Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Minä sanoisin, että kaapelista irti pinni 15 ja siihen tilalle pinni 7. Samalaista tavaraa siellä K2-linjassa käsittääkseni liikkuu kuin K1:ssäkin, joten varmaan optoerottimella pääsee molempiin linjoihin. Ei tosin siis samaan aikaan, vaan ihan vain kytkee jompaan kumpaan. Ja sen Jeffin kaapelissa alunperin olevan L-linjan jättää vain kylmästi pois, kerran se on vain vanhojen ECUjen herätykseen.

    En tiedä, mutta noin veikkaisin.

    Comment


    • Tuossa on jo 7 paikka käytössä...

      No mutta, kaapeli tilattu, tuolla pitäs päästä kaikkiin purkkeihin käsiksi.

      Comment


        Tuossa on jo 7 paikka käytössä...
        Sen paikkaa juuri vaihdat 7 --> 15.
        Viimeksi muokannut jasso; 3.6.2009, 16:25.

        Comment


          Sittenhän olis kaks johtoa nastassa 15. Sen lisäks 4(GND), 16(Vb) ja vaihtoehtosesti myös noiden lisäks 4 pinnistä hyppylanka 5(GND) pinniin.
          Eli melkeen kannattais rakentaa kytkin jolla voi vaihtaa sen 7 nastan (K-linja) nastaan 15 (L-linja) jos se toinen K-linja tosiaan on siellä L-linjassa. Kun kuitenki täytyy olla mahdollisuus käyttää myös sitä 7 nastaa (K-linjaa).

          Olmi, Veikkaan että tuo ostamas uus kaapeli on täysin samanlainen kuin se vanhakin.

          Comment


            Sittenhän olis kaks johtoa nastassa 15
            Tietysti se vanha L-linja otetaan mäkeen siitä 15-nastasta ensin ja jätetään kytkemättä.

            Veikkaan että tuo ostamas uus kaapeli on täysin samanlainen kuin se vanhakin.
            Jos se on KK/L kaapeli se osaa tehdä tuon tupla k-linjakytkennän automaattisesti ja tarvittaessa käyttää nastaa 15 myös L-linjana. Siellä on hieman enemmän logiikkaa, kuin perus Noxonin tms. optoerotinkaapelissa.

            Comment


              Noxonin kaapelissahan ei oikeastaan edes ole minkäänlaista logiikkaa. Se vain erottaa galvaanisesti toisistaan auton piuhat tietokoneeseen menevistä ja pudottaa 12V:n 5V:hen. Muuta ei tarvitse tehdä, koska VAG:n käyttämät vanhmemmat OBD-protokollat (ISO 9141-2 ja KWP-2000, eli muut paitsi CAN) ovat suoraan RS232:sta eli vastaavaa kuin tietokoneen sarjaportin data. Ainoa ero on jännitetasossa. Tai näin minä olen ymmärtänyt.

              Noxonin kytkennässä on kytkentä vain yhdelle linjalle. Kaksi K-linjaa autossa on vain sen takia, että kaikki laitteet eivät mahtuneet yhteen linjaan tai "soitto" ei olisi enää löytänyt perille sinne minne piti. Siksi siellä on kaksi K-linjaa. Niissä ei ole muuta eroa, kuin että toisista laitteista on yhdistetty piuhat ensimmäiseen ja lopuista laitteista toiseen. Riippuen mitä laitetta haluaa kuunnella, pitää sähkötellä siihen johtoon, missä ne laitteet ovat.

              Eli eli. Sinulla on kaksi lamppua ja vain yksi pistoke. Se kumpaa lamppua haluat käyttää, pitää kytkeä siihen pistokkeeseen ja luonnollisesti toinen lamppu ottaa siksi aikaa siitä pois.

              FAQissa oli joku sössinyt lukuoikeudet. Nyt näkyy kuvat.
              Viimeksi muokannut jasso; 3.6.2009, 16:45.

              Comment


              • Jep jep, mutta kaapeli saapui tänään ja nyt pääsee käsiksi myös moniin muihin paikkoihin mihin tuolla entisellä ei pääse (esim. xenon range).

                Comment


                  Jep, xenonit on just siinä kakkoslinjassa.

                  Comment


                  • Jos koodaa valoautomatiikan pois, palaako pelkät parkit 0-asennossa? Auto A4 B7.
                    Viimeksi muokannut Kinkkujuusto; 8.6.2009, 22:19.

                    Comment


                    • Ei pala. Valot sammuu täysin 0-asennossa.
                      Näin ainakin semmoisessa B7:ssa jossa halogeenit vakiona.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja Mkurtti Näytä viesti
                        Ei pala. Valot sammuu täysin 0-asennossa.
                        Näin ainakin semmoisessa B7:ssa jossa halogeenit vakiona.
                        Hmm, mitenköhän tuo kannattaisi toteuttaa? Siis että 0-asennossa vain parkit palavat.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja Kinkkujuusto Näytä viesti
                          Hmm, mitenköhän tuo kannattaisi toteuttaa? Siis että 0-asennossa vain parkit palavat.
                          Eikö siinä valokatkaisijassa ole nykyisin enää asentoa "pelkät parkit"?

