Vikakoodien nollaus nollaa myös adaptaatiot.... Olet siis metsässä Espoon lisäksi :).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiVikakoodien nollaus nollaa myös adaptaatiot....
Comment
-
En tiedä mutta voisin kuvitella olevan niinkin nerokas systeemi että vain tietyjen vikakoodien nollaus nollaa adaptaatiot.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiVikakoodien nollaus nollaa myös adaptaatiot.... Olet siis metsässä Espoon lisäksi :).
Comment
-
Omassa A6 4F:ssä en ole havainnut mitään ongelmia vikakoodien nollauksen jälkeen/yhteydessä. Voihan se toki olla, että volkkari käyttäytyy eri tavalla.
Adaptaatiot "korjaa" viallista anturia tai muuta seosongelmaa. Kun käynnistetään auto nolla-adaptaatiolla, niin vikoja ei ole kompensoitu -> outo käyttäytyminen.
Normaalistihan adaptaatio on vain hienosäätöä, joten toimivassa autossa korjauksia ei huomaa.
Olisko tästä jotain faktaa (manuaalia tms.)? En kiistä tuota, mutta tuntuisi kummalliselta, että vikakoodin nollaus nollaa myös adaptaatiot.
Comment
-
Metsässä tai Espoossa, niin jatketaan vielä samalla ongelmalla:
Eli vähän vastaava tapaus sattui myös silloin, kun otin ensimmäisen kerran VCDS-yhteyden omaan Audiini. Eli ei lähtenyt sekään ensimmäisellä yrityksellä käyntiin vaikka vähän "lupaili", mutta toisella yrityksellä sitten lähti ilman sen kummempia ongelmia tai jälkiseurauksia.
Näiden kahden auton lisäksi en ole ollut muissa kiinni, mutta vähän olen ihmeissäni tuosta molempien autojen ensimmäisen VCDS-yhteyden aiheuttamista käynnistysongelmasta. Seuraavilla yhteyskerroilla käynnistysongelmia ei ole enää ilmennyt vaikka olen suorittanut samoja toimenpiteitä: Scannaillut eri controllereita + vikakoodien resetointi + oppimismielessä käynyt katsomassa SRI reset -tiedot (kuitenkaan niitä muuttamatta). Vikakoodin resetoinnin kun olettaisi joka kerran tekevän samat temput, kuten esim. adaptiivisuuksien resetoinnit.
Vai onko se tässäkin asiassa sama kuin eräässä toisessakin, että ensimmäisellä kerralla vähän tekee kipeää, mutta sen jälkeen homma luonaakin sitten jo mukavammin ;)
Edelleen kysyisin myös, että onko sillä mitään väliä missä järjestyksessä purkaa yhteyden:
Esim.
1. Sammuta VCDS-ohjelma
2. Autosta virrat pois
3. irroita HEX-liitin
...vai voiko esim. ensimmäiseksi ottaa HEX-liittimen irti vaikka VCDS-ohjelma on auki ja autossa virrat päällä?
Comment
-
Eikös tuo adaptaatioiden nollaantuminen ole ihan perusteltu asia. Kun olet korjannut vikakoodin aiheuttaneen ongelman, niin adaptaatioiden täytyykin nolaantua eikä olla sitä mitä ne olivat vian vielä ollessa päällä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viestiEikös tuo adaptaatioiden nollaantuminen ole ihan perusteltu asia. Kun olet korjannut vikakoodin aiheuttaneen ongelman, niin adaptaatioiden täytyykin nolaantua eikä olla sitä mitä ne olivat vian vielä ollessa päällä.
Ja sama toistui tuon Passatin kanssa, joten tuossa eka kerrassa tuntuisi nyt jostain syystä olevan jotain kipua.
Tietysti testaaminen on vielä hyvin suppealla puhjalla, mutta 2 kertaa kahdesta vain intoutti kysymään, että onko muilla vastaavia kokemuksia / ohjeita VCDS:n käyttämisestä.
Comment
-
Ei ole mitään tekemistä monettako kertaa laitat piuhan autoon kiinni. Eikä myöskään vaikuta, vaikka nyppäät piuhan kesken irti tai kone kaatuu. Poislukien tietysti jos yrität koodata juuri jotain muutosta.
