Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tästä on paljon ollu puhetta, että nuo halpis USB < - > OBDII‎ piuhat aika huonoja vaihtoehtoja.

    Mutta siis ongelmana VAG-COM 409.1 ohjelma on rekisteröity ja tila on aktivoitu, mutta heti kun kytkee tuon halpis USB < - > OBDII‎ piuhan koneeseen niin yhteyden testauksen jälkeen ohjelman "tila" muuttuu sharewareksi ja ei aktivoiduksi ja mitään moduleita ei pääse muokkaamaan. Heti kun piuhan irroittaa ohjelma kertoo olevansa aktivoitu ja rekisteröity.

    Onko mahdollista saada tuollaista halpis USB < - > OBDII‎ piuhaa pelittämään?

    Comment


      Kokeile 311.2:sella. 409 on kyllä ihan vain keycodella suojattu, eikä donglella eli ei pitäis välittää mikä kaapeli on kiinni. Joku outo versio asennettu mahdollisesti?

      Comment


        Mutta siis ongelmana VAG-COM 409.1 ohjelma on rekisteröity ja tila on aktivoitu, mutta heti kun kytkee tuon halpis USB < - > OBDII‎ piuhan koneeseen niin yhteyden testauksen jälkeen ohjelman "tila" muuttuu sharewareksi ja ei aktivoiduksi ja mitään moduleita ei pääse
        Sulla on siis "lisenssi" eikä lisenssi. Siinä ongelma. 311.2:lla "lisenssitkin" toimii.

        409:stä on muistaakseni kaksi eri versiotakin. Ross-tech USB ja serial versiot.

        Comment


        • Tämä 409.1 on ladattu suoraan rosstechin sivuilta, ja on myös kokeiltu piuhan mikana tullutta 409.1. Ei vaan natsaa. Taitaa vaan olla oikotie onneen tuo originaali, mutta on vaan tuo kilohinta siinä kohdaallaan :(

          Onko tuo 311.2 B5 yhteensopiva? (Eli pystys säätelee moduleita ja tsiikailee vikakoodeja yms.)

          Comment


            On se 311.2 ja B5 yhteensopiva.

            Comment


            • Nyt ei kyl tää ohje uppoo millään. Jos vaan joku viitsisi vääntää rautalangasta.

              Eli mitä nyt syöttelen tuohon jotta saan öljynvaihto ilmaisimen 8000km päähän?

              Kyse siis; Audi Service Interval Reminders SRI

              1998 and Newer:

              [Select]
              [17 - Instruments]
              [Adaptation - 10]
              Enter channel 02
              [Read]
              The "Stored Value" is the current value for that channel.
              Enter the "New" value of 0 (zero)
              [Test]
              [Save]

              Comment


              • yritin käyttää hakua vakionopeuden säätimen ohjelmoimiseen mutten löytäny. auto on audi 100 c4 jossa on 2,5tdi. vermeet olen jo tilannu eikä siitä ole tietoo onko siellä ohjetta sen ohjelmoimiseen niin kysyn täältä etukäteen.
                ja toinen mitä mietin niin täällä juteltiin automaatti laatikon ohjelman muuttamisesta.
                itseä rupes kiinnostamaan että saako mun 4 vaihteista laatikkoa säädettyä ettei kick down tulis niin helposti? laatikon malli tais olla cdu?

                Comment


                  Eli mitä nyt syöttelen tuohon jotta saan öljynvaihto ilmaisimen 8000km päähän?
                  Yleensä ne on tuhansissa kilometreissa annettu eli varmaan laitat siihen luvun 8.

                  Comment


                  • Tilasin tuolta eobdii.comista HEX USB CAN VAG-COM for 812.4 piuhan. Kaapeli kumminkin herjaa että port status: ok interface: not found! Kaikki com portitkin läpi kokeiltu. Mistä lähtis vikaa ettimään ja piuha on siis uusi.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja _Samppa_ Näytä viesti
                      Tilasin tuolta eobdii.comista HEX USB CAN VAG-COM for 812.4 piuhan. Kaapeli kumminkin herjaa että port status: ok interface: not found! Kaikki com portitkin läpi kokeiltu. Mistä lähtis vikaa ettimään ja piuha on siis uusi.
                      Milläs VCDS:n versiolla kokeilet piuhaa?

                      Comment


                        Piraattipiuhat ~poikkeuksetta toimivat vain sen version kanssa mille ne on tehty. Lisäksi voi joutua tekemään temppuja, esim. koneen päivämäärän asettaminen viime vuoden tammikuuhun voi auttaa...

