Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Moro!

    Jeesiä kaipailisin kun koitan testiä tehä niin antaa tämmöset tiedot:

    Port status: OK
    USB Library version: 03.01.19
    USB Driver version: 02.06.01
    Interface: Found
    Type: Ross-tech HEX-USB
    Status: Not plugged into car!

    Elikkäs ei jostain syystä löydä autoa, kokeiltu virrat päällä, auto käynnissä, eri järjestyksessä kaapeli kiinni ja ohjelma päälle jne.
    Ja auto 12/05 A6 3.0, jos jotain merkitystä..

    Comment


      Syttyykö sulla kaapelin liittimessä se vihreä valo kun laitat sen autoon kiinni? Mulla meni kaapeli uusiksi (valitettavasti takuuajan jälkeen) kun lakkasi jostain syystä toimimasta. Samat herjat kuin sulla tuossa.

      Comment


        Joo vihreä ledi palaa kokoajan.. Pitäis varmaan soitella sitten tuonne liikkeeseen josta tuon tilasin, et mahtaakohan olla sattunu just viallinen kaapeli kohalle..

        Ootteko joutunu mitään ajureita muuttaan/asentaan että ootte saanu toimimaan tuon piuhan?

        Comment


          Jospa täältä ketjusta löytyisi apu siihen, kun huoltoilmaisimen nollaus ei onnistu.
          Tein tossa kaverin A3:seen 1.4TFSI (8P) vm. 2009 ~60tkm huollon ja yritin nollata VCDS:llä. Käytin sitä SRI reset(vai mikä se nyt oli) nappia. Valitsin flexsible long life(tai joku sen tapainen) siitä alas vetovalikosta (se ylin vaihtoehto). VCDS luki hetken aikaa arvoja ja näytölle ilmestyi taulukko, josta näki että service reminder tämän hetkinen arvo on 1 ja new value 0 (0= service NOT due 1= service due). Samaten siinä taulukossa oli kilometrit, ajat ym edellisestä huollosta ja niille uudet arvot yms. Kaikki näytti olevan OK, painoin perform sri nappia ja hetken kuluttua avaimen kuva mittaristosta hävisi ja VCDS ilmoitti "sri reset completed successfully!"
          Autoa hallista ulos ajaessani huomasin, että siinähän se avaimen symboli taas palaa mittaristossa :(
          Mikä nyt meni väärin?

          Tein saman nollauksen uudestaan, mutta lopputulos oli sama. Symboli sammuu nollatessa ja pysyy poissa seuraavaan starttiin asti.
          Kun tutkin mittariston adaptioarvoja VCDS:llä, niin siellä näytti olevan ihan nätisti stored value 0, mutta symboli silti loisti mittaristossa. Syötin siihen new value kohtaan uudestaan arvoksi 0 ja klikkasin save. Symboli häipyi mittaristosta, mutta palasi taas uuden käynnistyksen yhteydessä.
          Milläs ton p...keleen avainsymbolin saa sammutettua?
          Onko tossa vielä joku kikka kolmonen, vai miten toi oikein pitäis tehdä?
          Viimeksi muokannut jaolpi; 20.2.2012, 09:42. Perustelu: unohtui A3:sen vuosimalli

          Comment


            Vaatii luultavasti ajettujen kilometrien tai kuluneiden päivien nollauksen myös.

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
              Vaatii luultavasti ajettujen kilometrien tai kuluneiden päivien nollauksen myös.
              Ainakin siinä esille tulevassa "taulukossa" oli uusina arvoina km since last service 0(kmx100) ja days since last service 0 days. Ja vanhat (olevat) arvot olivat jotain 245 (kmx100) ja 736 days. Toisella yrityksellä noi jo olivatkin alkujaankin nollina, joten kait ne sitten olivat nollautuneet oikein. Mutta symboli vaan ilmaantuu startin jälkeen.
              Kun mittaristosta lukee service reminderin arvon, se näyttää 0, niin kuin pitääkin, niin mistä se oikein lukee ton symbolin sytyttämis tarpeen?
              Ton SRI resetinhän pitäis käsittääkseni tehdä noi kaikki nollaukset automaattisesti. Mielestäni se niin myös teki, mutta pitääkö sieltä vielä jostain manuaalisesti ronkkia jotain arvoja, tuon lisäksi.

