Onko Oulussa VCDS -ohjelmiston ja kilkkeitten omistajia/osaajia? Sikäli mikäli tuon AMI:n omaan autoon alan asentelemaan, niin olisi kiva tietää, jos vaatii koodailuja, niin olisi joku, jonka puoleen kääntyä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
henry
VCDS perus- ja jatko-opintoja..
Perheeseen tuli 2010 A3q ja sormet syyhyää syvemmille vcds hienosäädöille.
Laite alkoi puhua saksan sijasta sujuvaa englantia ja vikakoodipuolella kaikki ok.
Seuraavaksi tarkentui, mm. että nuo liitteen kuvan alkuperäiset arvot on syytä aina ottaa talteen ennen kuin tekee mitään muutoksia, koska restore -default nappia ei ole olemassa.
Eli jos mokaa tms. , niin arvot joutuu etsimään / päättelemään tyhjältä pöydältä.
Seuraavaksi tuli toisen liitteen kuvan muodossa oleva tilanne, jossa VCDS kyselee "workshop code WSC" , "Importer" sekä "Equipt" arvoja, joista mm. Equipt haku ei tuottanut yhtään tulosta foorumilta.
Miten olette ohjelmoineet, onko nuilla arvoilla mitään merkitystä vai pelkästään aiemman huoltoliikkeen koodi ?
t. WSC 61217 ja importer 007 =)Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 11:55.
Comment
-
Tuusulassa VagComia 2+2 pistokkeella?
Kuten siis otsikko kertoo olisi tarve tutkiskella 1995 mallin A6n sielunelämää. Auto on varustettu 2,6 litraisella ABC V6 moottorilla, joka lopetti yhteistyön muutaman yskäisyn jälkeen normaalissa maantieajossa. Bensiinipumppu toimii ja bensa liikkuu ainakin suodattimen ohi, kipinää tulee, satunnaisesti jopa lupailee.Ei vain suostu käynnistymään.
Mikko 0505213292
Comment
-
Varmaan on käsitelty tätä asiaa jo moneen kertaan, mutta kun ei vaan löydy. Eli voisiko joku selittää mitä eroa käytännössä noilla VCDS HEX-USB+CAN ja VCDS AI-USB+CAN piuhoilla on?
Oli mielessä jompi kumpi hommata mutta huonosti löysin tietoa siitä kumpi sopisi itselle paremmin.
Comment
-
-
-
Ongelmia
Kertokaas nyt joku millä saan yhteyden 100 aat:n engine osioon. Abs viat pystyy kyllä lukemaan mutta moottorille valittaa aina cannot sync baud rate.. Piuhana kiinalainen sininen ja 2x2 adapteri. Kokeiltu muuttaa start baudia 0-10000 myös koneen omista asetuksista. Kaverin 98 passatin kanssa ei ongelmia.
Comment
-
Tere!
A6 Avant, 2007. AAS ilmajousitus. Antoi vikakoodia takapään kiihtyvyysanturista, tehnyt nyt vähän toista vuotta satunnaisesti. Anturi nyt vaihdettu, mistä tälle pääsis tekemään sen perus sopeutuksen? Tietäiskö kukaan oikean ohjaimen Basic Settingsien oikeaa groupia? Vai toimiiko tämä ilman?
Kyseessä siis Rear Body Acceleration Sensor (G343). Yritin 34 Level control purkista etsiä oikeaa groupia, en jaksanut kokeilla kuin 068 saakka tänään.
En löytänyt tuota myöskään ABS purkista. Käytössä versio 15.7.3, just päivitin pykälää uudempaan.
Comment
-
Tuli hankittua jokin aika sitten tuohon meikäläisen kulkineeseen (A4 B5 1.8T AEB) käytetty ilmastoinnin säätöyksikkö. Tää "uusi" ei viilennä lainkaan auton sisäilmaa vaan puhaltaa haaleaa. Vanha kuitenkin viilentää kuten kuuluukin. Kysymyksenä kuuluu täytyykö tämä uusi säätöyksikkö sopeuttaa autoon tai mitä ja miten?
