Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viesti
    Mikäs on kun hex+can piuhalla yritin päästä -10 1.6tdi octavian ecuun kiinni, moottorin mittausarvoja ei pääse lukemaan perinteisen valikon kautta "meas. blocks"... nappi on harmaana ja ei pääse lukemaan kuin "advanced" valikon kautta (mielestäni vaikeampi tapa) jossa klikataan haluttu data ja se näytetään vain yksistään.
    Ei siinä vikaa ole, kuuluu ollakin noin. Sama on esim. B8:n kanssa.

    Advanced-valikko on parempi - kaikki mittausarvot on varustettu kuvaavalla tekstillä (okei saksaa, mutta kuitenkin). Ja kyllä siinä voi näyttää ~10 eri mittausarvoa yhtä aikaa ruksimalla datat mitkä haluaa ruudulle. Ainakin B8:n kanssa onnistui, ocun kanssa en ole kokeillut.

    Comment


    • Itselläni ovat englanniksi... uusin vcds käytössä. Itse en vain pidä advancedista jotenkin... ehkä se on vain tottumiskysymys.

      Comment


      • Auttakaas vähän nyt, menny ihan sekasin noitten vikakoodilaitteiden kanssa :D
        Eli käykö tämä allekirjoittaneen autoon ja muihinkin VAG-autoihin?
        http://www.elekma.com/index.php?main...roducts_id=857
        Ja tuohon siis pitää ostaa lisenssi vielä että pääsee käyttämään itse ohjelmaa?
        Tuolla pitäisi siis nähdä kaikki mahdolliset arvot yms.
        Sekä mitä itse ohjelma tuohon maksaa vielä päälle jos piuha on 39,90e + ohjelma = xxx,xx ??

        Comment


          Täältä löytyy tietoa viralliiseen lisenssiin.

          Comment


          • Selvä.Eli täytyy ensin kokeilla tuota sharewarea,että varmasti pelittää.
            Ymmärsinkö oikein että lisenssin saa vain ja ainoastaan yhdelle koneelle, josta ohjelmaa voi käyttää?
            Mutta entäs kohta "[SIZE=-1]we will allow ONE change of PCs per license"
            Eli kerran saa lisenssin siirrettyä toiselle koneelle esim.jos kone menee rikki yms.?

            Ja oliko linkittämäni piuha oikea jonka kanssa tuon pitäisi toimia?
            [/SIZE]

            Comment


              Aito HEX-CAN-kaapeli maksaa ~320e.

              Erona on se, että sillä toimii uudet ja vanhat autot, lisenssi on kaapelissa (ei siis sidottu ohjelmaan tai koneeseen) ja päivitykset/tuki ilmaisia vuosiksi eteenpäin.

              Comment


                Joo, ja tuo aito kaapeli on ainakin tähän asti toiminut ensi yrittämällä kaikissa autoissa, joihin olen sitä kokeillut. Muutenkaan ei ole moitteen sijaa, paitsi ehkä tuo hinta aika kova kerta investointina, mutta maksaa kyllä itsensä takaisin hyvinkin pian. Siis jos suinkin vaan saa rahat jotenkin kasaan, niin pääsee kyllä jatkossa huomattavasti matalammilla verenpaineilla.

                Comment


                  Jos olen oikein ymmärtänyt tuon 3rd party kaapeleihin liittyvän lisenssin, niin samaan koneeseen saa asennettua n kertaa, mutta muuhun vain kerran.
                  Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 09:43.

                  Comment


                  • Mielessä kävi tuo VAG-KKL -adapteri ja VCDS Lite.
                    Yhteensä hinta siinä 140e paikkeilla.Onko tuolla Litellä paljon eroa tuohon HEX-CAN kaapeliin ja softaan?

                    Comment


                      No suurin ja merkittävin ero on kaapelin CAN-tuessa. KKL:llä ei CAN-väyläisiin pääse enää käsiksi.

