Lämmityslaite temppuilee. Aamulla lämpö loppui sisältä kokonaan moottoritiellä. Puhalsi vain kylmää. Sitten alkoi lämmintä tulla ja nyt lämpöä on liiankin kanssa. Sitä ei nimittäin saa pienemmälle muuten kuin pistämällä puhalluksen kokonaan pois päältä. Lämpötilan muuttaminen ei vähennä eikä lisää lämmön tulemista. Auto on S6 -95 autom. ilmastoinnilla. Luulisin, että joku läppä on jostain jumissa. Mutta missä ja miten pääsee käsiksi. Luulisin, että tähän liittyy jotenkin ilman kylmeneminenkin. Kesällä ei nimittäin ollut havaittavissa pingispallo efektiä jostain lämmityslaitteen syövereistä. Kylmempien ilmojen tullessa kauhella pamauksella joku läppä ilmeisesti muutti asentoaan ja sen jälkeen puhalluksen ollessa täysillä kanavissa liikkuu jotain irtonaista, joka kuulostaa ihan pingispallolta. Tuli vaan mieleen, että mahtaisiko tuo irtonainen osa nyt olla jossain jumittamassa jotain läppää, joka säätelee lämpötilaa. Ei nimittäin enää kuulu pingis efektiäkään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lämpöä piisaa...
Collapse
X
-
Oliskohan se säätömoottori jumissa?
aiheesta lisää mm täällä:
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=16651
-
Oli. Ei ollu.
Kova homma oli löytää se murkula, kun perhealbumin kuva on surkea ja merkkiliikkeessä vihjailivat vahvasti osan löytyvän kojelaudan sisältä. Todellisuudessa se sitten onkin tuulilasin etupuolella kaukalossa, eli ulkokautta operoitavissa. Huom! Siis typ44 200 20V mallissa, C4:sta en sano mitn.
Korjaus jotakuinkin näin:
- Pyyhkijän varret pois
- kaukalon muovisuoja pois
- kuskinpuolella olevan muovikannen ruuvit pois
- kansi pois
- säätömoottorin ruuvit irti
- säätömoottori irti
- kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Ite ostin uuden (115e)säätöpotikan, mutta kulemma vanhatkin useimmiten toimii kun puhdistelee
Comment
-
Mulle annettiin merkkiliikkeessä ihan samanlainen ohje että on sisäpuolella. Purin puoli autoa löytämättä mitään. Pitää ottaa auto näköjään uudestaan telakalle. Vikako ei sitten ole lämpötila-anturissa ? Merkkiliikkeessä vihjailivat, että vika voisi löytyä sieltäkin. Ainakin katossa oleva anturi tuntui olevan mittauksien perusteella ihan iskussa. Mitenkähän se toinen siinä kojelaudan päällä keskellä ? Näyttää niin paskamaiselta purkaa, että taidan tutkia nyt ainakin ensiksi tuon säätömoottorin...
Comment
-
Toki jos jotain rojua pyörii läpän lähettyvillä niin se voi aiheuttaa jumittamista. Ottamalla tuon läppämoottorin poies pääsee sormin kokeilemaan notta miten läppä kääntyy. Ja jos siellä joku kappale aiheuttaa jumittamisen niin sen poissaanti varmaan vaatii koko puhallinhässäkän poisnoston.
Pukkaako ilmastoinnin näyttö muuten millaisia <vikakooodeja?>
Comment
-
Tuli moottori avattua ja sehän näytti olevan ihan mykkä. Mittasin kuitenkin mittarilla, että sähköä tuli vaadittavat 7V, joten aloin tutkia mikä moottorissa oli vikana. Kaikki osat näyttivät kuin suoraan tehtaasta tulleilta. Pistin koko moottorin päreiksi ja viaksi selvisi että käämit olivat oikosulussa keskenään. Putsasin hiilien kohdalta roottorin kuparipintojen raot puhtaaksi ja johan heräsi henkiin.
Se pingispallo efekti ei sitten liittynyt tähän ongelmaan mitenkään. Jossain on jotain irtonaista, joka liikkuu vain kun puhallus on ikkunalle täysillä. Vaikea paikallistaa missä osa mukeltaa. Ehkä ei maksa vaivaa purkaa koko hässäkkä tuon takia, kun ei näytä varsinaisesti haittaavan mitään...ainakaan vielä.
Comment
Comment