2x2 adapterissa jotain vikaa? Kiinakaapelit ja vanhat ECUt eivät välttämättä tule keskenää toimeen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
VCDS:stä kattelin hiukan tietoja, niin onkos tuo 115 kanava oikea, kun kiinnostaisi nuo ahdot? Sieltähän löytyy Boost pressure ja actual kenttä. Tuosta veikkaisin siis että näkee. Olettaen että olen nyt kattonut oikeasta paikasta, niin mitäs tuo tulos on maallikon lukuina jos tuolta vaikka tulee esim. 1600 mbar, niin onko tämä sitten 0,6 bar ns. maallikon lukuna?
Ja toinen kyssäri ois kanssa, että onko maksimi väännön testaukseen paras paikka täyskiihdytys ylämäkeen? Vai kuinka olisi helpointa todentaa maksimivääntöä?
Comment
-
Risto: 115 on oikea ahtojen katseluun ja paine absoluuttista eli kutakuinkin laskelmasi mukaisesti. VCDS-maksimivääntö on ihan diipadaapaa. Testattava dynolla, mutta silloin imulämmöt nousee -> nakuttaa ja vääntöä ei tule.
Comment
-
Ei pitäisi olla mitkään kiinan kaapelit kun on ihan firman omistama vagcom (autokorjaamo). Päivitin uudestaan ei auttanut. Auton pistokkeista tulee oikeat arvot, mitattu yleismittarilla ja toisella testerillä koitettu ja toimii. Suoraan apu akulta virtaa vag johtoon ja välillä valo syttyy siinä välillä ei. Myös tämän johdon vastukset mitattu ja nekin ok. Ja noista 2x2 adaptereista, että niitähän ei saa edes väärään paikkaan.
Edelleen se sama "not blugget in the car" Olisko jollain tällä seudullulla lainata/vuokrata kyseistä johtoa, että vois koittaa onko tossa meijän johdossa tosiaan jotain vikaa.
Tai missä muissa autoissa toi sama pistoke vois olla? Golf 2,Jetta,Polo? vai onko toi kyseinen pistoke vain audin vanhoissa malleissa?
Comment
-
Se adapterihan on vain neljä piuhaa, ei muuta. Tuolta järjestys, mikä vastaa mitäkin 2x2 ja OBD-liittimessä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58622
Mikä on toinen testeri? Ei varmaan kuitenkaan toinen VAGcom-piuha, koska muutenhan vikakohde olisi jo ratkaistu :)
Comment
-
Toinen testeri oli Bosch FSA jolla pääsi sisälle ihan normaalisti. siinä oli adapteri jossa on 4 johtoa jotka kytketään autoon ja se johto kytketään OBD pistokeeseen joka on sen langattomassa lähettimessä kiinni.
Tuli muuten äsken mieleen, että voisin kokeilla käyttää tota bosch johtoa ja kytkeä sen kiinni autoon ja sitten sen tohon Vagcomin OBD pistokkeeseen :D
laitan viestiä sitten onnistuiko..
Comment
-
Kokeilin tota bosch-vagcom yhdistelmää ja virrat tuli. Mutta nyt valittaa CAN not ready eli ilmeisestikkin tarvitsisin tota 2-pistoketta tiedon kulkuun? Tosta nyt voi sen ainakin päätellä, että toi meidän johto on sökö vaikkei sitä juurikaan ole edes käytetty.
CAN väylää toi ei voi tarkoittaa, koska silloin kun toi on tehtaalta rullannut ei väylistä ole ollut tietoakaan. Mitä toi vois tarkoittaa?Viimeksi muokannut JokkeJ; 11.11.2011, 16:22.
Comment
-
Liitin kyllä kaikki 4 johtoa ja oikein, nyt ei valita enää not plugget car(yhteys pelaa) vaan tota can juttua. Autosta mitattu pistokkeista, että tieto kulkee ja bosch testeri toimii moitteitta ilmeisesti bosch:in ja vagin kaapeleissa eri tavalla toi tiedon siirto tai jotain en enää muutakaan keksi :/
Ellei tällä seudulla jollain satu olemaan tuota kaapelia lainata/vuokrata tai sitten koittaa omassa koneessa pääseekö sillä tohon autoon sisälle.
Comment
-
Muuten, testissä CAN-väylä on luonnollisesti aina NOT READY, jos autossa ei ole CAN-väylää. Tarkoittaa siis, että CAN väylään ei kaapeli saanut yhteyttä. K1 ja K2 on käytettävät väylät, ja mahdollisesti niistäkin voi olla vain K1 (ehkä).Oletko siis koittanut ottaa yhteyttä moottoriin (Address 01) vai pelkästään ajanut kaapelitestiä?
