Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 44 sisävalon päivitys ledeiksi / halogeeniksi.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Typ 44 sisävalon päivitys ledeiksi / halogeeniksi.

Typ 44 sisävalo ei oikein valaise. Suuri osa valosta menee myös sinne, missä valoa ei tarvita. Hehkulampun hyötysuhdekin on vaatimaton.

Onko kukaan modannut valoa?

Itse ajattelin tehdä reikiä "lasiin" ja istuttaa niihin joko useita isohalkaisijaisia ledejä tai pari pientä halogeenispottia.

Mitä sanoo raati?

Itse kohensin sisävaloa laittamalla polttimon taakse kaljatölkistä heijastimen.
    Se auttaa jonkun verran, on nopea homma eikä maksa paljon.
    Kun sitten vielä hankin taakse orggis-lukuvalot (n. 20 e/kpl), tuli tupaan senverran lukseja, että pärjää ihan kivasti. Piuhojen veto taakse oli hankalin vaihe.

Comment

Kävin juuri hakemassa 10 kpl 5 mm superkirkkaita ledejä ja etuvastukset. 3 kolmen sarjaa. Nyt vaan suunnittelemaan modia. Tehonkulutus luokkaa 1 W, valoa varmasti enemmän ja oikeaan suuntaan.

Osat alta 10 ?

Jos tulee hyvä, niin suunnilleen samanlainen modi takapaksin valoon, ehkä enemmän ledejä sinne.

Comment

Itse kohensin sisävaloa laittamalla polttimon taakse kaljatölkistä heijastimen.
        Pirun isot sisävalot teillä, ei mulla kaljatölkki sinne taakse mahdu ... ;-)

Comment

Minun ei tarvitse etsiä tuollaisia tekosyitä ottaa tölkillinen olutta!

Comment

Hannu: meillä on myös lasten päästä vedettävä sänky ;-)
            Jari: se oli tämän asennuksen perimmäinen syy - ei tekosyy!
            Luulin, että olen tämän foorumin pahin koiranleuka mutta niin väärässä olin ;-)

Comment

Projekti kuvia?

Kun asiasta on puhe, niin kuuluuko sisävalojen syttyä kun VAIN takaovi aukaistaan? Mulla sytty vaan kuskin/apukuskin ovista.

Comment

led

Miten olisi tuommonen systeemi
                Led

Olikohan siellä tuollainen lamppu..

Comment

Ei huano! Tuommoinenkin kävi mielessä. 5 mm superkirkkaassa ledistä saa enemmän valoa ja niitä mahtuu monta tuohonkin ratkaisuun.

Itse meinaan laittaa useamman ja pyrkiä suuntaamaan sinne, missä valoa tarvitaan.

Ehkä toisen sisävalon vois modata noin.

Comment

Rammo: Kyllä mun koslassa syttyy sisävalot pelkän takaoven aukaisemalla.

Comment

Täytyy viikonloppuna tutkailla onko kytkimes jotain häikkää.

Comment

Tuosta mielenkiintoisesta kaljatölkki-modista löytyypi ohjeet täältä:
                        http://www.audi100-online.de/Technik...umleuchte.html

Kieltämättä varsinainen niksinurkan kruununjalokivi.

Altavistalla voi kääntää englanniksi, mikäli saa sen toimimaan. Näyttää kovasti nikottelevan tuo babelfish tämän sivuston kohdalla.

Comment

Working...
                        X