Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auto luulee olevansa automaatti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auto luulee olevansa automaatti

    Moi,

    Autoni kävi paikallisella marmorilla öljyjen ja tulppien vaihdossa. Kun starttasin liikkeen pihasta, koetaulun näyttöön tuli teksti: Press brake while selecting gear when stationary... tms. Enpä kiinnittänyt siihen niin paljoa huomiota, luulin että olivat tehneet jonkun softapäivityksen. Nyt vasta hoksasin, että aiemminhan siinä luki että press clutch when starting the car.. tms. Eli ovat siis ilmeisesti huollossa onnistuneet jotain asetusta muuttamaan, eivät tietenkään tunnustaneet mitään kun kävin kyselemässä. Voihan syy olla joku muukin, mutta sattui vaan niin sopivasti tuohon huoltoon. Mulla on nyt rosstechin kaapeli tilauksessa, mutta pystyykö VCDS:llä muuttamaan vaihdelaatikon tyyppiä? automaatti vs. manuaali? Samoin molempien etupenkkien turvavyön muistutuspimputus on kadonnut. Saako sen softalla pois ja päälle?

    Autona siis 2.0 TFSI A6 -06
    Viimeksi muokannut karote; 29.12.2014, 19:42. Perustelu: typoja

  • #2
    Turvavyön muistutuksen saa päälle vcds:llä.

    Comment


    • #3
      Löytyykö autosta VCDS:n avulla joku loki-file, josta näkee esim. sen että milloin joku muutos on tehty (viimeksi tallennettu, tms.?)

      Comment


        #4
        Ei löydy.

        Comment


          #5
          Tarkistaisin mittariston koodauksesta että onko siinä vaihtoehtoa manuaali/automaatti.

          Comment


            #6
            Adaptation -valikosta löytynee tuo asetus. A4:ssä taitaa olla kanava 60, "CAN-Databus Powertrain". Jos asetus on väärä, niin mittaristo antaa todennäköisesti herjaa rikkinäisestä yhteydestä vaihteiston ohjainlaitteeseen eli TCU:iin.

            Comment


            • #7
              Sain kaapelin ja löysin instrument clusterista väärän rekisteriarvon softasta. Katsoin Audin sivuilta, että mitä niiden pitäisi olla, minkä jälkeen tein uudelleenohjelmoinnin. Nyt turvavyöhäly pelaa, auto ei luule olevansa enää automaatti. Sen lisäksi bensamittari nousee nyt tappiin (auto oli luullut että tankin koko on 80 litraa vaikka se on 70 litraa) Myös ajotietokoneen käytös viiksen reset nappulan osalta palautui alkuperäiseksi. En tiedä mikä on mahtanut tuon rekisteriarvon käydä nollaamassa... ECU:n SW parametrit lienee kuitenkin flash muistissa, joten edes akun irroituksen ei pitäisi niitä muuttaa. Akkua tosin ei ole irroitettu, joten se ei ole mikään selitys. Itse en ole OBD porttia aiemmin räpeltänyt, joten ainoa selitys on että huollossa, huoltovälimittarin nollauksen yhteydessä on tapahtunut jotain mikä on muuttanut tuon instrument clusterin parametreja...

              Comment

              Working...
              X