Alkuperäinen kirjoittaja Peke78
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
-
On kyllä käsittämätöntä että apua saa toisten mielestä vain tekstillä jäsen, oletan että clubin taloudellinen tilanne on sen verran hyvä että tuota typerää pakko rekrytointia ei ole tarve harrastaa...ainakaan rivijäsenen. Toki jos killeri on foorumin uusi jäsenvastaava ja hoitaa tätä rekrytointia hallituksen määrittelemällä tavalla niin syön sanani.
Olettaisin että hallitus hoitaa moiset linjanvedot ja tarvittaessa sulkee vaikkapa koko foorumin vain jäsenten käyttöön tai lisää osioita siitä vain jäsenten käytettäväksi mikäli apua jaetaan vain jäsenille. Siihen asti ei liene merkitystä onko kysyjä jäsen vai ei. Jos ei ole muuta kommentoitavaa kuin "liity jäseneksi niin ehkä jeesaan, vaikka en osaakaan" niin mielestäni voi olla kommentoimatta kokonaan.
Sen verran voin kommentoida itse aiheeseen että tuosta omasta postilaatikosta pystyi disabloimaan takapään veden ruikkimisen kuin myös lampun pesurit. Valitettavasti kaapelia ei itsellä ole.
Comment
-
Eiköhän tuossa viitattu siihen "hätäapua jäsenille", tai "vag-com apua jäsenille" osioon jotka tosiaan näkyvät vain, kas kummaa, jäsenille.
Siellä on kuitenkin porukoiden puhelinnumeroita ynnä muuta tietoa jota ei ole järkevää mainostaa julkisella puolella.
Kukaan ei varmaan vaadi kerhon jäsenyyttä antaakseen apua jos suoraan kysytään mutta jos tuntuu että apua ei ole saanut niin avautuminen vittuilusta ei kyllä auta asiaa yhtään.
Comment
-
Sen verran voin kommentoida itse aiheeseen että tuosta omasta postilaatikosta pystyi disabloimaan takapään veden ruikkimisen kuin myös lampun pesurit. Valitettavasti kaapelia ei itsellä ole.
Korjataan sen verran että takalasin pesuria ei ollut disabloitu, eipä ollut tullut sitä ikinä edes kokeiltua ennen tätä päivää, eli vettä sieltä tulee, mutta ei sitä kahvaa vahingossa eteenpäin työnnä, joten ei liene ihan pakollinen saada sitä pois edes kytkettyä?
Onkos joku tietoinen, että saako pyyhkimien "jälkipyyhkäisy"-toiminnon jotenkin ohjelmoimalla pois päältä? Eli kun peset tuulilasia vetämällä viikseä itseäsi päin ja pyyhkijät pyyhkivät automaattisesti 3 kertaa ja kohta tulee viel yksi pyyhkäisy, niin onko tätä mahdollista saada pois päältä? Käsittääkseni sen saa ihan tuosta viiksestäkin pois päältä sen ajon ajaksi, mutta toiminto on taas täydessä latingissa kun autoa on käytetty välillä sammuksissa
Comment
-
Tulee ihan joka kerta jälkipyyhkäisy, se on ihan ohjekirjassakin mainittu.
Kyl mä sen tiedän, että itse en viikseä eteenpäin työnnä, mutta jos auto on jollain muulla niin vahinko voi käydä. Ja en halua märkää takakonttia, varsinkin kun sinne on tarkoitus asentaa äänentoistolaitteitakin.
Vielä kun sais ajovalojen pesurit toimimaan niin, että ne pesis vaan kun ajovalot on päällä eli ON-asennossa, eikä toimis ollenkaan AUTO-asennossa. Suotta nuo ruikkii muistaakseni joka kolmas pesukerta...
Comment
-
Veikkaisin, että ratin alla relepaneelissa sille kyllä on varmaan oma releensä, merkittynä DWP-H (lyhennys saksasta, jotain tyyliin doppel wasserpumpe - hinten tms. ) Releen poistosta tulee kyllä vikakoodi, mutta ei se periaatteessa mitään haittaa, kun ei ole muita vikoja.
Comment
-
http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html tuosta
tai sitten http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29 tuosta. Suoraan ross-tech:ilta voi tulla nykyisellä kurssilla pari kymppiä halvemmaks, posteineen ja tulleineen. Itse tilasin juuri tuolta obd.fi:stä jaripetteriltä.
Edit. Kolmensadan päälle joutuu muutaman kympin heittään, mutta sanoisin että, se on sen arvoista :)
Comment
-
Ylitsepääsemättömiä haasteita
Nyt alkaa olemaan ideapankki tyhjä ja googlen avut käytettynä, apuja siis tarvitaan.
Eli mulla on A6 C5 ja tietokoneena acerin 1410, käyttis on win7 64bit jossa virtual XP mode. Vag Com versio 409.1 ware (joka fully registered) + obd.fi:stä tilattu VAG KKL usb-kaapeli.
