Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2x2 adapterissa jotain vikaa? Kiinakaapelit ja vanhat ECUt eivät välttämättä tule keskenää toimeen.

    Comment


      2x2 adapterissa jotain vikaa? Kiinakaapelit ja vanhat ECUt eivät välttämättä tule keskenää toimeen.
      Tai onko 2x2 adapteri väärissä liittimissä tai järjestyksessä (niitähän on kolme liitintä).
      Viimeksi muokannut jta; 10.11.2011, 13:02. Perustelu: typo

      Comment


        VCDS:stä kattelin hiukan tietoja, niin onkos tuo 115 kanava oikea, kun kiinnostaisi nuo ahdot? Sieltähän löytyy Boost pressure ja actual kenttä. Tuosta veikkaisin siis että näkee. Olettaen että olen nyt kattonut oikeasta paikasta, niin mitäs tuo tulos on maallikon lukuina jos tuolta vaikka tulee esim. 1600 mbar, niin onko tämä sitten 0,6 bar ns. maallikon lukuna?

        Ja toinen kyssäri ois kanssa, että onko maksimi väännön testaukseen paras paikka täyskiihdytys ylämäkeen? Vai kuinka olisi helpointa todentaa maksimivääntöä?

        Comment


          Risto: 115 on oikea ahtojen katseluun ja paine absoluuttista eli kutakuinkin laskelmasi mukaisesti. VCDS-maksimivääntö on ihan diipadaapaa. Testattava dynolla, mutta silloin imulämmöt nousee -> nakuttaa ja vääntöä ei tule.

          Comment


            Hyvä että en siis ihan hakoteillä ollut noiden ahtojen suhteen. :)

            Eli vääntöä ei ilman dynoa voi testata edes sinne päin?

            Comment


            • Ei pitäisi olla mitkään kiinan kaapelit kun on ihan firman omistama vagcom (autokorjaamo). Päivitin uudestaan ei auttanut. Auton pistokkeista tulee oikeat arvot, mitattu yleismittarilla ja toisella testerillä koitettu ja toimii. Suoraan apu akulta virtaa vag johtoon ja välillä valo syttyy siinä välillä ei. Myös tämän johdon vastukset mitattu ja nekin ok. Ja noista 2x2 adaptereista, että niitähän ei saa edes väärään paikkaan.
              Edelleen se sama "not blugget in the car" Olisko jollain tällä seudullulla lainata/vuokrata kyseistä johtoa, että vois koittaa onko tossa meijän johdossa tosiaan jotain vikaa.

              Tai missä muissa autoissa toi sama pistoke vois olla? Golf 2,Jetta,Polo? vai onko toi kyseinen pistoke vain audin vanhoissa malleissa?

              Comment


                Se adapterihan on vain neljä piuhaa, ei muuta. Tuolta järjestys, mikä vastaa mitäkin 2x2 ja OBD-liittimessä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58622

                Mikä on toinen testeri? Ei varmaan kuitenkaan toinen VAGcom-piuha, koska muutenhan vikakohde olisi jo ratkaistu :)

                Comment


                • Toinen testeri oli Bosch FSA jolla pääsi sisälle ihan normaalisti. siinä oli adapteri jossa on 4 johtoa jotka kytketään autoon ja se johto kytketään OBD pistokeeseen joka on sen langattomassa lähettimessä kiinni.

                  Tuli muuten äsken mieleen, että voisin kokeilla käyttää tota bosch johtoa ja kytkeä sen kiinni autoon ja sitten sen tohon Vagcomin OBD pistokkeeseen :D
                  laitan viestiä sitten onnistuiko..

                  Comment


                  • Kokeilin tota bosch-vagcom yhdistelmää ja virrat tuli. Mutta nyt valittaa CAN not ready eli ilmeisestikkin tarvitsisin tota 2-pistoketta tiedon kulkuun? Tosta nyt voi sen ainakin päätellä, että toi meidän johto on sökö vaikkei sitä juurikaan ole edes käytetty.

                    CAN väylää toi ei voi tarkoittaa, koska silloin kun toi on tehtaalta rullannut ei väylistä ole ollut tietoakaan. Mitä toi vois tarkoittaa?
                    Viimeksi muokannut JokkeJ; 11.11.2011, 16:22.

                    Comment


                      Niin, siis toisessa niistä liittimistä menee vain käyttöjännite ja toisessa itse tiedonsiirto. Etkö siis liittänyt Boschin adapterilla kuin kaksi johtoa? Mikset kaikkia?

