Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Virrat katoaa startatessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Virrat katoaa startatessa?

    Audi hieman aikaa temppuillut siten että kun virrat kääntää päälle kaikki tapahtuu normaalisti mittaristo täyttyy valoista, radio soi, ilmastointi herää, mutta kun avainta vielä hieman kääntää eli starttaa *NAKS* ja kaikki pimenee?

    Avaimet pois ja missään ei tapahdu minkäänlaista liikettä että tulisi virtaa minkään kytkimen päähän. Akku irti muutamaksi minuutiksi, takaisin kiinni ja lähtee kuin palmun alta.

    Näillä konsteilla selvisi hetken aikaa, mutta nyt ei tapahdu mitään.

    Akku n. 2kk sitten vaihdeltu.

    Siis mistä vikaa etsimään? Oliko akku kuitenkin huono ostos? Lukupuola keppostelee? Virta lukko keppostelee?

    Tälläisiä vikakoodeja herjaa

    4 Faults Found:
    17967 - Throttle Body (J338)
    P1559 - 35-10 - Fault in basic settings - Intermittent
    01165 - Throttle Body Control Module (J338)
    11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
    17973 - Throttle Actuator (J338)
    P1565 - 35-10 - Lower Stop not Reached - Intermittent
    16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
    P0116 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

    Kaasuläppäkin sopeutettu, toimi hetken tämän jälkeen.

    Ja muutama lisää..

    01365 - Lock/Unlock Switch; Interior
    29-00 - Short to Ground
    00955 - Key 1
    09-00 - Adaptation Limit Surpassed

    Toivottavasti ratkaisu löytyy niin pääsee vielä quattro keleillä ajeleen.

  • #2
    Virtalukon pohjaa ensimmäiseksi veikkaisin. En tosin keksi miten akun irroitus olisi siinä olevaan ongelmaan auttanut.

    Comment


      #3
      Akunkengät, akulta lähtevät johdot ja maadoituspisteitten tarkastus.

      Comment


      • #4
        Ite veikkaisin akun kenkiä hapettuneiksi....siinä vaiheessa kun autoa startataan startti nykäsee satoja ampeereita akulta virtaa ja jos kontakti on huono ylimenojännite aiheuttaa kipinän jonka jälkeen lopullinenkin yhteys jommasta kummasta kengästä napoihin häviää.... korjauksena hyvä hionta niin akun navoille kun kengillekkin ja sitten jotain asiaan kuuluvaa rasvaa navoille, tämän jälkeen kiristää akun kenkiä hieman jonka jälkeen hieroo ne ikäänkuin paikalleen akun napoihin jonka jälkeen loppukireys. luulis olevan kontaktin kohillaan. jos tämä ei auta niin seuraavana sitten virtalukon pohja jota voisi koittaa elvyttää esim. varovasti asianmukaisella lukkoöljyllä, jos tämä auttaa tiedät että vika on virtalukon pohjassa ja voit sen vaihtaa\vaihdattaa.

        Comment


        • #5
          Roger, ja niinhän se alkoki pelittää.. kannattaako tuohon kenkien päälle laittaa jotain?

          Comment


          • #6
            Liian aikasin piti alkaa kehua, tänään aamulla taas iso naks ja kaikki pois päältä.. mitäs seuraavaks tutkitaan?

            Comment


            • #7
              Tarkista uudelleen akun kontaktit, plusjohto startille saakka ja maadoitus runkoon ja moottoriin.

              Comment


              • #8
                Maadotuspiste oli hieman löysällä ja taas heräsi? Voiko olla niin pienestä kiinni?

                Comment


                  #9
                  Voi olla. Startti vie hetkellisesti paljon virtaa. Pienikin resistanssi tiputtaa jännitteet koko systeemistä.

                  Comment


                  • #10
                    Lisäksi voi olla, että solenoidi toimii ja naksahtaa mutta bendix on jumissa tms. Nykyhinnoilla ei juurikaan startteja kannata korjata. Jostakin kumman syystä se vikakohta on yleensä maajohdon puolella.

                    Comment

                    Working...
                    X