Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 ilmastointi ongelma.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B6 ilmastointi ongelma.

    Näin helteiden saavuttua on äskettäin hankkimani -03 A4:sen automaatti-ilmastointi ruvennut ihmetyttämään.
    Edellisen autoni manuaali-ilmastointi puhalsi kuumallakin ilmalla liki välittömasti kylmää ilmaa, mutta audilla joutuu hikoilemaan liki 10 minuuttia, ennen kuin suuttimista tulee siedettävän vilpoisaa ilmaa.
    Yritin säätää tavoitelämpötilan minimiin, mutta eipä auta tuokaan...
    Onkohan kyseessä vika vai ominaisuus, vai enkö vaan osaa käyttää hienoa laitetta?
    Viimeksi muokannut Killeri; 16.1.2018, 22:05. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

  • #2
    Itselläni tulee kylmää ilmaa ehkä noin 30s-60s sisällä auton käynnistämisestä. Kuulostaa siis siltä että ilmastoinnin huoltoon tarvisi varata aika...

    Comment


    • #3
      samoin täällä. Alle minuutissa alkaa tulla jääkaappikylmää. Taitaa olla sulla aineet vähissä? Tai sitten sulla autossa joku anturi luulee että onkin viileätä.

      Olethan lukenut jo vikakoodit ilmastoinnista (itse). haulla lisää.

      Comment


        #4
        Kiitos

        Täytynee siis kiikuttaa auto takaisin liikkeeseen/korjaamolle, kiitos vastanneille!

        Comment


        • #5
          Audi A4 B6 vm-03 Avant ilmastoinnin kanssa ongelmia

          Help!

          Osaako kukaan sanoa mikä autoni ilmastoinnissa voisi olla vikana, kun en saa Econ tilaa ollenkaan pois päältä ja tästä syystä ilmeisesti ilmastointi ei jäähdytä niinkun pitäisi? Mielestäni aiemmin sain econ tilan pois päältä kyseistä nappia painamalla, mutta tällä hetkellä tuo toimenpide ei auta. Ohjekirja kertoo myös, että "auto" nappia painamalla tilan saa pois, mutta sekään ei auta. Voisiko syy olla jokin sähkövika? Tarkoitus olisi viedä auto ilmastoinnin huoltoon/täyttöön, mutta haluaisin ensin selvittää ettei vika vaan ole tuo ylläoleva.

          Comment


          • #6
            Mahdollisen vikamuistin tarkastus voi myös tuoda uutta ulottuvuutta asiaan, jos jotain on sinne rekisteröitynyt.

            Comment


              #7
              Jos ilmastoinnissa on aineet vähissä niin taitaa toi ilmastointi laittaa itsensä Econ-modeen. Tosta varmaankin lukee ihan auton ohjekirjassa.

              Comment


                #8
                Ilmastoinnin vikakoodit voi lukea ilmastoinnin huoltovalikosta. Tähänkin saattaa päteä nappikombo ilmavirta ylös + sisäkierto yhtäaikaa. Näyttöön tulee 1c tms., joka on siis diagnostiikkakanavan numero. Sisäkiertonappi toimii enterinä ja lämpötilasäädöt ylös-alas-namikkoina. Kanavan 1 takaa löytyvät vikakoodit.

                Pois pääsee painamalla vissiin mitä tahansa muuta namikkaa tai samalla kombolla kuin sisäänkin. Tai sitten virrat pois.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                  Ilmastoinnin vikakoodit voi lukea ilmastoinnin huoltovalikosta. Tähänkin saattaa päteä nappikombo ilmavirta ylös + sisäkierto yhtäaikaa. Näyttöön tulee 1c tms., joka on siis diagnostiikkakanavan numero. Sisäkiertonappi toimii enterinä ja lämpötilasäädöt ylös-alas-namikkoina. Kanavan 1 takaa löytyvät vikakoodit.

                  Pois pääsee painamalla vissiin mitä tahansa muuta namikkaa tai samalla kombolla kuin sisäänkin. Tai sitten virrat pois.
                  Ei futaa enää B6:ssa, Vag-comilla pitänee lukea koodit.

                  Comment


                  • #10
                    Itsellä oli sama ongelma mikä ratkesi korkepaineanturin vaihdolla.

                    Comment


                      #11
                      Itsellä ilmennyt nyt muutaman kerran seuraavaa. Ajaessa huomaan sivusilmällä, että ilmastoinnin panelista häipyy tekstit ja siinä samassa ne taas näkyy mutta puhallusvoimakkuus on "nolla". Muutaman sekunnin jälkeen puhallin taas palaa asetettuun arvoon. Eli ilmastointi ns: "kyykkää".

                      Vikakoodeja ei anna eikä väliä onko ilmastointi päällä vai econ asennossa. Onko kellään ollut samaa...?

                      Comment


                      • #12
                        Mulla tekee satunnaisesti samaa. Tiiä sitten mistä johtuu.

                        Comment


                          #13
                          Mulla ilmenee myös, mutta laitoin jälkiasennus xenonien piikkiin. Koodeja ei tule.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla ei oo jälkiasennus xenoneita.

                            Comment


                              #15
                              Mulla tekee samaa myös silloin tällöin...

                              Comment


                              • #16
                                Mulla teki tuota kanssa ennen ja jälkeen jälkiasennusxenonien laittoa. Viime talven akunvaihdon (agm) jälkeen ei ole enään esiintynyt, toistaiseksi ainakaan.

                                Comment


                                  #17
                                  A4 B6 ilmastointi ongelma

                                  Eilöytynyt haulla että olis kellään ollut samanlainen ongelma, ajattelin sitten aloittaa uuden.