                      Comment


                      • Liitin kyllä kaikki 4 johtoa ja oikein, nyt ei valita enää not plugget car(yhteys pelaa) vaan tota can juttua. Autosta mitattu pistokkeista, että tieto kulkee ja bosch testeri toimii moitteitta ilmeisesti bosch:in ja vagin kaapeleissa eri tavalla toi tiedon siirto tai jotain en enää muutakaan keksi :/

                        Ellei tällä seudulla jollain satu olemaan tuota kaapelia lainata/vuokrata tai sitten koittaa omassa koneessa pääseekö sillä tohon autoon sisälle.

                        Comment


                          Muuten, testissä CAN-väylä on luonnollisesti aina NOT READY, jos autossa ei ole CAN-väylää. Tarkoittaa siis, että CAN väylään ei kaapeli saanut yhteyttä. K1 ja K2 on käytettävät väylät, ja mahdollisesti niistäkin voi olla vain K1 (ehkä).Oletko siis koittanut ottaa yhteyttä moottoriin (Address 01) vai pelkästään ajanut kaapelitestiä?

                          Mikä versio VAGcomista? Asetuksista voi ruksata CANin ja OBD2:sen pois päältäkin, jos kenkkuilee.
                          Viimeksi muokannut jasso; 12.11.2011, 00:12.

                          Comment


                          • Mun mielestä siinä testissä luki K1 K2 ok, ekalla testi kerralla (kaapeli testi) valitti liian uutta versiota joka vaihdettiin yhden pykälän vanhempaan. Koitin myös mennä tuolta moottorin puoleltakin mutta voi olla mahollista, että olen väärästä paikasta menny tai joku asetus on persiillään. En oikein osaa tota laitetta vielä käyttää ja ei ollu toi asentaja enää töissä joka tota eniten on käyttäny. Täytyy tutkia niitä asetuksia sun muuta.

                            EDIT:
                            Noniin nyt sain ton toimimaan (asetuksia säätelemällä). Kylläkin tolla Bosch-Vagcom yhdistelmällä (omalla 2x2 pistokeella ei toimi) pääsin lukemaan moottorin puolelta vikakoodeja ja tekemään joitain toimilaite testauksia. Muihin esim ABS puolelle en päässyt vaikka vaihdoin pistokettakin. Ei varmaan noin vanhaan autoon tolla vagcomilla juuri mitään pääse tekemään? Vai onko tässäkin vaan siitä kiinni etten osaa vielä tota kunnolla käyttää? Onko jossain netissä esim suomenkielistä opetusmateriaalia tohon?
                            Viimeksi muokannut JokkeJ; 13.11.2011, 19:19.

                            Comment


                              Osaakos joku auttaa ongelman kanssa kun Windows7 Home editionissa VCDS ei tykkää käynnistyä. Olikohan se 11.jotain eilen haettu versio. Viime viikolla (silloin vielä 10.6) sain tuon käyntiin ja nollasin ne lisäilmapumpun koodit katsastukseen mennessä. Tosin se välillä tökki tolla vanhallakin. Nyt kun tuplaklikkaa ikonia, niin muutaman kerran pyörii "tiimalasi", sitten muutaman sekunnin jälkeen tulee ilmoitus "VCDS has stopped" (tjsp) ja Windows kysyy lähetetäänkö tiedot. Tämä ongelma on riippumatta siitä onko kaapeli kiinni vai ei.

                              Mulla on joku ikuvanha versiokin kiinakaapelia varten, se kyllä käynnistyy, mutta taas koodien nollauksesta ei tuu mitään kun on "too many communication errors".

                              Comment


                              • Mulla ainakin sotki seiskan kanssa hommaa, jos oli useampi versio koneella samaan aikaan asennettuna. oli 10.6 ja 11.2 beta kumpikaan ei toiminu. toisen kun poisti niin hyvin lähti toimimaan. Toinen mitä voi koittaa on ajaa xp yhteensopivuustilassa vcds:ää..

                                Comment


                                  Ah, pitääkin kokeilla tuota kiinanversion poistamista. Yhteensopivuustiloissa ei mielestäni ollut vaihtoehtona XP:tä, sitä olisin kokeillut.

                                  Comment


                                    Muihin esim ABS puolelle en päässyt vaikka vaihdoin pistokettakin. Ei varmaan noin vanhaan autoon tolla vagcomilla juuri mitään pääse tekemään?
                                    Minusta et muualle pääse kiinnikään kuin moottoriin.

