Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko kellään kokemuksia tästä johdosta: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35935

    Tuleeko tuon mukana ohjelma, koska tuolla software cd:stä puhutaan? Vai onko CD:llä pelkät ajurit itse johdolle?

    Jos ohjelma mukana tulee, onko se VAG-COM?

    Johdon myynti sivulla on myös alareunassa keskustelua, jossa monet sanovat, että:"Works with VAG K+CAN Commander 1.4 ONLY!" Eli mitä tuo käytännössä nyt meinaa?

    Comment


    • Ei kokemuksia, mutta epäilen, että mukana tulee juuri tuo CAN Commander 1.4. Käytännössä tuo "Works with VAG K+CAN Commander 1.4 ONLY!" tarkoittaa, ettei kaapeli toimi minkään muun ohjelman kanssa.

      Yleisesti ottaen noissa piraattikaapeleissa tulee mukana piraattiohjelma (oli se sitten VAG-COM tai jokin muu), vaikka kuvauksessa lukee häveliäästi vain "software".

      Comment


        Aloittelija kysyy: Voisiko joku auttaa uutta aiheeseen tutustuvaa VAG-COM diagnostiikka-konseptiin sisäistämisessä, kun mitä enemmän kahlaan aihetta niin tahtoo alkaa vilistää vaan lyhenteet ja versionumerot silmissä, aina jonkun tärkeän tiedonpalasen puuttuessa.. summaisiko joku viisaampi, kokeneempi ja ystävällinen ytimekkääseen pähkinänkuoreen:

        - Minkälainen johtosarjan/kaapelin ja ohjelmistoversion yhdistelmä olisi paras, fiksuin ja ennenkaikkea se toimiva valinta A3 (8L) 1.8 20V -03 :seen? Vaihtoehdot mistä hankkia edellämainitut?

        - Käyttöjärjestelmä olisi joko WinXP tai Win7(32-bit), paljonko muuttaa tilannetta (yhtä tärkeintä toimivuus)?

        Kiittää kovasti ennalta avusta.

        Comment


        • Itellä tuli hommattua tuommonen piraatti kaapeli ja se on kyllä ihan toimiva mutta, tuo ohjelma joka on käytössa (VCDS-Lite) ei oikein lue nuita koodeja..
          Eli tekee sellaista että kun alkaa koodeaja lukemaan nii se antaa mottorilta tuon yhden koodin ja sen jälkeen tulee että ohjelmaa ei ole rekisteröity eikä aktivoitu joten ei anna sen enempaakoodeja ja sitten kun se alkaa ABSeja tarkistaan nii vähän aikaa menee nii se lopettaa koko koodien luvun samasta syystä.
          Kysymys kuuluukin että onko tuohon jotain konstia tai ohjelmaa että sais nuo koodit luettua ilman että maksaa tuota 99$ maksua tuosta ohjelman rekisteröinnistä ross-techin sivuilla?

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja Antti5 Näytä viesti
            Kysymys kuuluukin että onko tuohon jotain konstia tai ohjelmaa että sais nuo koodit luettua ilman että maksaa tuota 99$ maksua tuosta ohjelman rekisteröinnistä ross-techin sivuilla?
            On. Merkkiliike voi varmasti lukea koodit omilla laitteillaan.

            Comment


            • Nii siis tarkotin et tuolla kaapelilla mikä jo on.

              Comment


                No sehän menee sitten piratismin puolelle ja siitä tuskin kukaan haluaa yleisillä foorumeilla huudella. Jos ei itse saa kikkailtua toimimaan, niin parempi vaan pulittaa lisenssimaksu.

                Comment


                • Niitä ei oo mitään kokeilu versioita sen kummemmin. onko nuissa kaapeleissa jotka tuon n.40€ maksaa nii sitä lisenssi hommaa?

                  Comment


                    Ei oo lisenssiä.
                    Se pitää Ross-techiltä ostaa

                    Comment


                    • Selevä homma.

                      Comment


                        Kunnon kaapeli aina uusimmalla softalla yms. maksaa kolmisen sataa. Noihin vanhoihin versioihin (409) saa tuon halvan lisenssin myös ei-alkuperäisiin kaapeleihin. Uudet versiot vaativat alkuperäisen kaapelin, jonka mukana seuraa (ja päivittyy) uusin softa. Piraattikaapeleita voi olla, johonkin tiettyyn softaversioon lukittuna, mutta niistä voit ottaa itse selvää.

