Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0 .94 huolto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Audi 80 2.0 .94 huolto

172000km

Milloin kannatta vaihtaa virranjakajan kansi,pyöriä? Tulpanjohdot?
    Mitkä sytytystulpat käy? Kolmikärki? Platina? Ngk.

Ajovalon pesu ei toimi,missä vika "yleensä"?

Löytyykö keltään takakannen verhoilua? Jäähdyttimen pakkas-suojaa?

Vj. kansi ja pyörijä kannattanee vaihtaa heti kun epäilee että voisivat olla vaihdon tarpeessa. Tulpanjohtojen kunto on mitattavissa, ja kyllähän ne jossain Bosch-huoltopisteessä osaavat kertoa noiden kaikkien vaihtotarpeen. Vuosi/km-arvoja en valitettavasti osaa sanoa; tyhjentävin (ja toisaalta hölmöin) vastaus on: tarvittaessa. :D

Omassa tulpat on W20EPBR-S, jotain ihan tavallista kamaa tarvikeliikkeen tiskiltä. Itse epäilen, ettei matalaviritteinen vapari arkiajossa paljoakaan hyödy tyyriimmistä tulpista.

Lampunpesurin toimimattomuus: a) sulake palanut, b) pumpun moottori "valmis". Tapauksen a) syynä tosin todennäköisesti b). Tosin omakohtaista kokemusta tuon suhteen ei Audista ole, voihan näissä olla joku tyyppivikajuttu mikä ei ole tullut mulla vastaan.

Comment

Audi 80 2.0 -94 huolto

Audin huolto ja käyttöohjekirja on huonoin näkemäni.Noin tee se itse miehen kannalta.
      Ei mitään teknisiä tietoja. Ei edes sulakkeiden paikkoja,kaikki ei ymmärrä saksaa.
      Ei suodattimien vaihto-ohjeita,polttoainesuotimen vaihtoväliä,tulppien tyyppiä,ei yhtään mitään!
      Ajatus on varmaan että kaikki käyttävät aina ajokkiaan kalliissa merkkihuollossa.

Olen uusi Audikuski ja tietenkin yritän päästä selville autoni tyyppivioista ja "kommervenkeistä".
      Hyvistä huoltopaikoista ja kaikesta siihen liittyvästä.

Etsin edelleen sedanin takakannen verhoilua.Olen kiinnostunut myös lisämittareista konsoliin.
      Onko olemassa jäädyttimen viima/pakkas-suojaa?

Comment

Käy lähimmässä kirjastossa tai kirjakaupassa. Molemmista saa "tee se itse" kirjoja ko malliin muistaakseni.

Oletko lukenut kirjoja kunnolla? Minulla on sakemannin opuksessa mm sulakeasiat.

Yleisohje taitaa olla, että meikäläisen ikäisiin vaihdetaan tulpat,ilmansuodatin, bensasuodatin ja raitisilmasuodatin 30 tkm välein. Mtöljy suodattimineen 15 tkm. Jakohihna, kiristinrullat, vesipumppu 90 tkm välein

Vaihda myös vaihdelaatikon/perän öljy vaikka se ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan. Haulla lisää.

Ohjekirjan kotimaisella saat esim ( ehkä valokopio) merkkiliikkeestä tilaamalla tai maahantuojalta.

Jäähdyttäjän suojaa ei taida nykyjään saada, mutta sitä ei periaatteessa tarvita, jos termari on kunnossa. Omat viritykset tarvittaessa.

Comment

Kiitos neuvoista! Olen ajatellut "nollata" audin huollon osalta,niin ainakin voi olla varma mitä on tehty. Esim.huoltokirjassa on merkintä jakopään uusimisesta,mutta konehuoneessa ei ole siitä kertovaa tarraa? Voiko siihen luottaa? Kävin huollossa kysymässä ;"joo on se vaidettu"??

Olisi hyvä jostain saada sulakkeiden tekstit suomeksi.Helpottaisi tarvittaessa.
          Esim.saabin ohjekirjasta/huoltovihosta löytyy kaikki tarpeellinen ja helposti. Tulppien tyypit, sulakkeet,öljysuositukset,jäähdytysnesteen vaihdot jne. Audin vastaavasta ei mitään?
          Onneksi on nämä sivut,täältä näkyy löytyvän neuvo vähän joka asiaan.

Tuon takajarrusatulan rasvanipan aion asentaa ensitilassa.Vaikuttaa hyvältä ajatuksesta.

Comment

Käy lähimmässä kirjastossa tai kirjakaupassa. Molemmista saa "tee se itse" kirjoja ko malliin muistaakseni.
            Valitettavasti ei ainakaan viime vuonna ollut tarjolla. Itse tilasin saksankielisen "So wird's gemacht"-sarjan korjauskäsikirjan, enkä ole senkään annista hirveän riemastunut. Parempia ohjeita löytää tältä palstalta ihan selaamalla.

Käyttöohjekirjasta sen verran, että omassa taitaa olla suomenkielinen. Voisin teknisiä sivuja kopioida/skannata, konehan meillä molemmilla lienee sama ABK eli jotakuinkin samat speksit (muita eroja varmaankin on; omani on karvalakkimalli jossa ei ole edes ABS-jarruja). Koetan muistaa vilkaista jo tänä iltana.

Polttoaineen suodattimelle ei ole vaihtoväliä annettu, koska se on ilmeisesti tarkoitettu "ikuiseksi". Kaipa 10v tai 200 tkm jälkeen voisi vaihtaakin; itselläkin jo suunnitteilla ;-)

Comment

Joo "karvalaki" mullakin on jarrujen osalta ainakin. Autossa on kyllä Suomenkielinen ohjekirja sekä huoltovihko,muttei niistä löydy esim. sulakkeiden Suomenkielisiä nimiä! Eikä mitään teknisiä juttuja.
              Jos sellaiset jostain löytyy,olisin kiitollinen!

Just tulin huollosta. Vaihdettiin mm.se polttoainesuodin ja termostaatti. Löysivät väljät alatukivarsien puslat :o(
              Eikun uusi huoltoaika..

Comment

Working...
              X