Tuollainen ärsyttävä vika omassa B5:ssa, että nuo sisätilan lämmöt ei meinaa säätyä ikinä sopivaksi. Ensin alkaa mennä liian kuumaksi kun moottori hiukan lämpenee (noin 7km ajon jälkeen, moottorinlämmöt noin 60 astetta), ja sitten kun sitä säätimestä pudottaa, niin tahtoo mennä liian kylmäksi, ennenkuin mitään tapahtuu. Usein sitten, jos auto on ollut muutaman minuutin sammutettuna, ja lähtee uudestaan liikkeelle, niin saattaa edellinen asetus tuupata haaleaa ilmaa, vaikka se oli juuri ennen sammutusta ollut lämmintä.
Esimerkiksi näin, että aluksi on ollut säädettynä 22.5 astetta, ja sitten kun alkaa tulla liian lämmin, niin pudottaa ensin asteella, eikä mitään tapahdu, ja sitten parin minuutin päästä toisen asteen, niin alkaakin tulla haaleaa, ja kohta on auto liian kylmä. Eikä se auta, että pudottaa vain sen asteen, koska se ei vaan jostain syystä tunnu tekevän tuollaista pientä muutosta. Vaikea selittää, mutta ikinä ei ole muissa automaatti-ilmastoiduissa ollut tällaista ongelmaa.
Eli mistä tuo ilmastointi haistelee lämpötilan, ja onko muita mahdollisia ongelmapaikkoja, mitä kannattais heti tarkistaa? Termostaatti on vaihdettu hiljattain.
Esimerkiksi näin, että aluksi on ollut säädettynä 22.5 astetta, ja sitten kun alkaa tulla liian lämmin, niin pudottaa ensin asteella, eikä mitään tapahdu, ja sitten parin minuutin päästä toisen asteen, niin alkaakin tulla haaleaa, ja kohta on auto liian kylmä. Eikä se auta, että pudottaa vain sen asteen, koska se ei vaan jostain syystä tunnu tekevän tuollaista pientä muutosta. Vaikea selittää, mutta ikinä ei ole muissa automaatti-ilmastoiduissa ollut tällaista ongelmaa.
Eli mistä tuo ilmastointi haistelee lämpötilan, ja onko muita mahdollisia ongelmapaikkoja, mitä kannattais heti tarkistaa? Termostaatti on vaihdettu hiljattain.
Comment