Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Juu se oli tiedossa että se on vaan tavallaan vikakoodinlukija mutta siitä ei ollut varmuutta että millä vermeillä onnistuu parhaiten ettei tartte sataa kaapelia ja sondia erikseen tilata :)

    Kiitos vinkistä ja tiedosta.

    Comment


    • Plarasin koko topikin läpi, mutta enpä löytänyt keskutelua siitä mikä on oikea kytkentäjärjestys logattaessa arvoja.

      Eli laitetaanko piuha kiinni autoon ja läppäriin ja ohjelmalla yhteys ja auto käyntiin ja loggaamaan arvoja vai auto ensin käyntiin ja piuha vasta sen jälkeen kiinni sekä autoon että läppäriin?
      Olen kyllä jossain vaiheessa logitellut noita arvoja, mutta viime aikoina on tullut vain lueskeltua vikakoodeja auton ollessa sammutettuna ja edellinen logitusyritys päättyi läppärin usb-porttien hajoamiseen jonkin virtapiikin seurauksena. Kaapelina on elekmalta ostettua piuha ja luulisi siinäkin optoerottimet olevan, mutta niin vain usbi-portti meni mykäksi.

      Comment


        Jos on toimiva piuha, niin järjestyksellä ei ole mitään väliä. Piraatit vaatii yleensä tarkemman kikkailun tulille lyönnin kanssa, että ohjelma tunistautuu kokoversioksi.

        Vikakoodien luku ei toimintona eroa arvojen loggaamisesta mitenkään.

        Comment


        • Cruisea olen yrittänyt saada aktivoitua, kun ei ilmeisestikään ole käytössä, vaikka alkup varuste onkin. Nettiä selatessani olen saanut käsityksen, että pitäisi olla 01- engine controllerin component kentässä G kirjain, jos on cruise aktiivoituna, mitä ei siellä näy.

          Ja login -> 11463 pitäisi aktivoida tuo cruise, mutta kun yritän antaa aktivointikäskyn, niin sanoo vain, että kontrolleri ei hyväksy koodia tjsp... Löytyisikö hyviä neuvoja?

          Ja auto siis profiilissa oleva A4 b5

          edit:niin, ja löysin myös ohjeita, että measuring blocks group 006 tai 066 pitäisi näkyä tietoja polkimien asennoista, mutta 006 näyttää ihan jotain muita tietoja ja 066 vain N/A
          Viimeksi muokannut Joni_R; 12.10.2009, 08:59.

          Comment


            Sulla luultavasti erillinen cruisen ohjainyksikkö, jolloin moottorinohjaus ei siitä tiedä mitään. Siihen cruiseen ei taida VAG-COMilla saada edes yhteyttä, kun on sen verran vanhaa tekniikkaa.

            Noissa on tyypillisesti polkimien kytkinten vikoja, alipainevuotoja ja huonoja juotoksia ohjainyksikössa.

            Vaijerikaasussa on alipainekellolla hoidettu cruise.

            Comment


            • näkeekö vag-commillanoita polkimien kytkimiä jotenkin?

              Comment


                Ei ainakaan sitä, että näkeekö vakionopeuden säädin niitä. Ja tämä siis koskee vain vaijerikaasullisia.

                En muista tartteeko vaijerikaasullisessa moottorinohjaus mitään signaalia polkimilta, ehkä jarrupolkimen signaalin.

                Comment


                • Suoritin tuon autoscannin ilman airbägien tarkastusta ja tällästä tietoa tuli. Mikäs tämä error on?

                  Address 08 -------------------------------------------------------
                  Controller: 8D0 820 043 H 
                  Note: Excessive Comm Errors


                  Tässä koko liuta:

                  VAG-COM Version: Release 311.2-N


                  Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
                  Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

                  Address 01 -------------------------------------------------------
                  Controller: 8D0 907 557
                  Component: 1,8l R4/5VT MOTR HS D05
                  Coding: 04001
                  Shop #: WSC 00000
                  No fault code found.