                      Pelkän softan eroja: http://www.ross-tech.com/vag-com/vag-functions.html

                      Comment


                      • Saako tuon raivostuttavan piippauksen pois tai hiljemmalle, kun ilmoittaa bensan olevan vähissä?

                        Comment


                          Ei mutta voit purkaa mittariston ja pistää piipparin päälle teipin. Ei poista piippailuja mutta muuttuvat miellyttävämmiksi.

                          Comment


                          • Auto vaihtui tuossa vähän tuoreempaan ja tähän ei näköjään tosiaan vanhemmalla usb-obd2 -kaapelilla pääsekkään. Jos jollain on siis tarvista, niin voin myydä tuon kaapelin tarpeettomana.

                            Sitten asiaan. Onko jollain myydä kaapelia/donglea jossa myös CAN vai onko Ross-tech ainoa mahdollisuus?

                            Comment


                            • Sattusko ens viikolla ti-ke? ketään olemaa lähellä teuvaa/kauhajokea joka pystys vikakoodit lukea pientä korvausta vastaan. Pitäs ottaa aadi takas ajoon 5 ja puolen kk seisonnan jälkee ja ennen leimalle vientiä olis kiva tietää huuteleeko se hävyttömyyksiä? Omaa ohjelmaa en ole saanu asennettua tähän läppikseen nii pitänee jossain vaiheessa hommata uus läppis ihan vaan vikakoodien lukuun.

                              Comment


                              • ^^ Voisiko joku näistä nykypäivän tarjonnasta tietävä kommentoida vaikka YV:llä? Mikäli ross-tech on ainoa mahdollisuus, niin olisiko kimppaan lähtijöitä Oulun suunnasta? Jotenkin tuntuu ettei pärjää ilman, kun edellisen kanssa tuli totuttua... :)

                                Comment


                                  Katsopas www.obd.fi. Sieltä löytyy monenmoista pulikkaa, ja voit kysyä löytyykö sieltä Ross-techin korvaavaa piuhaa.

                                  Comment


                                    Airbag sivuturvatyyny

                                    Hieman tarvittaisiin jelppiä?

                                    Autona Audi A4 B6 1.9TDI quattro avant VM02

                                    Eli Airbag valo mollottaa mittaristosta=(!
                                    Vagcomilla luettu vikakoodit ja ovat seuraavanlaiset: 01222 Sivuturavatyynyn törmäysanturi, vänkärin puoli. Crash sens.si. Side airbag pass. Si de-G180

                                    Sen verran sain ulos tuosta. Mistä lähteä vikaa hakemaan vai tunnistaako joku suoraan tuosta vikakoodista? Mistä kaivella autoa pelkääjän puolelta? Onko penkin alla olevat liittimet tämän riesana? Vai jotain "isompaa".
                                    Katsastuskin lähestyisi....

                                    Comment


                                      Ekana kannattaa tutkia ne liittimet penkin alta, eli putsaus vaikka mitään hapettumaa ei näkyisi. Jos ei auta niin sitten raavitaan lisää päätä :)

                                      Comment


                                        Paitsi että törmäysanturi ei kyllä ole yleensä penkissä. Keskipilarin alareunassa verhoilun alla, penkin alla tms.

                                        Comment


                                          Niinhän tuo taitaa olla jossain B-pilarin juuressa "kuulemma".
                                          Vahvistusta kenelläkään?
                                          Mites saan tuon pelkääjän penkin "turvallisesti" pois? Akulta - irti ja riittää?

                                          Comment


                                            Paitsi että törmäysanturi ei kyllä ole yleensä penkissä. Keskipilarin alareunassa verhoilun alla, penkin alla tms.
                                            Ei olekkaan, mutta kertaalleen korjannut juurikin samaisen herjan penkin alta :) Mystisiä nuo airbag viat..

                                            Comment


                                            • Saako jostain Tampereen seudulta ostettua mieluiten aitoa kaapelia? Olisi kovasti kiire eikä ole aikaa tilailla!

