Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    mutta ei ahtopainetta.
    Jos sulla on vaijerikaasu, niin ei siellä ole anturia.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
      Jos sulla on vaijerikaasu, niin ei siellä ole anturia.
      Pitääpä tutkia tämäkin puoli asiasta.

      Comment


        OBD2-standardin lukijat ei oiken toimi VAGcomin kanssa. Muutenkin standardi on oikeastaan tuettu vasta -01 eteenpäin ja silloinkin vain moottorin boxi osaa jutella moisella yleisstandardilla.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
          Jos sulla on vaijerikaasu, niin ei siellä ole anturia.
          Ei ole vaijerikaasua. Pitää laittaa toisenlainen kaapeli tilaukseen.

          Comment


            omistan Vag-com 311.2:sen ja com-obd2 töpselin. Mistähän johtunee että en näe group 30:tä kauemmaksi? Sanoo vaan että group not available. Kaverilla taasen näkyy samalla kokoonpanolla b6:ssa melkein kaikki groupit?
            Viimeksi muokannut bonus; 14.5.2009, 19:36.

            Comment


            • Auto ei tue, B6:ssa on enemmän tavaraa tarjolla.
              Sama homma meidän taloudessa Passat vs. T5, kokoonpano sama kuin sinulla.

              Comment


                Measure groupit on ikäviä, sillä osassa autoja on paljon tyhjiä numeroita välissä ja jonnekin voi olla piilotettu taas jotain dataa. Ikävä selata, jos ei tiedä missä on mitäkin.

                Comment


                • Serkulla on macci ja tarvisi siihen vag-comin. Mikä versio olisi hyvä ja toimiva, ja mistä ja millainen välijohto pitäisi hankkia?

                  Comment


                    http://www.ross-tech.com/vag-com/faq_1.html#1.8

                    Macia ei siis tueta ellet pyöräytä XP:tä siihen.

                    Comment


                      Mistä groupista näkee lambdan jännitteen että näkis loikkaako laihalle vai käykö rikkaallaa? Vai näkeekö sitä ees sitä? vakkomi 311.2

                      Comment


                      • Voiko tommonen USB kaapeli rikkoutua sähkökatkoksesta???

                        Siis eilettäin oli melko hyvä ukonilma lahden seudulla, kaapeli kiinni autossa ja luonnollisesti läppärissä. Läppäri taas latauksessa. Ainakin kerran tällä välin sähköt pätkäs salaman iskusta.

                        Tänään ei sitten enää saa yhteyttä ollenkaan, kokeiltu kahdessa autossa, joihin molempiin siis aiemmin pääsi. Nyt herjaa vain "Interface not found". Portti ilmoituksen mukaan ok?

                        Ja läppäri siis toimii kyllä normaalisti ja USB portti tuntuis toimivan. Lisätään vielä että kokeiltu sekä 311-2 ja 409-1 versioilla.

                        Comment


                          Voi. Mulla on menny rikki samoilla oireilla, mutta ei salamasta. Yks trankku ainaki kärähtäny ku mittailin kaapelin sisiuskaluja.

                          Comment


                            Laturin sähköjen äkillinen häviäminenhän voi tehdä mukavan piikin eli ihan muutenkin kannattaa ensin irrottaa läppäristä se laturi ennen kuin seinästä.

                            Comment


                            • Onko ideaa miksen saa vag-comilla yhteyttä esim. kenonvaloille, tai moneen muuhunkaan paikkaan? 311.2 versio ja täysin rekisteröity. Itse tehty kaapeli, liittimessä joka tulee auton pistokkeeseen, on kiinni 4 piuhaa, kohdissa 4, 7, 15 ja 16. Moottoriin saa yhteyden ja vikakooditkin nollattua.

                              Comment


                                B6, jossa on xenonit on kaksi K-linjaa. Itsetehdyssä kaapelissa toimii vain yksi.

                                Comment


                                • B6, jossa on xenonit on kaksi K-linjaa. Itsetehdyssä kaapelissa toimii vain yksi.
                                  Eli mitä tuo Suomeksi tarkoittaa? Ei tule toimimaankaan omatehdyllä kaapelilla?