Mikä versio VAGcomista? Asetuksista voi ruksata CANin ja OBD2:sen pois päältäkin, jos kenkkuilee.Viimeksi muokannut jasso; 12.11.2011, 00:12.
Comment
-
Mun mielestä siinä testissä luki K1 K2 ok, ekalla testi kerralla (kaapeli testi) valitti liian uutta versiota joka vaihdettiin yhden pykälän vanhempaan. Koitin myös mennä tuolta moottorin puoleltakin mutta voi olla mahollista, että olen väärästä paikasta menny tai joku asetus on persiillään. En oikein osaa tota laitetta vielä käyttää ja ei ollu toi asentaja enää töissä joka tota eniten on käyttäny. Täytyy tutkia niitä asetuksia sun muuta.
EDIT:
Noniin nyt sain ton toimimaan (asetuksia säätelemällä). Kylläkin tolla Bosch-Vagcom yhdistelmällä (omalla 2x2 pistokeella ei toimi) pääsin lukemaan moottorin puolelta vikakoodeja ja tekemään joitain toimilaite testauksia. Muihin esim ABS puolelle en päässyt vaikka vaihdoin pistokettakin. Ei varmaan noin vanhaan autoon tolla vagcomilla juuri mitään pääse tekemään? Vai onko tässäkin vaan siitä kiinni etten osaa vielä tota kunnolla käyttää? Onko jossain netissä esim suomenkielistä opetusmateriaalia tohon?Viimeksi muokannut JokkeJ; 13.11.2011, 19:19.
Comment
-
Osaakos joku auttaa ongelman kanssa kun Windows7 Home editionissa VCDS ei tykkää käynnistyä. Olikohan se 11.jotain eilen haettu versio. Viime viikolla (silloin vielä 10.6) sain tuon käyntiin ja nollasin ne lisäilmapumpun koodit katsastukseen mennessä. Tosin se välillä tökki tolla vanhallakin. Nyt kun tuplaklikkaa ikonia, niin muutaman kerran pyörii "tiimalasi", sitten muutaman sekunnin jälkeen tulee ilmoitus "VCDS has stopped" (tjsp) ja Windows kysyy lähetetäänkö tiedot. Tämä ongelma on riippumatta siitä onko kaapeli kiinni vai ei.
Mulla on joku ikuvanha versiokin kiinakaapelia varten, se kyllä käynnistyy, mutta taas koodien nollauksesta ei tuu mitään kun on "too many communication errors".
Comment
-
Yritin poistaa (ohjauspaneelin kautta) kaikki versiot, VCDS ja VAG-COM interfaceineen ja vielä hakemistotkin, mutta sama ongelma jatkuu. On bootattu ja uudelleenasennettu VCDS, mutta pitänee koettaa vielä kerran kun ei edelleenkään suostu ohjelma käynnistymään. Nyt ei tule enää edes ilmoitusta, että VCDS has stopped.
Comment
-
-
Niinpä, eipä ole tullut muulla kuin 64 bittisellä Win 7 Home Premiumilla käytettyäkään ja ihan moitteetta pelaa. Toki asiaan vaikuttaa joskus emolevyn piirisarjat tai BIOSit, kai eivät ole enemmän tai vähemmän kurantteja virityksiä kaikissa.
Voi olla vaikutuksia silläkin kuinka sekavia käyttöoikeussekamelskoja on onnistunut rakentelemaan, siihen pitäisi autaa sen kun käynnistää järjestelmänvalvojan oikeuksilla, eli ei riitä että on adminina sisällä, lisäksi ohjelman käynnistäminen voi vaatia tuplata oikeudet....
Comment
-
The default installation folder is C:\Ross-Tech\VCDS\
It is essential NOT to install in the \Program Files\ tree in on systems running Windows Vista or 7.
Comment
-
Onkos ohjelmointigurut onnistuneet löytämään 4F A6 sisävalojen; lähinnä jalkatila- ja oven listoituksen valojen kirkkauden säätö-ominaisuutta?
Olen mielestäni jostain ulkomaan foorumilta lukenut että niitä voi säätää erikseen testerillä. Mittariston yleisvalaistus hoituu toki MMI:n kautta erikseen.
Lisäksi kiinnostaisi kokeilla miltä näyttäisi jos 4F:ssä saisi etuvilkut palamaan parkkeina; ns. jenkkityyliin.
Liekö tuollainen mahdollista?
Comment
-
Löytyy Car valikosta kohdasta Backround lightning. Tämä siis ainakin 4Fssä jossa MMI basic+
Mittaristo ja keskikonsoli oli muistaakseni siinä mittariston viereisessä napissa. MMI näyttö taas Setup napin alla jossain muistaakseni
Comment
Comment