi osapuoli sitten kakkospaikkaan omallaan. Tuolloin haki aina tilanteen mukaan sitten sen ykkös- tai kakkosmuistipaikan säädöt, riippuen kumpaa avainta käytettiin. Jos teki säätöjä ilman tallennusta, palautui seuraavan kerran takaisin musitipaikan säätöön, mikäli toista avainta käytettiin välissä.

                      Comment


                        #12
                        Rämppäsin avaimia ja penkin säätöjä niin näköjään ykkösavaimesta oli MMI:ssä remote control key aktivoimatta. Nyt säätyy penkit molemmilla avaimilla. Adaptointi toimii kuten hkblue jo postasi "settings are allocated to the remote control key and recalled automatically when the vehicle is unlocked".
                        Vaikka ei ole auto lukittu niin hakee säädöt avaus-nappulaa painamalla.

                        Kiitän avusta.

                        Comment


                        • #13
                          A8 D3 kessyn ohjausyksikön korjaus

                          Perinteinen vika, kessy etsii avainta yötä päivää ja pitää väylää auki. Vikakoodeja tulee kaikista antenneista. Onko täällä joku, jolla olisi kiinnostusta tinata tuohon uudet mosfetit korvausta vastaan luonnollisesti? Ohjeet löytyy netistä, mutta itsellä ei tuota taitoa löydy. Amalin?

                          http://www.renntech.org/forums/topic...-and-1-hour-o/

                          Tuossa korjattu Porschen keyless- boxi, sama ohje toimii Audin boxin korjaukseen.
                          Viimeksi muokannut PH79; 5.9.2016, 12:25. Perustelu: linkki ohjeisiin

                          Comment


                            #14
                            Laitas ne ohjeet tänne.

                            Comment


                            • #15
                              Kuinka tuo kessyn ohjainyksikön vika ilmenee muuten kuin että avaimeton kulku ei toimi. Lähinnä väylän aukipitoa mietin. Oma auto purkaa akkua seisoessaan, ja mietin onko tuo väylän aktiivisena pito vikana. "Varashälyttimen" ledi vilkkuu koko ajan, oli auton lukitsemisesta 15min tai 8h..

                              Comment

                              Working...
                              X