Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; Before CAT
28-10 - Short to Plus - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
Tollaset koodit tuli autosta (A4 1.8T AEB -96)
Meinaako tämä sitä että labda on kaput? Ross-wikistä kyllä löysin tolle alemmalle koodille selityksen, mut mun englanninkielen taidolla siitä ei ole mitään hyötyä. :)
16514/P0130/000304 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
Possible Causes
* Oxygen (Lambda) Sensor Heating Bank 1 Sensor 1 faulty
Possible Solutions
* Check Oxygen (Lambda) Sensor Heating Bank 1 Sensor 1
Nuo intermittent koodit ovat sellaisia että kannattaa ottaa talteen, poistaa ja seurata tuleeko takaisin kuinka nopeaan. Yksittäiset on usein ihan haamuja eikä tule takaisin mutta kaksi tietysti lisää todennäköisyyttä todellisesta viasta.
Ja jos sattuu olemaan vielä alkuperänen lambda/t -96 autossa niin ei varmaan ole hukkaan heitettyä rahaa vaihtaa niitä.
Hidastuvat ajan saatossa, ja ylensä tosi huonona olevasta lambdasta tulee vasta koodia, jos sillonkaan. Mulla oli yksi lambda kokonaan pimeenä ja ei silti koodia.
Selkeä puolavikako? No, vastahan se oli ehtinyt kunnioitettavaan puolen vuoden ikään...
Jatkoa:
Vaihdoin hyllyssä olleen oem-puolan takaisin paikoilleen, so far so good. Mittailin molemmista yksiköistä toisiopuolet elsan ohjeen mukaan, kaikki olivat karvan alle 12 kOhm kuten kuuluukin.
Viimeksi muokannut alpi; 23.4.2011, 11:43.
Perustelu: Jatkoa
Mikäs piuha kannattas hommata, että pääsis uutta RS:sää näpräilemään? Ja tarttisin myös päästä kattoo vanhemmista V.A.G-laitteista vikakoodeja(2003-2005).
Öö... siis 01-engine -> adaptation -> channel 12? Tulos ohessa, ei toi kyllä tuhkan määrältä vaikuta? Kelasin myös muut kanavat tuosta läpi eikä mistään muualtakaan löytynyt...? Mitähän noi muutkaan tarkoittaa?
Uskaltaa. Jos ei toimi, menee uudeestaan samallalailla lukkoon.
Ylikuumeneminen käsittääkseni lukitsee aina laitteen. Jos katsoo aikaleimoja, niin G18-vika todennäköisesti alijännitteen (akku päässyt liian tyhjäksi) aiheuttama vikaherja. Kerran käynyt liian kuumaksi, josta puolestaan myös lukitus. Fuel Gauge -vika puolestaan oma vikansa, joka ei liity muihin. Onkohan edes ns. vika, vai kertookohan vain tankin olevan liian tyhjä?
Suurimmassa osassa noissa on fault frequency 1 eli vika ilmennyt ainoastaan yhden kerran. Kertoo siis saman koodin ilmestymiskerrat ensimmäisestä kerrasta lähtien - ensimmäinen kerta mukaanlukien. Eli suuri todennäköisyys, että vain satunnaisia herjoja ilman varsinaisia vikoja.
mites, vcds obd2 geneerinen puoli ja luetaan nissanin ekua, vm 2003 qr20de
maf-arvot ~75g/s, pitäisi olla järjen mukaan ~105g/s
kuormitustieto näyttäs 100% kun latoo meneen ns. täysii
lambdajännite kuormitettuna täyskaasulla kokoajan 0,7V
onko jollain kokemusta datsunien puolelta, korreloiko nippondenson tms ekun maf-näyttämä reaalimaailman lukujen kanssa ?
nomoreford :
kaveris autosta on palanut vedenlämpöanturi webaston kupeesta, webasto käynyt vedettömänä tai vesipumppu tiltannut sopivasti. tarttee tiivistesarjat + anturit korjaukseen sekä mahdollisesti vesipumpun, ei paljoa noissa tapauksissa vapautus helpota.
osat tais olla semihalpoja, mut työ kallista kun pitää kiilata puskuri haneen jne.
