Löytyykö netistä jotain taulukkoa, että minkä kanavan alta löytyy mitäkin. Olisi mielenkiintoista tutkia tuon VCDS kanssa enemmänkin tuota omaa B5 1.8T
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
-
Helpoiten löydät avaamalla sen label filen, mitä VCDS käyttää ottaessasi yhteyden moottoriin. Jos en väärin muista, niin klikkaat vain suoraan siitä ohjelmasta sitä label-filun nimeä, jolloin se aukeaa tekstieditoriin.
Uusimmat label-filet vaihtui jossain vaiheessa erilaiseen koodaukseen, joten niitä ei taida enää saada helposti selattavaksi. Mutta kaikki vanhemmat on vielä tekstimuodossa.
Comment
-
Jaripetteri mistäs se piuha kannataisi ostaa, kun sellaisen käsityksen täältä oon saanu, että osa piuhoista toimii ja osa ei? Entä riittäskö se pelkkä vcds-liten ilmainen versio vikakoodien lukuun ja nollaamiseen vai onko sillä liian suppea tietokanta niitten koodien kanssa.
Comment
-
Tuo on FTDI:n piirillä toteutettu, siihen kannattaako se tuolta ostaa olen jäävi kommentoimaan... :)
Ilmaisversio näyttää vikakoodit mutta vain ensimmäiselle selkokielisen selityksen, google kertoo loput. Osan koodeista pystyy poistamaan, osaa ei. Esim. Airbag vikakoodien poisto vaatii rekisteröinnin.
Comment
-
Miksköhän VCDS ei saa yhteyttä radioon? Alkuperäinen Consert I kyseessä ja soitin toimii muuuten kyllä ihan normaalisti. Yrittää vaan vähän aikaa ja sitten ilmottaa että ei saa yhteyttä.
Pitääkö soittimen olla päällä ja pois päältä kun lukee vikakoodit? Molempia olen kyllä mielestäni kokeillut. Pari kertaa käynyt myös niin että soitin menee safe-modeen kun lukee vikakoodit, vaikka ei edes saa yhteyttä soittimeen.
Comment
-
Kysytään täältä alustavasti. Olen laittamassa Audiini sisätilanlämmitintä ja lukenut, että usein aiheuttuu "aiheeton" hälytys lämmittimen käynnistyttyä. Säädetäänkö tutkien herkkyttää A4 -98 samalla tavalla, kun A6? Eli Select control module --> 45 Inter. Monitor --> Adaption --> Chanel 01.
Comment
-
VCDS lite Controllmodule
Terve.
Osaako kukaan sanoa miten pääsee käsiksi noihin moduuleihin?
Portti ok , Interface found, Latency excellent jne.
Silti ei anna avata yhtäkään controll modulea..
Herjaa että No response from controller. vaikka virrat on päällä.
Win7, 64bit, VCDS lite ja KKL VAG-COM for 409.1 kaapeli E-villestä.
Audi TT 224hp, 2002
Onko se kaapeli sittenkin sökö..
T.
Roger
Comment
-
Kannattaa myös laitehallinnasta varmistaa että USB-sarjaportti varaa saman COM-portin mitä VCDS käyttää. Porttitestin läpimeno ei yksiselitteisesti aina tarkoita että portti on oikea. Myös OBD-liittimen sulake syytä tarkistaa. Löytynee koelaudan päästä sulakerasiasta.
Comment
-
Täälläkin kaipaillaan vikakoodinlukuja, A4 B6 2002 ALT -moottorilla. Auto luonnollisesti käytössä niin voin mieluusti kruisailla paikan päälle PKS-alueella. Vaivannäöstä vaivanpalkkaa, ja mikäli jotkut koodailut onnistuu niin aivan mahtavaa. YV:llä tavoittaa.
EDIT: tilannepäivitystä, koodit saatu luettua erään kohteliaan kerholaisen toimesta. Kiitokset hänelle vielä tätäkin kautta.
Comment
-
Saan autoon normaalisti yhteyden VCDS:llä ja olen muutamia featureita sieltä päälle jo koodannut. Kaikki pelittää normaalisti. Vaan miksi, en saa hidden menuun pääsyä aktivoitua?
Tällä ohjeistuksella on yrittänyt:
Connect with module 5F – Control Head.
Choose procedure 10 – Adaptation.
Choose Channel 6.
Read stored value. By default it should be 0.
Change value to 1 and save it.
Read stored value. Now it should be 1.
Exit.
Kun skrollaan kanavan 6 kohdalle, oletuksena arvo näyttää nollaa. Read -nappi ei ole painettavissa. Voin vaihtaa arvoksi kuitenkin yksi, painaa test ja save. Tämän jälkeen read -nappi pelittää, mutta tallennettuna arvona pysyy vaan nolla.
Auto siis A6 C7. Missä vika?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hezekiel Näytä viestiOnko A6 C5 automaatti-ilmastointia mahdollista konffata siten, ettei puhallinnopeus vaihtele itsekseen kun AUTO on pois päältä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hezekiel Näytä viestiVaikka AUTO on pois päältä niin moottorin lämmetessä puhallin kiihdyttää omin lupinensa isommalle. Vaikka palauttaa nopeuden käsipelissä alemmas niin hetken päästä sama juttu. Itse asiassa A3 8P teki ihan samaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TSami Näytä viestiYritin ottaa automaattisen ovien lukituksen(yli 15kmh) pois Long coding helperista. Klikkasin boksin - exit - Do It! Ei kuitenkaan hyväksy sitä. Heti, kun menee takaisin katsomaan, on se taas aktiivinen. Auto 8P A3 -06 ja kiinakaapeli. Mikähän tuossa mättää?
Comment
-
Se kiinakaapeli tuossa todennäköisesti mättää. Ja tuohan pitäisi tehdä niin että klikkaat boksin, siirryt vaikka nuolinäppäimellä seuraavaan bittiin, exit ja do it.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viestiB7 ainakin tekee tuota automaattista puhallusvoimakkuuden säätöä, vaikka sitä sitä on juuri käsin säätänyt ja AUTO pois päältä. C5 ei ainakaan minulla tehnyt, voisiko olla koodauksesta kiinni?
Ainakin tilanteessa, kun puhallin oli täysillä, niin tiputti pykälän tai kaksi alaspäin, mutta hyvin pieniä muutoksia oli.
Comment
-
3BG Passatissa tuo clima toimii raivostuttavalla tavalla, välillä ei tahdo tiputtaa ekasta painalluksesta ollenkaan, sitten kun painaa toisen kerran niin tippuu kahdella tai kolmella. Muutoinkin nostelee ja vähentelee omien halujensa mukaan, ja läpät toki hakkaa ja elää myös omaa elämäänsä.
Comment
Comment