Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 89:n kaasuläppäkytkimien johdoista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ 89:n kaasuläppäkytkimien johdoista

    Olikos näin että kahteen noista kolmesta johdosta pitää tulla jännite ja kolmas maihin? Näyttää sille että eräällä korjaamolla ovat johtoja tinatessa sotkeneet niiden järjestyksenkin, että jos joku osais sanoo noiden piuhojen oikean järjestyksen ni ois mycket bra. Tuntuu vaan järjenvastaiselle että tyhjäkäyntikytkimen molempiin johtoihin tulis jännite, vai mitä raati sanoo? (:

    Moottorina 6A, ACE:ssa saattaapi olla samat piuhat.

    #2
    Kytkentäkaavion (t89, moottoria ei mainittu), joka itseltä löytyy, mukaan tunnistimelle tulee maa ja kaksi johtoa lähtevät boksille. Eli siis tyhjäkäyntitieto ja kaasun asento. Tämä voi tietysti olla moottorikohtainenkin, mutta tuntuisi silti siltä, että anturille tulee maa tai virta ja kahta johtoa käytetään tyhjäkäynnin ja kaasun asennon tunnistamiseen.

    Kytkiksen mukaan pinni 3 olisi maissa ja 1 ja 2 menevät boksille.

    Comment


    • #3
      Tässä tapauksessa tuo haistelee tyhjäkäyntiä ja täyskaasua. Yleismittaria käyttäen oon päässy siihen tulokseen että tuon keskimmäisen (2) pitäis olla se maa, mut noiden kahden muun johdon järjestys ei oo varmaa. Pinnien 1 ja 3 välillä ei kyl tainnu syntyy yhteyttä missää vaiheessa. Värit oli muistaakseni sini-valko, lila-valko ja rusehtava. Lähinnä sini-valkoisen ja lila-valkoisen paikat on haussa. Nopeestihan tuon tietysti kokeilee, jos saa pihalla halpiskolvin lämpimäks.

      Nii joo ja tällä hetkellä nakkaa kovasti vikakoodia (2121) idleswitchistä vaikka itse kytkin toimii varmasti ja nuo johdotkin tuntuis olevan sit kunnossa lukuun ottamatta noiden järjestystä.

      -92 80:ssä tuo kakkonen näyttäs menevän maihin. Meneppä näistä sitten sanomaan.

      Comment


        #4
        Onkos tällä hetkellä autossa moottorijarrutusta eli katkeaako kaasun nostossa syöttö?

        Oletko mitannut muuten kytkimen, että se toimii?

        Comment


        • #5
          Tuntuu vähän sille ettei oikein jarruttelis moottorilla. Kyllä molemmat kytkimet toimii, ja jopa joka kerta ku oon rumppaillu. Nooh, pitää tässä joku ehtoo kokeilla, asenteella jos se ei pelaa ni se palaa.

          Comment


            #6
            Jotenkin on sellainen mielikuva, että keskimmäisestä piuhasta tulee virta/maa ja reunimmaiset lähtee boksille. Eihän siitä haittaa ole jos reunimmaiset menee väärin, tyhjäkäynti ja WOT vaan menee väärinpäin. Huomannee huonosta käynnistä. :)

            Comment


            • #7
              No sitähän mieki meinasin. On muuten ollu tuo kylmäkäynnistyksen jälkeinen tyhjäkäynti aika villiä tässä talven tultua, ensin 2000:ssa, sit kohta yli 3000 ja siitä sit alkaa keikkuen rauhottua. Lämpimänäkin joskus yli tonni, yleensä kuitenkin jotain 900. Ja pyrkii ravistelemaan aikasta reippaasti. Jospa se siitä kuitenkin korjautus.

              Comment


              • #8
                Nyt alko löytymään tolkkua tuohon tyhjäkäyntiin ja moottorijarrutukseen ku vaihoin kahen johdon paikkaa. Elikkäs pitää olla 1:een sini-valkonen (tyhjäkäynnin ohjaus, johon tulee jännite), 2:een ruskea elikkäs maa ja 3:een lila-valkoinen (täyskaasun ohjaus, johon siihenkin tulee jännite). Siltä varalta että jos jollain joskus on samanlaisia ongelmia.

                Sikäli mukavaa ku saman tien sit tuli uus vikakoodi 2231, ei hajuakaan mikä tuo on. Nooh, pitää huomenna lukee uudestaan nuo. Aamulla sit näkee että vieläkö joutuu sulattamaan kytkintä vai onko nuo kylmäkäyntikiekat oikeessa haarukassa.

                Comment


                  #9
                  Nuo lienee jotenki standardoituja nuo vikakoodit. Tuo olis toisen moottorityypin listoilla isv:n säätörajan ylitys.
                  Imuvuotoa?

                  Comment


                  • #10
                    Juup, olit nopeempi, justiisa löysin itekki. Voipi olla imuvuotoja joo, kuuluu semmonen vieno suhaus ku avaa läppää. Ei suhise tasakaasulla. Ois tuo imusarjan tiiviste jo tuossa oottamassa ja suuttimien o-renkaat meinasin samalla pistää uusiks. Ei oo kyl löytyny mitää vuotoja starttisprayllä.

                    Pitää nyt täs varmistuu tuosta vikakoodin pysyvyydestä ennenku alkaa pistämään autoo palasiks.

                    Comment


                      #11
                      Joo. On se tuo sama. Varmistin.

                      Autodata sanoo vikaehdokkaiksi
                      sytkäajotus
                      bensahöyrysolenoidi
                      imuvuoto
                      ilmamäärämittari
                      kaasuläpän säätö
                      ilmastoinnin kuormitussignaalin puute
                      johdotus

                      Comment


                      • #12
                        Aika luksusta ku nuo kylmäkäynnistyksen jälkeiset kiekat on tuolla alle tonnissa tuon muutoksen jälkeen. Antaa kyl vieläkin tuota samaa vikakoodia, mutta ei se mitn, harjotukset jatkuu.

                        Comment


                        • #13
                          Ei anna tuota vikakoodia enää ku ajelee jälleen ilman lambdaa. Muutenkin käy tosi hyvin nykyään tyhjäkäyntiä. Lambda kiinni ollessa pyrkii sammuttamaan konetta ja muutenki nyhtää ja niin päin pois. L:n lämmityksen piuhoista (liitimestä) löytyy vaan ääretön vastus että kai se on viimein mentävä lambda-ostoksille. Herkeleen harakirilambdat, nuo kaikki pitäs sotkee suohon.

                          Comment

                          Working...
                          X