                  Address 03 -------------------------------------------------------
                  Controller: 4D0 907 379 K
                  Component: ABS/EDS BOSCH 5 7680
                  Coding: 0265109031
                  Shop #: BB 37680
                  No fault code found.

                  Address 08 -------------------------------------------------------
                  Controller: 8D0 820 043 H 
                  Note: Excessive Comm Errors

                  Skipping Address 15-Airbags

                  Address 17 -------------------------------------------------------
                  Controller: 8D0 919 033 C
                  Component: B5-KOMBIINSTRUMENT D08
                  Coding: 00142
                  Shop #: WSC 36000
                  No fault code found.

                  Address 25 -------------------------------------------------------
                  Controller: 4A0 953 234
                  Component: IMMO AUZ9Z0T3772782 D77
                  Coding: 00000
                  Shop #: WSC 00000
                  No fault code found.

                  End -------------------------------------------------------

                  Comment


                    8 kanava on ilmastoinnille. Tuo error tarkoittaa, että ilmastoinnin ohjaimeen ei saatu yhteyttä lainkaan. Mikäs lukija kyseessä? Onko alkuperäinen vai jälkiasenteinen mankka?

                    Comment


                      Yleinen vika noille USB-halpiskaapeleille, pudota kaapelin virtuaalisen sarjaportin latenssiaikaa 8ms:iin. Tuo ilmastointi on jostain syysta hankala noille USB-kaapeleille.

                      Comment


                      • Tuollanen piuhan pätkä kyseessä:

                        http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29

                        Ja jälkiasennettu mankka on. Onko tuollakin vaikutusta?

                        Tuota portin nopeutta tiputtelin 4800 sekä läppäristä että vag-comin asetuksista, mutta latenssia en muokkaillut.
                        Muokataanko se vaan läppärin puolelta, järjestelmäasetuksista? Eli se tiputellaan 8ms ja kokeillaan sillä.

                        Comment


                          Joo läppäriltä vaan. Se on sen kaapelin ajurin asetus.

                          Comment


                          • Onko tuohon HEX USB hommeliin keksitty viel mitään 3rd party kaapelia, joilla nuo uudemmat versiot toimisi?

                            Itellä joku piraattiversio, jonka kanssa kyllä kaikki muu toimii, paitsi huoltovälin nollaus. Eli kokoversioksi tunnistautuu ja kaikki muut toiminnot toimii, mutta huoltoväliä kun koittaa nollata, niin herjaa että ei oo kokoversio :P

                            Comment


                              No ei se sitten tunnistaudu kokoversiona. Onhan noita Kiina pullollaan.

                              Comment


                              • No esim. ajoituksen voi kattoa ja sieltä "About" tabissa lukee, että Full version / Registered

                                Comment


                                  Googleta VAGtool sillä pääsee kuittaamaan huoltomuistuttimen ja pitäisi toimia samoilla adaptereilla.

                                  Comment


                                    Tai hommaa toimivampi versio VAGcomista.

                                    Comment


                                    • Eli semmonen ongelma kuin abs-valo ei pala ollenkaan kun laittaa virrat päälle, ilmeisesti polttimo palanut?

                                      Address 25 -------------------------------------------------------
                                      Controller: 4A0 953 234 F
                                      Component: IMMO AUZ9Z0V2106880 D77
                                      Coding: 00000
                                      Shop #: WSC 15000
                                      2 Faults Found:
                                      01176 - Key
                                      07-10 - Signal to Low - Intermittent
                                      00750 - Warning Lamp
                                      31-00 - Open or Short to Ground

                                      Comment


                                      • Tässä kun nyt sain päähänpiston tilata ross-techiltä tollasen vag-com kaapelin niin pientä hämmennystä aiheuttaa toi can-väylä juttu.

