Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Miksi 5.7:aa ei muka pitäisi ilmata? Tuskin pumpun rakenne niin dramaattisesti on muuttunut, että ilmautuisi itsekseen. Ettei olisi jopa mekaanisesti ~sama järjestelmä. Ja ihan ELSAn mukaankin ilmataan ihan yhtälailla Basic Setting ajamalla.

    http://elsaweb.spaghetticoder.org/do....00/35941891/3

    Comment


      Käytännössä 5.3 esp:llä on niin harvinainen, että parempi vaan pitää nyrkkisääntönä, että esp versiot pitää pumppua pyörittämällä ilmata, jos epäilee ilman päässeen hydrauliyksikköön asti.

      Comment


        Kyseesä oli A6/4f, kun ei muistanut illalla mainita. Vika oli tullut, kun kaveri oli vaihtanut takapaloja ja mäntä pullahtanut pois paikoiltaan.

        Mikon mainitsema testiajo onnistui, mutta tuo group 2 antoi erroria.

        Vika saatiin kuitenkin korjattua, laittamalla testiajo päälle muutaman kerran peräkkäin. Samalla pumpattiin jarrupoljinta noin 10 kertaa. Ilmat poistui ja vika samalla.

        Comment


        • Löytyykö foorumilaisilta kokemuksia noista DX:n johdoista, kun lupailevat ainakin hyvin monipuoliset ominaisuudet - että toimiiko ?
          http://dx.com/134099 sekä http://dx.com/119829

          Comment


          • Kuten aina DX-romun kanssa. Voipi toimia, vaan voipi olla toimimattakin :)

            Comment


              No molemmat ovat puhdasverisiä piraattikopioita. Kommanderi on tuo iät ja ajat myyty jumalattoman vanha häkattu versio ja häkatut VCDS:t toimii säännöllisen epäluotettavasti. Molemmilla varmasti tekee jotain, mutta varaudu piuha-irti-kiinni -jumppaan, kun noilla jotain yrittää tehdä.

              Comment


              • Onkohan tuosta VCDS:n mobiililaite versioista myyjät saaneet tarkempaa ilmestymisajankohtaa kuin vuoden 2013 ensimmäinen neljännes?

                Comment


                  Kiinnostavan näköinen. Tuossahan on USB-portti, tarkoittaako se sitä että tuota voisi käyttää myös ihan tietämyskoneella ja sillä "oikealla" VCDS:ällä?

                  Comment


                  • tuli vaan mieleen että voisiko tulevaisuudessa vanhaan hex-usb+can kaapeliin asentaa sovitinta jolla saisi tuon mobiilisovelluksen toimimaan ettei tarvisi ostaa uutta kaapelia...

                    Comment


                      Mitenköhän toimintavarma/nopea tuo mobiiliohjelma mahtaa olla verrattuna piuhaversioon, jos tekee muutakin kuin lukee vikakoodeja?

                      Jännä nähdä, mitä iskevät hinnaksi.

                      Comment


                      • Uwelta tälläinen kommentti.

                        It will work as a wireless interface for the full version of VCDS on a laptop as well.

                        It will have a USB port as a "Backup" in case you can't get wireless to work (and for configuring the wireless).

                        It will allow you to have diagnostic capabilities with you at all times without needing a laptop. Keep the interface in your glovebox, and if you need to do diagnostics, use the device you have on you anyway (most often a smart phone, but something like an iPad or Android tablet will also work).

                        It will also log data stand-alone; use your phone or tablet to set up the what data you want to log, then drive. It will keep logging those values to internal memory until you tell it to stop. So it won't tie up your phone (or PC) while logging. Downloading the log data is as simple as pointing your browser at the the interface and saving the file to the device of your choice.
                        We've always offered discounted trade-in upgrades to existing customers and fully expect to continue to do that in the future.

                        Pricing for this product has not been determined yet.
                        Tuskin tuo nyt ainakaan halvempi on kun nykyiset adapterit. Mielenkiintoinen uutuus kuitenkin.

                        Comment


                        • tuli vaan mieleen että voisiko tulevaisuudessa vanhaan hex-usb+can kaapeliin asentaa sovitinta jolla saisi tuon mobiilisovelluksen toimimaan ettei tarvisi ostaa uutta kaapelia...
                          En usko että tuollaista on tulossa, trade-in upgrade on tuossa kohtaa kätevä.

                          Comment


                            Tänään juuri tuollasella DX kautta ostetulla piuhalla lueskeltiin ja nollailtiin vikakoodeja omasta b6 ja toimii uudessa b8 ihan ok. Piuhassahan lukee RossTech. Ajattelin itellenikin tilata kun on niin edullulinen.

                            Edit. Mikäs olis oikea paikka kysyä vikakoodien merkityksiä? Kun nyt ei viitsi uutta aihetta alottaa... Tämäkö?

                            Comment


                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=116948 Herätteles vaikka tuota henkiin.

                              Comment


                              • Piuhassahan lukee RossTech
                                Ei sillä silti mitään tekemistä ole Ross-Techin kanssa, piraatti mikä piraatti.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                                  Miksi 5.7:aa ei muka pitäisi ilmata? Tuskin pumpun rakenne niin dramaattisesti on muuttunut, että ilmautuisi itsekseen. Ettei olisi jopa mekaanisesti ~sama järjestelmä. Ja ihan ELSAn mukaankin ilmataan ihan yhtälailla Basic Setting ajamalla.

                                  http://elsaweb.spaghetticoder.org/do....00/35941891/3
                                  5.7 on oleellisesti erilainen , siitä puuttuu erillinen ESP-pumppu . Se on korvattu kaksoispumpulla itse yksikössä . Siksi ilmaus tapahtuu kuten tavallisessa ABS-yksikössä. Tosin yksikkö ei saa olla täysin kuiva , silloin sitä ei saa ilmattua ilman VCDS:ää tms.