              Comment


                Tappelin kerran yhden auton kanssa juurikin SRI resetoinnin vuoksi. Nollaantui loppujen lopuksi vcds:llä laittamalla 1 siihen new value kohtaan. Ja kas kummaa, resetoitui ja taisi muuttua arvo nollaksi.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja salonenm Näytä viesti
                  Tappelin kerran yhden auton kanssa juurikin SRI resetoinnin vuoksi. Nollaantui loppujen lopuksi vcds:llä laittamalla 1 siihen new value kohtaan. Ja kas kummaa, resetoitui ja taisi muuttua arvo nollaksi.
                  Täytyypä kokeilla.

                  Kun olis edes oma auto niin ei tarttis aina käskeä kaveria paikalle tai mennä ite sen luo kokeilemaan. Välimatkaa kuitenkin n.30km. No tulipahan luvattua tehdä toi huolto ja nollaus sille, joten itseäni siitä vain voi onnitella ;)

                  Comment


                  • Eikös tuo nollaus onnistu ilman VCDS, käyttöohjekirjasta löytynee ohjeet jos oikein muistan. Toki tuohan nyt kannattaa ihan mielenkiinnosta selvittää että miten menee.

                    Comment


                    • Eikös tuo nollaus onnistu ilman VCDS, käyttöohjekirjasta löytynee ohjeet jos oikein muistan. Toki tuohan nyt kannattaa ihan mielenkiinnosta selvittää että miten menee.
                      Tällöin hypätään kiinteään huoltoväliin eli jos haluaa muuttuvan huoltovälin säilyttää pitää testerillä nollata.

                      Comment


                      • Osaakos joku kertoa mistä etsiä vikaa, kun radio lykkää koodia: 00856 radio antenna open circuit? Radio kuuluu, mutta ainoastaan iskelmä muualta vain suhinaa?
                        E: Autona siis a4 b5 navi+ katolla gps-mokkula ja piiska.
                        Viimeksi muokannut olli.t; 23.2.2012, 12:39. Perustelu: Soittimen malli

                        Comment


                          Kattoantenni ottanu vedet sisään.

                          Comment


                          • Onko tuohon mitään korjausta olemassa vai uutta osaa vaan? Sopis kyllä hyvin, koska vika ilmeni samaan aikaan ilmojen lämpenemisen kanssa.

                            Comment


                              Haulla löytyy.

                              Comment


                              • Auttakaapas kaveria hädässä. Eli minulla on vag-com ohjelma ja nyt on ongelmana se että nämä koodaus kentät eivät näytä koodeja jotta voisin asettaa toisia ominaisuuksia käyttöön. Onko jollakin tietoa mistä saisi tälläisen ns. manuaalin missä on koodien tarkoitukset. Auto on 1.8t Quattro -03 Kiitos :)

                                Comment


                                  Mikä ohjelmaversio ja kaapeli? Mitä ohjainyksikköä ja ominaisuutta yrität koodata?
                                  Ainakin oma VCDS kertoo koodit.

