Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Softapäivityksiä Navi +'aan

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Softapäivityksiä Navi +'aan

Onko tiedossa mitä softapäivityksiä on tehty Navi +'aan (DX)? En nyt muista mallia tarkemmin.
    Jossain navi sivuilla oli juttu päivityksestä jonka pystyi itsekin lataamaan koneeseen. Sen mukana tuli ainakin kompassisivu.

Kompassisivulla en kuitenkaan tee mitään mutta sellainen toiminto että näkisi kadun nimen koko ajan olisi varsin mukava, sehän näkyy jos on menossa johonkin kohteeseen mutta ei näy jos on vain kartta muuten "päällä".

Jotenkin luulisi että näitäkin päivitettäisiin mutta toisaalta niitähän tulee uusia malleja koko ajan.

# 50 meter range.
    # The compass display.
    # Some enhanced GPS coordinate displays and volume control.
    # The speller function that greys out letters not possible.
    # The ability to enter an intermediate destination.
    # A bug fix for a volume problem with the TV tuner where it was much louder than the radio.
    # Ja kyllä se näyttää kadunnimen mittarin näytössä ainakin päivityksen jälkeen, kunhan Navi on aktivoitu (ei tarvitse olla määritettyä kohdetta)

Ja linkki Clicky

Otin tosissani tuon cd-rom levyn "laatuvaatimuksen" ja sain tehtyä päivityksen omaani ja kaverini autoon ilman ongelmia (kaverin autossa alkoi jopa televisio toimimaan päivityksen jälkeen).

Comment

Kiitti tiedoista! Sä näköjään uskalsit "ajaa" sen päivityksen itse, olen yrittänyt poltella karttaromppuja aika huonolla menestyksellä joten olen vähän pelännyt tollaista päivitystä. Koko laite taitaa lakata toimimasta jos se yhtääkkiä ei osakkaan lukea levyä. Vrt. tietokoneen BIOS päivitys joka sekoittaa koneen lopullisesti jos jää kesken.

Onko sulla muistissa tuliko se "kadun niminäyttö vaikka ei ole määritettyä kohdetta" toiminto sen jälkeen kuin olit ajanut päivityksen vai onko sulla kenties ollut se koko ajan?

Comment

En kyllä muista oliko tuo kadunnimi-optio käytössä aiemmin. Senhän voi testata menemällä Navigation--> ensimmäisestä valikosta Map/Compass --> kadunnimi näkyy mittaristossa (siinä ei varmaankaan lue Compass sanaa ennen päivitystä ? ).

Mielummin kokeilen itse noita asioita kuin vien "erikoismiehille" valtuutettuun huoltoon, esim eräässä Itä-Helsingissä sijaitsevassa liikkeessä eivät olleet nähneet edes ko. Navia livenä - ihmettelivät kolmissa miehissä että onkos tässä edes "ratiota" (kuukauden jonotuksen jälkeen - kaverin auto) ja tämän jälkeen olisi pitänyt kuulemma lähettää Saksaan korjattavaksi, ajoin päivityksen itse ja TV alkoi toimimaan vrt. ensimmäinen viesti.

Comment

Kokeilin nyt kanssa noilla ohjeilla ja helposti päivitty Navi.

Comment

Miten tuo Navi+:n tv toimii kun analogiset lähetykset ensi vuonna loppuu?

Comment

Minkälaista levyä käytit Mikko? Eli oliko just nyt Fuji, vai jokin muu?

Comment

^Maxell oli levymerkki (jos se nyt noin kirjoitetaan) eli halpislevyjä HongKong liikeestä ;)

Comment

Mahtaako sama toimia volkkarin MFD-laitteeseen vm 2002 (naviplussan kaltainen systeemi) ? Ei haittaa vaikka aloituskuva vaihtuisi rinkeleiksi jos muuten toimii.

Comment

Toi päivitys on vuodelta 2001.

Comment

Kannattaa varmaan lyödä sisään ihan MFD:n oma päivitys:

http://passat3b.de/phpBB2/viewtopic.php?t=140

Comment

Kiitos vinkeistä, autossa näyttäisi nyt olevan softa vuodelta 2000.

