Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT:n jälkijäähdytyspumppu jää päälle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT:n jälkijäähdytyspumppu jää päälle

    Audi tt -02 oli hallissa purkanut akun. Viaksi ilmeni jatkuvasti pyörivä "lisävesipumppu". Pumppu vaihdettiin uuteen, mutta sekin pyörii kokoajan.

    Vika siis onkin jossain releessä tai termostaatissa joka pumppua ohjaa? Osaako joku kertoa paremmin?

    Kauanko pumpun pitäisi käydä auton sammuttua?

    #2
    Tässä sivulla 33.

    Comment


    • #3
      10 min!

      Comment


      • #4
        Pumppu vaihdettu, mutta tänään oli taas purkanut akun. Auto on hallissa ja eilen pari tuntia myös ajossa.

        Taitaa seuraavaksi mennä akku vaihtoon. Onko tässä toimenpiteessä jotain, mitä pitäisi huomioida?

        Comment


        • #5
          Itsellä sama vika enkä ole keksinyt ratkaisua. Flektin releeltä tulee ohjaus kyseiselle pumpulle. Tuskin on järkeä akkua vaihtaa. Kokeile että otat miinus johdon akulta irti ja kun laitat takaisin niin kuuluuko ilmastoinnin kompuran magneettikytkimestä naksahdusta. Todennäköisesti flektin releestä kuuluu hiljainen naksahdus mikä sijaitsee akun alla runkoaisan juuressa. Tarkista myös akun päällä olevat 30A sulakkeet. Se muovi sulaa siitä sulakekotelon juuresta hyvin usein.

          Comment


          • #6
            Olinkin sitä mieltä, ettei vika ole akussa. Mutta, paljon muuta ei tullut mieleen, kun sen vaihtaminen.

            Oletko koittanut vaihtaa tuota flektin relettä?

            Pitää tarkistaa myös tuo sulakekotelo.

            Comment


            • #7
              Pari noita releitä vaihdettu kestää vain hetken. Itsellä vielä lisäksi sellainen ongelma että ilmastoinnin kompuran magneettikytkin on jatkuvasti päällä. Kyseinen rele ohjaa myös sitä. Talvi nyt mennään ilman ilmastointia ja pumpulta johto irti.

              Comment


              • #8
                Mitä sellanen rele kustantaa?

                Eli, kun käytän miinus akunkenkää irti, pitäisi naksahdus kuulua, kenkää kiinnittäessä. Silloin magneettikytkin toimii?

                Pitääkö muuten akun vaihdon jälkeen kuittailla jotain vikakoodeja tms?

                Comment


                • #9
                  Tänään luettiin vikakoodit, niitä ei ollut.
                  Akku on myös kunnossa.

                  Comment


                    #10
                    Kaverilla tuo pumppu jää myös päälle aina kun käyttää virtoja päällä, oli tarvetta tai ei. Mietitty onko oikeasti tuossa ohjauksessa joku vika kun ei sen kylmällä koneella pitäisi käydä. Omassa tt:ssä samalla koneella pumppu ei käynnisty samalla tavalla.

                    Comment


                    • #11
                      Itselläkin edellisessä tt:ssä toimi niin että kun virrat laittoi päälle pumppu lähti käyntiin ja virrat katkettua pumppu sammui 10 min päästä. Mielestäni moottorin eri lämpötiloilla ei ollut vaikutusta pumpun käyntiin. Sitä ei tullut tutkittua että kuinka toimi auton ollessa käynnissä. Releitä saa vaikka motonetistä mutta ebaystä murto-osalla suomi hinnoista. Itse yrittänyt tutkia ulkomaiset foorumit läpi, jotain vastaavaa vikaa ollut muttei selvää ratkaisua missään. Toisaalta oma Lontoo taito on aika paljon google kääntäjän tasolla että voi jotain olellista jäädä huomaamatta. Kiusallinen vika kun syö akkua vaikkei ole pumppu kytketty.flektin releen sisällä olevat mikroreleet on koko ajan vetäneenä.

                      Comment


                      • #12
                        Voiko -02 TT:hen vaihtaa itse akun? Vai tarviiko jotain apuvirtaa, vaihdon ajaksi?

                        Comment


                          #13
                          Voi vaihtaa. Radion SAFE-koodi kannattaa olla mukana (jos on orkkisradio).

                          Comment


                          • #14
                            No niin, vaihdoin akun autoon.

                            Aluksi näytti, että ainoastaan radio kaipasi turvakoodia. Kuten tiedossa jo olikin. Kello ja päivämäärä myös olivat kummatkin pielessä. Joten radion jälkeen kellon kimppuun.
                            Sainkin asetettua ajan ja päivämäärän kohdilleen, jolloin päivämäärä katosi näytöstä. Eikä ole vielä palannut.

                            Kierroslukumittari rupesi, jotenkin mystisesti näyttämään 1000rpm/min enemmän. Tämä tuntui jo lähinnä koomiselta perseilyltä, kaikkien mittarivikojen jälkeen.

                            Havaittuja mittarivikoja tähän asti:
                            Bensa ja lämpömittarit
                            Kierroslukumittari näyttää 1000rpm enemmän
                            Ajotietokone herää vasta muutaman minuutin ajon jälkeen.

                            Comment


                              #15
                              Kai olet huomannut, että FAQ-osiossa on lisätietoa mittaristovioista. Itselle on 1 mittaristo vaihdettu uuteen ja toista korjattu (näyttö vaihdettu).

                              Eihän kaikki mittaristoviat olleet uusia? Varmaan ne oli jo ennen akun vaihtoa?

                              Comment


                              • #16
                                Olen huomannut ja eivät kaikki tuleet vaihdon yhteydessä.

                                Ainoastaan tuo kierrosluku ja pvm, tulivat nyt. Siinäkin ihan riittävästi.

                                Comment


                                • #17
                                  Jatkan tähän topiciin vielä tuosta mittariviasta.

                                  Itsellä on mittarissa puolikas LCD-näyttö. Jonkinlainen budjetti ajotietokone. Jos tilaan korjatun mittarin, jossa on sitten koko LCD, onko tiedossa ongelmia?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X