                                  Comment


                                    Nyt tarvis todella apuja,
                                    vetokoukun asentelin tänään ja sähkösarjaa kun aloin asentamaan irrotin akun miinuksen niinku ohjeessa käskettiin..
                                    Sitten sulakerasialle yks johto ja maihin yks, jonka jälkeen sitten piti liittää kaksi johtoa siihen 32 johtoiseen johtosarjaan eli Can-väylän johtosarja/liitin(kö)? Irrotin sitten tämän liittimen (teinkö tässä väärin?) ja liitin johdot sen jälkeen ku ehkä noin sata kertaa varmistelin että tulee oikeisiin johtoihin. Sitten vielä yks sähkösarjan mukana tullut boksi ja siihen liitin kiinni ja homman piti olla valmis. (Kunhan koukun vielä ohjelmoi toimimaan)

                                    Kasailin siinä sitten auton ja väänsin auton käyntiin ja aloin ihmettelemään että miks ei takavalot pala... Asiaa tutkailin niin huomasin että ei autossa kyllä paljon muutakaan toiminut, sähkölasit, takakontin sähkönen aukaisu yms. kaput..
                                    Noh, piuhan nokkaan ja sieltähän löyty vikakoodeja sitten lähes joka kanavasta, -Not connected lukee melkein joka kohdassa...

                                    Elikkä tekikö tässä nyt euron seppä tonnin vahingon, vai pitääkö nyt sitten käydä joka kanava läpi ja koodata toimimaan ja jos näin on niin kuinka se tapahtuu? Ei oo tullu värkättyä näiden tietokonesukupolven autojen kanssa juurikaan niin on nämä hommat aivan uutta asiaa..
                                    Ja auto on 12/05 Audi A6..

                                    Kiitos jo etukäteen!!

                                    Comment


                                      Central electronics boksi taitaa olla pimeenä. Liitin huonosti kiinni, oikari jossain tai CAN-väylä tiltissä väärän kytkennän takia. Sulakekin voi olla palanut. Huomasitko, että liittimessä on hakanen, et ois ensimmäinen joka jättää liittimen vajaasti kiinni.

                                      Comment


                                      • Vakkari b7

                                        Yritettiin saada koodattua A4 B7 vakkaria käyttöön. Jokaisessa ohjeessa neuvotaan että Login-11 ja sinne koodi 11463. Autossani kuitenkin tuo Login on harmaana ja sinne ei pääse.
                                        Tarkoittaako tämä sitä, että tässä tapauksessa tuo koodaus tehtään Coding - 07 kautta (=long coding?)? Vai liittyykö security access tähän mitenkään, kun tämäkin jossain netin syövereissä vilahti silmissä?

                                        Comment


                                          Riippuu moottorityypistä, luultavasti siis long coding, jos login ei ole aktiivinen.

                                          Comment


                                            Ja tää boksi sijaitsee auton perällä, vänkärin puolella? Onko samainen boksi johon tulee se 32-napainen liitin kiinni? Ja sulakkeet on sitten varmaan siinä vieressä taulussa? Lähtis tutkaileen, konttaamaan takapenkin kautta kun ei se takaluukku aukene..

                                            Comment


                                            • A6 4f:ssä vakkarin koodaus tehtiin coding II -11 ja ei onnistunut kuin ross-techin omalla piuhalla.

                                              Comment


                                                Ja tää boksi sijaitsee auton perällä, vänkärin puolella? Onko samainen boksi johon tulee se 32-napainen liitin kiinni?
                                                Luultavasti. A4:ssa se on ratin alla, mutta tuossa mallissa varmaan sit siellä takakontissa.
                                                konttaamaan takapenkin kautta kun ei se takaluukku aukene..
                                                Eikös se ihan avaimella aukea.

                                                Comment


                                                • 309.2 Ja yritän saada Saattovalo käyttöön jos se on mahdollista. Ja sitten yritän saada ovien lukitusta käyttöön kun lähtee auton kanssa ajamaan. Tiedän että se pitäisi avata koodi luettelo siihen palkin viereen mutta kun ei avaa :(

                                                  Comment


                                                    309.2 on niin vanha, ettei välttämättä ole label fileissä kaikkia ohjainyksiköitä dokumentoitu.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja JanMan Näytä viesti
                                                      Pysyykö nuo airbagien laukeamiset tai vastaavat kolaritiedot jossain tallessa? Lähinnä kyselen kun pitäisi vaimolle auto ostaa käytettynä, niin tietäisi vähän mistä katsoa vai riittääkö normaali vikakoodien luku?
                                                      Airbag-ohjaimet ovat tehtaalta tarkoitettu kertakäyttöisiksi. Pallon laukaissut ohjain on siis tarkoitus uusia. Erillisiä epävirallisia reset-työkaluja on kuitenkin olemassa.