                                        Autona 2004 vuoden B6 ja kun katsoo tuota "application charttia":
                                        http://www.ross-tech.com/vag-com/car...ions/a4s4.html
                                        Niin ymmärsinkö oikein että tuo kalliimpi Hex-USB+CAN malli ei tuo sen kummempaa lisäarvoa verrattuna KII-USB:en?? Oletuksena että pääasiassa kynsii kyseistä korimallia.

                                        Mitenkäs sitten mahdolliset tullit+alvit, onko tuolta tilailleet joutuneet niitä kuinka makseleen? Nyt toi dollarin kurssi on kuitenkin ihan kohtuullinen, että siinä mielessä voisi tuolta tilatakin.

                                        Comment


                                          Tuohon autoon ei tuo mitään etuja, kun ei ole CAN-väylää. Ei mikään halpa kyllä ole KII-mallikaan, joten minä kyllä suosittelisin ostamaan samantien HEX-USB-CANin. Kattaa toistaiseksi kaikki mallit, joten hyöydyllinen auton vaihdon jälkeenkin. Lisäksi voi auttaa vaikka kaveria, jos sikseen tulee.

                                          Kannattaa ostaa ihan Suomesta, esim. jaripetteriltä, jolloin tullit, alvit ja muu byrokratia on jo hoidettu ja sinun murehdittavaksi jää ainoastaan maksu.

                                          Comment


                                          • Ongelmia:

                                            311.2 ohjelma ja suoraan sarjaportissa oleva tehty kaapeli. Tähän saakka kaikki toiminut hienosti, mutta nyt tuli vastaan visainen juttu.

                                            -93 100 AAT koneellinen tapaus, radion irroittamalla pääsee kyllä joihinkin osioihin kiinni, esim abs. Mutta moottoriin ei, yrittää kyllä, lukee moneen otteeseen, mutta ilmoitti jostain nopeusongelmasta (saattoi olla myös synkronointi ongelma, liekö myös nopeus riippuvainen vika). Pitäisikö ohjelmasta jostain kokeilla tiputtaa / nostaa keskustelunopeutta? Ilmeisesti asetuksissa protokollien säädössä nopeutta alas, vai suoraan sarjaportin nopeutta rajoittaa wintoosassa? Kokemuksia?

                                            Comment


                                              esim abs. Mutta moottoriin ei, yrittää kyllä, lukee moneen otteeseen, mutta ilmoitti jostain nopeusongelmasta
                                              Veljen ex. Competition quattrossa oli sama ongelma, korjaantui lukemalla aidolla Ross-Tech kaapelilla tai jollain VAGin omalla vikakoodin lukijalla. Ilmeisesti hankala ajoitus peruskaapelille tuossa ikäluokassa ja joissakin moottorinohajauksissa.

                                              Comment


                                              • Jep, mulla -93 ABK:ssa ihan samat ongelmat. JariPetteriltä tilattu rakennussarja sarjaporttikaapelista.

                                                Toiminut kaikissa ongelmitta, käyttänyt sitä vm. 94-04 Audeissa sekä Volkkareissa. ABK ensimmäinen jonka kanssa pääsee niin, että auto ei ole käynnissä lukemaan koodit, auto käynnissä ihan turha yrittää edes.
                                                Ei ole auttanu minkään sortin nopeudenmuutokset.

                                                Ross-Techin kaapelilla/softalla pääsee kuitenkin ongelmitta kiinni ja selailemaan blockeja.

                                                Comment


                                                  Se kaikista köykäisin tee-se-itse-mallihan on ihan vain pari optoerotinta. Luulisi, että sillä pääsisi kiinni, kun ajoitukset ja säädöt on puhtaasti tietokoneen sarjaportin kyvyistä kiinni. Ellei sitten ongelmat johdu nimenomaan tietokoneen pään rajoituksista jo alunperinkin.