Jos aikaleimoihin on uskominen, niin ei ole ensimmäiseksi hajonnut anturi. Muutenhan kyllä kaikki nuo vikakoodit voisivat tulla hajonneesta lämpöanturista.
no, kattelee ympäristöolosuhteita tarkemmin niin huomaa että on tullut ylilämpökatko 148C ja tämän jälkeen anturilta katkos 205C pinnassa > vesipumppu lauennut tai ilmaa järjestelmässä ja liian suuri enerkia kopan kylkeen > tsup.
Kyselisin pystyttekö näillä tiedoilla kertomaan, että kumpi noista on sopiva mulle? (A3 8L 2001 1.6)
Näyttää ulkoisin puolin ihan samalta tuotteelta. Isompi mötikkä toisessa päässä ja usb-toisessa.
Lisäksi kiinnostaa, että pystyykö vag-com tuo kaapeli yhdistelmällä tekemään kaikki samat jutut kun peruspajalla, vai onko rajoituksia. Yritin jo ettiä tietoja, mutta en löytänyt ko. autoon sopivia faktoja..
1)VAG-COM V409.1 USB Vehicle OBD/OBD2 Cable
- Model: V580
- Designed for VAG vehicles such as VW, Audi, Seat, Skoda with a 16-pin OBDII socket that using
ISO9141-2 or ISO14230-4 (KWP2000) Protocol
2)USB Diagnostic Cable for AUDI/VW SEAT/SKODA
Galletto 1260 FLASHER Free, black
- Working on EDC16/EDC15/MEx.x /DELCO
- Compatible with the newest modern diesel TDi/HDi/ JTD and petrol cars
- Supports more cars than any other obd2, eobd tuning tools
aloitteleva VAG-COMisti ilmoittautuu kysymyksillä. Piuha on tuollainen ebaystä ostettu USB-piuha, mukana tuleva ohjelma ja ajurit asennettu.
Ohjelman kun käynnistää (piuha läppärissä mutta ei autossa), USB-portti valittuna painan test, niin näyttöön pitäisi ohjeiden mukaan tulla:
-----------------------------------
"Interface status: Found!
Interface type: Ross-Tech HEX-USB
Version: 0.00
Interface not plugged into car!"
-----------------------------------
Minulla tulee vain:
----------------------------------
Ross-Tech USB Interface Not Found!
Interface: Not Found!
----------------------------------
Mikähän mahtanee olla vikana, toimiiko piuha siis ollenkaan, vai voinko koittaa testin piuha myös autoon kytkettynä?
Piuha ottaa käyttöjännitteensä autosta, joten ilman ei voi toimia. Kiinan ihmeissä maltti on valttia ja oikea järjestys: ensin piuha autoon ja virrat päälle, sitten läppäriin ja viimeisenä vasta ohjelma auki. Joka välissä epämääräisen pituinen tauko.
Pääseekö noilla millään ns.halpis kaapeleilla ilmastoinninohjausyksikköön? Itellä tommonen halpispiuha ja kun koittaa ottaa yhteyttä ilmastointiin niin ilmoittaa "too many communications error" oon koittanu muuttaa latenssiakin ja bitratea mutta aina sama homma. Moottorinohjaukseen ja Abs:iin pääsee ja vikakoodit saa nollattua.
Miten nuo kilometrit nyt luetaan vagcomilla. Onko se tuo jonka ilmoittaa vikakoodeja lukiessa vai luetaanko vielä erikseen jostain? Näkeekö vcds:illalla moottorin tyyppitiedot vai mistä ne löytää? Eli b6 moottori tiedot. Missä on tunnuslaatta?
Comment