Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RNS MFD vie liikaa virtaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RNS MFD vie liikaa virtaa?

    Oli isän autosta (-04 3BG) yön aikana lämpösessä tallissa akku hyytynyt. Mittailin virrankulutusta nyppimällä sulakkeita irti. Navin sulakkeen kun ottaa irti niin virta putoaa ~300 milliampeerista 10 milliin. Avaimet oli vedettynä pois virtalukosta kokonaan. CD-vaihtaja ei tuossa tahdo lukea mitään levyä mutta epäilen vähän että voisiko se olla syyllinen tuohon. Mitään ideoita?

  • #2
    Koita ottaa vaihtajan johto irti, ja testaa uudestaan. Minulla teki saman Bluetooth-puhelinyksikkö, kulutus lakkasi sen irroittamalla. Vähän ennen sitä oli ko. yksikkö lakannut toimimasta. On edelleen, ehkä jollain on sellainen myytävänä?

    Comment


    • #3
      Kai odotit että auto meni "nukkumaan"? En tosin ole varma onko tuon ikäisessä vielä kauheasti väyläliikennettä.. Lepovirran mittaus väyläautoissa yleensä kannattaa aloittaa vasta 15-20min jälkeen siitä kun otat avaimet pois ja lukitset ovet.

      Comment


      • #4
        Kyllä noi vanhemmatkin navit on hengissä n.10min avaimen poisoton jälkeen, joten teeppä mittaukset uudestaan.

        Comment


        • #5
          Ei apua, samaa näytti puolen tunnin jälkeen. Ei myöskään vaihtajan irrotus auttanut.

          En tiedä mitä tapahtui kun luin koko auton läpi (akun johdot oli kunnolla kiinni) ja sen jälkeen laitoin vielä mittarin kiinni niin kulutus tipahti minuutin sisällä 10 milliin. Kaks kertaa tämä on nyt tapahtunut, täysin vahingossa. Kokeilin ihan mielenkiinnosta avata kuskin oven ja laittaa kiinni, sen jälkeen on taas näyttänyt ~300 milliä. Mikrokytkin pelaa kyllä (valot sammuu), samoin VCDS:n mukaan ovi pelaa niin kuin pitää.

          Navin puoli ei antanut mitään vikaa mutta radion puolella oli 00852 ja 00853 (ei löytynyt ross-techiltä mutta VCDS:n mukaan tarkoittaa takapään kaiuttimia). Radio kyllä toimii ja kuuluu ihan normaalisti. Pitää nyt vielä nyppiä loput sulakkeet irti vaikka tuskin sieltä mitään löytyy.

          Comment


          • #6
            Tutulla oli vastaavanlainen akun tyhjenemisongelma. Navin boksi oli saanut kontissa kosteutta. Navigaattorin kun otti irti liittimestä, niin akun tyhjenemiset loppuivat

            Comment


            • #7
              Nyt sain kolmannen kerran viemään 10 milliä navin sulake paikallaan. Avasin kuskin oven ja panin kiinni niin ei millään alle 270 millin. Kaikki valot sammuksissa. Välillä jää viemään 510 milliä. En kyllä tajua mitenkä tuo ovi liittyy naviin. Nypiin loput sulakkeetkin mutta ei vaikutusta. Pitänee koittaa tuota navin boxin irrotusta jos se Passatissa on edes tuolla perälooras?
              Viimeksi muokannut horch; 5.1.2015, 20:18.

              Comment


              • #8
                Eikös MFD:ssä se naviosio ole ihan siinä keskikonsolin keskusyksikössä.

                Oven aukaisu herättää CAN-väylälaitteita. mm. mittariston. Myös navi voi saada herätteen siitä.

                Comment


                • #9
                  En kyllä ainakaan löytänyt mitään viitteitä että olisi takaluukussa. Huomenna pitää hakea irrotusraudat lainaan että saa nypättyä navin irti. Pitää sieltä koittaa sitten irrotella liittimiä josko jotain selviäisi. Onko siellä lähteviä plus-liittimiä takana jotka voisi vuotaa virtaa? Antennivahvistin?

                  Comment


                  • #10
                    Ei kyllä nyt valkene ollenkaan.

                    Otin koko näytön nyt käteen ja laitoin virtamittarin tuulilasille että näkee heti miten virta muuttuu. Ilman navia vie sen 20mA. Heti kun se mustan liittimen (eli jossa on virrat, maa ja jotain muuta) lykkää kiinni niin lähtee viemään 190mA, odotti kuinka kauan tahansa. Antennin johdon kun kiinnittää niin vie vielä 80mA lisää! Tässä vaiheessa näyttää siis 270mA. Jos radion käyttää päällä sitä vasemman puoleista nappulaa painaen ja sammuttaa ilman että edes laittaa koodia niin jää viemään 510mA, eikä laske siitä.