                                                  Comment


                                                  • Sattuisiko kukaan tietämään miten saisi koodattua pois tuon automaattisen takalasin naarmuttajan? Eli takalasin pyyhkijä alkaa hankaamaan hiekkaa/pölyä/kuraa pitkin takalasia, kun laittaa pakin päälle samalla kun pyyhkijät on päällä. Ehkä ärsyttävin ominaisuus mikä on koskaan vastaan tullut autoissa. B7 A4 kyseessä siis.

                                                    Comment


                                                    • Vastaus löytyikin jo.

                                                      http://wiki.ross-tech.com/index.php/.../8ED%29#Coding

                                                      Channel 013: Wiper Setup

                                                      * Standard: 115

                                                      * +001 = Speed Reset
                                                      * +002 = Short to Plus Monitoring
                                                      * +004 = Rain Sensor active
                                                      * +008 = Long Post Wiping after Washing (Drop/Tear Wiping)
                                                      * +016 = Speed dependent Wiper interval active
                                                      * +032 = Headlight Washer System active
                                                      * +064 = Reverse Gear Wiping active

                                                      Comment


                                                      • Mulle ei tän threadin perusteella oikein selvinnyt, onko noissa halvemmissa, esim. OBD-3001 (ja sen kanssa vag-com 311.2) mitä obd.fi myy, jotain perustavaa laatua olevia toiminnallisia puutteita verrattuna "aitoon" Ross-Tech HEX-USB+CAN adapteriin, eli että ainoastaan aidolla plus uudella softalla pääsee käsiksi joihinkin tietoihin tai pystyy säätämään jotain tms. Vai onko halpisten heikkous lähinnä se, että niissä on yksilöllisiä laatuongelmia? Voidaan lähteä siitä, että kapineen tarvitsee toimia ainoastaan A4 B5:n kanssa.

                                                        Comment


                                                          Noissa ei luonnollisesti ole sitä CAN-tukea, eli niillä ei pääse CAN-väylällisiin kiinni lainkaan. Ihan yksinkertaisimmissa 311.2 malleissa voi olla lisäksi rajoituksena, että dual-K-tukea ei ole, eli niillä ei pääse ihan kaikkiin juttuihin kiinni, vaikka ei CANia olisikaan. 409 malleilla puolestaan pitäisi päästä tekemään ihan kaikki jutut, paitsi CAN-väylällisiin. Lisäksi joihinkin -93/-94 malleihin ei välttämättä pääse kiinni noilla halpispiuhoilla, koska osa tuon ikäisistä autoista sisältää ns. vaikeita ECUja.

                                                          Rautalankavastauksena tuolla kysymälläsi OBD-3001:llä tekee suht saman kuin Ross-Techin kaapelillakin. Ilmeisesti se toimii nimittäin myös 409.1 version kanssa.

                                                          Kaapeli ei toki tuo mukanaan täysversiota VAGcomista, jota ilman et tee paljon mitään. Jos sinulla moinen on, niin sitten tuollakin kaapelilla pitäisi päästä tekemään ainakin kaikki säädöt ja normi vikakoodien luku + nollaus.

                                                          Jos haluaa CAN-tuen tulevaisuutta ajatellen ja käyttää uusinta VAGcomin versioita hienouksineen, lainmukainen ainoa vaihtoehto on hankkia Ross-Techin kaapeli.

                                                          Näköjään dealextremestä saa nykyään vag super tool 812.4 -kaapelia. Ei siis tietenkään liity mitenkään vagcomiin... :)
                                                          Viimeksi muokannut jasso; 8.11.2009, 23:21.

                                                          Comment


                                                          • Miten tarkaan VCDS näyttää vääntömomentin, eli jos se esim max.väännöksi näyttää 500nm. Paljonkohan on todellinen vääntö,kysyn vaan?

                                                            Comment


                                                            • Kaapeli + Softa

                                                              Olisko jollain myynnissä usb VAG kaapelia ja softaa joka sopii tt-02 malliin ? Jos ei niin mistä saisi helpoimmalla ?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X