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Kujis_ Näytä viesti
                                                        309.2 Ja yritän saada Saattovalo käyttöön jos se on mahdollista. Ja sitten yritän saada ovien lukitusta käyttöön kun lähtee auton kanssa ajamaan. Tiedän että se pitäisi avata koodi luettelo siihen palkin viereen mutta kun ei avaa :(
                                                        Saattovaloja ei saa käyttöön koodaamalla (joskin sekin vaaditaan). Autosta riippuen tarvitaan saattovalojen kytkin, joissain myös ohjausyksikkö, johdot, yms. Tästä löytyy keskustelua foorumilta.

                                                        Täältä löytyy numerot tuohon toiseen juttuun, et tarvitse helperiä: http://en.openobd.org/audi/a4_8e.htm . Eli käytännössä lisää 32 nykyiseen koodiin.

                                                        Comment


                                                          Löytyhän se vika miksi ei oikeen mikään toimi, elikkä liitin ei ollut kunnolla kiinni.. Näkyy helposti menevän väärin paikalleen vaikka tuntuukin napsahtavan oikeen, joten huh helpotusta..

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Henri Ekberg
                                                            Ostin eBaysta tuollaisen muutaman euron piuhan, mutta asennuksessa on ongelmia. Olen asentanut VAG-COM 409.1:en, VCDS Liten ja VCDS 10.6:n. Kaikki asentuivat hyvin, mutta jokainen ohjelma sanoo testattaessa: "Interface: Not found!"

                                                            Mulla on piuhoja kaksi ja kummassakin sama ongelma. Olen kokeillut kolmessa eri tietokoneessa ja kaikki asentavat automattisesti piuhalle jonkin ohjelmiston. Epäilen kuitenkin tämän ohjelmiston olevan väärä. Windows nimeääkin laitteen "USB High Speed Serial Converter", kun pitäisi olla "ROSS-TECH HEX-USB tms." Vinkkejä kuinka saan oikean ohjelman ajettua piuhalle? Käyttöjärjestelminä on ollut Win XP, Win Vista ja Win 7 64 bit. Kaikissa sama ongelma.
                                                            Osaako joku kertoa, mitä minä oikein tässä asennuksessa ryssin? Mulla on nyt neljä OBD2-USB kaapelia kotona, joista yksikään ei toimi. Yhden piuhoista pitäisi olla CAN-yhteensopiva. Kolme on mallia KKL 409.1.

                                                            Olen kokeillut neljällä eri läppärillä. Yhdessä Win 7, yhdessä Vista ja kahdessa XP. Kokeiltu kolmeen eri autoon, vm. 2003 S3, vm. 2004 A4 ja vm. 2008 A4. Joka ikisessä tapauksessa sama herja, interface not found.

                                                            Ohjelmistoista käyty läpi VAG-COM 409.1 (tuli kolmen piuhan mukana), VAG-Commander (tuli yhden piuhan mukana ja netistä imutettu VCDS Lite.

                                                            Mitä en ole ottanut huomioon tässä tai mitä teen väärin? Netti on kuitenkin pullollaan tarinoita toimivista halpiskaapeleista.

                                                            Comment


                                                            • Pystyykös tuollaisesta vm. -02 A6 Audista lukasemaan vikakoodit VCDS:llä normi metodeilla- ja kaapelilla...?Verrokkina siis B7 Audi...Väyläautohan ei tämän ikäinen A6 vielä ole, mutta passaakos tuo samainen kaapeli vielä tuon ikäiseen Audiin...?Kaverin -99 B5 ei nimittäin passannut...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X