Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4F jarruvalokytkin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 4F jarruvalokytkin?

    Auto on A6 3.0 Tdi tiptronic vm. -07

    Kun lähin ajamaan niin ei vaihtanut vaihdetta D-asennossa mutta S-asennossa normaalista ja manuaali asennossa vahtoi myös. Noin kilometrin ajettuani alkoi hehkunvalo vilkkua ja huomasin että jarruvalot palaa kokoajan.
    Vikakoodien luku ja nollaus. Tämän jälkeen huomasin että avain ei lähde enää virtalukosta muutoin kuin kynällä painamalla pientä nappia virtalukon kehältä.

    Googlettamalla selvisi äkkiä että vika on todennäköisesti jarruvalokytkimessa. Kävin uuden osan Laakkoselta ja vaihdoin.

    Jarruvalokytkimen vaihdon jälkeen vaihdekeppi ei enää liiku P-asennosta ja ESP ja ABS merkkivalot syttyi. Avain lähtee nyt virtalukosta pois.
    Jarruvalokytkimen sulake on ehjä mutta jännitettä ei tule sulakkeelle auton ollessa käynnissä.


    VCDS antaa seuraavat koodit uudella jarruvalokytkimellä:

    005715 - Please check DTC Memory of ABS Controller
    P1653 - 002 -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100010
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 5
    Reset counter: 255
    Mileage: 107874 km
    Time Indication: 0
    Date: 2015.01.27
    Time: 10:57:15

    Freeze Frame:
    RPM: 798 /min
    Torque: 74.1 Nm
    Speed: 0.0 km/h
    Duty Cycle: 1.0 %
    Voltage: 13.83 V
    Bin. Bits: 11001000
    Torque: 171.6 Nm

    001393 - Brake Switch (F)
    P0571 - 001 - Implausible Signal - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11100001
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 0 km
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Torque: -195.0 Nm
    Speed: 0.0 km/h
    Voltage: 13.30 V
    (no units): 0.0
    (no units): 0.0
    Bin. Bits: 00000000

    Readiness: 1 1 0 0 0

    Address 03: ABS Brakes Labels: 4F0-910-517.lbl
    Part No SW: 4F0 910 517 AD HW: 4F0 614 517 AA
    Component: ESP8 quattro H01 0070
    Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
    Coding: 0004488
    Shop #: WSC 52000 205 178954
    VCID: 66C8B09251263C11F57-8033

    1 Fault Found:
    00526 - Brake Light Switch (F)
    008 - Implausible Signal
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 22
    Mileage: 107874 km
    Time Indication: 0
    Date: 2015.01.27
    Time: 11:28:39

    Freeze Frame:
    Hex Value: 0x0000
    Hex Value: 0x4082
    Hex Value: 0x0004
    Hex Value: 0xC1AB
    Hex Value: 0x00FF
    Address 19: CAN Gateway Labels: 4F0-910-468.lbl
    Part No SW: 4F0 910 468 A HW: 4F0 907 468 D
    Component: Gateway H11 0070
    Revision: 11 Serial number: 13008073148393
    Coding: EDFE73C41B0104
    Shop #: WSC 52000 205 178954
    VCID: 2756FD9696ACE5190E1-8072

    1 Fault Found:
    01517 - Control Module for Trailer/Towing Sensor (J345)
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 62
    Mileage: 107874 km
    Time Indication: 0
    Date: 2015.01.27
    Time: 11:28:34

  • #2
    Laitoin vanhan kytkimen paikalleen. Nyt avain lähtee virtalukosta pois.

    Comment


    • #3
      Nollasin vikakoodit ja ajelin jonkin aikaa. Paikallaan on vanha jarruvalokytkin.

      VCDS antaa seuraavat vikakoodit:

      Address 05: Acc/Start Auth. Labels: 4F0-910-852.clb
      Part No SW: 4F0 910 852 HW: 4F0 905 852 B
      Component: FBSAUDIC6 ELV H31 0220
      Revision: 31050601 Serial number: 10601100713222
      Coding: 0000003
      Shop #: WSC 02323 758 00200
      VCID: 63CEA986A2144939129-8036

      Subsystem 1 - Part No: 4F0 910 131 E
      Component: FBSAUDIC6 EZS H45 0080

      Subsystem 2 - Part No: 4F0 910 220 D
      Component: FBSAUDIC6 IDG H01 0040

      1 Fault Found:
      00230 - Transmission Park Selector Switch (F305)
      010 - Open or Short to Plus
      Freeze Frame:
      Fault Status: 01101010
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 1
      Reset counter: 23
      Mileage: 107877 km
      Time Indication: 0
      Date: 2015.01.27
      Time: 12:31:20

      Address 02: Auto Trans Labels: 09L-927-760.lbl
      Part No SW: 4F2 910 156 F HW: 09L 927 156 C
      Component: AG6 09L 3,0 TDI RdW 0030
      Revision: --H01--- Serial number: 4304984
      Coding: 0000001
      Shop #: WSC 02325 758 00200
      VCID: 2854FEAA9BB2EA6107B-807D

      1 Fault Found:
      001393 - Brake Switch (F)
      P0571 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00100000
      Fault Priority: 0
      Fault Frequency: 2
      Reset counter: 255
      Mileage: 107878 km
      Time Indication: 0
      Date: 2015.01.27
      Time: 12:39:35

      Freeze Frame:
      RPM: 1472 /min
      RPM: 1120 /min
      RPM: 480 /min
      (no units): 2.0
      (no units): 77.0
      Temperature: 53.0°C
      T.B. Angle: 36.1°

      Comment


      • #4
        Mulle autoasentaja sanoi, että jos VAG konsernin jarrukytkimen menee sormin painamaan kiinni, niin se menee rikki. Ei välttämättä koske näitä Audeja. Leikitkö uudella kytkimellä?