                                  Comment


                                    En takaa, mutta periaatteessa minun mielestäni vaihtamalla vain sen yhden adapterin linjan toiseen nastaan, pääsee niihin toisessa K-linjassa oleviin laitteisiin.

                                    Comment


                                      Juu, pitäis toimia piuhaa vaihtamalla. Muistais vaan piuhojen paikat.

                                      Comment


                                      • En pääse kuin siihen ekaan, engineen ja seuraavaan olikohan electronics. Muihin siis ei pääse, onko syy tuo piuhahommeli? Kuinka ja minne se pitää vaihtaa?

                                        Comment


                                          Kyllä siellä pitäisi ainakin ABSit olla vielä samassa linjassa ja muutakin. Täällä on OBD-töpselin nastat.

                                          Comment


                                          • Saako RS4 navi plussan (se missä on telkkari yms) lukituksen vag-comilla resetoitua? Kaverin akku meni tyhjäksi ja se pöljä testaili jotain random koodeja ja nyt ei pysty enään yrittämään.

                                            Koodi kyllä löytyy manuaalista joten jos tuon lukituksen saa resetoitua niin saa puskettua sen oikean.

                                            Comment


                                              Odottakaa tunti virrat päällä, niin sit voi taas syöttää koodin.

                                              Comment


                                                Tuolla nuo OBDII nastat:
                                                http://www.obdii.com/connector.html
                                                Eipä tuolla ainakaan toista K-line signaalia näy.

                                                Itellä kans tuo Jeff Noxonin schemaan pohjautuva kaapeli. Muistaakseni TT:ssä se pääsi just engineen ja vissiin johki toiseenki käsiks ja sit heitti errorit. Eli ilmeisesti vähän samaa ropleemaa.

                                                Comment


                                                  Muistaakseni L-linjan nastalla käytetään tarvittaessa sitä toista K-linjaa.

                                                  erään kaapelin mainostekstistä:
                                                  2 K-Line & L-Line (KKL Interface)
                                                  Compatible to K/L and single K line mode
                                                  Because of it is 2 K-Line, it can also communicate with devices on 2nd K-Line on very new cars like latest Audi models

                                                  Comment


                                                  • Osaisiko joku antaa tietoa, eli että minkä johdon liitän minne että näkisi ne esim. xenonien tiedot?

                                                    http://www.obdii.com/connector.html tuolta kun katselee, niin minun liittimeeni on laitettu piuhat 4,7,15 ja 16. Minkä siirrän mihin?

                                                    Comment


                                                      Nasta 7 (=K1) nastaan 15 (=K2).

                                                      Viimeksi muokannut jasso; 3.6.2009, 16:26.

                                                      Comment


                                                        Toi Olmin kaapeli on varmaanki tuo Jeff Noxonin kaapeli ja siinä on kyllä pin 15 kytkettynä.
                                                        http://www.planetfall.com/cms/conten...ics-pcb-layout
                                                        Viimeksi muokannut jasso; 3.6.2009, 16:26.

                                                        Comment


                                                          Joo, mut se on Noxonin kaapelissa kytketty varmaankin L-linjaksi, jota ei uudemmissa käytetä. Sitä käytetään vahemmissa ECUissa herätelinjana. Noxonin kytkentä on varmaan K/L ja uudemmat kaapelit on KK/L, joka ei onnistu noilla optoerotin kaapeleilla.

                                                          Comment


                                                          • [QUOTE]Nasta 7 (=K1) nastaan 15 (=K2).
                                                            Niinkuin jo kerroin, minulla on nastat 4,7,15 ja 16 käytössä. Eli vain ja ainoastaan nuo neljä johtoa. Mitä siis täytyy kytkeä minne?
                                                            Viimeksi muokannut jasso; 3.6.2009, 16:26.

                                                            Comment


                                                            • Ei tule ohjeita johtoni modaamisesta, eikä oma taito riitä, niin olisiko tämä kaapeli käypäinen autooni?
                                                              Tuo on siis tarkoitettu tietokoneen com porttiin, en tarvitse usb-päistä jo ihan niiden ongelmien takia mitä on porukka kirjoitellut.

                                                              a4/b6 tdi -03

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X