Oli tarkoitus hiukan järjestellä kalustoa ja siinä yhteydessä siirrellä Multivania (2.5 bensa -94 Boschin laturilla). Akku oli mennyt tyhjäksi ja latauksen jälkeen pyöritti kovin vaivalloisesti silti. Lopulta kun auto lähti käyntiin niin moniurahihna luisti infernaalisesti eikä latauksen merkkivalo sammunut. Laturin akseli on siis jumissa vaikka muutama kuukausi sitten ajeltiin vielä tyytyväisenä. Onko kokemusta että johtuuko tämä siitä että roottori on ruostunut ja ottaa kiinni runkoon vai voiko laakerointi syystä tai toisesta hirttää noin pahasti seisonnan aikana?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Laturi jumissa
Collapse
X
-
Purin tuon pois jo viikko-pari sitten. Hihnapyörän pulttia avatessa lähti akseli vihdoin pyörimään ja pienellä herkistelyllä jopa aika hyvin. Jäi selvittämättä että oliko kyseessä roottorin ottaminen kiinni runkoon ruosteen takia vai laakerivika. Pieni rahina ja pykiminen jäi akseliin tuon vapauttamisen jälkeenkin ja hiilet oli kokolailla lopussa joten päädyin nyt hankkimaan vähemmän ajetun käytetyn tilalle.
Comment
-
Myös minulla laturi leikkasi kiinni. Oireili ensin ajossa latauksen merkkivaloa vilkuttamalla. Parin tunnin seisomisen jälkeen ei startti sitten enää meinannut jaksaa pyörittää moottoria.
Kesti hetken keksiä, ettei moniurahihna pyöri startatessa. Samalla selvisi miksi startti ei meinannut jaksaa pyörittää moottoria, mutta ilmeisesti se yritti sen verran lupailla, että jaksoi sitten lopulta pyöriä startilla noin 160 rpm.
Kun leikkasin apulaitehihnan poikki, niin moottori heräsi heti ongelmitta käyntiin.
Nyt se on korjaamista vaille valmis.
Comment
Comment