Testin jälkeen saan seuraavan kuittauksen :
Port status: ok
Interface: found
Type: serial pass-through
Opto/iso: yes
Ross-tech design: No
Led test on ok lähes joka kerta.
Saan homman pelittämään ajoittain (yleensä lyhyeksi hetkeksi), olen saanut jopa luettua vikakooditkin moottorista ja jarruista. Täyttä vikakoodiajoa ei pysty tekemään vaan virhettä pukkaa viimeistään HVAC:n (tms.) kohdalla.
Ongelmaksi muodostuu se että yleensä tulee herja "too many communications errors to continue" ja harvemmin "interface status=-1". Kun yritää mennä johonkin blokkiin niin yleensä vag number ja muut tulevat osittain jonain muina merkkeinä kuin selkokielisinä numeroina tai kirjamina.
Tietokoneesta olen asettanut kaikki virransäästöön liittyvät ominaisuudet pois käytöstä, myös USB:n virransäästön. Lisäksi olen kirjautunut sekä Win7:aan että virtuaaliseen XP:hen adminina. Kaapeli on myös ollut salettiin pohjassa, eikä siis huulilla tai muuten huonosti.
Virtuaali USB:n asetuksia olen kokeillut ristiin seuraavia:
Bittiä sekunnissa: 4800 ja 9600
Viiveet: 16, 14, 12, 10, 8, 1
USB siirron koot 4096
Mitähän sitä koittaisi seuraavaksi?Viimeksi muokannut KKop; 1.10.2011, 01:27.
Comment
-
Kokeileppas tuolta viestissä 36 mainittua juttua.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=reduce
Comment
-
Jos ei noi auta niin asenna VCDS Lite rinnalle ja kokeile mitä se sanoo porttitestissä latenssin hyvyydestä. Voidaan koittaa myös sellaista että vaihdetaan toiseen adapteriin tai ihan kokonaan toiseen malliin.
Joskin tuo OBD-DIAG 3001:n ei ole VAG:ien kanssa ollut ihan yhtä hyvä kun VAG-KKL mutta toimivat joskus hieman ristiin.
Mikä kone sulla on autossa ja oletko kokeillut yhteyttä auton ollessa käymässä? Jos akku on heikko niin mottorin ollessa sammuksissa voi alhainen jännite aiheuttaa myös ajoituseroja väylälle.
Ongelmahan tuossa on se että PC:n sarjaportista (minkä nuo USB:tkin virtuaalisesti tekevät) ei saa ihan tasan OBD:n käyttämää 10400 baudin nopeutta vaan se on aina vähän sivussa, yleensä toleranssit tuon hyväksyvät ja yhteydet pelaa mutta sitten on nirsompia tapauksia ja niitä ei meinaa saada kirveelläkään toimimaan. Tuohon on sitten ratkaisu HEX jossa adapterin sisäinen mikrokontrolleri on kellotettu juuri oikealle taajuudelle mahdollisten 10400baun tai sitten V-Checker käsiskanneri joskaan se ei muuten ole ihan yhtä monipuolinen.
Lisäksi nuo vanhemmat VAG-COM:t eivät ole tarkoittettu Vistalle/Win7:lle ja vaikka noita XP tiloja käyttää niin ne eivät ole ihan täydellisiä. VCDS Lite on kirjoitettu juurikin noiden ongelmien takia ja se tukee Vistaa/Win 7:kaa.
VAG-COM lisenssin voi mielestäni muuttaa VCDS Litelle.
Comment
-
Biturbo majailee konehuoneessa. Ja olen yrittänyt sekä kone käynnissä että sammuksissa. Kokeilen vielä tuota Nomorefordin ehdotusta. Noista mun kokeilemista asetuksista, millä yhdistelmällä yleensä on saatu toimimaan?
Bittiä sekunnissa: 4800 vai 9600?
Latenssi: 16, 14, 12, 10, 8 vai 1?
USB siirron koot 4096 vai jotain muuta?
Comment
-
No nyt toimii. Ongelman paikantamista haittaa se että tein kaksi muutosta kerralla. Vaihdoin COM portin 3 --> 2 ja laitoin Nomorefordin kehoituksesta Reduce CPU usage KWP-1281 kohtaan täpän.
Muille saman ongelman kanssa painiville alla mulla toimivat speksit:
COM2
Reduce CPU usage KWP-1281 täppä
9600 Bittiä sekunnissa
databittejä 8
pariteetti none
stop bittejä 1
vuono ohjaus ei mitään
Lähetys ja vastaanotto 4096
Viiveajastin 12ms (latenssi)
VCDS-Lite toimi suoraan Win7:lla työpöydältä suoritettaessa järj.valv. mutta testissä antoi alla olevat:
(8ms latenssilla) Latency test poor:
2,3 3,0 8,4 (ms)
(16ms latenssilla) Latency test poor:
7,0 11,0 26,3 (ms)
Comment
-
Paitsi että heittää vieläkin sitä too many communication errors to continueta, mutta nyt se ei tule heti vaan vasta noin minuutin jälkeen, eli logittaminen ei vielä onnistu kovinkaan hyvin. Täytyy kokeilla matalampaa latenssia. Samoin measuring blocksissa tulee välillä erroria. Mutta siis ilmeisesti vain Enginessä.