                        Kaikkea ei saa ilmaiseksi. Audin (ja ylipäätään auton) omistajana kannattaa tottua siihen.

                        Comment


                          Tuo kysytty linkattu DX:n kaapeli on ihan pätevä varmasti kaapelina, mutta sekä VCDS että VAG Kommander toimivat dongle-lisenssillä eli lukevat lisenssin siitä kaapelista. Tuossa kaapelissa on vain Kommander 1.4:ssä toimiva piraattikoodi, siksi ei toimi muiden ohjelmien kanssa.

                          Dumon viimeinen lause pitää paikkansa noin yleisesti. Ei kuitenkaan absoluuttinen totuus. Vaatii vaan aika julmetusti tietotaitoa tuo "kiertäminen". Sitä on turha täältä etsiä.
                          Viimeksi muokannut jasso; 23.8.2010, 17:41.

                          Comment


                          • Mistäs tuolta saa muutettua keskikulutuksen mittausarvoja, kun näyttää nyt aika pahasti alakanttiin?

                            Comment


                              Mittariston adaptaatioista.

                              Comment


                                Mittariston adaptaation kautta säätövara on rajallinen ja lähinnä hienosäätöä varten, esim. B6/B7 +-15%. Kalibrointitarve kannattanee laskea siten, että muutaman kerran täyteen tankatessa laskee kulutuksen ja vertaa vastaavan ajanjakson ajotietokoneen lukemaa. Näiden keskiarvosta saa aika hyvin tuon tarvittavan korjauskertoimen. Suuremmat muutokset (esim. jos suuttimet on vaihdettu) pitää tehdä muuten (moottorinohjaus).

                                Comment


                                • Auto on Audi a6 2,5tdi AFB koneella. Tarkoitus olisi päästä käsiksi syöttöpumppuun, koska pitäisi pidentää hehkutus aikaa. Homma on kaatunut tähän asti siihen, että toimivaa login codea engine moduuliin ei ole löytynyt. Koodin pitäisi olla 26262, mutta se ei toimi.

                                  Tietäisikö joku oikean koodin?

                                  EDIT. Tulipa puhuttua mitä sattuu. Eli ei ole tarkoitus päästä käsiksi syöttöpumppuun vaan hehkujen ajoitukseen :D
                                  Viimeksi muokannut Vag whore; 30.8.2010, 13:26.

                                  Comment


                                    Joskus aikoinaan hankkinut tuollaisen ylempänä olevan punapää liittimellä varustetun rs232- odb2 kaapelin jolla octavia I:stä onnistuneesti lukenut mutta tuli hankittua -05 a4 ja ajattelinkin että voiko tolla lukea sitä ? Pitäsisi saada tutkittua noita peruutustutkan antureita kun eivat tunnu piippaavan kunnolla.

                                    Comment


                                      Jos uudempaa mallia (B7, isomaskinen), niin ei valitettavasti enää käy. Vaatii CAN-kaapelin.

                                      Comment


                                        No joo B7:ha se o. No nyt kai se tuli sitten selvitettyä että siinä se CAN väyläki sitten o vai onko ? mistäs sen muuten tietää ?

                                        Comment


                                          Sekä B6 että B7 ovat CAN-väylällä varustettuja. B6 taisi olla ensimmäinen Audi (ellei sitten jo A2?) jossa on väylä ~kaikkien ohjainlaitteiden välillä. Tästä huolimatta kuitenkin ohjainlaitteisiin pääsee vielä K- ja L- piuhojen kautta. Uusissa malleissa myös diagnoosi hoituu vain ja ainoastaan CANin kautta.

                                          Oletko Anton varma että B7:ssa tehtiin noinkin iso muutos verrattuna B6:een? Ihmettelen kyllä vähän jos noin tosiaan on.

                                          Lainaus B6 SSP-dokkarista: "The Audi A4 is equipped with a widely extended CAN data bus system...For communication between the installed control units and the diagnostic tester, two diagnosis wires (K and L) are available."

