Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 halogen takavalot FL ledeihin

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B8 halogen takavalot FL ledeihin

onko moni tehnyt kyseisen muutoksen? tuli ite tuossa väsättyä nuo kiinni niille tarkoitettujen adapterien kanssa ja kaikki valot (päiväajovalot, vilkut ja jarruvalot) toimii kaikki päiväajovalojen viivojen kautta. jokin meni siis pieleen ja pahasti, missä voisi olla vika?

Temppu tehty joku viikko sitten. Ei ollut ihan plug-and-play juttu, kun joutuu koodailemaan. Oletko käynyt koodaamassa VCDS:n kautta mitään vai laitoitko vain piuhat kiinni?

Comment

kyllä niitä koitin koodailla mutta ei hyväksyny ollenkaan kahta koodia väittäen ettei kyseistä arvoo löydy.. onkos sulla jossain ne koodit jos katon onko ne samat mitä mulla on? ottaa päähän kun kaikki meni muuten niin hyvin

Comment

Tuolla pitäisi toimia muuten, mutta vilkut lipsuttaa tuplana sisällä vaikka ulkona vilkuttaa normaalisti. Siihen ei olla vielä saatu ratkaisua.
        Attached Files

Comment

kiitti! nyt pelaa kaikki muut paitsi ulkopuolen päiväajovalot, luukun viivat palaa.. on tää kyl aikamoista sohlaamista

mulla vilkkuu myöskin toi vilkun valo mittaristossa aika vauhdilla :D

Comment

Mulla led --> fl led modauksen jälkeen ei ollut tuota pikavilkkua mittaristossa. Onkohan näissä kuitenkin eri ohjainlaite takakontissa? Kanavien koodauksetkin eroaa melkoisesti.

Comment

mulla meni siis niin et niillä sun antamilla koodeilla kaikki toimi päiväajovalojen kautta, niin vilkut, sumarit, jarrut ja päiväajovalot :D

näillä uusilla kaikki muut toimii mutta jarruttaessa ulempi päiväajovalo syttyy ja kun pitää päiväajovaloja päällä niin ulempi viiva ei pala ollenkaan

mitenhän ihmeessä sen saisi toimimaan? alkaa usko jo loppua tän projektin suhteen :D pääasia että nyt sillä voi sentään ajaa et kaikki toimii tuota toisia päiväajovaloja lukuunottamatta

Comment

Antaako teillä 46 ohjainlaite jotain vikakoodia, joilla siis vilkku vilkkuu tuplana sisällä? Asentelin alkuvuodesta nuo perus led takavalot halogeenien tilalle ja johtoadapterin mukana tulleilla ohjeilla niitä ei saanut toimimaan, vaan ohjainlaite taisi hajota tuossa kokeilussa. Ohjainlaite siis antoi jonkin Output error vikakoodin. Netistä löysin kufatecin ohjeet, joilla valot toimi oikein, mutta tuo vilkku oli tuplanopeudella sisällä.
                Muutama viikko sitten tilasin eBay:stä käytetyn ohjainlaitteen samalla osanumerolla kuin alkuperäinen ja käytin AC:llä koodauksessa autoon. Samalla laitettiin nuo kufatecin koodaukset sisään ja kaikki toimii nyt oikein ilman vikakoodeja. Ohjainlaite maksoi 35€+15€ toimituskulut ja koodaus jotain 70€.

Comment

hmmm... Kylläpä tuntuu hyvältä kun ostin koko paketin jossa oli mukana myös tuo kufatecin koodausmokkula. Valot paikoilleen, mokkula kiinni ja 15 sekunttia odotusta ja sen jälkeen vain kovaa ajoa. Ehkä maksoi enempi kuin käytetyt tms mutta oli ainakin huoleton paketti.

Comment

Ville.P toimiko sulla nuo valot noilla koodeilla?

en ymmärrä mikä siinä on ettei ne pelaa mulla, oon koittanu päivän mittaan monilla eri koodeilla eikä ne vaan suostu syttymään ja kun tietää ettei valoissa voi olla vikaa koska ne viivat paloi noilla pre-FL koodeilla

Comment

Mulla toimii kaikki valot kuten kuuluu. Tein tältä sivustolta (http://www.motor-talk.de/forum/fl-ru....html?page=18) löytyneistä arvoista excelin josta sitten alettiin hieromaan ja koitettiin ymmärtää mikä vaikuttaa mihinkin. Sallinen oli tässä projektissa mukana. Helpotti helvetisti kun toinen vaihtoi arvoja ja toinen katsoi takana mitä tapahtuu. Muutoksen näkee samantien kun arvon on syöttänyt. Voi olla että kokeillaan vielä pienen vastuksen kanssa noita takavilkkuja, jos se auttaisi tuohon nopeasti vilkuttamiseen.
                      En muista tuleeko nyt vikakoodia ohjainlaitteesta. Tuon saksalaisen keskustelun perusteella halogen -> FL-led dongle Kufateciltä ei näytä kaikilla toimivan. Sain ainakin omani sopivaan hintaan joten kärsii hiukan askarrellakin.

Comment

mikähän mun autossa sit on oikein vikana?

vaihdoin jarrujen ja päiväajovalojen koodeja keskenään niin jarruvalot toimi päiväajovaloina ja päiväajovalot jarruina mutta kun heitti ne takas omilleen niin vaan luukun päiväajovalot palaa ja jarruttaessa jarrut sekä ulommainen päiväajovalo

tää ottaa kyl jo niin pahasti hermoon

Comment

nyt tais löytyä ongelma noiden lednauhan syttymiseen, eli ulommaisille nauhoille tulee vaan 7 volttia normaalin 12 sijaan kun on pelkät päiväajovalot päällä. jarruttaessa nauha saa täydet 12 volttia

tietääkö kukaan miten sinne sais oikean volttimäärän?

Comment

Mitkä arvot sulla on 197 ja 198 kanavissa? Niillähän säädetään ulompien ledien kirkkautta ainakin pre FL valoissa.

Comment

mulla 197 ja 198 ainakin omien tutkiskelujen jälkeen vaikuttaa jarrujen kanavilta. heitin 195 ja 196 halogenvalojen arvot sinne ja nyt kaikki toimii niinkun pitääkin, ainoo vaan että nyt se antaa vikakoodia mittaristoon noista ulommista päiväajovaloista vaikka ne toimii

testattiin noilla FL arvoilla ja se antaa jarrua painaessa oikeen volttimäärän tuolle ulommalle ajovalolle joten se syttyy vaan jarruttaessa.. aika mysteeri jos se muilla toimii, taitaa olla autossa jokin häikkä jossain

parempi sekin kun ettei toimi valot, pitää keksiä siihen sitten vielä joku vastaus miten sen saa hoidettua

Comment

noniin palaan vanhan ongelman pariin! elikkä mittaristossa palaa nyt sit nuo vikavalot 'Right rear light' & 'Left rear light' noiden vakio arvojen takia.. antaako se vikakoodia koska siellä on led-nauhat halogenien koodilla vai sen takia että siellä päiväajovalo halogenien koodeilla ja muut ledien?

Comment

Onko joku saanut pre FL halogeeni-FL led takavalot toimimaan täysin, ilman pikavilkkuja yms? Vaatiiko ohjainlaitteen vaihdon? Pitääkö tilata tuo kallis dongle?

Comment

Working...
                                  X