Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • No ei käynnisty vaikka f-securen sulkee ????

    Comment


      Ongelmana on, että en pääse lukemaan vanhan audini (-96 aeb), moottorin vikakoodeja. Käytössä on aito usb-hex-can piuha ja siinä viimeisimmät päivitykset. Käyttis on vanhassa läppärissä win7 professional. Pääsen ohjelmalla muihin autoihin kiinni, myös omaan b6 bex:iin.

      Olen joskus n:vuosi sitten katsonu tuosta aeb koneellisesta koodit mutta silloin käytössä oli "piraattipiuha" ja vag-com versio 3.jotain.... Ja hyvin pystyi lukemaan koodit.

      Nykyään vain ilmoittaa "no responce from controller". bägeistä, ilmastoinnista ja jarruista kuitenkin koodit antaa.

      Olisko mitään vinkkiä millä tuosta vois koodeja nähdä?

      Comment


        Vilkuttaako kaapelin led? Jos vilkuttaa punasta, niin k-linja tukossa. Onko jälkiasennusradio?

        Comment


          Enpä tullut kattoneeksi vilkkuuko tuo ledi, mutta jälkkäri radio autossa kyllä oli. Autossa oli kyllä jo minun aikanani sonyn jälkkäri soitin, nyt vaan vaihtunut johonkin uudempaan usb laitteeseen. Luulin, että tuon k-linjan saa tukkoon vain seuraavan korimallin autoissa.

          Comment


          • Morjesta!

            Autona on kolmonen aakkonen 8p (2004) ja ongelmana on että en saa climatroniccia käynnistymään webastolla. juttelin liikkeen kanssa niin jos climan ohjelma versio on alle 160 niin pinni C16 johon webastolta tulee heräte ei ole aktivoitu ja pitää aktivoida.

            yritin lueskella audi-portlailta että olisko siellä tietoa mutta en tullut järkevämmäks, olisko kenelläkään tietoa mitä pitää muokata climaan että toimii taikka taitoa tehdä sen tai teitoa kuka tekis sen halvemmalla kuin merkkiliike!

            Comment


              Ei ainakaan sattunut silmään Climasta mitään tuohon viittaavaa. Jotain sinne päin:

              Adaption channel 06

              Basic setting ex factory 0 (off)

              Decision-making aid, auxiliary heating/ventilation.

              J At setting 0 (Automatic) the Climatronic control unit -J255- decides, at ignition off, by way of the measured actual and preset specification temperatures, whether the auxiliary heater is started or whether the system operates in auxiliary ventilation mode.

              J At setting 1 (last function) the Climatronic control unit -J255 always requests the mode last set in the control unit in the dash panel insert -J285, regardless of the measured and preset temperatures (auxiliary heating or auxiliary ventilation).

              Comment


              • Kun löytyi tämmöinen aihe niin..

                Onko kukaan selvitellyt 3B - moottorin kanssa, mitä arvoja measurement block 0 näyttää? Siinä pyörii n. kymmenkunta arvoa, mutta niistä on hankala päätellä mitään, kun ei oo mitään tietoa mitä ne on. Muuttuvat kuitenkin, kun kaasuttelee. Vag-scope ei toimi ollenkaan vaan vetää jumiin samantien, kun aukasee.

                Käytössä Vag-com 409.1 ja obd.fi:stä ostetta vag-kkk - kaapeli.

                Comment


                • maddis: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/000.html

                  Comment


                  • A3 8P huolto tuli itse tehtyä. Vanhoja peruja löytyy golffia joskus räpellellessä OBD-DIAG 3001 kaapeli ja joku vag-com versio (409.2? ehkäpä) tuossa ikivanhassa läppärissäkin on. Onnistuuko tuon huollon kilometrimäärän nollaamaan itse vai painelenko ihan suosiolla liikkeeseen nollailemaan.
                    Viimeksi muokannut jasso; 13.12.2011, 21:30. Perustelu: 8P ei P8

                    Comment


                      8P on CAN-väylällä, joten et pääse tuolla kaapelilla enää kiinni. Kiinteään öljyväliin voi nollata mittaristostakin. Olisikohan vetämällä kerran tripin nollausnamikkaa, että näytössä lukee huoltomuistutus. Sitten vedä uudestaan ja pidä ylhäällä, kunnes näyttöön tulee 'oil ---' tms. SERVICE muistutusta ei kait voi mittariston kautta nollata.
                      Viimeksi muokannut jasso; 13.12.2011, 21:50.

