Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -95 Akun lataaminen

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A6 -95 Akun lataaminen

A6 1.9TDI -95 löytyykö konehuoneesta jotain "pistoketta tms" johon voisi liittää akkulaturin plussan.
    Akku sijaitsee siinä tuulilasin alapuolella olevassa "kaukalossa" jonka päällä on tuulilasilta valuvan veden ym. veden muovinen valumissuoja.

Ärsyttää repiä sitä muovisuojusta irti ja asennella takas, kun akkua latailee, varsinkin pimeessä tosi mielenkiintoinen homma.
    Pimeessä joutuu monestikkin hommaa tekemään kolmivuoro työn vuoksi, parkkipaikalla toki normi valaistus
    mut se ei kyllä riitää ym. hommaan mitenkään, saa olla lisäks fikkari suussa et näkee tarpeeks.

Toki toi muovisuojan irrotus-/kiinnitysoperaatio vaan akun lataamiseks ärsyttää muutenkin.
    Tulee silloin tällöin duunissa ladattua akkua, kun siellä tulee osaan lämmitystolpista jatkuva virta.
    Autolla kun ajetaan melko paljon vaan lyhyttä pätkä-ajoa.

Olisiko ylläpito laturi parempi ratkaisu? Tulee siis lämmitysroikan yhteyteen.
    Mutta saa siihen pistokkeenkin, lainaat vaikka rivi5/V6 (ainakin näissä on penkin alla akku) koneisesta C4:sesta sen pistokkeen.

Comment

Kiitos vastauksesta.
      Ylläpito laturia en viitti todennäköisesti erikseen hommata.
      Mulla on sellanen halpis ns. älylaturi joka kyllä pelittää ihan hyvin sen kytkeminen akuun on vaan se hankuluus tällä hetkellä.

Multa löytyy myös tollanen Audi 100 2.6E Avant -94 jossa akku takapenkin alla
      ja siitä löytyy konehuoneesta sellanen "+napa" johon voi liittää akkulaturin plussan
      johtunee varmaankin siitä että että ilmastoinnin vermeet on siinä sillä paikalla, missä tossa TDI:ssä on akku.
      Aattelin kuitenkin et jos tästä TDI:kin kuitenkin löytys sellanen +napa.
      Tosin mulla on raatona satku 2.3E -92 jossa ei myöskään vastaavaa napaa/liitintä löydy.

Luulenpa et väsään itte sellasen +navan suoraan akulta konehuoneen puolelle
      niin kuin vähän muutenkin attelin tehdä, jos ei löydy valmiina.

PS: tarkennatko vähän tota sun mainitseman rivi5/V6 tekstin tarkoitusta ?

Comment

Taidettiin tarkoittaa juurikin tuota samaa "+napaa" mikä sinultakin löytyy tuosta V6 bensalaitteesta. Eli sellaisessa tuo olisi jo valmiina, siirtäisi vain tuohon dieselin konehuoneeseen.

Comment

Hyvä idea sinänsä, mut en halua poistaa tosta Avantista sitä +napaa, kun Avanttikin on liikenteessä, tosin nykyisin sillä ajetaan jonkin verran vähemmän
          mutta toisaalta juuri se taas aiheuttaa Avantillekkin mahdollisia lataamis tarpeita.
          Ilman sitä +napaa joutuis Avantissa repimään takapenkin aina irti akkua ladatessa ja sit taas sovittaan paikalleen, kun akku ladattu.
          Eipä sinänsä niin iso homma tietty ole, mut aika turhauttuvaa touhua, pelkästään akun lataamiseksi.

Comment

Miksi et tuo johtoa akulta pistokkeen päähän konehuoneeseen tai vaikka auton ulkopuolelle? Turha laittaa satoja ampeereita kestävää + napaa, jos virtaa ei tarvitse siirtää paljoa. Itse laittaisin perävaunupistokkeen tai muun 12 voltin pistokkeen auton ulkopuolelle ja laturin johtoon tarvittava välikappale. Tai oikeastaan olen laittanutkin ja auto on ylläpitolatauksessa säännöllisesti. Älylaturilla ei akku täyty, mutta pysyy sentään jonkinlaisessa varauksessa.

Comment

Siis tarkoitin että se nasta löytyy aina vitosista ja v6:sista. Mun mielestä niissä on aina takapenkin alla, olkoot ilmastointia tai ei?

Comment

Onkohan akku ja auton laturi ihan kunnossa jos joutuu latailemaan. Ite en oo kertaakaan ladannu vaikka ajo on ihan pätkäajoa melkeen kokoajan tolla v6:lla. Ja virtaa kyllä tuntuu hyvin riittävän.

Comment

Working...
                X