Siskon ajopeliä on jo hetken aikaa vaivannut täysin mystinen sähkövika. Mystiseksi vian tekee sen lähes täydellinen satunnaisuus.
Käynnistettäessä katoaa akusta kaikki teho alle sekunnissa. Jaksaa pyörittää noin kierroksen jonka jälkeen hyytyy. Tämän jälkeen akusta on virta loppu (valot himmeinä ym).
Hetken kun latailee akkua, niin saattaa lähteä käyntiin, tai sitten ei.
Tätä tapahtuu usein, mutta satunnaisesti. Eli saattaa lähteä hyvinkin käyntiin, mutta sitten taas ei lähde millään.
Akku näyttää ainakin oman indikaattorin mukaan (sellainen väriä vaihtava lasin alla oleva) olevan iskussa.
Voiko startti olla hajonnut siten, että tekisi satunnaisesti oikosulun käämitykseensä jolloin läpi kulkeva virta olisi todella iso ja tyhjentäisi akun hetkessä?
Entä voiko vika johtua rikkinäisestä akusta (vaikka välillä toimiikin hyvin)?
Olisiko jotain muita mahdollisia ja todennäköisiä vikapaikkoja?
Voisihan tuohon vaihtaa heti startit ja akut jne, mutta kun ei viitsisi tuon ikäiseen autoon sijoittaa yhtään enempää kuin on pakko...
Autona on siis Audi 80, 1987, typ89.
Käynnistettäessä katoaa akusta kaikki teho alle sekunnissa. Jaksaa pyörittää noin kierroksen jonka jälkeen hyytyy. Tämän jälkeen akusta on virta loppu (valot himmeinä ym).
Hetken kun latailee akkua, niin saattaa lähteä käyntiin, tai sitten ei.
Tätä tapahtuu usein, mutta satunnaisesti. Eli saattaa lähteä hyvinkin käyntiin, mutta sitten taas ei lähde millään.
Akku näyttää ainakin oman indikaattorin mukaan (sellainen väriä vaihtava lasin alla oleva) olevan iskussa.
Voiko startti olla hajonnut siten, että tekisi satunnaisesti oikosulun käämitykseensä jolloin läpi kulkeva virta olisi todella iso ja tyhjentäisi akun hetkessä?
Entä voiko vika johtua rikkinäisestä akusta (vaikka välillä toimiikin hyvin)?
Olisiko jotain muita mahdollisia ja todennäköisiä vikapaikkoja?
Voisihan tuohon vaihtaa heti startit ja akut jne, mutta kun ei viitsisi tuon ikäiseen autoon sijoittaa yhtään enempää kuin on pakko...
Autona on siis Audi 80, 1987, typ89.
Comment