                      Comment


                      • Sieltähän se measurement block löytyi. Kiitoksia. Motronic taitaa olla sen verran vanha ettei tue muita kuin 0 blokkia? Ainakaan pikaisella testillä 1 ja 2 ei antanut mitään arvoja. Silloin en noita muista blokeista vielä tietänytkään.

                        Onko joku saanut Vag-scopea toimimaan Motronicin kanssa? Itsellä se heittää jumiin samantien kun aukasee.

                        Comment


                          Tuolla vähän spesifimpää tietoa: http://www.s2central.net/vagcom_4.ht...uring%20Blocks

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                            8P on CAN-väylällä, joten et pääse tuolla kaapelilla enää kiinni. Kiinteään öljyväliin voi nollata mittaristostakin. Olisikohan vetämällä kerran tripin nollausnamikkaa, että näytössä lukee huoltomuistutus. Sitten vedä uudestaan ja pidä ylhäällä, kunnes näyttöön tulee 'oil ---' tms. SERVICE muistutusta ei kait voi mittariston kautta nollata.
                            Saihan sen joo sieltä mittaristosta nollattua. tosin nyt lukemaksi tuli 15tkm vaikka longlife öljyt sinne tuuppasin. Tämän muuttaminen ilmeisesti vaatii tuota vag-com:ia, kun tätä palstaa olen tässä nyt lueskellut. Ja toiseksi. koitin tuolla OBD-DIAG 3001 kaapelilla ja vag-com 409 ohjelmalla niin vikakoodit pystyi ainakin lukemaan. yksi vikakoodi löytyikin, nollaamiseen tarvitsee maksetun ohjelman?

                            Comment


                            • Joihinkin moottoreihin pääsee 8p:ssäkin kiinni K-linjan kautta mutta pääasiassa CAN-väylältä diagnostoitavissa. Tuo 3001:nen on perus KKL-adapteri eli ei tue CAN-väylää kuten ei VAG-COM 409.1:nkään.

                              Mittariston kautta huollon nollaus muuttaa huoltovälin kiinteäksi vaikka LL:ssä olisi ollutkin.

                              Comment


                                Nimenomaan.
                                Alkuperäinen kirjoittaja jasso
                                Kiinteään öljyväliin voi nollata mittaristostakin.

                                Comment


                                • Miten B7 valoautomatiikan saa muutettua niin että mittariston valotkin syttyisi?
                                  Nyt o-asennossa syttyy ajovalot ja parkit, muttei mittariston ym. Sisänappuloiden valot. Nuo syttyy vasta kun laittaa valot nappulasta päälle.
                                  Olis mukavampi kun syttyisivät tuon automatiikan kanssa.
                                  Auto ns Suomi-auto ja halogeeneilla

                                  Comment


                                  • Ketään Salo-Turku akselilla jolla olisi aito piuha ja haluaisi lukea vikakoodit mun autosta? Korvausta vastaan tietysti.

                                    Comment


                                    • Onko normaalia että VCDS Litellä kun avaa moduulin 03 (ABS) niin kaikki mahdollinen jarrusta ja sen vioista kertova alkaa piippaamaan mittaristossa? Lakkaa kyllä heti kun controllerin sulkee. Ihan ensimmäisellä kerralla kun tein autoskannauksen kaikelle moista ei käynyt, sen jälkeen joka kerta. Ainoa ero mitä keksin oli että OBD-piuha oli autossa kiinni ensimmäisellä kerralla jo kun autoon laitettiin virrat, muuten laitettu käynnissä ollessa piuha kiinni.

                                      Comment


                                        Antti, ihan normaalia.

                                        Comment


                                          Sanoisin että normaalia se on.
                                          Mulla ensimmäisestä auto-scanista tuli piippaukset ja valojen vilkkumiset.
                                          Auto C5. Sama B5:ssa.
                                          VCDS, ei lite.