                                          Edit: Ross-Tech kertoo näin: http://www.ross-tech.com/vag-com/car...ions/a4s4.html. Eli B7:n useimpiin tai kaikkiin moduuleihin pääsee ei-CAN testerillä. Lähinnä ilmeisesti joissain moottoreissa (olettaisin että uudet kuten 2.0T, 2.0TDI, 3.0TDI) on ainoastaan CAN-diagnostiikka. Tuon mukaan parkkisensoreihin (olettaen että orkkis) pääsee vain ja ainoastaan K-linjan kautta.

                                          Comment


                                            Tota noin niin että mitäs linja se tää ns. itse tehty punaliitin kaapeli sitten mahtaa olla ?
                                            Tuskin se auto hajoaa jos testaa..

                                            Comment


                                              Pärkkele, tais ton VCDS:n uudet versiot päivittää ton hec-com donglen, siten että ecu-x ei enää toimi. Varokaa noita 8:sta ylöspäin olevia, jos aiotte käyttää ecu-x:ää.

                                              Comment


                                                Kaverin 2.0TFSI:tä lueskelin "ei-can -kaapelilla", ja moottorin moduliin ei saanut yhteyttä, muihin kyllä. Kaikkia tosin en tainnut testata, mutta kuitenkin osa toimi vielä ihan vanhanaikasesti ei-can väylässä ja vag-com 3.x / 4.x toimi hyvin vanhemmalla kaapelilla.

                                                Comment


                                                  Ola, onko ecu-x sitten mennyttä kamaa, vai voiko sitä käyttää sarjakaapelin kautta, tai jollain patentilla? Itsellä on sen testailu vieläkin vähän vaiheessa, pitäisi asennella se K-väylän piuha johonkin.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja megamagnum Näytä viesti
                                                    Tota noin niin että mitäs linja se tää ns. itse tehty punaliitin kaapeli sitten mahtaa olla ?
                                                    Tuskin se auto hajoaa jos testaa..
                                                    Niin joo se ei välttämättä ole itsestään selvää :). Eli vanhemmat kaapelit ovat K-linjaan. Ja aika varmana pitäisin että pääset kaikkiin muihin moduuleihin, paitsi mahdollisesti moottoriin. Kokeilemalla selviää, mitään ei voi siinä hajota.

                                                    Comment


                                                      Voin olla hyvin väärässä tuon CAN-väylän suhteen ja ilmeisesti myös olen.

                                                      Ola, auttaisiko tuo:
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja ross-tech.com
                                                      Boot in intelligent mode is checked by default. It allows VCDS to quickly determine baud rates when using a HEX interface. If you wish to try using your Ross-Tech dongle interface with 3rd party software (which is not supported by Ross-Tech), you may want to run a Test, then uncheck Boot in intelligent mode then run another Test. This will cause the interface to behave like an older style dumb interface and will not be compatible with most 6J Ibizas and it will be noticeable slower building the list of installed modules on the Select Control Module screen.
                                                      Viimeksi muokannut jasso; 3.9.2010, 12:54.

                                                      Comment


                                                        Eli toi asetus pitää tehdä uudessa vcds:ssä? Ihmettelinkin kun ecu-x:ssä ei tota säätöä löytynyt kun tuon ohjeistuksen sain. Ehdin jo kaikki vag-comit ja vcds:t uninstalloida ihan testin vuoksi, mutta ei auttanut. PItääpä ladata uusin vcds ja etsiä toi raksi (jos se siinä on). En ole vielä testannut millään vanhalla sarjakaapelilla. Donglea ei voi enää downgreidata.

                                                        Comment


                                                          On se siellä VCDS:ssä, olikohan options jne.

                                                          Comment


                                                          • Mikäs on kun hex+can piuhalla yritin päästä -10 1.6tdi octavian ecuun kiinni, moottorin mittausarvoja ei pääse lukemaan perinteisen valikon kautta "meas. blocks"... nappi on harmaana ja ei pääse lukemaan kuin "advanced" valikon kautta (mielestäni vaikeampi tapa) jossa klikataan haluttu data ja se näytetään vain yksistään.

                                                            Comment


                                                              Jo alkoi ecu-x pelittään kun otti sen intelligent raksin pois. dänks.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X