                                    Comment


                                    • Ok, ei tolla ilmeisesti sitten mitään ihmeitä pysty tekemää :/ ABS puoli olis kyllä kiva saada toimimaan jos ja kun se vielä rupeaa valoa polttamaan.

                                      Comment


                                        Yritin poistaa (ohjauspaneelin kautta) kaikki versiot, VCDS ja VAG-COM interfaceineen ja vielä hakemistotkin, mutta sama ongelma jatkuu. On bootattu ja uudelleenasennettu VCDS, mutta pitänee koettaa vielä kerran kun ei edelleenkään suostu ohjelma käynnistymään. Nyt ei tule enää edes ilmoitusta, että VCDS has stopped.

                                        Comment


                                          Ettei johtuis jostakin windows päivityksestä?

                                          Comment


                                            Tuo on ihan uusi läppäri ja Win7 Home, mielestäni tuo VCDS (ensin 10.6 ja nyt 11.11) on tökkinyt koko ajan. Windowsin version voin kattella illalla. Jarkko sanoi, että W7 Pron kanssa toimii ja KimmoH:llakin on toiminut, mutta mikä Win7?

                                            Comment


                                              Ipsi: mulla Win7 läppärissä,ostettu elokussa, aito ross-tech toimii moitettomasti.
                                              Eilen ladattu uusin versio 11.11 ja toimii.

                                              EDIT: 64bit versio mulla.
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 16.11.2011, 19:10. Perustelu: täsmennyksiä

                                              Comment


                                              • Minun mielestä olisi kiva tietää käyttiksen bitit 32 vai 64
                                                kun minulla toimi 32 bit mutta uudemmalla koneella 64bit ei enää toiminut (win7 home prerium)

                                                Comment


                                                • Mulla on käyttiksenä Win 7 home premium 32bit, Kiinanpokien versio ohjelmasta. Toisessa läppärissä on win 7 professional 64bit siinä en oo saanut toimimaan.

                                                  Comment


                                                  • Niinpä, eipä ole tullut muulla kuin 64 bittisellä Win 7 Home Premiumilla käytettyäkään ja ihan moitteetta pelaa. Toki asiaan vaikuttaa joskus emolevyn piirisarjat tai BIOSit, kai eivät ole enemmän tai vähemmän kurantteja virityksiä kaikissa.

                                                    Voi olla vaikutuksia silläkin kuinka sekavia käyttöoikeussekamelskoja on onnistunut rakentelemaan, siihen pitäisi autaa sen kun käynnistää järjestelmänvalvojan oikeuksilla, eli ei riitä että on adminina sisällä, lisäksi ohjelman käynnistäminen voi vaatia tuplata oikeudet....

                                                    Comment


                                                    • The default installation folder is C:\Ross-Tech\VCDS\
                                                      It is essential NOT to install in the \Program Files\ tree in on systems running Windows Vista or 7.
                                                      Tuommosta Ross-Techin sivuilla.

                                                      Comment


                                                      • Onkos ohjelmointigurut onnistuneet löytämään 4F A6 sisävalojen; lähinnä jalkatila- ja oven listoituksen valojen kirkkauden säätö-ominaisuutta?

                                                        Olen mielestäni jostain ulkomaan foorumilta lukenut että niitä voi säätää erikseen testerillä. Mittariston yleisvalaistus hoituu toki MMI:n kautta erikseen.

                                                        Lisäksi kiinnostaisi kokeilla miltä näyttäisi jos 4F:ssä saisi etuvilkut palamaan parkkeina; ns. jenkkityyliin.

                                                        Liekö tuollainen mahdollista?

                                                        Comment


                                                        • Itsellä on ledi sisävalot (lattialla ja ovissa) ja pystyy säätämään MMI:n kautta.

                                                          Comment


                                                          • Ihan tosi?!

                                                            Meinaatko siis nuo mainitut erikseen vai säätyykö MMI:n kautta myös muutkin; mittariston ja keskikonsolin valaistus?

                                                            Comment


                                                              Löytyy Car valikosta kohdasta Backround lightning. Tämä siis ainakin 4Fssä jossa MMI basic+
                                                              Mittaristo ja keskikonsoli oli muistaakseni siinä mittariston viereisessä napissa. MMI näyttö taas Setup napin alla jossain muistaakseni

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X