Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 vikakoodien luku ei onnistu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 vikakoodien luku ei onnistu

    Jostakin syystä ei päästy lukemaan vikakoodeja a4 b5 diudista.. Missähän mahtaa olla vika? Ohjelma oli VAG Pro.

    #2
    Niin siis toi ei ole ohjelma, vaan käsiskanneri?
    Jälkiasennusradio voi aiheuttaa sen, jos K-linja on jätetty radion liittimeen.

    Comment


    • #3
      Laite oli v-checker, sori unohtu mainita. Eli kun kytkee radion pois ja kokeilee voisi toimia?

      Comment


        #4
        Radio irti liittimestä ja uusi yritys.

        Comment


          #5
          Jatketaan tähän perään:

          Auto nakkas abs herjat koetauluun. Autossa symphony stereot (kun ainakin bose aiheuttaa ongelmia lukuun) ja yhteyttä ecuun ei saa. Kokeiltu Torque android + PLX kiwi yhdistelmällä. Perään piti vielä koittaa samoja vehkeitä toiseen autoon ja siinä kyllä pelasivat. Koitin myös usb kaapelilla, muttei silläkään toiminut. Irroitin ABS-yksikön liittimen, mutta sekään ei auttanut (jostain luin, että kiukutteleva abs-yksikkö haittais yhteyden muodostusta). Nyt tarttis varmaan saada autoa vähän kaapelin nokkaan... Jos se olis vaan anturi (vaikka ihan saletisti on ohjausyksikkö...)

          Comment


            #6
            ABS anturi ei aiheuta yheysongelmia. Itse ohjainyksikkö aiheuttaa joissakin tapauksissa.

            Voit varmistaa sen ottamalla ABSilta liittimen irti, jos sitten pääsee muualle, niin vika on löytynyt. Multa löytyy lääkkeet siihen tarvittaessa.

            Comment


              #7
              Otin abs-yksikön kyljestä liittimen irti ja kokeilin sen jälkeen uudestaan torquella yhteyden muodostusta. Ei auttanut. Mittariston infonäytöstä on vähän pikseleitä (rivejä) pois pelistä, voisko tuo aiheuttaa jotain. Luin myös, että hajonnut mittaristokin sekoittaa k-väylän,tosin noita kuolleita rivejä lukuunottamatta, kaikki pelaa. En tiedä oliko se vain sattumaa, että kaikki nämä abs sekoilut eskaloituivat kesärenkaiden allelaiton seurauksena. VCDS mobile varmaan riittää yhteykokeiluihin? Ainakin torque tunnisti kaapelin, niin luulis, että pelaa siinäkin, jos yhteys ylipäänsä on mahdollista muodostaa. Kokeilin yhteyden muodostamista vcds mobilella, mutta hiljaista oli.

              Summa summarum, huutomerkki taulussa ja abs-valo palaa. Palavat tai ovat palamatta samanaikaisesti Ensin huutomerkki +abs ilmestyi vain hetkeksi ja hävisi aika pian liikkeellelähdön jälkeen. Nyt se palaa koko ajan. Saattaa kiljua jo ennen kuin auto edes käy. Irroitin abs-liittimen ja käytin autoa virroissa sammutin ja laitoin takas -> huutomerkki ja abs valo pysyivät puolisen kilometriä poissa.

              Comment


                #8
                Pikseliviat eivät aiheuta yhteysongemia.

                En luottas Torqueen. VCDS:llä kokeilisin.

                Comment


                  #9
                  Täytyy hiihdellä jonnekin VCDS:n nokkaan. Hassu juttu oli muuten se, että torquen tai caristan etsiessä yhteyttä eculle mittariston seudulta kuuluu vaimeaa ajoittaista piipitystä.

                  Comment


                    #10
                    Käsittääkseni tuo vaimea piipitys on normaalia. Nollasin juuri tuon öljynvaihtovälin kiinanihmeellä ja piippailihan se mittaristo. -97 B5

                    Comment


                      #11
                      Mittaristossa on rele joka napsuu yhteyttä otettaessa. Kytkee K-linjan moottorille.
                      Jos se rele on rikki, niin yhteyttä ECUun ei välttämättä saa. Yhen semmosen tapauksen olen korjannut.

                      Comment


                        #12
                        Nonni, kävin vauhtipisteessä luetuttamassa vikakoodit. ABS:t diagnoosipuolelta aivan kuolleet. Muuten kyllä tuntuvat taas toimivan. Putsailin elektroniikkasprayllä liittimet. Moottorinohjaukseen päästiin kiinni irroittamalla liitin ABS-pumpulta. Taidanpa raapaista postia Maliselle...

                        Comment


                          #13
                          Noniin, laitetaan tännekin diagnoosi ja ratkaisu. ABS-boksi rikki ja sen ehjäämisellä tulivat kuntoon. Vikadiagnostiikka toimii taas normaalisti VCDS:llä (tosin Samsung galaxy tab3 tabletilla en edelleenkään pääse audiin kiinni). Kiitoksia vaan Maliselle ;)

                          Comment

                          Working...
                          X