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                            Eikö siinä valokatkaisijassa ole nykyisin enää asentoa "pelkät parkit"?
                            Mutta kysymyshän kuului: "mitenköhän tuo kannattaisi toteuttaa? Siis että 0-asennossa vain parkit palavat"
                            Viimeksi muokannut TeroPee; 15.6.2011, 14:40.

                            Comment


                              Käytännössä pitää vetää ylimääräiset sähköt valokytkimen ohitse parkeille virtalukon joltain asennolta, sillä mitään virkaahan sillä kytkimellä et halua parkkeihin olevan. Onko se sitten järkevää tehdä moiset patentit, tuskin.

                              Comment


                              • login koodi

                                Tietäisköhän täällä kukaan AEL koneeseen login koodia, että vois hienosäätää iq:ta? 12233 ei toimi.

                                Comment


                                • kertokaapas viisaammat:
                                  ostin elekmalta ton kaapelin ja vakkomin versio on 311.2...
                                  portti on ok mut
                                  epäilee et "interface status3 - not found or not ready"

                                  minun taodot ei tota riitä pähkäilemään joten vinkit olis kivat

                                  Comment


                                    Kai tarkistit oikean COM-portin numeron.

                                    Comment


                                      Pitää olla autossa kiinni virrat päällä, jotta toimii. Adapteri saa virrat autosta. Ei siis voi etukäteen olohuoneessa säätää ohjelman asetuksia toimintaan.

                                      Comment


                                      • COM-portti on oikein ja autos virrat päällä mut silti toi sama vika

                                        yritin mittaristoon yhteyttä ni sama juttu ja sanoo mahdolliseksi syyksi
                                        et "k-line stuck",ja toi portti homma ja ei ole virrat päällä

                                        Comment


                                          Virrat pitää olla päällä. Jos on jälkiasennusradio, niin K-linjan kytkentä siellä radion liittimessä pitää irrottaa.

                                          Comment


                                            Erään kaverin autossa on se K-linja vissiin irrottamatta, ja siinä autoon saa yhteyden ainoastaan jos on Sävelradio päällä ja riittävästi volaa. Jos vaihtaa toisen kanavan, ei yhteyttä saa.

                                            En uskonut aluksi, mutta pakko se oli sen jälkeen, kun itse näin ja koin. Jos joku löytää tuosta logiikan, niin kertokoot mielellään myös minulle :)

                                            Comment


                                            • Concert + Safe

                                              Tällä VAG-COM (VCSD) pystyis vissiin kaivamaan mankan koodin, kun se on hävinnyt?

                                              Itsellä ei moista laitetta ole, mutta jos Helsinki-Vantaa(+lähiseutu) akselilta löytyis joku joka korvausta vastaan viitsisi koodi kaivaa esiin niin olisin kiitollinen..

                                              Minut tavoittaa esim; yv:llä

                                              Comment


                                                Ei ikävä kyllä pysty.

                                                Comment


                                                • Kumpi sopii tuommoseen satunnaiseen käyttöön esim. vikakoodien luvut, huoltovälien nollaukset jne. paremmin esim. V-Checker lukija vai Ross-Tech adapteri + kannettava pc ? Hinnan puolesta V-Checker olisi edullisempi, mutta miten nämä laitteet eroavat käytännössä toisistaan?

                                                  Comment


                                                    Ross-tech on erikoistunu VAGineisiin, siinä mielessä parempi ja selkeempi.

                                                    Comment


                                                    • Tähän voisi omia kokemuksia tarinoida, jos joku muu sattuu törmäämään samoihin ongelmiin:

                                                      Asuksen EEE 900 miniläppärillä en saanut vag-comia toimimaan ennen kuin tökkäsin läppärin virtapistokkeeseen. Nähtävästi näissä asuksen koneissa on jokin virransäästöominaisuus, jolloin akulla toimiessa USB- portti ei saa tarpeeksi virtaa, jotta VAG-COM saisi yhteyden mihinkään controlleriin.

                                                      Comment


                                                      • Onhan niissä miniläppäreissä kaikenlaisia vippaskonsteja että saadaan pidempi käyttöaika. En ole kyllä törmännyt siihen että USB pudotetaan pois mutta aina kun saan tuollaisen asiakkaan koneen käsiini käyn ekana vääntämässä hanikasta prossutehot täysille ettei mene hermot.

                                                        Comment


                                                        • Vag-com 409.1 ja usb-obd2 kaapeli ei ota yhteyttä 2004 vuoden A2:sen moottoriin, muuten toimii kyllä. Tulee ilmoitus: Can´t synch baud rate. Millähän saisi toimimaan?

                                                          Kaapeli on tämä:

                                                          http://salattu.huuto.net/fi/showitem...emid=111481500

                                                          Comment


                                                            Ettei vain olisi jo CAN-väyläinen?

                                                            Comment


                                                            • Saisko pientä apua millasen vag-com kaapelin joudun ostaa, jotta pystyn oman a4 b7n arvoja muuttelemaan? Ebaysta ajattelin tilata.
                                                              Käykö esim tämä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X