Onko normaalia että toi comm status päivittää itseään jatkuvasti? Sen alla pyörivissä teksteissä on G71M=-1, onkohan toi normaalia?Viimeksi muokannut KKop; 1.10.2011, 14:45.
Comment
-
Eräs Biturbo S4 saatiin pelaamaan paremmin juurikin 3001:sellä mutta edelleen ovat niin tapauskohtaisia etten tiedä auttaako tässä. Jos haluat voin pistää tuon testiin niin selviää sekin.
Noissa käyttiksissä ja autoissa on niin paljon muuttujia jotka vaikuttavat noihin ajoituksiin niin se että joku toimii toisellä ei tarkoita että toimisi toisella. Toki lisää se todennäköisyyttä onnistua... ;)
Comment
-
Keväästä asti aito hex+can ja win7 32bit hp:n miniläppärissä. Toimii autossa kuin autossa ilman ongelmia.
Comment
-
Keväästä asti aito hex+can ja win7 32bit hp:n miniläppärissä. Toimii autossa kuin autossa ilman ongelmia.
Comment
-
Nyt on koodattu turvavyöstä piipittävä ääni pois+samalla lähti se valo mittaristosta, takalasin pyyhkijä+pesuri poissa, tuulilasin pyyhkijöiden jälkipyyhkäisy poissa ja lisäksi harvennettu etuvalojen pesureiden toimintaa. Oli joka neljäs kerta, nyt joka kahdeksas...
Onko tuossa viiksessä lisäksi jotain aikaan sidottua toimintaa esim. jos vetää tarpeeks pitkään viikseä itseen päin, niin peseekö myös valot? Tuo valojen pesurin toiminta on minusta aika järjetöntä, että joko pitää pestä ns. pakosti tai sit jos sen koodaa pois, ei pestä ikinä. Ihanteellinen ainakin mun käyttöön ois sellanen ratkaisu, että jos vedät pesunestettä lyhyen aikaa tuulilasille, valoja ei pestä KOSKAAN. Sit jos pidät viikseä pitkään pesuasennossa, sanotaan vaikka 5s niin sillon pestään myös ajovalot. Näin valoja ei tarttis turhaan pestä täällä kotinurkilla pyöriessä kun taas pitkällä matkalla valoja vois pestä vaikka niin usein ku huvittaa. Saako tuota pesuväliä harvennettua vaikka kuinka paljon? Onko 0 = ei ollenkaan vai peseekö se sit joka kerta? :)
Pystyykö väylästä ohjaamaan valoja esim. vilkkuja niin että ne palaa todella himmeänä, onko tälläinen mahdollista?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viestiOnko tuossa viiksessä lisäksi jotain aikaan sidottua toimintaa esim. jos vetää tarpeeks pitkään viikseä itseen päin, niin peseekö myös valot?
Pystyykö väylästä ohjaamaan valoja esim. vilkkuja niin että ne palaa todella himmeänä, onko tälläinen mahdollista?
Vilkusta sen verran että kai tarkoitat valo joka syttyy mittaristossa kun vilkku päällä, muuten en ymmärrä miksi halutaan että vilkut palaa himmeänä...???!!!
Comment
-
Siis tarkoitin, että esimerkiksi vilkkupolttimot(auton ulkopuolella valoissa) palais kokoajan(kun vilkku ei päällä) todella himmeänä. Onko vastaava mahdollista?
Saako tuon pesurin siis laitettua niin, ettei pese ikinä muuten kuin että vedät viiksestä pitkään itseäsi päin? Sen joka kolmas kerta pestään jne vois mun puolesta poistaa kokonaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viestiSiis tarkoitin, että esimerkiksi vilkkupolttimot(auton ulkopuolella valoissa) palais kokoajan(kun vilkku ei päällä) todella himmeänä. Onko vastaava mahdollista?
Saako tuon pesurin siis laitettua niin, ettei pese ikinä muuten kuin että vedät viiksestä pitkään itseäsi päin? Sen joka kolmas kerta pestään jne vois mun puolesta poistaa kokonaan.
Vanhemissa audeissa toimii pesuri noin ettei halua pesuvettä valoihin, tehdään "lyhyitä vedoksia", sitten kun pidetään pitkään vedettynä tulee sekä tuulilasille, että umpioille.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiUudemmissa aika varmuudella "jenkkipolttimot" hoidetaan ihan softalla ajamalla vilkkuja hissukseen.
Luulisin että USA.ssakin ledit hoitaa huomiovalojen virkaa, ja umpioden reunoissa on ne front sidemarker lights.
Erikseen vielä vilkkupolttimot, ainakin A3:ssa näin on.
En ole nähnyt jenkkeissä rs3:a vielä
Comment
Comment