                    Kun avaimet ovat lukossa ja virtalukko on "painuneena" niin jännitettä tulee Ub:hen, SAFEEN, S-Kont 12V ja K-BUSsiin jotain 3v. luokkaa. Ilman avaimia muuten sama mutta S-Konttiin ei tule enää mitään, eli on vissiin jokin heräte. Mikähän tuo "ratas" ja GALA on?

                    On ilmeisesti kumminki ihan normaalia että radion saa päälle nuppia painamalla vaikka avaimia ei olisi virtalukossa? Lisätään vielä että kaikki johdot on räpeltämättömiä, eikä mitään ylimääräistä ole lisätty.
                    Keksiikö kukaa mitään mistä voisi vikaa kattella?

                    Comment


                    • #11
                      "ratas" on aurinko eli valaistus. GALA on nopeusignaali.

                      Ub ja SAFE pitääkin olla jatkuvassa jännitteessä.

                      S-kont on heräte, eli se joka sammuu, kun ottaa avaimen virtalukosta.

                      Jätäppä se CD/DISPLAY/LINE OUT liitin kytkemättä ja kato tuleeko muutosta.

                      Comment


                      • #12
                        Irrottaminen ei vaikuttanut virtaan mitenkään. Takaisin laittaessa virta heilu 700-800mA välillä jonkun 15s. ja lopuksi rauhottui tuohon 510mA:iin. Maallikon järjellä ajattelis että jonnekkin jää herätevirta päälle mutta lienee varmaanki kyse jostain muusta nyt :)

                        Comment


                        • #13
                          Se S-kont on se heräte. Voi olla itse siinä laitteessa vika.

                          Comment


                          • #14
                            Kokeilin ihan mielenkiinnosta avata kuskin oven ja laittaa kiinni, sen jälkeen on taas näyttänyt ~300 milliä
                            Omasta bensamallin 3B:stä muistelen että kuskin oven avaaminen aiheuttaa bensapumpun käynnistymisen jotta saadaan paineet kohdilleen tulevaan käynnistämistä varten (sama koskee Golfiakin ellen väärin muista).

                            Miten muuten ovien signaalit - toimiiko keskuslukko / kaukosäädin normaalisti, varsinkin kuskin oveen (tyyppivikanahan noissa on mm. mikrokytkimet lukoissa)?

                            Comment


                            • #15
                              Ainakin A4 B6 ja B7:assa voi seurata tuota lukkiutumisen jälkeisen aikaviiveen loppumista hätävilkkujen valosta. Kun ovet laittaa lukkoon jää ko. valo palamaan, ja samaan aikaan kun hätävilkkujen valo sammuu pitäisi myös radiosta ja kaikesta muusta loppua virta. Tuossa viesti omasta ongelmasta bluetoothin kanssa; http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...o*#post1061484

                              Comment


                              • #16
                                Tais tämäkin selvitä vahingossa.

                                En tiedä kuinka monesta minuutista/sekunnista oli tuos jo aiemmin kiinni kun odotin sen puoli tuntia eikä virta tippunut mihinkään.

                                Eilen illalla kyllästyin ja laitoin saunan päälle ja unohdin mittarin autoon kiinni. Siinä saunoessa muistin että helvetti se mittari jäi kiinni. Aikaa oli mennyt toista tuntia. Mittari näyttikin nyt 20mA! Ei muuta kuin johto irti mittarista että virrat katkeaa ja johto takaisin. Ensimmäiset 5 minuuttia näyttää 510mA, sen jälkeen tippuu 270mA:iin ja siitä 25 minuuttia niin tippuu 20mA:iin. Tämän testasin neljään kertaan sekuntikellolla :D Aiemmin katoin vain seinäkellosta sen puoli tuntia mutta ei vissiin ollut aiva ehtinyt tulla täyteen 30 minuuttia :)

                                Comment


                                • #17
                                  Eli akun lataus täyteen ja viet vaikka jonnekin akkupajalle kuormitustestattavaksi, tai uusit suoraan. :) Ja kyllä se joskus voi viedä sen kolmekin varttia, että kaikki väylät nukahtaa autosta, varsinkin uudemmissa, kärsivällisyys on hyve lepovirtamittaustakin tehdessä. :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo, akkua pitää nyt seurata kuinka jaksaa. Vuoden ikänen vartan silver dynamic on hyllys jemmas jos tämä nyt leviää lopullisesti.

                                    Comment

                                    Working...