Comment
-
Tuli joskus hommattua B5:een tuo näyttö ihan samalla numerolla kuin vanhakin oli. Eipä vain lähtenyt ilmastointi päälle tällä uudella vanhalla näytöllä. Koodaus oli sama, osanumero sama eikä antanut vikakoodeja. Hiutale tuli näyttöön mutta ei kompura ei puhunut mitään. Vaihdoin oman takaisin ja heti lähti pelaamaan. En kumminkaan alunperin tämän ongelman takia näyttöä vaihtanut vaan siihen oli muut syyt.
Comment
-
Pystyykö B8-alustaisissa tarkastamaan ecun km-määrän? Ilmeisesti mittaristosta pystyy kilsat muuttamaan pienemmäksi, tekisi auton ostosta edes vähän turvallisempaa jos ecun km-määrän näkisi (vaikka senkin varmaan voi muuttaa ecun vaihtamalla)...
Muita ideoita oikean kilometrimäärän toteamiseksi?
Comment
-
Kaikki tallennetut kilometrilukemat saa vaihdettua haluamikseen oikeilla välineillä riippumatta siitä missä ns. sijaitsevat. Varmempi on siis katsoa kuntoa ja normaalisti käytettävien osien kuluman yleisesti (penkki, polkimet, vaihdekeppi, viikset jne.)
Toisaalta, jos kunto on hyvä, niin ei se kilometrilukemat sitä muuta.
Comment
-
Olen tänään illalla menossa konsulttikeikalle erään harrastajan luokse. Kyseessä 2015 vuoden Q5 joka ollut jossain vaiheessa veden alla aivan uppeluksissa. Nyt siihen on sitten vaihdettu osia isolla kädellä ihan omalla hiellä, ei merkkarilla. Pitäisi kai olla muuten valmista mutta ilmeisesti oikein mikään autossa ei juuri toimi. Menen VCDS:n kanssa sinne käymään mutta kyllähän tuo nyt maallikon korvaan kuulostaa component protectionilta.
Jos on siitä kyse niin onko sille edelleenkään mitään tehtävissä näin kotikonstein vai onko se merkkihuollon heiniä? Voihan siellä olla kyse jostain aivan muustakin. Olen lievästi sanoen hiukan oman osaamisalueen ulkopuolella tuon ikäisen auton kanssa mutta lupasin käydä vilkaisemassa kun kerran tässä omalla kylällä on.
Comment
-
Component Protectionille ei kotikonstein voi tehdä mitään muuta kuin todeta onko se päällä vai ei. Se aiheuttaa usein myös ihmeellisiä vikakoodeja, eli niihinkään ei kannata luottaa ennen kuin CP on poistettu marmorilla.
Comment
-
Eipä ollut CP kyseessä. Lähes koko auto on täysin mykkä. VCDS ei pääse mihinkään ohjainlaitteisiin käsiksi, kaikki näyttivät punaisella joko Status: Cannot be reached 1100 tai Status: Malfunction 0010. Ainoa johon sai yhteyden oli HVAC ohjainlaite.
Auto siis 2015 vuoden Q5, ollut upoksissa veden alla jonka jälkeen vaihdettu iso kasa osia, esmes ecu ja virtalukko sekä muita ohjainlaitteita, mittaristo jne. Sulakkeet ja releet uusittu, liitokset puhdistettu. Epäilen itse tuota virtalukkoa, autoon ei tosiaan tule mitään eloa kun avaimen työntää paikalleen. Ei valoja, ei mitään. Ideoita?
Comment
-
Kuinka monta väylää tuon ikäisessä autossa on? Jos nuo 0010 virhekoodin antavat laitteet on samassa väylässä ja väylä jumissa ja taas nuo 1100 virhekoodin antavien virransyöttöä ohjaa joku noista aikaisemmista ohjainlaitteista.
e. Tarkistaisin T46i ja T46s liitokset, ovat CAN-väylien liitospisteitä, löytyvät kuskin jalkotilasta ja sulakelaatikosta pelkääjän puolelta.Viimeksi muokannut Jabe; 11.5.2016, 22:38.
Comment
Comment