Vian luonne varmaan vaihtelee satunnaisesti, joten välillä perusasetuksilla käy ja välillä käy vasta rankan säätymisen jälkeen, riippuen miten vika on päällä.
Comment
-
Ei ole tullut törmättyä ongelmiin jotka olisi aiheutunut HEX:n irroittamisesta "väärään aikaan" mutta olen kuitenkin aina käyttäjiä ohjeistanut että yhteys moduliin olisi hyvä katkaista ennen kun nyppää adapterin irti. Eipähän sitten ole vahingossakaan mikään kirjoittelu kesken.
Comment
-
09 Central Electronicsin koodauksesta: Byte 01 Bit 3 = Rear wiper fitted. Tuota voi kokeilla. Veikkaisin, että ratin alla relepaneelissa sille kyllä on varmaan oma releensä, merkittynä DWP-H (lyhennys saksasta, jotain tyyliin doppel wasserpumpe - hinten tms. ) Releen poistosta tulee kyllä vikakoodi, mutta ei se periaatteessa mitään haittaa, kun ei ole muita vikoja.
Comment
-
Jäsenhakemus kyllä lähtee vetämään, mutta en nyt viitsi enää maksaa loppuvuodesta...
Pitäähän ne kilvenalusetkin saada!
Auto on siis RS3, vm on 2011 vaikka joidenkin osien perusteella olisi kuulema 2012...???
Autosta on nyt poissa sulake(olikohan 41 tms eli takalasin pyyhkijä) sekä itse moottori takaluukusta.
Silti pesuri ruikkii, jos viikseä tönäisee ja se pitäs kyllä saada pois. Ettei se olisi sit sama pumppu(kaksisuuntainen) kuin mikä pesee tuulilasiakin, sit menee vaikeaks....Haluisko joku kokeilla/auttaa asiassa?
Comment
-
Täältä on siis apua turha pyytää.....
Onkos joku tietoinen, että saako pyyhkimien "jälkipyyhkäisy"-toiminnon jotenkin ohjelmoimalla pois päältä? Eli kun peset tuulilasia vetämällä viikseä itseäsi päin ja pyyhkijät pyyhkivät automaattisesti 3 kertaa ja kohta tulee viel yksi pyyhkäisy, niin onko tätä mahdollista saada pois päältä? Käsittääkseni sen saa ihan tuosta viiksestäkin pois päältä sen ajon ajaksi, mutta toiminto on taas täydessä latingissa kun autoa on käytetty välillä sammuksissa.
Comment
-
Sehän nyt on niin, että noin uusista autoista ei ole paljoa kokemusta. VCDS:llä pääsee tutkimaan koodauksia vain ollessaan autossa kiinni, joten ilman autoa neuvominen on vaikeaa.
Jälkipyyhkäisyn saa koodattua pois.
Comment
-
Paha sanoa noin uudesta, mutta vanhemmissa on keskuselektroniikkaan koodattavissa onko autossa takapyyhkijä vai ei.
Comment
-
Kaikki adaptaatiot ei sitten muuten nollaudu ja yksi niistä on juurikin starttaukseen liittyväinen eli starttiruokinnallekin on sähkökaasuruiskuissa oma adaptaationsa. Sen arvot selviävät kanavalta 104. Eivät todennäköisesti ole lähtötilanteessa 0% vaan jotain aivan muuta. On tullut vähän kaiveltua viimeaikoina kaikenlaista.
RS-miehen budjettia ei varmaan 300e kaapeli kaada.
Comment
-
Kyllä se maksaa ihan sen saman 300e jokaiselle. Mutta ei se tuhluun mene, jos VAG-laitteilla aikoo jatkossakin ajella. Ja vaikka ei ajaisikaan, voi sen aina kelpohintaan myydä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jassoMarmorilla pelkkä vikakoodien luku taitaa olla luokkaa 80e/kerta. Hivenen hymyilyttää kyllä tuo "järkyttävän kallis" RS-budjettiluokassa...
Alkuperäinen kirjoittaja Jarkko KalsiMutta ei se tuhluun mene, jos VAG-laitteilla aikoo jatkossakin ajella.
Comment
Comment