                                              Vai löytyisikö täältä joku kaapelin omistaja joka ystävällisesti lainaisi omaansa jotta saisin ABS-ongelmasta selvyyttä?

                                              Comment


                                              • Jaripetteriltä sai, kiitokset siitä! Nyt on vaan ongelma etten saa Ross-Techin sivuilta ladattua VCDS-ohjelmaa auki, windows ilmoittaa: "

                                                Windows ei voi käyttää määritettyä laitetta, polkua tai tiedostoa. Sinulla ei ehkä ole tarvittavia käyttöoikeuksia."

                                                Vad då??

                                                Yritin sitäkin että johto olisi kiinni, siinähän on tuo lisenssitieto, mutta sama tulos??

                                                Apua!

                                                Comment


                                                • Kokeilitko ladata asennuspaketin uusiksi? Onko sulla admin oikeudet koneeseesi toisin sanoen saatko asentaa siihen uusia ohjlemia tai ajureita?

                                                  Comment


                                                  • Kokeilin, ja kyllä on kaikki oikeudet koneeseen. Pitäisikö ohjelman aueta ilman että on johto kiinni koneessa?

                                                    Comment


                                                    • Pitäisi, onhan varmasti tuo käytössä? enpä ole törmännyt vastaavaan ongelmaan aiemmin, mikä käyttis sulla on?

                                                      Comment


                                                      • Juuri tuo versio on, käyttiksenä XP Professional.

                                                        Koitin vielä poistaa vanhan asennuksen ja asentaa uudestaan, mutta sama tulos...

                                                        Edit: Sehän olikin vain F-Secure joka esti ohjelmaa käynnistymästä... Nyt pelittää!!
                                                        Viimeksi muokannut hajama; 13.10.2010, 14:46.

                                                        Comment


                                                        • Ongelmaa profiilin audin kanssa, nykii ja bensa palaa putkessa.

                                                          Saako vag-comilla testattua / luettua arvoja kampiakselin ja nokka-akselin asentoanturilta?

                                                          Autosta ei löydy minkäänlaista vikakoodia, joten alkaa mennä aika hankalaksi.

                                                          Comment


                                                          • Keksiskö joku täällä että mitä vielä kannattais kokeilla, kun ei saa yhteyttä bertta viitoseen.

                                                            Piuhana löytyy vag-kkl ja softana kokeiltu vag-com 311.2, 409.1 ja vcds-lite. Kaikilla sama ongelma, eli adapteri löytyy, mutta yhteyttä ei saa kun abs:iin. Niistä onnistuu vikakoodien luku ja livedatan seuraus. Mihinkään muuhun ei saa yhteyttä ja sanoo vain, että module does not respond tms. ja mittaristosta kuuluu "napse" (normaalia?). Vaikka ja mitä on koitettu että tuon sais pelaamaan mm: sarjaportin nopeuksia ja latensseja muutettu, tarkistettu että maa ja 12v löytyy liittimestä, putsattu liitintä, läppäri ja/tai auto laturissa, mankka ollu irti, sulakkeet ehjiä ja itse piuhakin käytetty myyjällä tarkistettavana.

                                                            Pörhöllä on tuota käytetty vikakoodin luvussa ja siellä onnistunut ongelmmitta. Ainoa mikä ihmetytti, niin vikakoodien lisäksi tulosteessa luki tyyliin: moottorinohjaus lukittu. Voiko tuo tarkottaa jotain?

                                                            Läppärinä käytetty asus eee-pc 900, mutta täytyy vielä ettiä jostain eri kone. Kun on näköjään muilla ollut ongelmia tuon kanssa... Eipäilen kyllä ettei vika olisi tuossa, kun samalla vehkeellä on saanut yhteyden bemareihin vaikka piuhana on itse parilla eurolla kasaan räitty kapistus :D

                                                            Comment


                                                              Mittariston napse on ihan normaalia. Jos on jälkiasennusradio, niin tarkista, että K-linja ei ole kytketty liittimelle.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X