                                  Eli auto on a4 b6 1.9 tdi sedan 2003.

                                  Ilmastointi työntää jaloille kuumempaa kuin ylös.

                                  Auto asennolla ja lämpötila 21,5 ylös tulee sopivan viileää, mutta jaloille yli kädenlämpöistä, kun laittaa lo asentoon niin vähänaikaa tulee viileää myös jaloille, mutta kun sisäilma rupeaa oleen viileää, niin alkaa taas puskea kuumaa jaloille.

                                  Vikakoodeja ei vielä luettu, olisko läppämoottorit todennäköisin vika?

                                  Jos sais ens viikolla luettua jollain vikakoodit.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eikös tuo toimi juurikin niinkuin pitää että kabiinissa on tasalampö varpailla sekä otsalla, kun lämmin ilma nousee ylöspäin?

                                    Mielestäni omassa tekee ihan samalla tavalla.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ainakin pitemmillä matkoilla pää on sopivan viileänä mutta jalat hikoaa vaikka on pikkukegät jalassa.

                                      Mutta vikakoodit menee jossain vaiheessa lukuun, niin sitten selviää lisää.

                                      Comment


                                        #20
                                        Jalat on omassakin hikisenä. Ei sille mitään mahda, ominaisuus. Eberspächerin kaukosäätimen lämpöanturi on jalkatilassa ja se näyttää pakkaskelillä 20 pyynnillä +31 astetta. Mutta pysyy lattiat kuivana. :)

                                        Comment


                                          #21
                                          B6:n ilmastointi on kyllä mielenkiintoinen laitos, toimiikohan kenelläkään niin kuin pitää? Itsellä taas puskee jalkoihin viileämpää kuin muualle...

                                          Autossahan on ainakin ilmastointikanavissa aika monta lämpötilamittaria, VCDS:llä noita tietysti pääsisi lukemaan.

                                          Comment


                                            #22
                                            Johtuisikohan siitä että ihmisillä on erilaisia tottumuksia - ellei suorastaan eri tavalla "kalibroitu" lämpöaisti, olettaen ettei ole esim. läppämoottorit jumissa.

                                            Itse en ole mitään muuta ongelmaa muutaman vuoden aikana havainnut - ellei nyt lasketa sitä ettei alkupään malleissa saa lämpöjä alle 18C ja tulee talvella toppatakissa kuuma. Kertaakaan ei ole tarvinnut muuta kuin hetkellisesti lisätä puhallinnopeutta tai pyytää lisää puhallusta tuulilasille.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tuo B6:en ilmastointi on sinänsä ihan toimiva mutta minunkin mielestä liian lämpimänä pitää jalat. Tästä on keskusteltu aikaisemminkin.

                                              Jossain SSP:ssä kuvataan miten paljon parempi B7:an ilmastointi on. Siinä on ymmärtääkseni vielä hienosäätö-mahdollisuus VCDS:än kautta. Voi kyllä allekirjoittaa että B7:an ilmastointi on vähän enemmän huomaamaton ja vaatii vähemmän säätämistä kuin B6:en. Mun B6:sessa olen pitänyt lämpötilan juuri tuossa +18°C läpi talven, ja välillä sekin on ollut liikaa.

                                              Tilannetta voisi ehkä parantaa asentamalla B7:an ilmastointimoduuli, mutta jossain retrofit-jutussa oli maininta että joko penkinlämppärit tai takalasin lämmitys vaatisi releillä kikkailun tjms.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tämä on myös itseäni mietityttänyt ja kun kommentteja lukee, en ole asian kanssa yksin. Läpi talven saa pitää tuossa +18 asteessa ja ilman takkiakin tulee kuuma. LO-asento onkin sitten liian kylmä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  A4 B6 2001 apua ilmastointi ongelmaan

                                                  Elikkäs ilmastoinnin vikakoodia työntää 01317 yhdistelmälaite, can väylä/mittariston ohjainlaite... tommosta ilmottelee niin voisko joku viisaampi kertoa missee vika piilee? ja mahdollisesti mitenkä saa korjattua?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Luettu varmaan jollain boschin testerillä?
                                                    Noista suomennuksista ei saa mitää tolkkua.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      käytin liikkeessä että lukaseevat

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ja mikä nyt on se oire?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          ilmastointi ei toimi ollenkaa ja vika selvis ulko anturista oli piuha poikki!

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            A4 B6 Lämmitysongelmia

                                                            Ongelmana on, että kovemmilla (>10 asteen) pakkasilla ei lämmintä ilmaa tule hyttii muutakuin lähemmäs 3000 kierroksilla. Nollakelillä ja pikkupakkasilla lämmintä tulee hyvin. Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu pariin otteeseen ja kenno myös huuhdeltu, mutta lämmintä ei siltikään puhalla. Ylävesiletkun ilmausreiästä ilmattu ja kun vähän on päästetty ilmaa pihalle niin hetken päästä ei vesi enää kierrä. Alavesiletku on lämmin/kuuma ja ylävesiletku puolesteen kylmä.
                                                            Jakopäähihna ja vesipumppu vaihdatettu alkusyksystä jolloin lämmöille ei ollut vielä tarvetta ja nyt kylmemmillä keleillä meinaa jäätyä autoon. Ideoita mitä lähtisi seuraavaksi tekemään? Auto on a4 b6 2.0 alt automaatti-ilmastoinnilla.

                                                            VCDS:llä antaa vikakoodia P1635, mutta enempää en oo saanu irti edes googlettelemalla.

                                                            Kiitoksia etukäteen!

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X