Päivää,
4.2 FSI(2008) moottorin esilämmityksestä Webastolla kysyisin. Kuinka pitkään olette pitäneet lisälämmitintä päällä, jotta lämpömittari nousisi edes hiven 50 asteen yli?
Kysyn koska 2.8 30V moottori tuntuu puolentunnin lämmityksen jälkeen nostavan jo reilusti moottorin lämpöä -10 asteen pakkasessa.
Molemmissa on ymmärtääkseni tehdasasenteinen >5kW lämmitin, mutta 4.2FSI:sä ei lämpöviisari nouse ollenkaan vastaavissa olosuhteissa ja puolentunnin lämmityksellä. Sisältä auto kyllä lämpiää kohtuullisesti.
Ohjeidenne mukaisesti VCDS:llä "engine preheat" valikko taikuroitu näkösälle ja asetettu päälle. Sisätilan lämpö asetettu 20 asteeseen ja puhallusnopeus on 4.
Toki pakkasaamuna voisi läppärin kanssa raahautua autoon ja katsoa moottorin lämmöt ennen starttia, mutta jos jollakin olisi jo käytännön kokemusta.
Kulkine on uitettu Saksasta.
Taka-ajatuksena on: mikäli kovilla pakkasilla(>-20) pitäisi lämmittää yli puolituntia, niin täytyy aloittaa ylläpitolaturin asentelu, koska ajomatkat eivät varmaankaan riitä akun lataukseen, jos lämmitysajat pitenevät.
Toki moottori tuntuu lämpenevän hitaasti ajossa muutenkin: >10 minuuttia kaupunkiajoa -5 asteen pakkasessa ja moottori lämmöt hivenen yli 70 astetta. Tästä varmaankin seurauksena makea 20l/100km kulutus kaupunkiajossa(tankillisilla laskettuna).
Ja ennen kaikkea Hyvää Joulua.
4.2 FSI(2008) moottorin esilämmityksestä Webastolla kysyisin. Kuinka pitkään olette pitäneet lisälämmitintä päällä, jotta lämpömittari nousisi edes hiven 50 asteen yli?
Kysyn koska 2.8 30V moottori tuntuu puolentunnin lämmityksen jälkeen nostavan jo reilusti moottorin lämpöä -10 asteen pakkasessa.
Molemmissa on ymmärtääkseni tehdasasenteinen >5kW lämmitin, mutta 4.2FSI:sä ei lämpöviisari nouse ollenkaan vastaavissa olosuhteissa ja puolentunnin lämmityksellä. Sisältä auto kyllä lämpiää kohtuullisesti.
Ohjeidenne mukaisesti VCDS:llä "engine preheat" valikko taikuroitu näkösälle ja asetettu päälle. Sisätilan lämpö asetettu 20 asteeseen ja puhallusnopeus on 4.
Toki pakkasaamuna voisi läppärin kanssa raahautua autoon ja katsoa moottorin lämmöt ennen starttia, mutta jos jollakin olisi jo käytännön kokemusta.
Kulkine on uitettu Saksasta.
Taka-ajatuksena on: mikäli kovilla pakkasilla(>-20) pitäisi lämmittää yli puolituntia, niin täytyy aloittaa ylläpitolaturin asentelu, koska ajomatkat eivät varmaankaan riitä akun lataukseen, jos lämmitysajat pitenevät.
Toki moottori tuntuu lämpenevän hitaasti ajossa muutenkin: >10 minuuttia kaupunkiajoa -5 asteen pakkasessa ja moottori lämmöt hivenen yli 70 astetta. Tästä varmaankin seurauksena makea 20l/100km kulutus kaupunkiajossa(tankillisilla laskettuna).
Ja ennen kaikkea Hyvää Joulua.
Comment