Testeri ei nähnyt koodeja mutta osaa kuitenkin tyhjentää vikamuistin. Vai oliko VCDS:lla luettu?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Kyseessä oli vanhempi VAGCOM.
Viikon päästä valo tuli takaisin, tällä kertaa katsoin koodit uudemmalla VCDS lite-versiolla:
16785 - Exhaust Gas Recirculation (EGR) System: Insufficient Flow
Täytyypä jossain välissä ottaa kaasuläppäkotelo irti ja tutkia asiaa. En ole ihan varma minkälainen viritys tossa on, mutta ilmeisesti siinä imusarjan suulla on EGR-venttiili.
EDIT:
Jälkiraporttina mainittakoon, että itse EGR-venttiili ei ollut pahassa kunnossa. Lähinnä kuivaa nokea vähäsen. Todellinen syypää oli "EGR-kanava" siinä imusarjan suulla. Oli lähes täysin tukkeessa öljytöhnästä. Carb-cleanerillä ja hammasharjalla siitä tuli uudenveroinen ja vikavalo sammui itsekseen.
Comment
-
Kokeillaas onnea. Eli Iisalmessa kaivattas vikakoodin lukua potilaalle A4 B6 -02, 3.0 V6.
Pitäis selvittää miksi ilmastointi ei puhalla kuin vain kuumaa apparin puolelle ja miksi Economy on päällä koko ajan eikä saa pois.
Riihikuivaa käteistä voin nakata parikymppiä tästä avun annosta...
Comment
-
Koitin tuossa äskettäin ottaa yhteyttä VCDS:n kanssa Audi A4 B7 2.0TFSI -07, kanavaan 68 (wiper electr). En saa siihen kuitenkaan yhteyttä vaan näyttöön tulee lukemaan " No Response from comttroller!". Tarkoituksena olisi siis ohjelmoida kyseiseen autoon tämä pissapojan jälkipyyhkäisy ominaisuus käyttöön.
Comment
-
Tietääkö joku, onnistuuko VCDS:llä jotenkin jonkun tietyn ohjausyksikön kaikkien mittausarvojen (MVB) luku kerralla lokitiedostoon?
Mulla on ollut tapana lukaista moottorin ja vaihteiston mittausarvot samalla kun käytän piuhaa kiinni ja tähän saakka napsutelllut aina niitä kolmea eri mittausarvoa eteenpäin ja sen jälkeen "Save to log". Onnistuu toki näinkin mutta hivenen työlästä.
Comment
-
Niin joo siellä oli vielä se.. mutta ei taida kovin paljoa helpottaa tilannetta. Täytyypä tutkia tuo VC-Scopen avoin lähdekoodi josko siellä olisi jotain vinkkiä miten VCDS:stä saisi suoraan luettua dataa omaan ohjelmaan. Voisin tietenkin myös kysäistä Ross-Techiltä että onko heillä mitään julkista rajapintaa tarjolla tuohon.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja fast79 Näytä viestiSitten se tapahtuu adaptaation kautta. Katso tuosta cent.elect- ohjainlaitteesta kanava 13, siellä arvo on ehkäpä 115. Jos näin on niin lisäät siihen 8, eli tuloksena 123. Silloin pitäisi toimia.
Comment
-
affe, tuolta applications- namiskan alta löytyy controller channel map- toiminto. Se lukee valitsemastasi ohjainlaitteesta kaikki saatavilla olevat mittausarvot tai adaptaatiot valintasi mukaan. Se luo lokitiedoston luetuista arvoista mutta en osaa sanoa saako niistä lokeista mitään irti. Kannattaa kuitenkin kokeilla.
Comment
-
Onkohan täällä tietoa miten saisi koodattua takavalot palamaan päivävalojen kanssa 2006 vuosimallin Q7:kaan?
B7 A4:seen tuo onnistui helposti, mutta tuossa nykyisessä en löytänyt oikeaa koodia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja fast79 Näytä viestiLöytyiskö osoitteesta 09 cent.elect ja 07 coding ja sieltä long coding helper. Selailet niitä bittejä niin sieltä pitäs löytyä DRL's via Tail Lights Active. Siihen täppä ruutuun niin pitäis pelata. Jos ei niin sitte täytynee etsiä adaptaation kautta.
Comment
-
Sieltä se tarjosi noita eri maavaihtoehtoja valoasetuksille, mutta niistä en saanut toivottua muutosta. Jotain englanninkielisiä ohjeita löysin, mutta niiden ohjeiden mukaan kun kokeilin niin takavalot pysyi aina pimeinä.
Aikaisemmin toi on tosiaan onnistunut leikiten, mutta jostain syystä tuo ei nyt pelitä.
Täytyy ottaa vielä uudestaan läppäri mukaan ja käydä valikoita läpi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja fast79 Näytä viestiEipä kestä Kuiders. Tuohon systeemiin on kyllä nähty vaivaa kun eihän niitä roiskeita tietty paikallaan olevan auton lasiin tule pesun jälkeen. Vorsprung durch Technik vai miten se oli :)
Olen kuullut, että porukka kauheesti koodailee juuri tuota ominaisuutta pois, koska jättää "valumia" ikkunaan? ite ainakin pidän tuosta, kun omassa B5 on tuo ominaisuus.
Comment
-
Kuiders, sama juttu. Koodasin tuon omaan autooni käyttöön, enemmän siitä mun mielestä hyötyä on kuin haittaa mutta makuasia tietty.
Janis Petke, kurkkasin itsekin googlea niin aika heikosti tuosta löytyy tietoa. Jollain saksankielisellä sivulla tuo opastettiin muuttamalla sitä maakoodia joka on ilmeisesti se viimeinen numero siinä 09-ohjainlaitteen koodauksessa. Ymmärsin siitä että jenkeissä takavalot palaisi jolloin koodin viimeinen numero ois 3 kun pohjoismaat ois numerolla 2.
Comment
Comment