                                          EDIT: hidaaas

                                          Comment


                                            ABS:än purkki ilmoittelee varoitusvaloilla keskusteluyhteyden avautumisesta eli kuuluu asiaan.

                                            Comment


                                            • Nopeita vastauksia, kiitos! Liekö ensimmäisen kerran vilkkumattomuus selittynyt sitten sillä että siellä oli vikakoodeja odottamassa ja sen jälkeen taas ei.

                                              Comment


                                                Kyllä se aina piippaa kun sinne ottaa yhteyden. Uudemmissa malleissa ei välttämättä, mutta varotusvalon vähintään sytyttää yhteyden ollessa päällä.

                                                Comment


                                                • Nyt parin viikon ajan a4 kiukutellut ja laitellut moottorinvikavaloa mittaristoon. Pari päivää mennyt välissä ettei vikavalo syty, kun akulta käyttänyt maajohtoa irti. Vika koodit luetutin jtm:llä ja ilmoitti jännitteen käyneen alhaalla ja seokset käyneet hetkellisesti laihalla. Mitään antureita tms ei herjannut. Muutama päivä koodien luvun jälkeen syttyi valo uudestaan. Koodien numeroita en muistanut ottaa ylös.

                                                  Kertokaas konkarit onko tuossa nyt mitään huolestuttavaa tai hommaa jolla tämän saisi aisoihin. Jtm:än asentaja meinasi että sää olot vain pottuilee...

                                                  Onko joitain antureita/liittimiä jota kannattaisi tarkastaa vaikka ei koodien luvussa mitään antureita herjannutkaan?

                                                  Auto pelaa ilman mitään ongelmia, käy nätisti eikä nyvi tms....

                                                  Vika:
                                                  Imusarjasta löytyvä ahtopainemittarin nipan päästä oli tulppa sujahtanu jorpakkoon, tästä aiheitui pienoinen ahtovuoto :D (hakataan päätä seinään)
                                                  Viimeksi muokannut A-j-P; 9.1.2012, 21:26. Perustelu: "Vika" selvitetty

                                                  Comment


                                                    Eikö kantsi lukea vikakoodit VCDS:llä ensin ja sitten ollaan viisampia.
                                                    Jos moottorivikavalo syttyy jää aina vikakoodi.
                                                    katit/lambdat/ahdot jne...

                                                    Comment


                                                      Vuoto tai lambdavika.

                                                      Comment


                                                      • Lähinnä se ihmetyttää kun auto käyttäytyy
                                                        täysin normaalisti tyhjäkäynnillä sekä ajossa.

                                                        Comment


                                                          Autolla on tarkemmat aistit kun sulla ;)
                                                          Yksittäisistä vikakoodeista ei välttämättä tartte huolestua, mutta jos se tulee aina vaan uudestaan, niin jotain on vialla. Pienistä vioista voi tulla isoja vikoja hetken päästä.
                                                          Osaava asentaja osaa lukea lamda-arvoja ja tehdä vuototestin.

                                                          Comment


                                                          • Huono akku sai ainakin b5 S4:n temppuilemaan todella kummasti. Akku oli tyhjentynyt pari talvea sitten seisottuaan viikon verran pihassa peräkontin sisävalo palamassa. Laitoin auton apuvirralla käyntiin ja läksin ajelemaan. Kun ESP-off asennossa antoi liukkaassa risteyksessä kenkää niin mittaristo loisti kuin joulukuusi vikavaloista. Alustastakin kuului samalla hurjan tuntuinen kolahdus. Arvelin vian johtuvan erityisen kylmästä kelistä, joten ajoin auton Stokkan parkkiin. Siellä auton ikkuna ei liikahtanutkaan kun olin jo sammuttanut auton. Uudella akulla taas toimi ok.

                                                            Comment


                                                            • Osaako joku täälä neuvoa vcds ongelman kanssa! 4f A6 ei näytä long coding helperiä ollenkaan. Koko nappi siis puuttuu kun yritetään koodata ambient valaistusta käyttöön ja ei tästä syystä nyt saada valoja käyttöön!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X