                                  Amalin :"Käytännössä 5.3 esp:llä on niin harvinainen...." . Eiköhän useimmat ainakin A6:set ole varustettu jo 1998 ESP:illä . Ko. systeemin aikakausi on 1998...2002 . Tosin vasta malliversion muutos on voinut tuoda uudemman 5.7-version .
                                  Viimeksi muokannut vepek; 15.12.2012, 01:33.

                                  Comment


                                    Voisin väittää aika suuren otoksen perusteella, että -98 tuskin missään ESPiä. -99 vasta yleisty. Ja se on jo eri malli, oisko sit toi 5.7.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja jaripetteri Näytä viesti
                                      Ei sillä silti mitään tekemistä ole Ross-Techin kanssa, piraatti mikä piraatti.
                                      Ohjelma kai siinä se piraatti on millä on enemmän merkitystä tässäkin asiassa.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                        Voisin väittää aika suuren otoksen perusteella, että -98 tuskin missään ESPiä. -99 vasta yleisty. Ja se on jo eri malli, oisko sit toi 5.7.
                                        -98 S8:ssa löytyy ESP,mallista en kyllä oo varma..

                                        Comment


                                        • Ohjelma kai siinä se piraatti on millä on enemmän merkitystä tässäkin asiassa.
                                          Ohjelma kulkee adapterin mukana eli piraatti se on. Enkä tarkoita että levyllä tulee mukana vaan sitä että dongletoiminto aktivoi ohjelman täysversioksi.

                                          Comment


                                            DX:n VCDS:t ovat kaikilta osiltaan puhtaita kiinan piraattitehtaalla tehtyjä kopioita. Kopioinnin onnistumisprosentti ei heilu sitten siellä yläpäässä. Softa voi usein olla ihan koskematon. Sen kun saa ihan ilmaiseksi kuka vain ladata Ross-Techin sivuilta.

                                            Comment


                                            • Löytyisikö keneltäkään laitetta, jolla pystyisi nollaamaan 2009 A4:n "service due" -ilmoituksen? Öljynvaihtovälin pystyy nollamaan nappuloilla, mutta tuo service due! -teksti tulee aina käynnistyksen yhteydessä.

                                              Auto olisi pk-seudulla ja jos joku pystyisi jeesaamaan pientä korvausta vastaan, niin yv:llä tavoittaa.

                                              Comment


                                              • Pystyykö hehkujen kuntoa tarkastamaan VCDS:llä?

                                                Comment


                                                • Jos ohjelma antaa koodia hehkuista, muuten ei ellei uudempiin versioihin ole tullut measuring blockseihin omia kanavia hehkuille.

                                                  Comment


                                                    Tuossa on joku saanut vikakoodin kakkospytyn hehkusta autossa A4 8E 2.0 TDI. Näyttää siis siltä että näissä on valvonta. Muistaakseni AVF-koneellisessa B6-sessa ei ole, vaan ne ovat samassa piirissä tjms?

                                                    Comment


                                                      Eiköhän ala ainakin kaikissa alle 5 vuotta vanhoissa olemaan joka hehkulle oma tunnistus. Itsellä on -05 Golf 2.0tdi BKD:llä, ja siinä jo on jokaiselle hehkulle oma valvontansa.

                                                      Comment


                                                      • Jokaiselle hehkulle on kyllä oma tunnistus, eli vikakoodi imoittaa mikä hehku on pimeä jos on kokonaan pois toiminnasta.
                                                        Nyt lähinnä tarkoitin että pystyykö "ehjien" hehkujen kuntoa tarkastamaan mitenkään. Eli hehkuttaako täydellä teholla, vai alkaako olemaan vaihdon tarpeessa.
                                                        Eli onko measuring blockeissa kanava mistä saisi jotain tietoa irti, vai onko ainut keino mennä yleismittarilla mittaamaan?

                                                        Comment


                                                          Eiköhän siellä ole vain virtamittauspiiri raja-arvoilla, joten tuskin. Voiko hehkut edes hajotakaan siten, että toimivat mutta eivät riittäävän tehokkaasti?

                                                          Comment


                                                          • Olisiko Riihimäen lähistöllä jollain lainata kaapelia vartiksi että saisi keskuslukituksen vikakoodit nollattua ja automaattisen lukituksen pois päältä? Nyt kun on ovet/mekanismit jäässä (ja vissiin mikrokytkin rikki) niin tuo menee übervikatilaan ja lukot lakkaa toimimasta muutoin kun käsin vekslaamalla. Vähän ikävä rituaali parin-kolmen+ vuosikymmenen takaa.

                                                            Viimetalvena oli sama homma mutta silloin pystyi vielä näppärästi entisellä työpaikalla nollaamaan koodit.

                                                            Kiitän ja YV:llä tavoittaa.

                                                            Comment


                                                            • Oiskos jollain täällä Salon seudulla piuhaa ja ohjelmaa, et vois kattoo vikakoodit ym?

                                                              Autossa sellaista vikaa, et vanha omistaja sanoi et nostaa ahdot 1.3bar, mutta mulla ei nosta ku 1.0 ja kierrosten yläpäässä on enää noin 0.7bar.

                                                              Eilen tarkistin et boksissa on lastu ja oli taidettu mappikin vaihdettu. ku luki 300kpa, myös N75 todettu toimivaksi ja en ainakaan mitään suurta ahtovuotoa löytänyt.

                                                              Niin ja auto oli S2 avant 94.
                                                              yv tai 0400-375204

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X