Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Automaatti ilmastoinnin ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Automaatti ilmastoinnin ongelma

    Juu, koppiin tulevan ilman lämpötila ei paljon säädöstä piittaa, lämmintä tulee aina vaikka halutun lämpötilan laittaa minimiksi (LO). Auto on A6 -95. Yritin tutkailla aiheesta jo käytyjä keskusteluja, ja ymmärsin että laitteesta saisi vikakoodit esille. Olenko lukenut jonkun muun mallin ohjeita, vai enkö vaan ymmärrä, mutta en löydä vehkeestä ulkoilman lämpötila nappia jota tarvitaan kun luetaan vikakoodeja.

  • #2
    Ei tarvita sellaista.
    Ohje: Paina oikean rivin alimmainen (sisäilmankierto) ja oikean rivin ylimmäinen (ilmavirta ylös) yhtäaikaa pohjaan. Näyttöön tulee 01. Pana nyt oikean rivin alimmaista uudestaan niin näytössä rupeaa rullaamaan vikakoodi(t).

    Comment


      #3
      Hyvä, kiitoksia!! Ruvetaan tutkimaan mikä vehjestä vaivaa. Pelkäänpä että aiheeseen joudutaan vielä palaamaan!

      Comment


        #4
        No niin. Voisitteko paremmin asiaan jo perehtyneet vahvistaa, että diagnoosini on riittävän oikea, jotta purkuhommiin ja tarkempiin tutkimuksiin kannattaa ruveta. Vikakoodit olivat siis 8.5, 11.7 ja 15.7. Tulkinta; konepellin alla olevan ilmanohjainläpän moottori on jumissa ja kojelaudan alla olevista moottoreista pari on ajoittain jumittanut. Luin jostakin keskustelusta, että joku oli seurannut moottorin liikkeitä, kun lämpötilaa oli säädetty. Ilmeisesti tätä varten moottori tulee irrottaa, vai onko mahdollista nähdä liikkuminen/liikkumattomuus moottoria irrottamatta? Jos jollekkin tulee mieleen tällaiseen rojektiin liittyviä huomioitavia seikkoja, olisin kiitollinen vihjeistä.

        Comment


          #5
          http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...ht=ilmastointi
          http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

          Tosta tutkimaan. Moottoreita ei tartte välttämättä irrottaa. Ite tein V8:n kohdalla huollon moottorit kiinni, vivut vain irrotin ja liikuttelin moottoreita niiden avulla. Olivat vaan jumissa.

          Comment


            #6
            Olen kyllä tutkinut viittamasi keskustelun, mutta se käsittelee (erittäin ansioituneesti!) kojelaudan alla olevia moottoreita. Kysymykseni oli vähän epätäsmällinen, sillä aluksi olisi tarkoitus saada tuo jumiutunut moottori kuntoon, jotta ei tarvitse aina ajaa ikkunat auki. Viittaako siis vikakoodi 8.5 konepellin alla olevaan moottoriin, ja voiko sen toimintaa tutkia ilman että moottorin irrottaa (ja sitä ennen purkaa tuulilasin pyyhkijät pois)?

            Comment


              #7
              Sulla on 3 läppää jumittanut jossain vaiheessa ja mikäli tulkitsen oikeen tuota linkin alta löytyvää kuvaa, niin temperature flap on myös tuolla auton sisällä, ei konepellin alla olevaan. Ja siis myös sen moottori.

              Edit: Katsoin uudestaan noita kuvia ja kyllä se sielä keskikonsolissa näyttää olevan.

              Comment


                #8
                Juu, oletpa kyllä oikeassa. Kuvan mukaan "Temperature (regulator) flap (Diagnostic trouble code 8), Central flap (11) ja Air flow flap (14) sijaitsevat kojelaudan alla, joten sen konepellin alla olevan täytyy siis olla Footwell/Defrost flap (13). Tosin samaisessa keskustelussa on linkitetty valokuva "lämmönsäätö moottoriin" ja valokuvassa on konepellin alla oleva moottori. Hommahan menee mielenkiintoiseksi kun on ihan kahvilla jo ennenkuin saa haalarit niskaan.

                Comment


                • #9
                  Toi 08.5 vikakoodihan on "Temperature Regulator Flap, static block" ja se mokkula sijaitsee <manuaalin kuvan> perusteella juur siellä tulipellin kaukalossa C4- korissa.

                  Poispurkaminen ilman tilan raivaamista ympärille voi vaatia notkeita ranteita, kokeneemmat varmaan osaa sanoa paremmin.

                  Comment


                    #10
                    Kyllä se tuon kuvan mukaan taas on siellä konepellin alla. Voiskohan tässä nyt olla jotakin malli kohtaisia eroja, eihän se läppä ny voi kahdessa paikassa olla. Jotenkin tuntuisi järkeenkäyvältä, että läppä, jolla kaiketi ohjataan tuloilmaa joko kennolle tai ohi sen, olisi heti ensimmäisenä. Ps. mistä sää tollasen manuaalin oot kaapannu?

                    Comment


                    • #11
                      Niin, eikös nuo tuolla ylempänä linkatussa keskusteluketjussa olleet Juuson kuvat liittyneet pikkukorisen ilmastointilaitteistoon? Näin ainakin käsitin. Toi meikän linkkaama kuva (ja aikaisemmat kuvat) ovat C4- korista.

                      Comment


                        #12
                        No niin, olen nyt ehdottomasti ehkä tullut siihen johtopäätökseen, että minun tapauksessani tuo "Temperature Regulator Flap" sijaitsee tulipellin kaukalossa konepellin alla. Jos joku on ihan varma ettei se ole, niin älkää kertoko mulle ;).

                        Niin ja kiitoksia osallistuneille!

                        Comment


                          #13
                          Juu, siellä sijaitsee, ja moottorin herkistämällä saa 8.5 tai 8.7 vikakoodin kadotettua

                          Comment


                            #14
                            Kiitoksia kaikille jeesanneille!!! Tuon Temperature Regulator Flap:in moottorin fixaaminen oli sitten loppujen lopuksi tosi helppo homma, kiitos hyvien vinkkien. Itse moottori oli hiilipölystä oikosessa eikä aluksi pyörinyt ollenkaan. Pikku putsauksen jälkeen rupesi toimimaan. Tehokasta työaikaa meni varmaan vähän toista tuntia. Niin ja tuon 8.5 vikakoodin aiheuttanut moottori on siis ainakin mun autossa (-95 A6 (C4??)) siellä konepellin alla.

                            Comment


                            • #15
                              Itelläni samaa vikaa. Joutuiko purkamaan kuinka paljon muuta, että sai moottorin pois? Näyttää olevan moottori aika pienessä välissä.

                              Comment


                                #16
                                Tuulilasinpyyhkijän moottori ja vivusto. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Mitenkäs nuo vika koodit toimii A4 1,8t 00 automaatti-ilmastoinnilla?
                                  Toimiiko saman lailla kuin -95 A6?
                                  Mulla A4 sellanen ongelma että, puhallin tehot lähtee vaeltelemaan ittekseen mihin haluaa,
                                  vaikka automat. on pois päältä, ja econkaan ei auta..Vai onko tuo edes ongelma.

                                  Niin, ja mitenkä te saatte noita vikakoodeja "kotikonstein" näkymään yleisesti koko autosta?
                                  Olen aika noviisi näissä...

                                  Comment

                                  Working...
                                  X