                        Comment


                        • eli versio oli mitä koitin VCDS 8124s. Siis ennen ohjelman asentamista päivämäärä muuttaa 1/2009? huomenna pitäs testata noita muita kun 4 eri ohjelmaa levyllä:
                          -Vag-com-Release 7041
                          -VCDS-beta 8124s
                          -VCDS-Release-8050
                          -VCDS-Release-1017-8051
                          Kannattaako koittaa sit noita muita ollenkaan? Kun yhelta foorumilta luin, että pitäs toimia VCDS-8050 kin? ei voi tietää!!!!

                          Comment


                            "interface: not found!" ei tarkoita piraattipiuhan dongle-ongelmaa, joka näkyy ohjelman shareware-tilaan putoamisena eli päivämääräkikatkaan ei pitäisi liittyä tähän. Olihan piuha autossa kiinni?

                            Comment


                              Jasso: Uusissa versioissa ei pitäisi olla mitään shareware-tilaa - piuha joko toimii tai sitten ei (korjaa jos olen väärässä?). Ja tosiaankin, piuhan pitää olla autossa kiinni.

                              Joskus olen noiden piraattipiuhojen kanssa pelleillyt, ja kyseinen virheilmoitus tullut vastaan usein. Esim. sen jälkeen kun yhden piuhan tuhosin (ja ei nyt aloiteta flashauskeskustelua kun kyse oli $30 johdonpätkästä) uudemmalla versiolla, ja sen jälkeen tuli juurikin tuo virheilmoitus. Myös uudemman piraattipiuhan kanssa liian tuore päivämäärä on aiheuttanut saman virheilmoituksen. Kuten myös Merkuriuksen asento Marsiin nähden ja ja ja...

                              Jonkun muun kuin kyseiseen piraattikaapeliin "tarkoitetun" version kokeileminen tuskin auttaa yhtään mitään.

                              Comment


                              • -VCDS-beta 8124s:lla toimii ainakin itsellä. Piuha kiinni autoon, virrat päälle, ohjelma auki. Tarkistat, että kaapelissa näkyy vihreä valo.

                                Ohjeita: http://www.audizine.com/forum/showth...gh-*Revisited*

                                Comment


                                • Minulla on ilmeisesti samanlainen kaapeli. Maksoi DealExtremestä 21 euroa toimituksineen. Kyseessä on siis kopiokaapeli.

                                  Mukana tulleessa cd-levyllä VCDS-beta 8124:n mukana on virus. 805 toimii oikein pelkästään lukutilassa(=ei tunnistanut uudempaa kaapelia). Eli kannattaa hommata se 8124 BETA jotain muuta kautta kuin cd:ltä.

                                  VCDS-ohjelman pääsyä internettiin kannattaa rajoittaa. Jos ohjelma pääsee hakemaan bannattujen kopiopiuhojen id-tunnuksia, ohjelma pyyhkii piuhan softat pois. Mutta, mutta, erään foorumin mukaan näissä uudemmissa kopiokaapeleissa(812.4 -->) on vara-eprommit, joista ylikirjoitetut eprommien(atmegan ja sarjaportin) tiedot palautetaan. Palautus tapahtuu kytkemällä lukulaite obd-porttiin. Tästä tiedosta en mene takuuseen.

                                  Ja päivämääräkikkailu vähenee huomattavasti RunAsDate ohjelmalla.

                                  Comment


                                    Tosiaan, noissa uusissa taitaa olla suojaus. Ja runasdate on hyvä, enpä jostain syystä muistanut ko. softaa vaikka itselläkin käytössä.

                                    Comment


                                      Uusissa versioissa ei pitäisi olla mitään shareware-tilaa
                                      Minun mielestäni pääsee kyllä tekemään jotain, mutta ei kaikkea.

                                      Comment


                                      • Noniin sain ton piuhan toimimaan tolla 8050.
                                        Yritin nyt coodailla tota takalasin automaatti pyyhin juttua pois, mutta en hoksannu tuosta ohjeesta. Pääsin tonne 09cent. elect. ja sieltä adaptation-10 ja sit selasin sen 13 chanelin muttä mitä sit pitää tehdä?
                                        Kun jossain ohjeessa oli, et pitää vähentää niin mistä?

                                        Adaptation ch13 on central elec..
                                        Channel 013: Wiper Setup
                                        Standard: 115
                                        +001 = Speed Reset
                                        +002 = Short to Plus Monitoring
                                        +004 = Rain Sensor active
                                        +008 = Long Post Wiping after Washing (Drop/Tear Wiping)
                                        +016 = Speed dependent Wiper interval active
                                        +032 = Headlight Washer System active
                                        +064 = Reverse Gear Wiping active
                                        Viimeksi muokannut _Samppa_; 18.2.2010, 18:15. Perustelu: tekstistä ylimääräiset merkit pois

                                        Comment


                                          Montako kysymysmerkkiä tarvitaan? Tällä foorumilla jokainen ylimääräinen huuto- tai kysymysmerkki vähentää todennäköisyyttä saada asiallinen vastaus. Muutenkin voisi vähän viestin selkeyteen panostaa. No, vastataan nyt kuitenkin.