        Comment


        • #5
          Painelin sitä kytkintä ennen ku asensin. Jännä jos nuin helposti menee rikki. Ei kuitenkaan ole edes pahvilaatikkoon pakattu vaan oli pienessä muovipussissa.
          Kai se pitää käydä uus ostamassa.

          Onko kellään menny tuota Transmission Park Selector Switch (F305) minkä vikakoodin myös antaa?
          Voiko tuon rikkoutuminen antaa jarruvalokytkin vikakoodin?

          Comment


          • #6
            Ei pitäisi mennä rikki kun olet käsin hiplaillut sitä. On vain mennyt todennäköisesti nyt tuo katkaisimen pituus vääräksi ja siksi ei toimi oikein. En muista nyt vapautuiko tuo katkaisin ns. täyteen mittaan asentaessa paikalleen, akselin lukitus aukeaa ja säätö siirtyy ääri asentoon takaisin. Edellyttäen että painat samalla jarrupoljinta alespäin kun asennat anturin paikalleen. Anturin ollessa paikallaan vapauta jarrupoljin niin anturi säätyy automaattisesti oikeaan mittaansa. Ja toinen pointti oletko varmasti uusinut oikean anturin :D varmuudeksi kysyn :)

            Comment


            • #7
              Onkos siellä toinenkin anturi johon tuon voi sotkea? Vaihdoin sen mikä on jarrupolkimen kohdalla.
              Viimeksi muokannut Pera81; 28.1.2015, 07:34.

              Comment


              • #8
                Manuaali versiossa muistaakseni on mutta tuonhan saat kokeiltua kun laitat piuhat kiinni uuteen anturiin ja käsin painelet kytkintä on-off näet kyllä jos jarruvalot syttyy samassa tahdissa.

                Comment


                • #9
                  Kävin uuden kytkimen ja asensin Jonin ohjeen mukaan jarrupoljin alhaalla. Sama vika edelleen, vaihdekeppi ei liiku P asennosta, hehku vilkkuu, abs ja esp valo palaa.

                  Alkuperäisen kytkimen laitoin että pystyy ajamaan. Alkuperäisellä kytkimellä seuraavat viat:
                  -Jarruvalot palaa koko ajan
                  -Hehkuvalo vilkkuu
                  -Kun lähtee ajamaan D vaihteella nii ei vaihda 1 isommalle mutta kun vaihtaa S asentoon toimii normaalista. Sit ku lähtee S asennossa nii ei vaihda 1 isommalle mutta ku vaihtaa D asentoon nii toimii normaalista. Käsin valinta puoli toimii normaalisti.
                  -Vaihdekepin pystyy vaihtamaan P-asennosta pois vaikkei paina jarrua.

                  Oisko se vika sittenkin vaihdelaatikon ohjauksessa tai Transmission Park Selector Switch (F305)?

                  Jännä juttu ku tuolla uudella jarruvalokytkimellä jäätyy vaihdekeppi.

                  Comment


                  • #10
                    On kyllä mielenkiintoinen vika. Ku muuttuu viellä uudella anturilla :D

                    Comment


                    • #11
                      Peräkoukun liitin arvauslistalle.

                      En kyllä vielä poissulkis väärää jarruvalokytkimen asennusta. Sen toimivudenhan voi todeta VCDS:llä measuring blokeista.

                      Comment


                      • #12
                        Kokeilepa huviksesi nostaa jarrupoljinta kädellä. 4B:ssä menin painelemaan kytkintä irrallaan ja jarruvalot rupesi palamaan kytkimen vaihdon jälkeen koko ajan. Poljinta nostamalla kuulu selvä naksutes kun anturi säätyi ja jarruvalot rupesi pelaamaan.

                        Comment


                        • #13
                          Semmonen vika vielä on jos alkuperäisen kytkimen ollessa paikallaan nollaan vikakoodit nii avain ei lähde virtalukosta pois. Uuden kytkimen kun laittaa nii avain lähtee pois ja tämän jälkeen lähtee myös vanhalla kytkimelläkin.
                          Uudella kytkimellä jarruvalot ei pala, vanhalla palaa koko ajan. Jarrupolkimen painamisella ei ole vaikutusta.

                          Jarruvalokytkimen asensin seuraavalla tavalla:
                          -Suojamuovit pois
                          -vanhasta kytkimestä johtojen liitin irti
                          -kierrän kytkintä vastapäivään että irtoaa
                          - jarru pohjaan, uusi kytkin paikalleen ja kierrän myötäpäivään nii paljon että kuuluu naks. Johdot paikalleen.

                          Pittää huomenna kokeilla nostaa jarrupoljinta jarruvalokytkimen asennuksen jälkeen ja tutkia vetokoukun liitin.

                          Comment


                          • #14
                            Autooni tuli nyt juuri samat vikakuvaukset omaava moniongelma.
                            Mikä oli sinun tapauksessasi vian ratkaisu?

                            Comment

                            Working...
                            X