Comment

Uutta päivitystä jaossa, 10. syyskuuta 2003.

Pura, polta ja päivitä edellisillä ohjeilla.

Näkyviä muutoksia en huomannut, mutta esim. reitinlaskeminen muuttui mielestäni hieman nopeammaksi ...ehkä.

En ollut aikaisemmin huomannut päivittää tuota TMC-tuner puolta, eli kun keskusyksikkö on päivitetty, niin jatkaa suoraan päivittämään TMC-tunerin, Start TMC-tuner kohdasta. Päivitys omassani 1999--> tammikuu 2001 versioksi, onko hyötyä en tiedä.

Paljon tietoa Navi+:sta

Comment

Minäkin koitin Maxell levyllä kun sattui kotona olemaan, ei toiminut. En tosin tiedä onkohan koneessa lukupää tai jokin likainen kun lukee levyjä muutenkin huonohkosti. Esim kun auto on kylmä laite ei osaa lukea levyjä, kun auto lämpiää rupeaa navikin toimimaan. Tai sit se on vaan nirso CD-R levyille :)

Toimiiko muilla navi heti kun auton käynnistää riippumatta lämpötilasta?

Comment

Muutamia sekunteja se vehje latautuu tai käynnistyy. Sitten toimii.

Olin jo polttanut tuon edellisen päivityksen, ja tänään tarkoitus laittaa. Rannila, mites tuo uudempi zippi, se taitaa purkautua suoraan tiedostoiksi, eikä miksikään .iso-tiedostoksi? Eli poltetaanko ne filet suoraan CD:n juurihakemistoon?

Comment

Puretut "filet" voi/täytyy polttaa suoraan levylle.

Kaj, kyllä minullakin välillä saattaa herjata lukuhäiriötä suotuisilla ilmoilla. Ilmeisesti lukupää tai levyn pinta saa hetkeksi pienen "huurun" pintaan joka vaikeuttaa datasiirtoa, ongelma poistuu kyllä melko nopeasti pienen lämpeämisen jälkeen kuten totesit.

Comment

Saksalaisen navi-saitin (navi-projekt.de) mukaan vuoden 2001 päivitys (joka tuo kompassinäytön ja 50m tarkkuuden) on viimeisin johon on tarpeen päivittää. Uudempi lisää espanjan käyttökieleksi eikä se ehkä ole useimmille kovin tarpeellinen :)

Comment

Jos jotakin epäillyttää oman polton onnistuminen, niin toi mun levy joutaa pois autosta kuleksimasta ;)

Comment

lisää espanjan käyttökieleksi
                                      Onhan espanja kielenä mukana jo aikaisemmassakin versiossa, ainakin 2001 päivityksen jälkeen. Käytin sitä pohjoisen reissulla ihan oppimismielessä ja kauniin kielen kuuntelun iloksi jo toissa kesänä...

Comment

Onkos kellään tiedossa saatavilla olevia softapäivityksiä siihen FIS-naviin?

Comment

Sainpahan viimeinkin navin lukemaan levyä kun ostin niitä Fuji levyjä mitä suositeltiin. HUOMATTAVA ero minulla, rupeaa heti toimimaan kun navin käynnistää, muun merkkisillä levyillä ei mitään. Ja olen kokeillut aika monta eri merkkistä (muun muuaassa Maxell, itse poltetulla ja samalla levyllä mikä toimis vaynella).

Eli niitä suosittelen jos vaan löytää jostakin, itse löysin sattumalta Citymarketilta.

Comment

Uppia!

Moro.. itselläni olisi kans mielessä päivittää navi uudempaan versioon, mutta tämän threadin linkit on jo suhteellisen pimeinä, eli eipä toimi enää. Yritin kyllä ettiä netistä päivityspakettia mutta ei löydy mistään! Oisko kellään tiedossa mistä saisin sen ladattua?

Comment

Ootko varma ettei sulla oo jo uusinta? Viimeisin on vuodelta 2003.

Comment

Working...
                                              X