                                          Jos tuo 115 on nykyinen arvo (kuten oletan), voit pähkäillä noista itse listaamistasi numeroista mitkä luvut muodostavat tuon 115. Nopealla päässälaskulla sanoisin 64+32+16+2+1. Kaikki luvut ovat siis kahden potensseja, eikä näin ollen yhtä lukua tai useamman luvun muodostavaa summaa voi muodostaa kuin kyseisillä luvuilla.

                                          Jos nyt laskin oikein niin 115 - 64 = 51. Eli 51 on se luku jonka syötät ja tallennat. Jos siis haluat lukua 64 vastaavasta toiminnosta eroon.

                                          (Ja mainitaan vielä erikseen, että koodauksen teet täysin omalla vastuullasi - kannattaa aina tarkistaa mitä on tekemässä ja laittaa vanha arvo ylös)

                                          Comment


                                          • Kiitos Dumo! Nyt tuo logiikka selvisi. Ja sain koodattua pois ton takalasin automaatti pyyhkimisen. Kiittää ja kumartaa vaivan näöistä.
                                            Viimeksi muokannut _Samppa_; 18.2.2010, 18:42.

                                            Comment


                                              Hyvä juttu - ja hyvä ettet vetänyt herneitä pikku kommentista :).

                                              Comment


                                              • miten tapahtuu tuo vakionopeudensäätimen ohjelmointi? kai joku täällä tietää?

                                                Comment


                                                • Dumo: ei nyt noin pienestä voi herneitä vetää :P

                                                  Comment


                                                    Mistä löytää anturit ja kytkimet VCDS:stä että voi tarkistaa niiden toiminnan, esim moottorin öljynpaine ja määrä-anturit tarvis löytää.
                                                    Onko jossain listaa esim näistä antureista että mistä blockista mikäkin löytyy?

                                                    Comment


                                                    • Noniin, hienosti kikkii tuo töpseli. Mitäs koodeja tuolta pitää katella (ja mahdollisesti sammutella) että menee katsastuksesta läpi?

                                                      Comment


                                                        Koodit kannattaa katsoa kaikki alkuun. Katsastuksen läpimenoon tuskin voit ohjelmallisesti vaikuttaa. Toki jos siellä on päästöihin tai turvalaitteisiin liittyviä koodeja (sellaisia jotka sytyttää esim. bägin valon tai näkyy OBD-testissä), voi niitä nollailla, mutta eiköhän koodi ilmesty uudestaan - ja ne viatkin yleensä on parempi korjata. Katsastusmiehellä ei ole VCDS:ää.

                                                        Comment


                                                          OBD-testinhän ne siellä vain katsoo, joka ei periaatteessa mene läpi ennen kuin on kaikki vikakoodin jälkeen taas testattu. Eli vikakoodien nollaamisen jälkeen pitää ajella tovi, ennen kuin taas kaikissa testeissä lukee passed. Ja jos vikavalo syttyy oikeasta viasta, se syttyy uudelleen kun testi käydään läpi.

                                                          Eli periaatteessa ei mene pelkällä nollaamisella läpi katsastuksesta OBD-auto, mutta on niitä joskus läpikin mennyt, kunhan vain ei näy vikakoodia, oli testit kesken tai ei.

                                                          Comment


                                                          • Osaisko joku auttaa oheisen vikakoodin kanssa, itse kun en oikein ymmärrä :/

                                                            Eilen pullahti vikakoodien luvun yhteydessä moinen häiriöilmoitus:

                                                            Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8EC.LBL
                                                            Part No SW: 8E0 920 900 Q HW: 8E0 920 900 Q
                                                            Component: KOMBI+WFS 3 H12 0020
                                                            Coding: 0004141
                                                            Shop #: WSC 42500

                                                            1 Fault Found:
                                                            00668 - Supply Voltage Terminal 30
                                                            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

                                                            Samalla himmeni sähköt ja kello meni tehdasasetuksille vuoteen 2004. Vikakoodien luvun jälkeen auto starttasi heikonlaisesti ensimmäisen kerran, mutta toimi tästä eteenpäin normaalisti.. Sama ilmiö toistui kun luin vikakoodit uudelleen.

                                                            Olisko akku menossa sököks eikä tarjoa järjestelmälle tarpeeksi jännitettä..?

                                                            Comment


                                                              Akkuhan se on hyytynyt.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X